We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
Onderwerp: Achilles [Hermitpaw, Training 4] do 10 dec 2020 - 15:34
Eindelijk waren ze weer bezig, hun eerste training in meer dan een moon. Crystalstar had Hermitpaw meegenomen naar de Highlands, een gebied waarvan ze dacht dat hij en veel andere apprentices, misschien niet genoeg kwamen. Het was namelijk niet bepaalde een gebied voor Riverclan om te jagen. Maar het was enorm belangrijk dat zij ook wisten hoe dit stukje van het Riverclangebied in elkaar zat. Onderweg had ze hem getoetst over wat meer theoretische delen van jagen, vechten en zelfs wat tactische planning van grotere gevechten. Ze was blij verrast toen ze had gemerkt dat hij veel van de dingen die ze hem had aangeleerd onthouden had. Misschien deed hij echt alleen alsof het hem allemaal niks interesseerden. "Zoals je weet, gaan we niet te wild doen vandaag. Jij moet goed herstellen met je poot en ik kan je vertellen dat drie kittens krijgen ook geen lichte opgave is." Miauwde Crystalstar toen ze op het winderige gebied aangekomen waren. "Dus, wat wil je doen?" De vraag was bijna achteloos, alsof dit niet de eerste keer was dat ze hém die keuze gaf.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] do 10 dec 2020 - 19:50
Hermitfrost
Na een lange moon van wachten en herstel trok hij er eindelijk weer met zijn mentor op uit. Wat ze zouden gaan doen was nog onduidelijk, maar onderweg had ze hem getoetst. Tot zijn trots kon hij veel vragen beantwoorden, iets waar Crystal zo te merken erg blij mee was. Eenmaal aangekomen bij de Highlands stopte ze en vertelde ze dat het voor beiden beter was als ze rustig aan zouden doen. Hier was hij het ondanks zijn ongeduld toch mee eens, want zijn poot voelde wat stijf aan. Natuurlijk zou hij dat niet laten merken, maar het was iets om rekening mee te houden. Het zou hem in ieder geval niet in de weg gaan zitten. Verbaasd keek hij haar aan toen ze hem vroeg wat hij wilde doen. Ze deed er ook niet bijzonder over. Het was net alsof dit doodnormaal gedrag voor haar was. Had ze tijdens haar bevalling soms iets opgelopen? Hij herstelde zich en schraapte kort zijn keel. "Ehm, wat kan je me vertellen over politiek?" Eerder had hij nooit interesse getoond in haar praatjes over diplomatiek, maar met alles wat er om hen heen gebeurde leek het hem handig om er meer over te weten. Of het boeiend was, dat zou hij nog wel zien.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] vr 11 dec 2020 - 16:14
Natuurlijk had ze verwacht dat hij meteen zou gaan voor vechten, of zelfs jagen als hij van plan was zich te verbeteren. Maar nee, Hermitpaw koos misschien wel voor het laatste dat ze verwacht had: Een mondelinge les over politiek. Crystalstar keek hem even verbaasd aan en knikte langzaam. Ze ging zitten en begon dan maar: "In een perfecte wereld zouden wij met praten alles kunnen oplossen." Dat was haar nu één keer gelukt, maar Crystalstar was er vrij zeker van dat zelfs dat verhaal nog een vervolg zou hebben. "Diplomatiek is compromissen sluiten. Je kan nooit helemaal je zin krijgen, de ander wil er immers altijd iets voor terug." Maar zo hoefde het niet te gaan, dat wist zij, en dat zou Hermitpaw nog wel leren, zeker als zij leader bleef. "Daarom vechten we. Als je een gevecht wint zijn compromissen niet nodig, jij hebt gewonnen, dus jouw wil is wet. Waarom vechten we niet altijd? Vraag je je misschien af. Omdat we niet zeker kunnen zijn van de overwinning en het bloedvergieten het vaak niet waard is." Dat was de essentie van de politiek in dit woud. Vredig zo lang dat kon, maar dat kunnen was zeer beperkt.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] za 12 dec 2020 - 16:54
Hermitfrost
Haar verbaasde reactie deed hem goed. Het betekende dat hij haar had verrast, dat er meer in hem zat dan ze dacht. Natuurlijk wist hij dit zelf al lang, maar het voelde goed om haar de realisatie te zien hebben. Na haar ging hij ook zitten, want dit zou alleen maar praten worden. In plaats van meteen al spijt te hebben van zijn verzoek luisterde hij aandachtig, geconcentreerder dan hij ooit bij haar had gedaan. Was het de frisse motivatie? zijn ambitie om hier zelf ook ooit mee bezig te zijn? Hij was in ieder geval stil. En het was nog verrassend interessant ook. Eerder hadden ze het alleen maar over oppervlakkige theorie gehad, maar dit ging veel dieper dan sluiphoudingen en de warrior code. Dit was leaderwerk. "Als we de clan erop instellen dan zouden we meer kunnen vechten." dacht hij hardop, waarna een korte stilte volgde waarin hij alles verwerkte. "Wat ThunderClan bij de sunningrocks deed was goed voor ons, maar zwak. Als ik leader was dan zou ik nooit mijn gebied opgeven." Het gematigde respect dat hij voor de clan had was hierdoor volledig verloren. Hoe kon een leader dit zijn eigen clan aandoen?
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] wo 16 dec 2020 - 23:20
Zelf had ze deze uitleg nooit echt gekregen, Crystalstar was niet heel erg geïnteresseerd geweest door de intriges van het woud in haar jongere jaren. Pas toen haar eerste geliefde stierf, en ze de wereld een stuk scherper was gaan zien, was ze echt gaan opletten bij gatherings. Ze had gepiekerd over de oorlogen en schermutselingen die plaats hadden gevonden, en had zichzelf zo voorbereid op een leiderschap waarvan ze nooit had geweten dat het zou komen. En nu was zijzelf één van de vier katten die die intriges vorm gaven. Misschien was ze zelfs ietsje meer dan een kwart van die invloed, aangezien Crystalstar zeker wist dat haar clan één van de stabielste was. Ze knikte langzaam bij Hermitpaw's worden, zijn theorie was het beluisteren waard. Meer gericht op conflict dan praten. "Aha, maar wat brengt oneindig vechten ons?" Vroeg ze, hem even de tijd gevend om daarover na te denken. "Respect, het recht van de sterkste misschien. Maar ook de vijandigheid van drie clans. Onthoud dit, Hermit: Een gemeenschappelijke vijand brengt de clans het beste samen." Dat was waarom ze niet zo hard inging op Acornstar als ze misschien gewild. Als Thunder- en Windclan geen rol speelden had ze misschien al een poging gedaan Shadowclan een bestuur te schenken dat meer aan haar eisen voldeed.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] za 19 dec 2020 - 11:25
Hermitfrost
Zoals verwacht ging ze tegen hem in, met de vraag wat oneindig vechten hun zou brengen. Daar dacht hij even over na, verrast door zijn eigen rust. Het eerste wat ze zei was iets wat al in hem was opgekomen. RiverClan zou machtig zijn, het respect hebben van alle andere clans. Maar daar kwam ook bij dat de vijandigheid tegenover hun zou groeien, iets wat hij nog niet zo goed had doordacht. Er zat logica in wat ze zei, maar hij zag nog niet in waarom ze dit zouden accepteren. Althans, hoe andere clans dit van hun hadden gepikt. "Dus je zegt dat Thornstars besluit goed was?" Er lag argwaan in zijn stem. Hij kon zich niet voorstellen hoe. Ze hadden RiverClan makkelijk kapot kunnen maken.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] di 22 dec 2020 - 20:32
Natuurlijk kon zijn begrip niet lang duren. Hij dacht in extremen, dat had Crystalstar ondertussen wel door. Extremen en overhaaste conclusies. De grijze kattin schudde ietwat ongeduldig haar kop, maar keek hem toen weer serieus aan. Ze moest hem niet behandelen alsof hij dom was, dan zou hij zich weer tegen haar gaan afzetten en zouden ze die onderwerp van zijn training wel kunnen afschrijven. "Nee, hij valt in het andere uiterste." Miauwde ze, terwijl ze vaag in de richting van de sunningrocks keek. "Hij is té pacifistisch, wat mij, en ons, deze keer goed uitkwam. Maar dat zorgt er weer voor dat de andere clans misbruik van je goedheid zullen maken." Zoals zijzelf gedaan had dus, ze had Thornstar's eeuwige verlangen om de vrede te bewaren uitgebuit. "Je moet een balans vinden. In mijn geval gaat die meer richting oorlog als wij bedreigt worden, en richting diplomatiek als ik iets voor de clan wil hebben." Zo simpel klonk het nu, alsof ze zichzelf nooit harteloos en koud vond, alsof ze nooit had gedacht dat haar kille berekendheid nog eens een probleem voor de clan kon gaan vormen.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] vr 25 dec 2020 - 12:31
Hermitfrost
Bij haar uitleg over hoe Thornstar té pacifistisch was knikte hij hevig op en neer. Ja, dat had hij wel al begrepen. En dat anderen daar misbruik van zouden maken snapte hij ook wel. Als hij leader was dan had hij de arme kater al lang helemaal uitgebuit. Je moest immers alle kansen voor de clan pakken. Gelukkig was Crystal lang niet zo naïef, al had hij dat zonder haar uitleg ook wel kunnen raden. Hoe zeikerig hij haar ook vond, ze was zeker geen slechte leader. Een slechte adoptie-oma en mentor misschien, maar geen slechte leader. Er was echter nog één ding dat hij niet begreep. "Dus je zou nooit gebied innemen als een clan zwakte toont?" vroeg hij, doelend op een "ja, dat dan weer wel." Natuurlijk zouden de vier clans altijd moeten blijven bestaan, maar de sterksten zouden ook moeten kunnen profiteren van hun kracht. Wat had het anders voor zin om sterk te zijn?
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] ma 28 dec 2020 - 20:22
Ze voelde acceptatie voor haar denkwijze over diplomatiek, maar wist ook dat Hermitpaw niet de nuance van haar beslissingen zou begrijpen. Nog niet, hoopte ze. Hij wilde graag deputy en leader worden. En zij had hem beloofd haar best te doen zover te komen, wat ook de reden was dat ze zo ver in detail wilde gaan over haar eigen handelingen, maar het zou nog een lange weg worden voordat hij echt op die plek aan zou komen. Het bloedde ook in zijn volgende vraag door dat hij nog niet helemaal begreep wat ze bedoelde. Crystalstar gaf een lichtelijk ongeduldig zwiepje met haar staart maar schudde slechts kalmpjes haar kop. "Ik zal gebruik maken van de mogelijkheden die mij worden aangereikt, maar zal niet grensoverschrijdend zijn. Ik neem wat veilig is om te nemen." Legde ze uit. Ze kon de agressie van de andere drie clans nog niet aan. "Ik ben behoorlijk ambitieus, Hermitpaw. Ik wil veel voor Riverclan, net als jij. Maar je zult moeten leren dat geduld en voorzichtigheid je veel verder zullen brengen. Je slaat toe op het juiste moment en klik, je hebt je doel bereikt." Ze sprak neutraal, maar met een triomfantelijk randje aan haar stem. "Zal ik uitleggen hoe wachten ons de overwinning bijna kan geven?"
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] vr 1 jan 2021 - 11:28
Hermitfrost
Ze leek niet te begrijpen wat hij bedoelde, wat enige irritatie in hem naar boven bracht. Natuurlijk moest het mogelijk zijn om gebied in te nemen. Waarom zou hij anders kracht hebben opgenoemd? Als de clan sterk was, dan was het ook veilig om hier gebruik van te maken. Vervolgens begon ze over geduld, iets wat hij zelf ook allang in zijn strijdplan had verwerkt. Het concept van op het juiste moment toeslaan was niet bepaald ingewikkeld. Nu was deze discussie toch in een les veranderd, één waarin zij duidelijk graag boven hem wilde staan. Ze gedroeg zich precies hetzelfde als in elke training ooit, maar subtieler. Ondanks de ergernis bleef hij geïnteresseerd in het onderwerp. Hij liet dan ook een "Oké. los toen ze haar punt uit te leek willen leggen.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] vr 1 jan 2021 - 20:16
Ze wist dat geen van hen beide echt heel blij was met de anders gedrag, maar wilde hem toch precies leren wat ze wist. Hij moest het weten, als warrior met de ambitie om een leiderspositie te verwerven. Het feit dat hij niet tegen haar inging gaf Crystalstar niet bepaald het gevoel alsof ze erg serieus genomen werd. Maar Hermitpaw scheen verder te willen gaan. "Neem Thunderclan. Ik heb hoe dan ook voor grote onrust gezorgd door hen een gebied af te troggelen dat beide clans zo dierbaar is. Als deze onrust concludeert in een verandering van het leiderschap, dan kan dat gunstig zijn voor een grotere overname van gebied." Nu was ze los; strategie was altijd al Crystalstar's sterke punt geweest, en nu ze er ook nog zo uitvoerig over kon praten om een punt te bewijzen zou ze er helemaal voor gaan. "Nieuwe leiders hebben altijd een periode waarin ze nog niet helemaal vertrouwd worden, zeker na een hardhandige overname. Er zal twijfel zijn onder de warriors. En als je dán toeslaat, zal die twijfel alleen maar toenemen. Er wordt niet meer geluisterd naar de nieuwe leiders en de tegenstand valt uit elkaar." Natuurlijk wist ze nog niet of het zo zou kunnen gaan, noch had ze op dit moment veel intentie om meer Thunderclangebied in te nemen, maar het was een interessante strategie voor als de spanningen weer opliepen. "Als we nu aanvallen, zal Thunderclan Thornstar nog trouw volgen, waardoor de strijd een stuk eerlijker, en dus moeilijker, zal zijn."
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] vr 1 jan 2021 - 20:33
Hermitfrost
In plaats van behandeld te worden alsof hij achterlijk was, werd er een hele slimme strategie met hem gedeeld. Ze had het al helemaal doordacht, alsof het iets was wat ze had overwogen. Dat was misschien ook wel zo. Het was een goed plan, één die hij zeker weten zou goedkeuren. "Is dat je plan dan, ThunderClan pakken wanneer ze uit elkaar valt?" vroeg hij, terugvallen op zijn brutale oude zelf. Hij wist dat dit gevoelige informatie was, maar toch moest hij het weten. "Het is namelijk geniaal." Zijn stem klonk lollig, maar zijn waardering scheen duidelijk door. Dit was waarschijnlijk het eerste compliment dat hij haar ooit had gegeven. Het was er dan ook een die hij volledig meende. Zoals hij alles nu hoorde was zijn zeikerige mentoroma toch nog een goede planner.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] vr 1 jan 2021 - 20:48
Had ze teveel gedeeld? Misschien voor zijn jonge brein om helemaal te begrijpen, maar Crystalstar wist best dat Hermitpaw niks zou doorlullen. Hij was niet bepaald het type om de leden van andere clans geheimen te vertellen, of überhaupt met hen te praten. Maar nu zou ze wel moeten uitleggen wat ze van plan was met deze briljante strategie. Hoe prettig zijn complimenten ook waren, wist Crystalstar dat ze hem meteen weer teleur zou stellen. "Dit plan is voor een specifiek, maar niet onrealistisch scenario: Als Thunderclan haar belofte niet nakomt. Als zij Sunningrocks probeert terug te nemen, zal ik met consequenties komen." Misschien zou ze ooit zo ver gaan dat ze een clan volledig uit eigen beweging pakte, maar daarvoor zou veel meer planning nodig zijn. Dan wilde ze volledige controle hebben over de situatie voor zover dat mogelijk was. Dan wilde ze ook medestanders achter de grens hebben. "Als dat niet gebeurd, dan heb ik nog andere plannen. Want hoewel ik in Leafgreen het gebied terug zal geven, heb ik nooit gezegd dat ik het voor altijd opgeef."
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] vr 1 jan 2021 - 21:01
Hermitfrost
Zijn mond trok kort in een streep toen ze niet op het compliment in leek te gaan. Dus zo ver voor de bonding. Hij was het ook nog eens niet eens met haar volgende uitleg. Oorlog was oorlog. Nu er toch al spanningen waren kon er net zo goed iets mee worden gedaan. Hij trok echter wat bij toen ze de ambitie om sunningrocks in de toekomst over te nemen uitte. Ze dacht er dan misschien te moeilijk over na, maar ze leek wel het beste voor de clan te willen. "Nou, dan sta ik je meer dan bij." grapte hij half, vooral met als doel zijn eigen ongemak weg te wuiven. Ze gingen het duidelijk niet volledig eens worden.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] vr 1 jan 2021 - 21:12
Er was een hele goede reden waarom ze nu nog niet had besloten Sunningrocks voor altijd in te nemen. "De afspraak geeft ons wat zekerheid, en dat had ik nodig vanwege de hongersnood. Als we de rivier weer kunnen gebruiken kunnen we ambitieuzer worden, begrijp je?" Dat was het, simpel en duidelijk. Ze zou niet het risico nemen dat hun enige voedselbron werd teruggenomen. "Dat verwachtte ik al.." Miauwde ze met een halve glimlach. "Je zult over al deze dingen moeten nadenken als je in mijn positie staat. Iedereens belangen en wensen bundelen is lastig, en soms moet je harde beslissingen maken." Haar stem stierf even weg, terwijl ze dacht aan de toekomst en wat die in zou kunnen houden.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] vr 1 jan 2021 - 21:25
Hermitfrost
Ja oké, wat ze zei klonk niet verkeerd. Als ze de sunningrocks in een gevecht hadden ingenomen dan zou er nu heel veel energie gaan naar het behouden van deze overwinning, terwijl het nu helemaal legaal was. Het idee van rekening moeten houden met zoveel factoren had hem afgeschrikt als hij er niet zo van genoot. Nu stond het idee van Deputy worden hem nóg meer aan. Hij had plannen in zijn hoofd en wilde niks liever dan deze uitvoeren, maar dat kon alleen in een hoge positie. En die leek toch niet zo makkelijker te verwerven als gedacht. "Netjes hoor." zei hij met een glimlach. Hij moest toegeven dat dit er bij dit hele leadergebeuren meer te kijken kwam dan alleen invloed. Misschien was dat was Crystal nog zoveel harder had gemaakt. "Vind je hierover nadenken leuk?" Dat moest haast wel. Hoe kon ze dit anders aan?
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] ma 4 jan 2021 - 22:37
Het was de eerste keer sinds hun grote ruzie dat ze echt weer vriendelijk tegen elkaar deden en elkaar niet slechts tolereerden. Een gedeeld interesse, besloot Crystalstar, verbond twee katten meer dan ze eerst gedacht had. Ze beantwoorde zijn compliment met een eigen glimlach, een warme, een échte. "Ontzettend, en het is nog nuttig ook." Vertelde ze. Tot nu toe had ze alleen kleine strategieën kunnen toepassen op patrouilles. Voor de grote meesterplannen had ze nog geen kans gehad. "Is er nog iets wat je wilt weten?" Vroeg ze, haar strenge toon even vergetend. Ze wilde hem nog meer vertellen, ze wilde haar kennis delen.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] di 5 jan 2021 - 11:43
Hermitfrost
Er kwam even een verbaasde blik op zijn gezicht toen ze een oprechte glimlach liet zien. Hij kende neppe lachjes maar al te goed, voornamelijk dankzij zijn lieftallige mentor. En dit was er niet één van. Dat was ook het moment waarop hij besefte dat ze nog nooit zo lang zo vriendelijk tegen elkaar waren geweest. Langzaam knikte hij bij haar antwoord. Natuurlijk vond ze dit leuk. "Niks specifieks." beantwoordde hij haar vraag. Het liefst zou hij hier nog uren over doorkletsen, maar de switch in hun gedrag tegenover hem elkaar maakte hem ongemakkelijk. Ze had nog steeds onvergeeflijke dingen gezegd en gedaan, hoe lief en leuk ze nu ook deed. "Mijn poot wordt een beetje stijf." Dat was een leugen. Hij wilde weer praktisch gaan trainen, iets doen waar ze niet zo persoonlijk van werden.
Onderwerp: Re: Achilles [Hermitpaw, Training 4] wo 6 jan 2021 - 22:49
Ze was een leader die kon winnen met druk, diplomatiek en militair. Crystalstar was echter niet zonder zelfkritiek, ze wist dat ze niet de beste was in niet haar zin krijgen. En tot nu toe was dat ook altijd gelukt, linksom of rechtsom. Maar soms zouden er andere manier aan te pas moeten komen, voordat ze Riverclan kon geven wat ze voor de clan verlangde. En daar was Blueflower voor; een zachtaardige kattin die de gemoederen kon bewaren als Crystalstar niet hét plan kon vinden. Dat was immers ook weer een plan op zichzelf. En hoewel haar band met Hermitpaw nooit een van liefde kon worden, wist ze dat ze op tijd moest beginnen met de reparatie daarvan. Crystalstar voelde dus ook een kleine steek van teleurstelling toen hij miauwde dat zijn poot nogal stijf werd, waarschijnlijk van het lange stilzitten. "Natuurlijk, we gaan iets praktisch doen." Miauwde Crystalstar, haar teleurstelling goed verbergend terwijl ze opstond. "Kom, tijd om te gaan jagen."