|
| .: Seven :. 362 Actief “Life is an echo, what you send out comes back”
| |
| Onderwerp: ❀ - T H I R S T - ❀ za 5 nov 2016 - 18:14 | |
| De pootkussentjes van de rode kattin werden haast verschroeid door de verhitte stenen, zelfs met haar versnelde pas. Brokenecho had haar pupillen tot twee kleine spleetjes vernauwd, zodat het felle, brandende zonlicht haar niet zou verblinden. Het had in tijden niet meer geregend, en zonder dauw om op te likken of kleine regenplassen om uit te drinken, moest de jacht tegenwoordig vaak compleet zonder een drinkpauze gaan. Het was nu rond Sunhigh, en ondertussen snakte de jonge Warrior naar water. Na een tijdje lopen, bereikte ze de plek waar altijd water te vinden was: de brede rivier die het RiverClan territorium scheidde van het ThunderClan territorium. “Eindelijk.” miauwde ze zachtjes om haar droge keel niet al te veel pijn te doen. Ze legde de eekhoorn, een redelijke vangst van de dag, neer op het gras voordat ze naar de rivier toe begon te trippelen. De rivier stond een stuk lager dan normaal, waardoor de Steppingstones een groter oppervlak hadden dan normaal. Het leek makkelijker om vanaf daar uit de rivier te drinken dan vanaf de kant. Broken sprong naar de dichtstbijzijnde steen, liet haar lichaam zakken zodat haar buikhaartjes nog maar net over de warme steen streken, en begon het koele, verfrissende water van de rivier met haar tong op te likken.
[ open ]
|
| | | San 728 Actief
| |
| Onderwerp: Re: ❀ - T H I R S T - ❀ za 5 nov 2016 - 18:50 | |
| De poes keek met een rustige blik naar het stromende beekje, het geluid van water maakte haar rustig. Ze voelde zich op haar gemak, geen drukte even niks alleen het geluid van water dat stroomde en tegen de stenen aan kletste. De prachtige kattin sloot even haar ogen en haalde diep adem, ah. De rust, de poes kon hier uren blijven zitten. Maar dat mocht natuurlijk niet, nee hoor. Toen de flame point haar ogen openen deed trof ze een andere kat aan, een Thunderclanner. Natuurlijk aan de andere kant van de rivier, Rose snoof en keek de andere kattin strak aan. Ze was niet veel ouder dan zij zelf, en had haar nog niet opgemerkt. Rose versmalde haar ogen toen ze de poes uit het beekje zag drinken, ew bacteriën. Rose keek even naar de eekhoorn die de andere poes bij zich had, beginners geluk. Rose zei niks; wat moest ze zeggen? de Thunderclanner onderging geen overtredingen duss... en ze had geen zin in een leuk gesprekje. Of het moest wel heel vreemd uitlopen.
|
| | | .: Seven :. 362 Actief “Life is an echo, what you send out comes back”
| |
| Onderwerp: Re: ❀ - T H I R S T - ❀ za 5 nov 2016 - 18:57 | |
| Het duurde een tijdje voordat Brokenecho doorhad dat ze niet de enige was die zich bij de rivier bevond. Ze draaide een van haar oorschelpen in de richting van de RiverClanner, voordat ze haar smalle kop ophief om de jonge kattin met haar grote, groene ogen aan te kijken. De kattin leek niet zo heel oud, rond de leeftijd van een Apprentice of een jonge Warrior. Ze kon niet goed inschatten welke van de twee. In tegenstelling tot Rosepaw, had Brokenecho wel zin in een klein gesprekje. Small talk kon nooit kwaad, toch? “Maak je maar geen zorgen, hoor. Ik ben hier niet om jullie territorium binnen te dringen. Mijn vangst van de dag heb ik toch al.” begon ze in een rustige, vriendelijke stem. Ze was nooit echt koel of agressief naar vreemdelingen toe, ook al waren deze katten van andere Clans. “Mijn naam is Brokenecho. Wat is jouw naam?”
|
| | | San 728 Actief
| |
| Onderwerp: Re: ❀ - T H I R S T - ❀ za 5 nov 2016 - 19:09 | |
| “Maak je maar geen zorgen, hoor. Ik ben hier niet om jullie territorium binnen te dringen. Mijn vangst van de dag heb ik toch al.” begon de rode kattin op een rustige maar vriendelijke stem. Rose snoof en knikte kort. 'Dat zou ik ook niet proberen' bromde ze geirriteerd. Het zou een hele domme zet zijn van de poes, want Rose zou er dan gelijk een patrol bij halen. Of als het moest haar te lijf gaan, ook al maakte ze haar vacht niet graag vies. Ze had alles over voor haar clan. “Mijn naam is Brokenecho. Wat is jouw naam?” vroeg de kattin toen. Rose greens en zwaaide sierlijk met haar staart. 'Rosepaw' de flame point was blij met haar naam, het klonk mooi en elegant. Veel beter dan Brokenecho wat voor nam was dat nou weer? Brokenkit? Brokenpaw? had haar moeder een hekel aan d'r ofzo?
|
| |
| Onderwerp: Re: ❀ - T H I R S T - ❀ za 5 nov 2016 - 19:18 | |
| De flame point tegenover haar snoof en antwoordde 'Dat zou ik ook niet proberen'. Brokenecho snorde geamuseerd voordat ze haar kop lichtjes heen en weer schudde. “Zoals ik al zei, maak je geen zorgen. Ik ben goed genoeg opgevoed om te weten dat dat niet bepaald een slimme zet zou zijn.” Ze wist van de kracht en loyaliteit die in de RiverClanners schuilde, en ze was niet van plan roekeloos te doen door die kracht naar buiten te halen. “Rosepaw, hm? Mooie naam, het heeft iets elegants.” complimenteerde ze de poes nadat deze zich had voorgesteld. “Jij bent nog een Apprentice, dus. Het lijkt me dat je binnenkort je Warriornaam gaat krijgen, gezien je leeftijd. Heb je er zin in?”
|
| | | San 728 Actief
| |
| Onderwerp: Re: ❀ - T H I R S T - ❀ zo 6 nov 2016 - 14:00 | |
| “Zoals ik al zei, maak je geen zorgen. Ik ben goed genoeg opgevoed om te weten dat dat niet bepaald een slimme zet zou zijn.” herhaalde de rode poes, Rose knikte enkel. 'Mooi' was het enige wat ze terug zei. Toen ze haar naam vertelde werd ze al snel gecomplimenteerd “Rosepaw, hm? Mooie naam, het heeft iets elegants.” Rose glimlachte ijdel. 'zeker' ze schudde even met haar dikke glanzende vacht, zeker mooi en elegant. “Jij bent nog een Apprentice, dus. Het lijkt me dat je binnenkort je Warriornaam gaat krijgen, gezien je leeftijd. Heb je er zin in?” vroeg de rode kattin toen, de flame point keek haar even verbaasd aan. 'Ja wat denk je zelf? denk je dat ik voor altijd een apprentice wil blijven ofzo?" beet ze de andere kat toe, nee natuurlijk wilde ze dat niet. Als warrior was ze veel nuttiger dan apprentice, plus het was gewoon tijd voor dat nieuwe hoofdstuk in haar leven.
|
| |
| Onderwerp: Re: ❀ - T H I R S T - ❀ zo 6 nov 2016 - 18:06 | |
| Rosepaw leek niet echt een kat van veel woorden te zijn. Haar antwoorden waren steeds kort, waardoor Brokenecho gevoel kreeg dat zij degene was die het hele gesprek vooruit moest zien te slepen. Niet dat dat haar uitmaakte, ze was op zich wel een goede prater. De eerste glimlach verscheen op het gezicht van de RiverClanner na het compliment, waarna deze met haar vacht begon te schudden. Ah, dus het was zo'n type. Een beetje een arro diva. De oranje poes draaide haar oren lichtjes naar achter toen Rosepaw vrij bot reageerde, voordat ze antwoordde. “Ik heb Clangenoten die in eerste instantie niet al te blij waren met hoe dichtbij hun Warrior ceremonie was. Ze voelden zich nog niet klaar om als een volledig lid van de Clan te zijn, met al de verantwoordelijkheden die daarna vastzitten. Ikzelf had ook niet al te veel zin in mijn ceremonie, door mijn eigen redenen.” legde ze uit op een rustige, geduldige wijze. Ze ging liever niet al te diep in op de reden waarom ze liever geen Warrior wilde worden, maar het was slechts om Rosepaw een idee te geven.
|
| | | San 728 Actief
| |
| Onderwerp: Re: ❀ - T H I R S T - ❀ di 8 nov 2016 - 10:19 | |
| “Ik heb Clangenoten die in eerste instantie niet al te blij waren met hoe dichtbij hun Warrior ceremonie was. Ze voelden zich nog niet klaar om als een volledig lid van de Clan te zijn, met al de verantwoordelijkheden die daarna vastzitten. Ikzelf had ook niet al te veel zin in mijn ceremonie, door mijn eigen redenen.” legde de poes uit, Rose zuchtte verveeld. Dat begreep ze dus echt niet; hoezo zou je geen warrior willen worden? als warrior kon je meer doen voor je clan dan ooit te voren! En tuurlijk had je ineens veel verantwoordelijkheden maar toch, je kon ze niet je hele leven ontwijken elke kat werd warrior dus het was voor iedereen het zelfde. 'Toch is warrior een belangrijk hoofdstuk in je leven, een die iedere kat door moet' miauwde de flame point op een rustige toon. |
| |
| Onderwerp: Re: ❀ - T H I R S T - ❀ di 8 nov 2016 - 18:01 | |
| Nadat Brokenecho uitgepraat was, zuchtte Rosepaw op een verveelde wijze. Ze leek nog niet volledig in te kunnen zien waarom sommige katten hun Warrior ceremonie niet zo vroeg wilden, of ze vond de redenen gewoon onlogisch. Broken wist niet helemaal zeker welke van de twee het was. 'Toch is warrior een belangrijk hoofdstuk in je leven, een die iedere kat door moet.' was het antwoord van de RiverClanner. De rode poes knikte even, voordat ze weer begon te spreken. “Inderdaad, het is een deel van het leven voor goed functionerende Clankatten. Het is niet zozeer dat ze geen Warrior willen worden, natuurlijk niet. Het is eerder dat sommigen het fijner zouden vinden om meer tijd te hebben. Meer tijd om echt alles te perfectioneren. Niet iedereen heeft het gevoel dat hun training is afgerond zodra hun naamceremonie dichterbij komt.”
|
| | | | Onderwerp: Re: ❀ - T H I R S T - ❀ | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |