Scythepaw negeerde Brokenstar en liep door. Zijn haat, woede en dorst naar bloed was groter dan zijn angst. Purplepaw liep op hem af en zei ''Het is allemaal haar schuld, van hun alletwee.'' snouwde ze. Ze gaf hem een lik en zag in zijn ogen een kwaade, gemeene kant van hem. Ze ging liggen op haar plaats en likte haar poot. ''Ik vindt dat we blacksky en Blackpaw een lesje moeten leren, maar ik weet niet hoe. Ik begrijp niet waarom we haar apprentice's.'' Ze ging door met likken. Scythepaw´s ogen keken kil en harteloos en hij zei "Op een dag zal Blacksky een ongelukje krijgen. Al moet ik Brokenstar uiteindelijk uit de weg ruimen ik zal Blacksky ooit zijn meerdere zijn in zowel kracht als rang. Mijn haat zal zijn vlees doorrijgen met de drang naar zijn dood." Scythepaw fluisterde het gemeen en woedend. Toch had zijn gezicht maar 1 uitdrukking. (Ik vervolg dit even in het engels ik vind het mooier klinken) "His dead shall make the grass red, the sky black and my hate, satisfied." (einde van engels) Hij keek naar Purplepaw en gaf haar een likje en ging toen dicht bij haar zitten.
.. Gast, I know where you live, I know where you are and I will hunt you ..
In his lair he pleasure's his thoughts
In his dreams he slays the hope
His eyes are blood red with 2 black spots
His disease he will cope
Stalking from the shadows
Hunting in the night
You may hope you have prayed
Because this demon is Scytheshade