Een zachte, zoete zucht rolde over Daintywhiffs lippen. Het was nacht. De hemel lag open en bloot voor haar poten neer. Ze maakte tekeningen in de sterren door ze te verbinden met elkaar. Waren dit echt haar voorvaderen? Tegenwoordig was ze gestopt met zich dingen af te vragen. Het plan in haar verwarde hoofd had zich gevormd maar nu kwam iets in de weg. Nee niet in de weg, het kwam vol op haar borstkas zitten. Daintywhiff had na die zucht haar adem in gehouden en liet deze er weer sissend uit. Haar poten, naar de hemel gericht, richtte ze nu naar haar hart dat pijnlijk tegen haar ribben klopte. Het overheerste het gevoel van de aarde tegen haar rug. Het levend organisme onder haar dat in de vorm van grassprietjes in haar oren kietelde. Ze schudde ermee terwijl ze haar voetjes nog harder tegen de pijnlijke plaats drukte. Haar hart klopte bijna uit schuldgevoel voor... Ze maakte haar gedachten niet af toen een lichtflits haar aandacht trok. Daintywhiff rekte haar nek om te kijken naar de vallende ster. Ze liet haar kop weer zachtjes in het gras vallen en sloot haar ogen. Zacht gemurmel kwam uit haar mondje.
"I stick with real things,
Usually facts and figures.
When information's in its place,
I minimize the guessing game."
Het kwam uit haar bekje alsof ze haar diepste wens vertelde. De wens die al lang borrelde in het diepste hoekje van haar lichaam. Ze voelde de stroom op gang komen, traag als magma die zich in een vulkaan roerde. Ze kneep haar ogen strakker dicht. Kraaienpootjes vormden zich.
"I don't like guessing games.
Or when I feel things,
Before I know the feelings.
How am I supposed to operate,
If I'm just tossed around by fate?
Like on an unexpected date?"
Ja. Dat was eruit! Daintywhiff voelde haar nagels uit hun hulzen glijden. Ze prikten in haar vlees. Ze brachten haar terug naar een realiteit zonder roze wolk. Hoe kon Shadefeather haar zo... behandelen. Ze hoorde de geruchten heus wel. Een misselijk gevoel stroomde door haar lichaam. De magma van binnen werd heter. Ze opende haar ogen.
"The stranger who might talk too fast,
Or ask me questions about myself,
Before I've decided that,
He can ask me questions about myself.
But what scares me the most,
Is what if when he sees me, what if he doesn't like it?
De sterren voor haar ogen trilden. Ze deinde mee op de lava die nu uit haar ogen vloeide. Daintywhiff rolde op haar buik en hees zich bijna woest overeind. Ze voelde zich opgekookt, angstig, maar... Ze durfde geen gedachten te vormen. Ze dwarrelden als veertjes door haar hoofd, maar voelde aan als stenen. De stenen die ze onder haar teentjes voelde en oppakte. Met een woeste schreeuw smeet ze ze zo ver mogelijk weg.
"What if he runs the other way and I can't hide from it?
What happens then?
If when he knows me, he's only disappointed?
What if I give myself away, to only get it given back?
I couldn't live with that."
Er zat geen melodie meer in haar stem. Enkel hees geschreeuw. Ze maakte het einde van haar zinnen niet meer af. Haar ademhaling was in enkele seconden van rustig naar woest gegaan. Warmte zinderde over haar hele lijf. Daintywhiff begon koppig de tranen binnen te slikken.
"What if when he sees me,
I like him and he knows it?
What if he opens up a door,
And I can't close it?
What happens then?"
Oh hoe kon ze ooit aan zichzelf en aan anderen uitleggen dat dit, dit hetgene was waar ze altijd al voor bang was geweest. Was ze dit vergeten toen ze de grond raakte? Het antwoord lag in haar woorden. Ze was heus geen gevoelens vergeten. Geen opgekropte dwang en hoop naar liefde. Geen woede jegens alles dat ademde en liefhad. Het was enkel nu nog zoveel vreemder voor haar. Het bracht haar zoveel vraagtekens. Ze haalde zich twee gezichten voor de geest. Een van de kat die ze nu als goede vriend bestempelde, de ander... Het zwarte gezicht waar ze elke lijn van kende, elk lichtgekleurd haartje en elke kleurschakering van zijn ogen.
"If when he holds me,
My heart is set in motion,
I'm not prepared for that.
I'm scared of breaking open."
Daintywhiffs stem was enkel nog een fluistering. Een schaduw van wat ze ooit geweest was en wat zou worden. Ze zou sterk worden, werken voor haar clan en voor Starclan. Haar blik richtte zich omhoog. Hoop lag in haar ogen. De tranen waren opgedroogd en enkel de donkergrijze strepen die als littekens over haar wangen liepen gaven blijk van dat ze er ooit waren geweest. De sterren gaven haar geen antwoord, maar haar blik en houding veranderde. Ze verstrakte haar kaak en stak haar klauwen in de aarde.
"But still I can't help from hoping,
To find someone to talk to,
Who likes the way I am.
Someone who when he sees me,
Wants to again."
Toen bleef het een hele tijd stil. Daintywhiffs blik was naar boven gericht. Ze straalde bijna boosheid uit, nee, vastberadenheid. Ze was vastberaden om het goed te doen. Goed voor haar, ze zou opnieuw beginnen en iedereen laten zien wat ze waard was. Dat de geruchten die ze over zichzelf had gehoord slechts leugens waren, een schim van het leven dat ze had gehad. De tijd verstreek traag. Hoewel ze er slechts enkele minuten zo bij zat begon haar nek al snel te zeuren. Daarom liet ze haar verstarde lichaam verslappen en schudde ze zich uit. Geritsel liet haar oren bewegen. Had zij net wat planten heen en weer bewogen met haar geschud of was er iemand? Een aangename geur dreef haar kant op. Daintywhiff richtte haar indringende gouden ogen op de struik een paar vossenlengtes voor haar. Ze hield haar kop scheef en stak haar lip naar buiten.
"How long are you listening?"
Ze schudde lachend haar kop en stapte op de struik af. Daar werd ze verwelkomd door een bekend gezicht. Snorrend drukte ze haar kaak tegen die van de ander. Het warme gevoel voelde aangenaam na al die emoties die door haar lichaam hadden geraasd. Ze was blij met het gezelschap.
"Pfff, they should've called you Bushstalker, that fits you better.
Come on, I want to hear about your day."
Not open for posting ♡