|
| 8
| |
| Onderwerp: oh it's nothing, right zo 25 dec 2016 - 16:31 | |
| Scarpelt werd wakker en stond meteen op wat hem een pijnscheut in zijn rechterschouder oplevende. Hij moest maar eens een keer met zijn schouder naar de medicine kat. Het was nu al twee dagen zo. De aanval op hem was misschien wel 20 moons geleden, maar de genezing duurde 9 moons. Zuchtend liep de zwarte kater naar buiten om eens een bezoekje aan de medicine kat te brengen. Wankelde liep Scarpelt naar de medicine cat. Ook liep hij langzaam nu nog langzamer door zijn rechterschouder. Scarpelt durfde niet harder te gaan bang om tegen iets aan te vallen of te botsen, maar de kater was ook bang om zijn schouder verder te bezeren.
- eerste post Routpaw |
| | | Kip 3539 Actief ★You are, I think, an evening star.
The fairest of all stars
| |
| Onderwerp: Re: oh it's nothing, right ma 26 dec 2016 - 1:44 | |
| De poes hief zich wat moeizaam overeind en deed een poging de vermoeidheid van zich af te schudden. Slapen ging de laatste tijd maar amper, en als het laat werd moest ze alsnog vroeg op. Routpaw zuchtte dan ook even diep en begon haar vacht een goede wasbeurt te geven in stilte, zodat ze weer klaar zou zijn voor een nieuwe dag. De jonge poes was net klaar toen er gerommel in de den klonk. Waar Lizardpath was wist ze even niet, dus ze pakte haar moed bij elkaar en liep richting de ingang van hun hol, waar ze een zwarte pels zag. "Ehm, g-goedenmorgen Scarpelt," hakkelde ze wat nerveus. Hij was aangevallen door een Bloodclanner, wist ze, maar zijn wonden leken goed te helen. Al hadden ze hem wel zijn rang afgenomen. Nu was hij elder door hun toedoen. Routpaw dacht aan de kater die ze niet zo lang geleden had geholpen. Hij was een een bloodclanner geweest, toch had ze hem geholpen. Was dat slecht? "Waar, ehm, waar kan ik je mee helpen?" Ze schudde de gedachtes van zich af en richtte haar aandacht op de elder. |
| | | 8
| |
| Onderwerp: Re: oh it's nothing, right di 27 dec 2016 - 10:22 | |
| Een jonge poes verscheen in de opening van het hol van de medicine cat. De poes was niet de medicine cat, maar de apprentice. "Ehm, g-goedenmorgen Scarpelt," Hakelde de poes, Routpaw als Scarpelt zich goed kon herinneren. "Goedenmorgen Routpaw." Even leek het of iets Routpaw dwars zat, maar zo snel als het kwam was het weer weg. "Waar, ehm, waar kan ik je mee helpen?" "Ah, ja. Mijn rechterschouder doet pijn, prikt en erop steunen doet ook pijn, dus dacht ik laat ik maar een bezoekje brengen aan onze medicine katten." Scarpelt zette een stap vooruit en ging zitten voor de ingang. |
The fairest of all stars
| |
| Onderwerp: Re: oh it's nothing, right ma 2 jan 2017 - 23:18 | |
| De kater ging zitten in de ingang van de den en vertelde wat hem dwars zat. "Ah, ja. Mijn rechterschouder doet pijn, prikt en erop steunen doet ook pijn, dus dacht ik laat ik maar een bezoekje brengen aan onze medicine katten." Routpaw knikte begrijpend en gunde hem een nerveuze glimlach. "G-goed dat je langs komt Scarpelt." sommige katten waren ofwel te koppig ofwel te verlegen om hulp te zoeken, een enorm domme zet als je het haar vroeg. "Ja, ik eh, ik zal er even naar kijken." ze knikte als om haar eigen woorden kracht bij te zetten en stapte op de kater af. De wonden waren inmiddels veranderd in lelijke littekens, maar niet meer open en daardoor ook niet ontstoken. "Ehm, het zijn voornamelijk je spieren die nog moeten terug groeien, d-denk ik." ze schudde even haar kop, wetend dat ze zekerder van haar zaak moest zijn. "Weet ik." verbeterde ze zichzelf dan ook snel. "Het is slim om iedere dag even uw schouder een beetje te rekken, steeds iets verder en meer. Maak ook af en toe kleine wandelingen, zodat uw spieren goed en sterk weer terug kunnen groeien. Het zal even pijn doen, maar des te meer en vaker u het doet, zal u steeds soepeler kunnen lopen." ze keek hem even aan, maar bedacht zich toen iets. "Oh! Wacht hier, ik heb nog wel iets!" En plots was ze de den in verdwenen. Niet lang daarna kwam ze terug met een grote, bruine wortel die ze voor zijn zwarte poten neer legde. "Dit is smeerwortel, kauw erop en smeer het dan in de randen van uw nest, het helpt tegen de stijfheid." Tevreden glimlachte ze naar hem. Misschien zou ze het toch nog gaan leren uiteindelijk. |
| | | 8
| |
| Onderwerp: Re: oh it's nothing, right ma 9 jan 2017 - 18:55 | |
| "G-goed dat je langs komt Scarpelt." Zei de poes. "Ja, ik eh, ik zal er even naar kijken." Waarna de jonge poes knikte en een stap zette naar Scarpelt toe. De kater besloot om niet te bewegen en de apprentice haar gang te laten gaan. "Ehm, het zijn voornamelijk je spieren die nog moeten terug groeien, d-denk ik." Meteen nadat Routpaw dat had gezegd schudde ze haar hoofd. "Weet ik." Verbeterde ze zich zelf. Scarpelt hield braaf zijn mond. Hij haatte het als mensen hem stoorde, jonge kittens die rondsprongen terwijl je probeerde te slapen of toen hij wat jonge was de apprentices. "Het is slim om iedere dag even uw schouder een beetje te rekken, steeds iets verder en meer. Maak ook af en toe kleine wandelingen, zodat uw spieren goed en sterk weer terug kunnen groeien. Het zal even pijn doen, maar des te meer en vaker u het doet, zal u steeds soepeler kunnen lopen." Even keek Routpaw Scarpelt aan. Scarpelt knikte. "Oh! Wacht hier, ik heb nog wel iets!" En opeens was de jonge poes verdwenen in de den. Even later kwam ze terug en legde een bruin achtige wortel voor de voeten van Scarpelt neer. "Dit is smeerwortel, kauw erop en smeer het dan in de randen van uw nest, het helpt tegen de stijfheid." Weer knikte Scarpelt. "Hé super bedankt, een betere medicin cat apprentice kunnen we niet hebben. Gaat het allemaal goed?" Besloot Scarpelt het onderwerp te veranderen. Hij was opzicht wel benieuwd hoe het met de andere katten in de clan ging.
- sorry voor de late reactie. Ik was op vakantie en we hadden geen WIFI in het appartement alleen bij de receptie. |
The fairest of all stars
| |
| Onderwerp: Re: oh it's nothing, right di 10 jan 2017 - 21:39 | |
| Toen ze eenmaal uitgesproken was ging ze met haar borst toch wel een klein beetje trots naar voren gestoken voor de zwarte elder zitten. Misschien, heel misschien zou ze toch ooit nog een geslaagde medicine cat's apprentice worden? Hoe dan ook, de lessen van Lizardpath begonnen hun vruchten af te werpen. Een beetje, althans."Hé super bedankt, een betere medicin cat apprentice kunnen we niet hebben. Gaat het allemaal goed?" ze knipperde wat verbaasd met haar ogen en gaf net iets te laat antwoord. "Oh! Eh, ja hoor, het gaat wel. E-en bedankt Scarpelt, dat soort woorden maken deze rang leuk." een blije glimlach lag op haar lippen. "Ehm, is alles ook oké in de Elders den?" Het was een van de dens die ze sinds haar nieuwe rang veel op zocht. Het leek haar geen nare plek, maar ze begreep dat je uiteindelijk wel gek werd van kleine koters die rondhuppelden. "Of moet ik wat vervelende kittens wegjagen?" grapte ze en lachte wat onzeker.
-Geen probleem! ^^ |
| | | | Onderwerp: Re: oh it's nothing, right | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |