Naam Waterkit, Crescentkit, Riverkit, Moonkit
Reden Waterkit staat voor het water dat door beekjes, meren en rivieren stroomt. Het staat voor iets oneindigs, iets dat overal in de wereld uit de lucht valt als druppels en iets dat iedereen nodig heeft. Water staat voor de Clan die zich er veilig in voelt, in het rustige, in het gezonde en in het ruige. Het staat voor alles dat water kan zijn, ijzig, sterk, omhelsend, voedzaam, levensreddend. Bovenal staat het voor de familie van haar moeder, welke sterk is binnen en buiten Windclan. De naam is een indirecte link naar Icecloud en Oceanstar, beide hebben namelijk met water te maken. (dit is mijn favoriet uit alle naammogelijkheden)
Crescentkit Dit is een hint na de pleegbroer van Mintroot waar ze enorm veel steun aan zal hebben. Immers hebben de Medicine Cat's elke halve maan een gathering. Het staat voor hoop en het geloof in Starclan dat sterk is in de familie.
Riverkit staat voor de rivier, en hoewel dit een hint kan zijn naar Crowflight, is deze naam ook een link met een bepaalde gedachtegang, namelijk het indrukwekkende van de rivier die tussen Windclan en Riverclan stroomt, de krachtigheid die Mintroot ongetwijfeld hoopt dat de kitten met zich mee kan dragen.
Moonkit De aanwezigheid van de maan zal er altijd zijn, kijkt op de katten neer net zoals de sterren en er zijn zoveel katten die Mintroot aan de sterren heeft verloren. Aangezien de jonge kitten een nieuwe band met zich mee brengt, en wellicht hoop op een toekomst, zal ze naar de maan vernoemd worden.
Toekomstige namen Waterpaw en Watermint, Crescentpaw en Crescentmoon, Riverpaw en Riverside/Rivershore, Moonpaw en Moontide
Reden Waterpaw en Watermint Dan nu het leukste onderdeel van het uitleggen van de naam. Ik wilde een naam die een link kan leggen naar de familie van Mintroot, waarin de naam mint wel vaker voor komt. Daarnaast is watermint een plant, die voornamelijk in natte weilanden groeit. Wat dan waarschijnlijk ook voor kan komen in het territorium van Windclan. Watermint wordt door de Medicine Cats ook gebruikt om buikpijn te verhelpen of de geur van dood te verbergen. Kortom, het is een gedeeltelijk symbolische naam.
Crescentpaw en Crescentmoon Het achtervoegsel komt voornamelijk omdat het mooi klonk.
Riverpaw en Riverside/Rivershore De waterkant, aan de waterkant vinden de mooiste dingen plaats. Gesprekken, groeien belangrijke planten en komen veel prooidieren, kortom het is de beste plek om als Warrior rond te hangen, toch!
Moonpaw en Moontide Dit is ook weer een meer symbolische naam. De getijde worden beheerst door de maan, en deze hint dan weer naar Oceanstar, immers heeft een oceaan ook getijden.
Geslacht Kattin (vrouwelijk)
Bloedlijn 25% Windclan & 75% Riverclan
Seksualiteit Nog onbekend, waarschijnlijk hetero
Leeftijd Ongeboren
Nestgenoten Onbekend
Ouders Mintroot en Crowflight
UITERLIJK
Vachtkleur Bruin, rood, wit
Vachtpatroon Caliby (Calico met tabby strepen)
Vachtlengte Halflang
Oogkleur Geelgroen
Neus lever/bruinroze
Pootkussentjes lever/bruinroze
Bouw Slank, stevig, redelijk groot
Poten Groot
Staart Pluimstaart
Klauwen Sterk
Snorharen Wit en lang
Extra Ze heeft best stevige poten en klauwen en is daardoor niet geheel in verhouding
Geur Ze ruikt naar madeliefjes, zon, nat gras en regen (zon heeft geen geur behalve dat gewone geuren sterker worden door de warme lucht, en planten na een regenbui ruiken heerlijk fris in het warme weer vandaar dat dit de geuromschrijving is)
Stem Krachtig en warm
Littekens Nog geen
Deze knappe kattin heeft een (dilute) tortie vacht met zachte, heldere kleuren, en enkele witte plekjes verspreid over haar lichaam. Haar ogen zijn een sprekende kleur die tussen het groene en gele in zitten en haar snorharen zijn lang en sierlijk. Haar bouw is stevig, al behoud ze op de een of andere manier nog een zekere statigheid. Haar poten zijn in verhouding iets aan de grote kant, en haar kop is sierlijk en krachtig aangelegd. Ze heeft verder een prachtige bruinroze neus en een redelijk lange pluimstaart die haar plaatje afmaken. Ze is knap te noemen.
INNERLIJK
Positieve eigenschappen Gehoorzaam, Humoristisch, Lief, Levenslustig
Neutrale eigenschappen Gedisciplineerd, Koppig, Ondeugend, Solitair, Speels
Negatieve eigenschappen Gesloten, Gevoelig, Kwetsbaar, Lusteloos, Spottend
Houd van Mintroot, spelen, verhalen, regen, mieren
Houd niet van Als minderwaardig gezien worden dan de rest, zielig gevonden worden
Angsten Nooit Warrior kunnen worden.
Cerebellaire hypoplasieCerebellaire hypoplasie bij dieren is een afwijking die vooral bij katten en honden aangetroffen wordt. Karakteristiek voor deze ziekte is dat het cerebellum niet geheel volgroeid is. Bij katten zijn de symptomen meteen na de geboorte zichtbaar. De afwijking uit zich met name in tremoren, een verstoorde motoriek en loopproblemen.
De afwijking kan zijn aangeboren, maar ook het gevolg zijn van tijdens het leven opgelopen bacteriële of virale infecties zoals feliene panleukopenie. Andere mogelijke oorzaken zijn ondervoeding, vergiftiging, verwonding of ongelukken die tijdens de gestatie de foetus hebben getroffen.
TRIVIA
- Heeft Cerebellaire hypoplasie (aangeboren of door ondervoeding als foetus, niet door virus)
- Is ondanks het feit dat haar motoriek niet fantastisch is, zeer actief
- Het trillen van haar spieren wordt heviger als ze zich te enthousiast opstelt, dit betekend dat ze zeker als jonge kitten niet teveel mag doen in een keer.
- Afhankelijk van de heftigheid van haar aandoening, zal de kitten wellicht niet of veel moeizamer een Warrior kunnen worden, dit laat ik echter over aan de RPG.
Waterkit is een
gehoorzame kitten omdat ze vaak simpelweg niet voldoende energie heeft om echt tegendraads te zijn. Om zich goed te kunnen voortbewegen, moet ze echt focussen en haar best doen, waardoor ze gewoonweg weinig overhoud om vervelend te zijn. Dat gezegd hebbende, is de kans ook vrij klein dat ze respectloos is tegen hen die respect verdienen.
Humoristisch is de kitten zeker, ze probeerd overal het positieve van in te zien of te maken. Waardoor ze een behoorlijke hoeveelheid
zelfspot gebruikt om haar situatie te accepteren en hoop te behouden voor de toekomst. Daarnaast kan de jonge kitten echt opleven van een grap, zeker omdat ze daarvoor niet altijd veel hoeft te bewegen. Ze kan genieten van de lach van een ander.
Lief is de kitten dan ook zeker, ze heeft een warme persoonlijkheid geërfd, eentje die anderen vooropsteld maar ook zeer zeker veel geeft. Ze is een gever van liefde, niet een nemer. Dit betekend echter wel dat de kitten soms op moet passen niet teveel te geven.
Levenslust heeft Waterkit voldoende. Ze wilt alles wel doen, staat ook overal wel voor in, maar kan simpelweg vaak niet alles doen omdat dit te vermoeiend is. Echter weerhoud het haar er vaak niet van om dit toch te proberen. Ze zal niet snel blijven hangen in het nest als ze ook haar poten kan strekken, zelfs al gaat dit trillend. De kitten houdt van haar leven.
Waterkit bezit een grote hoeveelheid
discipline omdat ze zich aan de grenzen van haar lichaam moet houden. Echter maakt dit haar niet minder
koppig, immers moet de kitten het vaak voelen voordat ze luistert als ze echt iets heel graag wilt. De koppigheid zorgt er echter ook voor dat de kitten blijft ontwikkelen en niet graag 'nee' hoort. Meestal is de kitten gehoorzaam maar er zijn momenten waarop ze net als elk ander kind van de fouten wilt en moet leren en gewoon haar eigen gang gaat. Iets dat ze erg graag doet, haar eigen ding. Waterkit is zeer
ondeugend en houdt er van anderen te plagen maar ook af en toe op de tenen van haar nestgenoten of haar moeder te trappen. Niet echt bewust, maar meer uitdagend, ze moet de grenzen van anderen leren kennen en nog leren begrijpen waarom sommige dingen wellicht net een stapje te ver gaan. Ze ziet overal de fun wel van in, en dat maakt het soms onhandig.
Solitair is Waterkit zeer zeker, niet altijd omdat ze alleen wilt zijn. Vaak komt het doordat ze niet altijd even makkelijk mee komt maar ook omdat de kitten het erg waardeert haar eigen ding te kunnen doen. Zonder dat anderen op haar poten kijken. Alleen zijn is geen punt voor de kitten, op zijn tijd. Zoals elke jonge kitten is Waterkit
speels en zijn de meeste dingen spelletjes, waar ze de hele dag van kan genieten. Zelfs als ze niet altijd in staat is voluit mee te gaan met de rest.
De kitten heeft van nature een emotioneel
gesloten persoonlijkheid. Ze houdt er niet zo van om over zichzelf of haar gevoelens te praten en kropt ze hierdoor vaak op. Ook is Waterkit zeer
gevoelig en wat te goed gelovig waardoor communicatie soms niet al te soepel verloopt en ze dingen op de verkeerde manier kan ontvangen. Dit kan positief en negatief zijn. Wellicht dat ze bepaalde dingen positief opvat die negatief zijn en andersom. De kitten is zeer
kwetsbaar door haar aandoening omdat deze best aandacht op haar kan vestigen en haar diep van binnen onzeker maakt. Haar toekomst staat immers nog niet vast. Het feit dat ze soms weinig kan of zeer veel moeite moet doen kan haar af en toe erg
lusteloos maken omdat ze op momenten op wilt geven, echter lijkt bijna altijd haar koppigheid te winnen. De kitten
spot graag met zichzelf, in de hoop dat anderen haar accepteren maar ook om haar aandoening wat minder gewicht mee te geven voor zichzelf.
MOTIVATIE
Ik weet nog jaren geleden dat ik mijn eerste kitten mocht spelen. Een klein, bruin gestreepte kitten die de naam Oceankit zou dragen. Ik was net nieuw op de site en werd tot mijn grote verbazing en verrassing door je gekozen om een dochter van Icecloud te bespelen. Wat heb ik een mooie rpg-tijd met haar gehad. Ze is nog steeds een van mijn meest indrukwekkende karakters en ik mis de goede oude tijd wel een beetje. Waarin we samen schreven, en onze karakters echt een goede moeder-dochter relatie kregen. Ocean had nooit wat kunnen worden zonder het enthousiasme dat je altijd toont en dat maakt dat ik ook erg graag met je samen rpg.
Nu mis ik het enorm dat ik naast Oceanpaw en Frayhowl geen echte directe familie heb van Oceanstar, natuurlijk is bijna iedereen wel met die lijn verbonden, maar nog steeds zou ik erg graag een kitten hebben van een kattin die enorm op Icecloud lijkt qua uiterlijk maar ook waarmee ik heb ge-rpgd toen Oceanstar nog leefde. De kitten is opgegroeid en ik hoop dat ik de kans krijg om met deze kleine kitten net zo goed op te groeien. Windclan is een van de leukste Clans (zeg ik ook omdat ik natuurlijk daar heel veel heb mogen doen.) en dit is een van de leukste familie's die mij nauw aan het hart ligt waardoor ik wel een aanmelding moet doen. Daarnaast is Crowflight ook een geweldig karakter om te lezen en lijkt het mij enorm leuk om te zien wat er gaat komen. Hoe dan ook, ik zal natuurlijk deze search blijven volgen, en ook de toekomst wanneer Mintroot wat kleine baby's rond heeft lopen. Ongeacht of mijn karakter er bij zit of niet.
Ik heb wat naammogelijkheden gegeven omdat ik niet zeker ben welke stijl Mintroot het liefste haar kitten zal noemen, vandaar dat ik namen heb gegeven die symbolisch kunnen zijn of gewoon gaaf klinken. Mijn lichte voorkeur gaat naar Watermint omdat ik denk dat daarin de meeste symbolische betekenissen voorkomen.
Liefs,
Butter