|
| 175
| |
| Onderwerp: Snif... di 16 aug 2011 - 14:02 | |
| Tigerpaw werd wakker in de apprentice Den. Er was iets, iets zat vast. Hij hoestte een paar keer. Het zat in zijn borst. Hij niestte. Had hij gisteren tijdens zijn training in het moeras met Whiterose iets opgelopen? Bang om Whitepaw wakker te maken liep hij hoestend naar buiten. Hij keek rond. Hij was later opgestaan dan normaal, en zo te zien had hij vandaag geen Training. Hij niestte nog een paar keer. Hij besloot maar naar de Medicine cat's den te gaan. Misschien had hij withoest, of erger Groenhoest! Alles draaide om hem heen toen hij naar de Den van de Medicine cat liep. Hij hoopte maar dat het niks was, hij wilde vandaag nog Gevechsttraining doen met Whiterose. Hij haalde moeilijk en schurend adem. Hij kwam op tijd aan bij de Medicine cats Den. Hij voelde zich echt niet goed.'Hallo?' Hij ging liggen, het verlichtte de pijn in zijn borst een beetje. Hij had het gloeiend heet.
(Whitepaw en de Medicine cat overcourse) |
| | | Ba-Ba-Babs~ 207
| |
| Onderwerp: Re: Snif... di 16 aug 2011 - 14:14 | |
| {Dang ik moet een nieuw setje voor Ashie xD Pfoe, dit is een tijd geleden, ik moet weer even in zijn karakter komen}
Met nerveuze en snelle beweginkjes schoot Ashcloud met zijn pootjes door de herbs van de medicine cat den heen. Eventjes sloot hij zijn ogen, "Goudsbloem.. papaverzaadjes.. Aloe vera.." Somde hij op. Hij wist alle namen allang, maar toch bleef hij ze zichzelf overhoren. Ijverig was hij wel, dat moest je hem nageven. Een plotselinge stem liet hem alleen opschrikken. "Hallo?" Klonk het in de medicine den. Voorzichtig spitste Ashcloud zijn oren. "J-Ja?" Riep hij terug. Hij had de laatste tijd niet meer zoveel gepraat, nu hij medicine cat apprentice was, voelde hij zich nog meer afgesloten van de clan en dat maakte zijn nervositeit en verlegenheid alleen nog maar erger. Het was nu zelfs overgeslagen in een stotter, maar goed, daar kon hij niks aan doen. Voorzichtig kwam hij tevoorschijn vanachter de plek waar ze de kruiden opsloegen. "H-hallo Tigerpaw," Miauwde hij, zijn kop buigende, "Wat is er? Is er iets mis?" Miauwde hij vervolgens, als een procedure. De jonge medicine cat apprentice's staart zwiepte ietsjes nerveus heen en weer, maar ondertussen peilde hij Tigerpaw alsnog met zijn ogen. Hij zag er niet goed uit, en aan de manier waarop Tigerpaw's borstkas bewoog begon hij al een vermoeden te krijgen dat er wel iets met zijn ademhaling was. Hij keek eventjes snel in het rond, waar was Goldenpelt, die kon hem vast wel helpen, toch? Maar hij had zijn volledige naam nu al, dan moest hij het ook zelf kunnen, toch?
|
| | | 175
| |
| Onderwerp: Re: Snif... di 16 aug 2011 - 14:27 | |
| "Wat is er? Is er iets mis?" Miauwde Ashcloud die tevoorschijn kwam. De jonge medicine cat apprentice's staart zwiepte ietsjes nerveus heen en weer, maar ondertussen gleed zijn blik over Tigerpaw heen, alsof hij vanaf die afstand kon zien wat er aan de hand was. Tigerpaw's borstkas bewoog steeds slechter heen en weer. Hij keek eventjes snel in het rond, alsof hij iemand zocht, maar er was niemand.'Het lijkt alsof er iets vastzit in mijn borst. Ik weet niet wat het is, ik moet hoesten en niessen, en TOen ik liep viel ik bijna flauw. En ademen wordt ook steeds moeilijker.' Zei Tigerpaw. Hij ging steeds moeilijker ademen, en alles draaide rond, met af en toe zwarte vlekken. Hij knipperde met zijn ogen om ze weg te krijgen, maar het hielp niet.'Ik heb het bloedheet, en daarnet had ik het weer koud.' Hij legde zijn kop op de koele harde grond. Hij sloot zijn ogen. Het was een vreselijk gevoel.
(flut) |
| | | Ba-Ba-Babs~ 207
| |
| Onderwerp: Re: Snif... di 16 aug 2011 - 14:50 | |
| Ietwat nerveus trekkend met zijn oren luisterde Ashcloud naar het verhaal van Tigerpaw. "Oke.. moeite met ademhalen, niezen, koorts en ik neem aan dat je dan ook last hebt van een zere keel," Miauwde Ashcloud, plots niet meer stotterend nu het gesprek op zijn territorium kwam. Hij wees met zijn staart naar een leeg nest, "Ga daar liggen," Miauwde hij, het was bijna een bevel. Daarna haastte hij zich naar de herb den. "Oke.. wat Tijm om te kalmeren.. klein hoefblad om de problemen met het ademhalen te verminderen, lavendel voor de koorts, honing voor de smaak en de zere keel, Borage voor het hoesten.." Murmulde hij zachtjes, met zijn klauwen voorzichtig de delicate blaadjes verzamelend. Uiteindelijk legde hij de herbs neer op een groter blad zodat het allemaal bij elkaar bleef en mengde hij het met iets honing. Daarna sleepte de kleine kater het terug naar Tigerpaw. "Dit.. moet helpen," Miauwde hij zachtjes, "Het kan bitter zijn, maar je zult je beter voelen," Adviseerde hij. |
| | | 171
| |
| Onderwerp: Re: Snif... di 16 aug 2011 - 14:57 | |
| Vredig sliep Whitepaw op haar nest, dromen deed ze niet echt, maar ze sliep gelukkig wel. Zodra ze haar ogen opendeed en rondkeek viel het haar op dat Tigerpaw niet meer in de den was. Ze haalde haar schouders op, ze had hem de avond daarvoor wel horen hoesten maar ze had er geen conclusie bij getrokken. Hij was waarschijnlijk weer aan het trainen met zijn Mentor.Zuchtend hees ze zichzelf overeind en liep de den uit. Stilletjes trippelde het jonge poesje door het ShadowClankamp, nog altijd had ze nog geen enkele training gehad en ze baalde er nog steeds van. Zachtjes trippelde ze weer terug en ging voor de apprentice Den zitten en keek weer rond. Vanaf haar plek kon de de Medicine Cat's Den inkijken en even werden haar ogen groter van verbazing. Zat Tigerpaw daar nou? Zachtjes trippelde ze richting de den. Ze hoorde hen wat zeggen en werd toch nieuwsgierig. Was dat hoestje van Tigerpaw erger dan dat ze zelf had gedacht? "Oke.. moeite met ademhalen, niezen, koorts en ik neem aan dat je dan ook last hebt van een zere keel," Ze luisterde zwijgend. "Ga daar liggen," hoorde ze Ashcloud zeggen. Ze hoorde iemand weglopen en wachtte tot ze diegene weer terug hoorde komen. "Dit.. moet helpen," hoorde ze Ashcloud zeggen. "Het kan bitter zijn, maar je zult je beter voelen," Ze fronste even en stak haar kop ten slotte toch even naar binnen. ''Hallo Tigerpaw, Ashcloud,'' zei ze vrolijk en keek naar beide. Ze keek even vragend naar Tigerpaw en toen weer naar Ashcloud. ''Ben je ziek?'' Vroeg ze toen en draaide haar kop weer naar Tigerpaw. Meteen daarna keek ze naar Ashcloud, onbewust maakte ze zich toch wel zorgen.
-ik kom mijn neus ertussen steken als jullie het niet erg vinden (a)- |
| | | 175
| |
| Onderwerp: Re: Snif... di 16 aug 2011 - 15:12 | |
| (niet erg)
De bekende kop van Whitepaw kwam tevoorschijn in de ingang van de Medicine cats Den.'Ben je ziek?''[i] Vroeg Whitepaw aan Tigerpaw. Tigerpaw knikte alleen maar en boog zich naar voren naar de kruiden die voor hem lagen. Hij at eerst iets wat op Klein Hoefblad leek, maar voelde nog niks. Hij at alles netjes op en keek Vragend vanuit het nest naar Ashcloud.Toen richtte hij zijn blik en Whitepaw en vroeg:[i]'Heb ik je wakker gemaakt met al mijn gehoest en genies in de Apprentice den?' Hij rolde zich op in de slaapstand maar zei hij nog aan Ashcloud:'Het is nog steeds niet over, het is wel minder, maar niet over.' Daarna Legde hij zijn kop in zijn buik, maar hij kon de slaap niet vatten. |
| | | 171
| |
| Onderwerp: Re: Snif... di 16 aug 2011 - 16:47 | |
| Als antwoord op haar vraag knikte Tigerpaw alleen maar. Ze zag hem voorover buigen en keek toe hoe hij begon met het eten van de kruiden. Ze keek stilletjes toe en stapte voorzichtig de den binnen en ging zo zitten dat ze Ashcloud niet in de weg zou zitten. Stilletjes sloeg ze haar staart om haar voorpoten en keek naar Tigerpaw die daar lag. Ze zag hem een vragende blik op Ashcloud werpen. Daarna keek hij haar weer aan en ze zweeg. ''Heb ik je wakker gemaakt met al mijn gehoest en genies in de Apprentice den?'' Vroeg Tigerpaw en stilletjes schudde ze haar kop, maar voor ze antwoord kon geven ha hij zich opgerold en sprak alweer tegen Ashcloud. ''Het is nog steeds niet over, het is wel minder, maar niet over.'' Zei hij en leged zijn kop op zijn buik. ''Nee,'' begon ze toen. ''Nee, je hebt me niet wakker gemaakt.'' Sprak ze vriendelijk en wilde eigenlijk als steun naast hem gaan liggen, maar ze wist niet of dat wel mocht. Zachtjes deed ze een stap in Tigerpaws richting en keek Ashcloud vragend aan. Als hij zou zeggen dat het niet mocht deed ze het ook niet, maar ze wilde het wel horen of zien. Al schudde hij alleen maar met zijn kop of knikte dan was het al goed genoeg. |
| | | | Onderwerp: Re: Snif... | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |