Rangen:
De samenleving werkt met rangen, zo kan het paard die zijn best doet beloont worden en het paard die geen zin heeft om iets te doen gestraft worden.
YoungFoal: Een paard die nog niet zijn eerste winter heeft gehad. Hij heeft één woord als naam zoals Hart of Storm.
OldFoal: Een paard die al wel zijn eerste winter heeft gehad en nog niet een WildHorse is. Zijn naam verandert niet van toen hij/zij een YoungFoal was.
WildHorse: Paard die de Great Horse Test heeft gehaald. Zijn naam krijgt een voorvoegsel. Voorbeeld: “Storm” wordt “Herfststorm”, “Hart” wordt “Ijshart”.
Leader: Er is slechts één leader in het hele gebied. Kan zowel een merrie als hengst zijn, maar een leader mag nooit nakomelingen krijgen (en dus ook niet hebben als hij Leader wordt). De Leader is zeg maar de Leider van het gebied en het is ook diegene die de GHT opent (en sluit). Bovendien geeft de Leader ook de namen wanneer een OldFoal een WildHorse wordt. De naam van een Leader heeft altijd “Leader van” als begin en het laatste gedeelte van de naam hangt af van zijn WildHorse naam.
Voorbeeld: Wildhorse naam= Ijshart, Leader naam= Leader van het Ijs.
Nog een voorbeeld: Wildhorse naam= Herfststorm, Leader naam= Leader van de Herfst.
Iedereen moet altijd naar de Leader luisteren en als zijn bevelen opvolgen.
Future Leader: Wildhorse die de toekomstige Leader wordt. Hij/Zij heeft de naam “Future Leader van ……”. Op de stippellijn komt het eerste gedeelte van zijn/haar SunHorse naam.
Voorbeeld: “Ijshart” wordt “Future Leader van het Ijs”
De Leader kiest de Future Leader.
GHT
Elke herfst wordt de Great Horse Test gehouden. Elk veulen die minimaal één hele winter heeft overleeft (Een Oldfoal dus), mag hier aan mee doen. De GHT (Great Horse Test) wordt gehouden bij De Grote Boom Plaats (DGBP) . De paarden die aan de GHT meedoen staat hun eerst ronde 1 te wachten. Hierbij moeten ze een race doen tegen de andere deelnemers. De race begint bij DGBP dan moeten ze om de Zilveren Rotsen gaan en weer terug naar DGBP. De eerste vier paarden (2 hengsten en 2 merries) die over de finish zijn mogen naar ronde 2. In ronde 2 moeten ze elk over een parcours springen, enkel diegene die alle hindernissen hebben gehaald mogen door naar ronde 3. In ronde 3 moet een paard een afstand van een halve kilometer tegen de stroom van de Snelle rivier in zwemmen. Alle paarden die dit halen mogen zich WildHorse noemen. De Leader geeft hun dan hun nieuwe naam.
Plattegrond:
Rechtlopers kudde: Een mensendorp, hier komt geen paard aangezien ze daar gevangen worden door mensen. Geen enkel paard komt ooit terug.
De veilige savanne: Een plek waar geen enkel roofdier zich waagt, en dus ben je veilig voor wilde dieren. Enkel is er geen enkel water of gras. Het is een zandverstuiving en dus geen echte savanne. Dit is een veilige plek wanneer je uit het Wolven Woud komt en je achter na word gezeten door wolven.
Het Wolven Woud: Een gevaarlijke plek vol met wolven die je elk moment kunnen opeten. Bovendien is het erg gevaarlijk omdat je heel snel verdwaald. Hier gaat een paard niet vrijwillig in, of hij moet gek zijn.
De Magische Poel: Elke nacht komt hier een magische gloed in. Maar enkele paarden hebben hem ooit gezien en nog minder weten de weg.
De Zilveren Rotsen: Een plek waar elk paard wel wil genieten van de zon die de rotsen verwarmt, maar pas op! Er zijn veel slangen.
Het Lichte Bos: Een licht veilig bos, de meeste veulens groeien hier op. Het enige gevaar is dat er veel vogels rond vliegen die ook de nodige ziektes van Tammelingen (paarden die bij mensen wonen) meebrengen.
De Grote Boom Plaats: Een platgetrapte plek van vele generaties hoeven. In het midden staat een boom van minstens 200 jaar oud. Hier word jaarlijks de GHT gehouden.
De wet van 12 (Regels binnen het gebied):
1. Elk beveel van de Leader moet opgevolgd worden. Een paard mag enkel weigeren wanneer de Leader hem beveelt het Wolven Woud of de Rechtlopers kudde binnen te treden.
2, Een Leader mag geen nakomelingen hebben.
3. Een Leader mag geen broer/zus/moeder/vader als Future Leader kiezen.
4. De moeder mag de eerste naam voor haar veulen kiezen. (Zoals: Storm, Hart)
5. Een moeder mag geen naam kiezen met iets wat door mensen gemaakt is zoals: Cupcake, Chess enz. Enkel dingen die in de natuur te vinden zijn zoals: Vuur, Rook, Storm, Blad, Bloem. (Zelfde als met Warrior Cats, enkel mogen edelstenen wel, zolang ze ook in de natuur voorkomen.)
6. Een paard mag enkel een partner zoeken wanneer hij/zij een WildHorse is. Nog niet als Oldfoal, hoe oud hij/zij ook is.
7. Wanneer de partner sterft van een paard en dat paard blijft alleen over, mag hij/zij een nieuwe partner zoeken. Tenzij hij/zij al nakomelingen heeft. Dan is het ten strengste verboden.
8. Wanneer twee hengsten/merries verliefd zijn op dezelfde merrie/hengst, mogen de verliefden een gevecht aan gaan om uit te maken wie de partner wordt. Hiervoor moet wel toestemming gevraagd voor worden aan de Leader én de merrie/hengst waarom het gaat moet ook verliefd zijn op beide hengsten/merrie’s.
9. Het is geen zeldzaamheid wanneer er een tweeling geboren wordt en een drieling mag ook nog. Enkel bij een vierling moet er toestemming gevraagd worden aan mij (via PB).
10. Je mag zoveel karakters als je maar wilt, maar overdrijf niet. Meer dan 10 is écht te veel, hoe actief je ook bent.
11. Het is niet toegestaan via PB aan een ander te vragen of zijn/haar paard partner wil worden van je paard. Ook niet via de algemene topic. Partners ontstaan enkel via RPG
12. Paarden dienen realistische vachtkleuren te hebben en geen kleuren zoals bijvoorbeeld blauw of paars. Er mogen ook geen paarden met hoorns of vleugels of andere onrealistische dingen bestaan in deze RPG. Wel zijn alle rassen mogelijk, maar denk wel na dat Shire’s en Falabella’s minder kans hebben op partners en/of het worden van WildHorse.
Het aanmaken van een Karakter:
Waarschijnlijk denk je nu;”Lieve help! Ik snap de helft nog niet! Hoe moet ik nu een karakter aanmaken zonder dat ik alles snap?”. Wees gerust, je kunt alles nog een keer doorlezen (deze topic vliegt niet weg ) en je kunt deze “guide” gebruiken.
Stap 1: Bedenk een uiterlijk. Google eens en ga op zoek naar een mooi plaatje. Hebbes? Ga door naar stap 2.
Stap 2: Bedenk een leeftijd. Wil je dat je karakter net geboren is of is hij/zij al jaren op de wereld. Kies tussen deze leeftijden: YoungFoal (Pasgeboren tot na z’n eerste winter), Oldfoal (Vanaf na z’n eerste winter totdat hij/zij de GHC haalt.), SunHorse (Vanaf dat hij/zij de GHC haalt tot z’n dood. Ze sterven hier tussen 20 á 24 jaar ). Heb je het besloten? Ga naar stap 3.
Stap 3: Bedenk een naam.
Voor YoungFoals/OldFoals: Enkel een korte naam zoals: Blad, Bes, Hart, Storm, Vacht, Staart, Maan, Zang enz.
Voor SunHorses: Een grote naam zoals: Vuurhart, Goudmaan, Vogelzang, Snelhoef enz.
Als je er een hebt gekozen kun je doorgaan naar stap 4.
Stap 4: Bedenk een karakter.
Bedenk wat voor karakter je personage heeft. Deze vragen kunnen helpen:
Is je paard verlegen of sociaal?
Is je paard ijdel of maakt uiterlijk niets voor je paard uit?
Is je paard snel boos of heel geduldig?
Is je paard een open boek of uit ie nooit zijn/haar gevoelens?
Is je paard optimistisch of pessimistisch?
Stap 5: Vul het lijstje in.
Vul dit lijstje in met alle informatie die je hebt bedacht/verzameld.
Naam speler|| Naam paard || Rang/Leeftijd || Geslacht || Link van foto || Omschrijf het karakter
Voorbeeld:
|| Groenblad || SunHorse || [ltr]
https://postimg.org/image/bw2ctg9v9/[/ltr] || Een vrolijke hengst met een sociaal karakter, hij denkt totaal niet na over zijn uiterlijk en is erg stoer. Hij heeft engelen geduld en traint op het moment OldFoals die de GHC willen halen. Hij heeft net de GHC gehaald.
Stap 6: Plaats het lijstje in de Algemene topic. En je bent klaar!!!!Waar is de Algemene Topic voor bedoelt?
* Voor het inschrijven van je paard.
* Voor het vragen van vragen.
* Voor het horen van speciale updates.
* Voor het horen van verhaallijnen (Verhaallijn= Een gebeurtenis die meespeelt in de RPG zoals een bosbrand.)
* Voor het zoeken naar veulens (Is je merrie zwanger en wil je graag een veulen die je niet zelf speelt? Dan kun je het hier melden met alle details van wat voor een veulen je zoekt. Anderen kunnen dan een voorstel doen voor een veulen en dan kun jij er een kiezen.)
* Voor het zoeken naar familie (Meld het hier en kijk wie er nog een paard over heeft die jouw neef/nicht/oom/tante/moeder/vader/zus/broer kan zijn.)