|
| |
Camilla ^^ 1226 Actief eccedentesiast
| |
| Onderwerp: Re: Make it right wo 13 nov 2019 - 23:30 | |
|
Falconpaw knikte begrijpend, maar Shade kon nog steeds aanvoelen dat hij niet helemaal overtuigd was. Hij was dan ook blij dat Falcon zijn twijfels uitsprak. Hij knikte. 'Ja, dat begrijp ik. Maar probeer het je zo goed mogelijk voor te stellen. Gewoon alles vergeten.' Hij wist wel, dat klonk makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ze moesten ergens beginnen toch? 'Weet je wat, ga anders maar voor het echt jagen,' miauwde hij toen, een glimlach weer op zijn gezicht. 'Dan ga je uiteindelijk echt op iets jagen en dan vergeet je het vanzelf wel.' Hoopte hij. 'Succes, Falconpaw!' En met die woorden stond de zwarte kater op en liep weg van de Apprentice. Stilletjes sloop hij de maisstengels in en maakte een ruime bocht zodat hij Falcon kon volgen. Shade was blij dat hij in ieder geval een ster was in sluipen, maar dat heeft ook jaren gekost.
|
| | | Bo~ 1222 Actief If it's me, it'll be okay
| CAT'S PROFILEAge: Thirtythree moons ღGender: Tomcat ♂Rank: Moorrunner |
| Onderwerp: Re: Make it right ma 18 nov 2019 - 18:21 | |
| Hij was er nog niet compleet bij overtuigd en was blij dat Shade al zijn problemen aan wilde horen. Tenminste, al zijn jaagproblemen. Andere problemen was natuurlijk niks voor de kater en niet dat hij heel veel problemen had op dit moment! Eigenlijk geen als hij er zo overna dacht. Behalve zijn jachtprobleem, dat was echt een groot probleem. 'Ja, dat begrijp ik. Maar probeer je zo goed mogelijk voor te stellen. Gewoon alles vergeten.' klonk er van Shadefeather af, waarop hij even langzaam knikte. Hij kon het proberen niet waar? Als hij het niet probeerde kon hij ook niet beter worden, zo was het nou eenmaal. 'Weet je wat, ga anders maar voor het echt jagen,' klonk er echter snel na met een glimlach op Shadefeather's gezicht. Hij keek met verbaasde ogen naar de zwarte kater, maar tegen kon hij eigenlijk niet zijn. Het was natuurlijk het beste voor hem om het gewoon zo te gaan jagen, daar kon hij het meeste van leren, maar hij had niet verwacht dat Shadefeather hem ook echt alleen zou laten jagen ook. 'Dan ga je uiteindelijk echt op iets jagen en dan vergeet je het vanzelf wel.' Hij knikte even hevig, hij begreep het! Hij mocht zelf een prooi vinden! Dat was iets waar hij op kon gaan focussen, dat kon hij wel. Als er iets was wat hij kon was het wel focussen op een prooi. 'Succes, Falconpaw!' klonk er nog, waarna de zwarte kater op stond en weg begon te lopen. Wacht, hij zou hem toch niet helemaal alleen laten of wel dan? Oké, maar goed, daar moest hij niet over na denken. Hij moest gaan nadenken over zijn prooi. Hij zocht met zijn neus in de lucht naar prooigeuren of vooral op dit moment naar muizen. Want Shadefeather was goed in het jagen van muizen, dus daar moest hij voordeel uit pakken! Toen hij een geur oppikte van een muis liet hij zichzelf zakken en begon hij het geurspoor achterna te sluipen. Zoals altijd ging het eerste stuk prima, hij was goed gefocust en hij maakte geen gekke bewegingen of iets. Hij had inmiddels ook al de muis in het vizier, klaar om te gaan. Hij ademde oppervlakkig in en uit, zodat het niet teveel lawaai zou maken met de plantjes om zich heen, waarna hij van zijn plek afschoot. De bedoeling was geweest dat hij ernaar toe zou sprinten, maar het was niet zo kunnen zijn. Want zijn achterpoten stonden net verkeerd, waardoor hij volledig over zijn eigen poten struikelde en op de grond belandde met een plof. Oef. |
| | |
| |
| Onderwerp: Re: Make it right vr 22 nov 2019 - 19:06 | |
|
Shadefeather had vertrouwen in de jonge Apprentice. Het kon zijn dat het in het begin allemaal wat moeilijker ging, maar hij was er van overtuigd dat hij het uiteindelijk wel onder de knie zou krijgen. Hij had alleen wat meer oefening nodig, dat was alles. Stilletjes sloop hij met een ruime bocht om de rood-witte kater heen. Shade zorgde er voor dat hij achter of naast Falconpaw bleef, zodat hij geen prooi af zou schrikken. Hij hield de Apprentice goed in de gaten maar bleef op een goede afstand. Gelukkig kon hij goed sluipen, anders was deze manier van trainen ook moeilijk geweest. Tevreden zag hij hoe de jonge kater een muis in het vizier kreeg en hoe hij er op af sloop. Hij deed het goed, veel beter dan de eerste keer, merkte Shade op. Een glimlach verscheen op zijn gezicht toen hij dat zag. Falconpaw maakte zich klaar voor de sprong, zag hij toen. Helaas zag hij ook dat zijn poten niet goed stonden. Hij zuchtte stilletjes, wetende dat dit niet zou resulteren in een goede jacht. Hij wilde het zeggen, maar wist zichzelf in te houden. Falcon moest het zelf ook door krijgen. Nou, dat kreeg hij wel. Zodra de Apprentice afzette struikelde hij over zijn eigen poten en viel op de grond. De muis was nu wel afgeschrikt, dus stond Shadefeather op en liep naar Falcon toe. 'Dat ging niet zo heel goed, hè?' miauwde hij, er voor zorgend dat het vriendelijk klonk, met een vriendelijke glimlach. Falconpaw moest niet denken dat hij hem belachelijk aan het maken was. 'Wat ging er mis, denk je?' vroeg hij toen en ging zitten.
|
| Onderwerp: Re: Make it right za 23 nov 2019 - 1:23 | |
| Hij vond het verschrikkelijk dat hij het weer verpest had. Het leek er wel op dat iedere keer dat hij het probeerde steeds iets anders verpestte. Dan was het zijn poten, dan was het zijn houding en dan was het een krakende tak onder zijn poten. Het was nooit en dat frustrerend voor de jonge kater. Hij wist niet wat hij eraan moest doen om het te verbeteren, want iedere keer deed hij weer iets anders mis. En daardoor waren de tips die gegeven worden goed, maar de keer daarna was er wéér een ander probleem waardoor hij de prooi niet kon vangen. Hij zag de zwarte gedaante van Shadefeather komen, waardoor hij misschien ietwat schamend wel zijn oren naar achteren draaide. Hij was teleurgesteld, natuurlijk. Want het lukte hem maar niet! 'Dat ging niet zo heel goed hè?' klonk er van de kater af, terwijl hij nog steeds vriendelijk klonk en glimlachte naar hem. Hij zuchtte even luid, gefrustreerd. "Het ging eerst heel goed, maar het eind heb ik verpest." sprak hij gefrustreerd tegen de zwarte kater. Hij wist echt niet meer wat hij moest doen. 'Wat ging er mis, denk je?' Hij keek naar de kater en draaide even iets met zijn oren. Het sluipen ging goed, zo ver hij het zag tenminste. "De sprong.. Daar ging het vooral mis denk ik." sprak hij zachtjes tegen de zwarte kater. Het was beschamend om iedere keer weer te falen. Diepe zucht. |
| | |
| |
| Onderwerp: Re: Make it right ma 2 dec 2019 - 13:38 | |
|
Hij zag dat de jonge Apprentice teleurgesteld was, wat hij goed kon begrijpen. Als hij zelf zoiets mee maakte zou hij dat ook niet leuk vinden natuurlijk. Falconpaw zuchtte luid. 'Het ging eerst heel goed, maar het eind heb ik verpest,' sprak hij gefrustreerd. Shade knikte even. Tja, dat had hij wel gezien. Maar het begin ging inderdaad wel heel goed. Falcon draaide even met zijn oren toen hij de vraag gesteld kreeg wat er mis ging. 'De sprong.. Daar ging het vooral mis denk ik,' sprak hij zachtjes. De oudere kater knikte. 'Ja, dat klopt,' zei hij simpel. Het was gewoon zo. 'Maar, het sluipen ging wel heel erg goed. Hou dat vast,' glimlachte hij. 'Nu over de sprong. Je struikelde over je eigen poot, niet?' miauwde hij. 'Wees voortaan extra voorzichtig. Als je stilstaat heb je toch minder kans dat je opgemerkt wordt dan wanneer je sluipt. Als je stilstaat, zorg er dan even extra voor dat je poten allemaal goed staan en dat je de sprong voor jezelf uitstippelt. Als je al bedenkt wat je precies gaat doen, met het vangen van de prooi erbij, dan kom je al een heel eind,' miauwde Shadefeather als advies. 'Wees niet te gehaast, oké? We zullen het nog een keer proberen, ga je gang.' En met die woorden verdween hij weer tussen de maisstengels, de jonge kater nauwlettend in de gaten houdend.
|
| Onderwerp: Re: Make it right di 3 dec 2019 - 0:51 | |
| De zwarte kater knikte even toen hij sprak dat het eerst goed ging en het einde had verpest. Hij kon er niets anders van maken, het was gewoon een feit. Het begin deed hij goed en het einde had hij compleet verpest. Hij sprak vervolgens dat hij de sprong vooral helemaal verpest had, dat het daar mis ging. De kater knikte daarop weer. 'Ja, dat klopt,' klonk er simpel van de zwarte kater af, waarop hij zijn oren wat meer naar achteren draaide. Het was niet chill om te horen, dat wist hij wel zeker. 'Maar, het sluipen ging wel heel erg goed. Hou dat vast,' klonk er met een glimlach van de zwarte kater af, waarop hij even langzaam knikte. Het was wel fijn om zo'n compliment te krijgen, als hij heel erg eerlijk was. 'Nu over de sprong. Je struikelde over je eigen poot, niet?' klonk er van de zwarte kater af, waarop hij even langzaam knikte. Schamend, niet waar? Hij sprong toen niet eens, hij ging gewoon plat tegen de grond, baf. Als dat al niet schamend was he... 'Wees voortaan extra voorzichtig. Als je stilstaat heb je toch minder kans dat je opgemerkt wordt dan wanneer je sluipt. Als je stilstaat, zorg er dan even extra voor dat je poten allemaal goed staan en dat je de sprong voor jezelf uitstippelt. Als je al bedenkt wat je precies gaat doen, met het vangen van de prooi erbij, dan kom je al een heel eind.' klonk er van de zwarte kater af, een mond vol. Pfoe. Dat was veel om over na te denken terwijl hij bezig zou zijn. Hij haalde even diep adem en knikte langzaam. "Oké, ik zal er aan denken." sprak hij zachtjes tegen de zwarte kater. 'Wees niet te gehaast, oké? We zullen het nog een keer proberen, ga je gang.' en met die woorden verdween de zwarte kater weer tussen de maisstengels, waardoor hij er weer alleen voor zou staan. Muizen vinden zou nu misschien eerst de uitdaging zijn want ze stonden daar wel net te praten, dus hij moest misschien iets meer de andere kant op. Hij moest ook rekening houden met de wind, zodat zijn geur niet recht in de neus van de kater zou gaan komen. Dus daar moest hij ook nog eens extra op gaan letten. Hij liep voorzichtig door de maisstengels heen, waarna hij wonder boven wonder weer een geurspoor op pikte van een muis. Hij schoot meteen weer in een sluiphouding, waarna hij in zijn achterhoofd alle tips van de zwarte kater bij hield. Dat had hij ook wel nodig hoor, want anders ging het echt niet goed komen. Hij was inmiddels dichtbij genoeg bij de muis en hij checkte even snel of al zijn poten goed stonden. En... hij dacht van wel? Twijfel schoot kort door zich heen, maar hij wist dat dat dodelijk kon zijn. Hij sloot zijn ogen kort om het van zich af te schudden, niet letterlijk schudden maar meer mentaal, waarna hij zijn ogen opende en sprong. En recht op de muis belandde. Zijn blauwe ogen begonnen te stralen van geluk. Het was hem gelukt! Eerst een fazant en nu! Nu een muis! Hij begon breed te glimlachen, hoe dan?! Hij wilde het uitschreeuwen, maar dat had niet veel zin verder, want hij wilde niet nog meer prooien weg jagen natuurlijk! |
| | |
| |
| Onderwerp: Re: Make it right di 3 dec 2019 - 22:02 | |
|
Falconpaw had gezegd dat hij er aan zal denken, dus het was maar hopen of het allemaal goed ging deze keer. Maar Shadefeather had er vertrouwen in. Het was al een aantal keer mis gegaan, maar met alle tips die hij gegeven had was er zoiezo al meer kans. Niet dat Shadefeather erg vol van zichzelf was, maar hij wist wat hij kon en hij wist ook dat hij een goede jager en sluiper was. Hij had er altijd al in uitgeblonken. Nu maar hopen dat hij zijn kennis en ervaring over kon dragen op de jonge Falconpaw, ook al was hij niet zijn Apprentice. Iedereen hielp elkaar in de Clan, dat was immers ook het effectiefst. Hij zou Heatpaw ook laten trainen in de tunnels door een Tunneler. Hij was er nooit in opgeleid want in zijn Apprentice tijd waren de tunnels nog niet bekend, en... Hij was doodsbang voor kleine ruimtes. Dus ja, dat zal ook niet echt helpen. Maar nu was het Falcons beurt, die inmiddels al weer een muizengeur had opgespoord. Shadefeather glimlachte trots en sloop met een boogje om hem heen, zodat hij goed kon zien wat hij aan het doen was. Hij zorgde er extra voor dat hij ook muisstil was - haha, snap je 'm - zodat de muis waar Falconpaw op aan het jagen was er niet opeens vandoor schoot door zijn onoplettendheid. Gelukkig gebeurde dat niet, maar wat er wel gebeurde was Falconpaws jachttechnieken op het moment. Tevreden keek hij toe hoe hij zichzelf ontspande voordat de twijfel de overhand kon nemen. Ook zijn poten waren goed, zijn houding was perfect. Langzaam ontstond er een glimlach op Shade's snoet, wetende dat dit wel eens een perfecte jacht kon zijn. En dat was het. Hij zag de rood-witte kater gaan en hij wist gelijk dat het ging lukken. Zodra hij de muis gevangen had kwam hij met een grote lach op zijn gezicht tussen de maisstengels vandaan. Hij zag hoe enthousiast en blij Falconpaw was en hij moest even grinniken. 'Super goed, Falcon! Zie je wel dat je het kan!' complimenteerde hij de Apprentice en hij gaf hem een tikje op zijn schouder met zijn staart. 'Nog wat meer oefenen en elke muis die je tegenkomt kan je vangen!' Nu was hij wel een beetje aan het overdrijven, want Shade ving ook niet altijd alles. Maar het ging om het idee.
|
| Onderwerp: Re: Make it right wo 4 dec 2019 - 1:15 | |
| Hij was super trots op zichzelf! En dat met dank aan Shadefeather en Stallionstar! Die hem allebei super goede tips hadden gegeven voor het jagen. Hij was zo blij, nu kon hij niet alleen Fazant van zijn lijstje af strepen, maar ook muis! Voor iedere apprentice in iedere clan was er een moment waarop ze een muis konden vangen en voor hem? Voor hem was het deze dag geweest. Het had even geduurd, maar het was hem dan ook eindelijk gelukt om een muis onder zijn poten te krijgen in plaats van in de hol, zijn huis. Het was echt een apart gevoel, maar hij was zo trots! 'Super goed, Falcon! Zie je wel dat je het kan!' klonk er van Shadefeather af, terwijl de kater weer verscheen bij hem in de buurt, uit de maisstengels. Met zijn zwarte staart raakte de kater even kort zijn schouder aan. 'Nog wat meer oefenen en elke muis die je tegenkomt kan je vangen!' klonk er van de zwarte kater af, waarop hij breed begon te glimlachen tegen de kater. "Dankje, dankje, dankje!" sprak hij blij tegen de zwarte kater, want dankzij hem was het mogelijk geweest om een muis te vangen. Anders was het hem zeker niet gelukt hoor! "Ik ga hard mijn best doen om er nog meer te gaan vangen!" sprak hij met een brede, enthousiaste glimlach. |
| | |
| |
| Onderwerp: Re: Make it right di 10 dec 2019 - 20:43 | |
|
Falconpaw glimlachte breed naar hem na zijn opmerking. 'Dankje, dankje, dankje!' sprak hij blij. Shadefeather moest even hartelijk lachen. Hij was blij met Falconpaws reactie en hij was ook blij en trots op zichzelf. Hij had de jonge kater kunnen helpen een muis te vangen, zijn eerste muis. Dat was toch wel een bijzonder moment. 'Ik ga hard mijn best doen om er nog meer te gaan vangen!' sprak de rood-witte kater met een brede en enthousiaste glimlach. 'Dat is goed om te horen, Falcon,' reageerde Shadefeather met een glimlach. 'Elke keer dat je het probeert leer je er weer van. En wees niet bang om weer hulp te vragen als iets niet lukt,' miauwde hij.
|
| Onderwerp: Re: Make it right wo 11 dec 2019 - 20:30 | |
| Shadefeather glimlachte hartelijk op zijn reactie, wat hij geweldig vond. Hij was zó blij met de tips die Shadefeather hem had gegeven! Zonder die tips was het hem nooit gelukt om de muis te vangen! En dit was dan nog wel zijn allereerste muis ooit! Dat was toch wel iets om te vieren! Hij sprak dan ook dat hij hard zijn best zou gaan doen om er nog meer te gaan vangen. En niet alleen dat, hij zou ook leren om met allerlei andere prooien om te gaan en deze te vangen! Dan zou hij nog trotser kunnen worden op hem en hetzelfde zou gelden voor Stallionstar! Die zou dan ook echt heel erg trots op hem kunnen zijn! 'Dat is goed om te horen, Falcon,' klonk er van de zwarte kater af, waarop hij met een brede glimlach naar de oudere kater keek. 'Elke keer dat je het probeert leer je er weer van. En wees niet bang om weer hulp te vragen als iets niet lukt,' klonk er van de zwarte kater af, waarop hij even enthousiast knikte. Natuurlijk! Als Shadefeather hem had geleerd om een muis te vangen dan kon hij vast ook helpen met allerlei andere prooien! "Natuurlijk Shadefeather! Als ik problemen heb kom ik als eerste naar jou toe!" sprak hij met een brede glimlach tegen de zwarte kater. Hij meende het ook nog echt ook hoor!! Maar eerst zou hij natuurlijk ook meer vragen stellen aan zijn mentor, die was natuurlijk de eerste in de lijn om alle vragen te beantwoorden van hem. "En vooral als ik weer problemen heb met muizen! Want daar ben je de koning van!" Koning van de muizen! Yes. |
| | |
| |
| Onderwerp: Re: Make it right zo 22 dec 2019 - 16:05 | |
|
Het was leuk om te zien hoe blij Falconpaw geworden was door zijn eerste muis te vangen. Shadefeather vond het echter prima hoor, hij begreep heel goed wat er in hem om ging. Hij was ook zo blij geweest met zijn eerste prooi. Het was zeker wel een mijlpaal om te behalen als Apprentice. Je eerste prooi, hoe prachtig was dat. 'Natuurlijk Shadefeather! Als ik problemen heb kom ik als eerste naar jou toe!' sprak de jonge kater met een brede glimlach. Shade grinnikte. 'Zolang je ook je mentor nog wat tijd gunt om je dingen te leren,' miauwde hij met een lachje. 'En vooral als ik weer problemen heb met muizen! Want daar ben jij de koning van!' Shadefeather werd er eerlijk gezegd een beetje bescheiden van. 'Ach, de koning, dat weet ik nog net zo niet,' miauwde hij ontkennend. 'Maar ik ben blij dat ik je kan helpen, Falconpaw. Hou het vol zo, je zult een goede Warrior worden.'
|
| Onderwerp: Re: Make it right vr 27 dec 2019 - 22:57 | |
| Het was zijn allereerste muis. En dat bracht hem genoeg motivatie om hopelijk ook nog andere prooien te gaan vangen die hij nog nooit had gevangen. Een eekhoorn! Of konijnen, duiven, andere vogels... en stiekem wilde hij ook nog eens een pad! Of een vis vangen! Hij wilde zoveel mogelijk verschillende dingen vangen, zodat hij zeker wist dat hij alles kon vangen, zelfs in een andere omgeving. Al was dat laatste misschien nog wel lastig om te testen, maar goed. 'Zolang je ook je mentor nog wat tijd gunt om je dingen te leren,' sprak de kater met een lachje, waarop hij even knikte. Maar als het met zijn mentor niet lukte dan zou hij meteen naar de zwarte kater gaan! Want hij was zo wijs! En hij wist zoveel! Dan kon hij niet anders dan naar hem gaan! Vervolgens sprak hij vooral als hij last had met muizen, want Shadefeather was de koning van het vangen van muizen, daar was hij heilig van overtuigd. Anders was het de kater niet gelukt om hem muizen te leren vangen! 'Ach, de koning, dat weet ik nog net zo niet,' klonk er van de zwarte kater af, bescheiden. Wat!! Maar anders was het hem echt nooit gelukt hoor om een muis te vangen! 'Maar ik ben blij dat ik je kan helpen, Falconpaw. Hou het vol zo, je zult een goede Warrior worden.' Hij glimlachte breed en trots naar de kater, terwijl hij onbewust ook iets zijn borst vooruit duwde om zichzelf groter te maken. Een grote stoere warrior! "Dankjewel! En je moet niet bescheiden zijn, Shadefeather! Zonder jou was dit nooit gelukt!" Sprak hij met een brede en enthousiaste glimlach tegen de warrior. |
| | |
| |
| Onderwerp: Re: Make it right zo 29 dec 2019 - 14:31 | |
|
Hij merkte hoe de jonge kater zijn borst wat naar voren stak toen hij sprak over dat hij een goede Warrior zou worden. Shadefeather glimlachte geamuseerd. Hij was blij dat hij hem heeft kunnen helpen, dat hij weer wat voor de Clan betekend had. Dat was een goed gevoel. 'Dankjewel! En je moet niet bescheiden zijn, Shadefeather! Zonder jou was dit nooit gelukt!' sprak Falcon met een brede en enthousiaste glimlach. De zwarte kater glimlachte terug en boog even zijn kop. 'Dankjewel, Falconpaw.' Het was toch wel leuk om zo'n complimentje te ontvangen. Hij richtte even zijn ogen naar de hemel en zag dat het al donker begon te worden. Zijn plan om nog even verder te jagen ging nu niet door, maar dat maakt niet uit. Hij keek weer naar de Apprentice. 'Ga je mee terug naar het kamp? Ik moet alleen nog wat prooi van mezelf ophalen,' zei hij en hij stond op, klaar om te gaan.
|
| Onderwerp: Re: Make it right ma 30 dec 2019 - 22:01 | |
| De zwarte kater lachte even geamuseerd, was dat op zijn woorden van dat hij een goede warrior zou worden of was het omdat hij iets anders had gezegd of gedaan wat heel erg grappig was? Hij wist het niet, maar hij was wel benieuwd ergens of het iets in die trant was geweest. Hij vond het gewoon eervol om de clan te helpen, zelfs met een kleine prooi zoals deze muis. Maar deze muis was heel erg belangrijk hoor! Dit zou het begin zijn van alles! 'Dankjewel, Falconpaw' sprak de kater toen hij hem had bedankt. De kater glimlachte ook terug naar hem en boog zijn kop even voor hem. Hij vond het een compliment die de kater verdiende, want de kater verdiende het om te weten dat het allemaal dankzij hem was, want zonder de muizenkoning kon hij echt nooit een muis hebben gevangen hoor! Daar was hij van overtuigd. 'Ga je mee terug naar het kamp? Ik moet alleen nog wat prooi van mezelf ophalen,' klonk er van de kater af, waarna de kater op stond, klaar om weer terug naar huis te gaan. Hij knikte even enthousiast, waarna hij met een brede glimlach naar de zwarte kater keek. "Ja! Ik ben klaar om te gaan!" Sprak hij tegen de kater, klaar om heel trots zijn eigen prooi zometeen aan katten te laten zien! Hij pakte de muis op in zijn bekje, waarna hij trots even de muis ophief naar Shadefeather. Kijk dan!! Hij had gewoon helemaal zelf een muis gevangen! |
| | |
| |
| Onderwerp: Re: Make it right di 31 dec 2019 - 17:54 | |
|
Falconpaw gaf aan dat hij klaar was om te gaan en pakte zijn muis op. Hij keek hem trots aan en Shadefeather lachte hartelijk naar hem. Het was fijn om hem zo blij te zien. Hopelijk zou hij nog vele trotse momenten gaan beleven. De zwarte kater draaide om en liep naar de plekjes waar hij zijn prooi had gevangen. Hij nam ze allemaal in zijn bekje, draaide naar Falcon en knikte. Ze konden weer terug gaan naar het kamp, waar de jonge Apprentice zijn mus kon showen. Ze liepen in stilte, het was immers moeilijk om te praten met prooi in je bek. Maar het was een fijne stilte. Af en toe keek Shadefeather naar de ander en glimlachte. Hij was zo trots op zijn eerst gevangen muis, maar dat mocht hij zijn ook. Eenmaal bij het kamp aangekomen dropte hij zijn prooi snel op de prooistapel, waarna hij naar de Apprentice draaide. 'Nou, veel plezier met je muis, Falconpaw. Je eerst gevangen prooi staat je goed,' lachte hij en hij gaf de kater een speels tikje met zijn staart. 'Je weet me te vinden als je me nodig hebt.' En met die woorden liep hij weer weg, zodat Falcon alle vrijheid had met zijn muis.
|
| Onderwerp: Re: Make it right di 14 jan 2020 - 1:30 | |
| Er waren een paar momenten tot nu waar hij trots op was in zijn leven. Één van die dingen was het feit dat hij een muis had gevangen, de tweede was toen hij zijn allereerste prooi had gevangen, een fazant, en als laatste was tot nu toe dat hij apprentice was geworden. Hij liep mee met de zwarte kater, waar hij ook zijn eigen prooien ophaalde. De kater had natuurlijk veel meer prooien dan hem gevangen maar dat maakte natuurlijk niet uit. In stilte liepen ze samen naar het kamp toe, want praten konden ze niet met prooien in hun bekjes. Hij had het wel eens geprobeerd hoor, toen hij aan het eten was, maar dat liep niet goed af en het was ook nog eens heel erg onhandig. Dus dat ging hij niet herhalen. Shadefeather keek wel af en toe terug naar hem en gunde hem dan steeds een glimlach, waarop hij breed glimlachte, één keer zo breed dat de muis bijna uit zijn bekje gleed en op de grond viel. Maar gelukkig was dit niet het geval, nét niet. Hij had geluk ermee hoor. In het kamp aangekomen legde Shadefeather zijn eigen prooien bij de prooistapel, maar dat zou Falconpaw natuurlijk niet doen hoor! Hij moest natuurlijk eerst heel trots aan katten laten zien dat dit zijn eigen muis was en dat hij deze zelf had gevangen! 'Nou, veel plezier met je muis, Falconpaw. Je eerst gevangen prooi staat je goed,' lachte de kater, waarna hij hem een speels tikje gaf met zijn staart. Hij grinnikte even, wat half geblokkeerd werd door de muis in zijn mond en hij legde zijn muis even tussen zijn poten. Veilig daar. 'Je weet me te vinden als je me nodig hebt.' Hij knikte even hevig en glimlachte breed naar de zwarte kater. "Bedankt voor alles Shadefeather!" riep hij de kater na, waarna hij zijn muis weer op pakte en meteen naar Hazelpaw begon te zoeken. Meteen laten zien natuurlijk!! Ɓσ-Topic uit |
| | | | Onderwerp: Re: Make it right | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |