|
| Becoming the very best like no one ever was. | |
| Freedje 314 Actief
| |
| Onderwerp: Becoming the very best like no one ever was. ma 17 okt 2016 - 15:32 | |
| Jaypaw wierp een blik achterover zijn schouder naar de Warrior’s die één of andere discussie hadden en totaal niet op hem leken te letten. Hij was weer eens in de problemen geraakt omdat hij met klauwen had gevochten tijdens een trainingssessie. Hoewel hij tegen had geworpen dat hij altijd weggedragen werd tijdens zo’n gevechten en dat hij dat zelf niet eens doorhad, waren ze razend op hem en Jaypaw vreesde dat hij nog een hoop keren de Elder’s Den moest schoonmaken voordat hij een Warrior zou worden. Het zou maar goed zijn als zijn mentor zou genezen of als hij een andere zou krijgen zodat hij zijn training kon voortzetten. Die katten hier waren allemaal te lichtgeraakt als het op vechten aankwam. Het was toch logisch dat als je te veel met je gedachten afdwaalde tijdens een gevecht dat je klauwen naar buiten kwamen? Hoe kon hij anders winnen? De kater glipte het kamp uit zonder zich iets aan te trekken van de rest en ging weer terug in de richting van de Sandy Hollow. Zijn ogen gleden naar het bloed dat op de grond lag en snel sloeg hij met zijn poot tegen het zand zodat het wat verborgen werd. Daarna dook hij in een vechthouding en deed net alsof er een Apprentice van ShadowClan tegenover hem stond. Hij ontblootte zijn tanden en viel uit met zijn poot. Hij rolde opzij alsof de ShadowClan Apprentice hem wilde aanvallen met zijn tanden, liet zich vallen en rolde over de grond waarna hij opnieuw met zijn voorpoten uithaalde. Daarna maakte hij een grote sprong in de lucht, draaide zich een kwartslag om en haalde uit met zijn bek naar de zogenaamde staart van de ShadowClan Apprentice. Hij schrok echter op toen hij een geluid hoorde en verstoord keek hij op. Een Warrior van daarnet die hem achtervolgd was, iemand die hem ging treiteren om zijn BloodClan bloed of iemand die hij niet kende?
+ Eerste post Gravelsmoke |
| | | ~ Moo Moo 498 Actief Being Scared is my Biggest Fear
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. ma 17 okt 2016 - 17:04 | |
|
Gravelsmoke zuchtte even toen ze het gezeur van wat Warriors aanhoorde. Wat was er dit keer. Toch iets nieuwsgierig kroop ze dichterbij. Het was een aparte discussie. Iets over een apprentice, die blijkbaar met uitgetrokken klauwen had gevochten. Iets wat niet zou mogen, gezien je er andere katten er mee kon verwonden. In een echt gevecht was dat handig, maar je wilde natuurlijk niet hebben dat iedere Thunderclanner vol krassen van elkaar rondliep. Toch meende ze de naam bij die Warriors iets te vaak hebben gehoord. En dan niet altijd op vrolijke toon. Wat afwezig zat ze dicht bij het groepje, toen ze uiteindelijk merkte dat de Apprentice weg was. Wat zou hij gaan doen? Voorzichtig sloop ze weer weg van de Warriors. Ze merkte haar toch niet op, hadden haar geen blik waardig bekeurd. Waarschijnlijk waren ze zelfs blij dat ze weg was. Ach, kon ze het hun kwalijk nemen? Iets zenuwachtig achtervolgde ze de apprentice. Hij hoefde niet te zien hoe ze hem achtervolgde. De Apprentice, die ze had herkend als Jaypaw, begon alleen te trainen. Vechtoefeningen, merkte ze op. Het zag er vanaf hier best komisch uit, maar ze wilde niet lachen. Het was niet eerlijk iemand uit te lachen die zichzelf wilde verbeteren. In haar concentratie stond ze per ongeluk op een takje, die brak en een luid geluid maakte. Serieus? Sinds wanneer waren takjes zo luid. De grijze Tabby keek om, en Gravelsmoke vloekte in zichzelf. Betrapt. En wat nu? "I-ik ehh.. kwam er stamelend uit. Pfft.. Komop nou. Ookal was de Apprentice groot, het was nog steeds een apprentice en zij was een Warrior. "Ik hoorde wat je hebt gedaan vandaag." zei ze toen, met een wat zelfverzekerde stem.
|
| | | Freedje 314 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. zo 30 okt 2016 - 7:20 | |
| Zijn blauwgrijze blik stond niet al te vrolijk, maar dat kon ook niet anders na wat er daarnet gebeurd was. Hij kon het dan ook niet uitleggen wat er gebeurde telkens als hij met iemand vocht. Hij raakte dan zo weggesleept in het gevecht dat hij opeens geen Clangenoot meer voor zich zag, maar iemand van een vijandelijke Clan en dan voornamelijk van de BloodClan. Soms dacht hij zelfs dat hij zijn vader voor zich zag, maar dat was onmogelijk omdat hij zijn vader nog nooit eerder ontmoet had. Toch stelde hij zich altijd voor hoe zijn vader er uit zou zien: dezelfde pels zoals hij, misschien een andere oogkleur. Sterke spieren die onder zijn vacht rimpelden wanneer hij een beweging deed en hondentanden bewegend aan zijn halsband. Dat deel begreep hij sowieso al niet. Waarom zou een kat een halsband willen dragen? Hij begreep dat ze wilden pronken met hun hondentanden, maar leken ze daardoor niet juist meer op een kittypet? Hij moest wel eerlijk toegeven dat het zo zijn effect had. Zelfs hij had gerild bij het idee een kat tegen te komen met bloederige hondentanden die om een halsband zaten. Maar wie nu voor hem stond was geen BloodClan cat, maar een ThunderClanner. Hij herkende haar als Gravelsmoke, maar kon zich niet herinneren dat ze net bij de trainingssessie was geweest. Haar woorden toonden aan dat hij daar gelijk in had en net als zij rechtte hij zich een beetje zodat hij niet zo kleintjes overkwam. Het was grappig om te zien hoe ze eerst zo onzeker had gereageerd, maar daarna over was gegaan naar een zekere toon alsof ze zich besefte dat zij hier de oudste was. Geërgerd zijnde bewoog hij met zijn snorharen en schoten zijn klauwen ongemakkelijk naar buiten. ‘Ik moet mezelf echt elke keer opnieuw naar jullie verduidelijk, hè?’ vroeg hij brutaal. ‘Dat komt omdat er nooit opgelet wordt op wat ik zeg.’ Daarna voegde hij er zachtjes aan toe: ‘Waarschijnlijk omdat mijn mening niet telt doordat mijn vader uit BloodClan komt.’ Hij keek haar ongeduldig zijnde aan. ‘Ik verlies tijdens het vechten de controle over mezelf omdat ik zo weggesleept word in het gevecht. Ik heb soms zelfs niet meer in de gaten dat ik met een ThunderClanner aan het vechten ben. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?’
OOC: Zonder hoofdpijn geschreven |
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. zo 30 okt 2016 - 12:34 | |
|
De kater was duidelijk niet zo heel blij. Zijn klauwen waren uitgetrokken, en het deed Gravelsmoke afvragen waarom. Het lag duidelijk gevoelig bij hem. Kon hij zijn eigen fouten niet overzien? Of deed zijzelf iets verkeerd? "Ik moet mezelf echt elke keer opnieuw naar jullie verduidelijk, hè? Dat komt omdat er nooit opgelet wordt op wat ik zeg." Gravelsmoke trok even met haar oor. Hoorde ze dat goed? De meeste apprentices wisten wel met wat respect om te gaan met Warriors. Nu was de rossige poes eigenlijk te verlegen om iets op zijn brutaliteit te zeggen, maar was dat niet haar taak als Warrior? "Jullie? Ik heb nooit met je gesproken, dus heb jij me nooit iets verteld. Hoe verwacht jij dat ik luister naar een kat die niet tegen mij praat?" vroeg ze verbaasd aan Jaypaw. Misschien was het haar naïviteit, maar ze snapte niet hoe een kater een ander zo schuldig kon zien voor fouten die ze nooit had kunnen begaan. "Waarschijnlijk omdat mijn mening niet telt doordat mijn vader uit BloodClan komt." De woorden kwamen zachtjes uit de kater zijn bek. Het was dan misschien ook niet de meest geweldige status. Zeker niet na al het gedoe van Bloodclan die Thunderclan had overgenomen, voor even. Ze kon zich voorstellen dat katten hem afschuwde, maar of het eerlijk was.. "Ik verlies tijdens het vechten de controle over mezelf omdat ik zo weggesleept word in het gevecht. Ik heb soms zelfs niet meer in de gaten dat ik met een ThunderClanner aan het vechten ben. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?" vervolgde Jaypaw. Een grote stormvloed aan woorden. Kijk, nu legde hij het eens aan haar uit. Niet dat het zo nodig was. Ze had het zelf ook al kunnen raden uit de gesprekken van de andere Warriors. "Net zo vaak tot je vader geen Bloodclanner is of tot je weet de controle over jezelf te behouden." antwoordde ze simpel. "Het eerste lijkt me nogal lastig dus ik denk dat we voor de 2e oplossing moeten gaan." Ze voelde ergens wat medelijden voor de kater, die duidelijk de vooroordelen van andere katten voelde. Hoe onzeker ze ook was, ze wilde haar clan helpen. Elke clanmaat. Zelfs degene die... die nu al zo'n reputatie hadden, en misschien wist ze hoe. "Trek je klauwen weer in en val me aan." beviel ze. Ze had gehoord dat de mentor van Jaypaw hem niet meer kon trainen, en ze wist zeker dat hij binnenkort een nieuwe mentor kreeg. Maar tot die tijd zag ze andere Warrios hem trainen. Er was toch niks mis mee als zij daar nu mee ging helpen? Niet dat ze zelf nou de meest fantastische vechter was, maar dit ging haar niet om het vechten. Van buitenaf leek dat misschien het plan, maar het idee van Gravelsmoke had toch net even een ander doel. OOC: Braaf :')
|
| | | Freedje 314 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. zo 6 nov 2016 - 19:23 | |
| Ja, hij wist dat hij brutaal tegen haar was, maar hij kon het niet helpen. Hij kon de frustratie die hij in zich voelde branden niet helpen. Het was de frustratie die hem roekeloos maakte en hem zo liet reageren op een warrior, maar gelukkig leek ze het niet verkeerd op te vatten. Ze trok enkel met haar oortje, maar zei er voor de rest niet al te veel op en daar kon Jaypaw zich gelukkig voor prijzen. Hij had ook al warriors meegemaakt die hem om die reden een week lang vervelende apprentice taken lieten doen en die hem in het camp lieten. Hij wilde dat hij eens een fatsoenlijk gesprek met Silverstar kon hebben. Misschien kon Silverstar hem meer uitleg geven over wie zijn vader was, hoewel zijn leader op het moment van de overname niet eens in het camp was geweest. Maar wie weet had de tom wel iets opgevangen op de plek waar hij gevangen was gehouden. Of hij moest eens met Zealspark of met Firedance praten. Zij leken het meeste betrokken te zijn met de BloodClan op het moment dat deze huishield in hun Clan. Maar goed, hij zou die vragen wel laten voor als de tijd daar was. Nu moest hij zich eerst concentreren op dit gesprek als hij dan toch nog een warrior aan zijn kant wilde hebben. Het ging hem echter niet per se om kanten kiezen, maar het zou leuk zijn als hij eens een warrior had waarmee hij bevriend raakte en die niét constant in de aanval tegen hem schoot. En hij had wel het gevoel dat Gravelsmoke zich vooral neutraal hield. Het waren dan meestal ook de jonge warriors die tegen hem begonnen, de oudere reageerden al wel iets rustiger dan dat. ‘Ik ben benieuwd hoe we dat gaan doen,’ zei hij mismoedig. ‘Het is niet dat ik het opeens kan veranderen of zo. Ik zou aan de ene kant graag willen weten wie hij is, maar aan de andere kant ook helemaal niet. Wat als hij contact met me gaat opzoeken? Ik wil echter ook weer niet die tom worden die vol met haat zit.’ Hij sloeg geïrriteerd zijnde met zijn staart. Waarom kon hij gewoon niet in een normaal nestje geboren zijn? Hadden Littlepaw en Sootpaw ook zo veel last van al die vooroordelen? Als dat al zo was spraken ze er al zeker niet al te veel met hem over en zijn moeder werd kwaad als hij over het onderwerp begon. Hij zuchtte en draaide zijn kop naar Gravelsmoke toen deze hem een opdracht gaf. Even trok hij verbaasd zijnde met zijn oortjes, maar daarna was het alsof zijn lichaam al direct reageerde. Nog net kon Jaypaw op tijd zijn klauwen intrekken nog voordat hij op haar sprong. Het leek alsof hij voor haar rug ging mikken, maar in werkelijkheid wilde hij zo over haar springen zodat hij zich op de grond kon omdraaien en haar een mep tegen haar oor kon verkopen.
|
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. do 10 nov 2016 - 22:42 | |
|
De Apprentice leek niet echt veel beleefder te worden, maar hij kwam in ieder geval niet meer met loze beschuldigingen, al bleef hij zichzelf verdedigen. Dat zou hij moeten afleren. Als je iets te verbergen had, dán verdedigde je jezelf van iets wat waarheid was. "Ik ben benieuwd hoe we dat gaan doen. Het is niet dat ik het opeens kan veranderen of zo. Ik zou aan de ene kant graag willen weten wie hij is, maar aan de andere kant ook helemaal niet. Wat als hij contact met me gaat opzoeken? Ik wil echter ook weer niet die tom worden die vol met haat zit." Gravelsmoke hield zichzelf nog even stil. Hij zou vanzelf wel ontdekken wat hij wilde met zijn vader. Misschien was het niet eens slecht als hij zijn vader zag, ook al was het geen teken van uiterste loyaliteit aan Thunderclan als een Apprentice een bloodclanner opzoekt. Maar zoals hij zelf zei, veranderen kon hij het niet en waarom zou hij minder recht hebben op het minstens een keertje zien van zijn vader, dan andere katten? Wie weet, als hij zijn vader zag, kon hij trots zijn op dat hij anders was, mits hij het goede pad koos. En dat ging het beste als hij zich een beetje goed in deze clan voelde. En hoe ging dat gebeuren? Misschien als zijn clanmaten hem accepteerde. Als Jay zichzelf accepteerde. En misschien ging dat toch wat beter als hij zichzelf wist in te houden. Het was een belangrijk deel van de Warrior Code dat je anderen niet mocht vermoorden. Als hij zich al niet kon inhouden bij clanmaten, hoe ging hij het dan redden in een echt gevecht? En naast dat waren de Apprentices vele malen handiger zonder krassen op hun rug. Jaypaw leek verbaasd te zijn na haar bevel, maar viel toch aan, bijna zijn klauwen vergetende. Net op tijd, gelukkig voor zowel hem als haar. Ze dook naar onder toen Jaypaw op haar rug mikte, en blies toen naar hem. "Is dat alles wat je hebt, bloodclanbastaard?" siste ze uitdagend, hopende een gevoelige snaar te raken. Oh Starclan, dit pestgedoe was niet haar sterkste punt, maar toch wist ze het er overtuigend genoeg uit te krijgen. Ze verafschuwde zichzelf, maar het moest. Ze moest zijn reacties meten. Ze moest onaardig zijn, en daarbij hopen dat geen enkele kat hun zag en probeerde te stoppen. Dat zou van alles verpesten. Maar goed.. er leek niemand op hun te letten. De enige die het kon verpesten was zijzelf. Hoe ver zou ze hem kunnen brengen? Of een betere vraag.. Hoe ver kon zijzelf gaan?
|
| | | Freedje 314 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. do 17 nov 2016 - 17:25 | |
| Jaypaw voelde adrenaline door zijn aderen pompen, maar het was gelukkig nog niet zo dat hij de controle over zichzelf verloor. Meestal als ze hem zonder klauwen aanvielen en hem daarbij niet te hard raakten of geen opmerkingen maakten waardoor hij het idee had dat hij waardeloos was, gebeurde dat ook niet. Echter werd hij vaak tegenover apprentices gezet die al veel over hem hadden gehoord of een conclusie over hem hadden getrokken en hem vervolgens uit begonnen te dagen. En soms raakte hij gewoon te erg verstrengeld in het gevecht waardoor hij de controle over zichzelf verloor, maar dat gebeurde lang niet altijd. Hoewel dat wel was wat de warriors die hem trainden duidelijk probeerden te maken aan de andere warriors. Dat hij een gevaar was voor zijn Clan. Dat hij op zijn vader leek. Jaypaw haatte de vooroordelen en wist dat Rousepaw zo gelukkig niet over hem dacht. Hij zou zichzelf echter moeten bewijzen tegenover de rest en dat zou hij het beste kunnen doen wanneer ze eens verzeild zouden raken in een gevecht met een andere Clan. Zo zouden ze zien dat ook hij loyaal kon blijven aan ThunderClan. Hij draaide zijn kop naar haar toe toen hij met zijn poot haar oor miste en wilde een andere tactiek bedenken om haar aan te vallen, maar plotseling siste zij een paar woorden naar hem toe die hij niet verwacht had bij haar. Hij verstijfde en probeerde zijn adrenaline te kalmeren, maar hij voelde woede opkomen toen hij haar woorden herhaalde in zijn hoofd, realiseerde wat ze nu eigenlijk wilde zeggen tegen hem. Een rode waas trok voor zijn ogen en Jaypaw ontblootte woest zijn tanden. Zijn klauwen schoten al uit zijn hulzen voordat hij het kon voorkomen en hij rende op haar af, maar deze keer schoot hij naar links in plaats van dat hij over haar sprong. Eerst hief hij zich op zijn achterpoten zodat ze dacht dat hij een hoge aanval ging uitvoeren en hopelijk naar de grond ging duiken, maar daarna liet hij zich op zijn vier poten vallen en haalde, met zijn scherpe nagels, uit in de richting van haar wang. Vervolgens liet hij zich vallen op de grond, rolde in haar richting en probeerde haar pootje tussen zijn tanden te klemmen. ‘Je bent net zoals al die anderen!’ siste hij haar woest toe terwijl hij naar achteren sprong en zich woedend groter maakte. ‘Ik haat je!' |
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. zo 20 nov 2016 - 16:56 | |
|
Na haar woorden leek de kater te bevriezen. Voor de storm was er altijd stilte, een angstaanjagende stilte. Dit was die stilte.. Stilte voor ze de kater zijn tanden zag ontblootten en zijn klauwen zag uittrekken. Jaypaw rende op haar af, maakte een schijnbeweging waarna hij haar van links een kras over haar wang gaf, autsj, waarna hij onder haar door naar haar poot ging. Snel deed de poes een sprong opzij om dat te voorkomen. Ze was stil gaan staan zodra de kater op haar af kwam met zijn klauwen. Niet slim, want ze ving een aardige klap op, maar het gaf haar wel alle rust om te kunnen zien dat hij het op haar poot had voorzien, en die wilde ze graag beschermen, ookal was het haar originele plan om alles te doorstaan. Want eerlijk, ze verdiende het wel na die rotopmerking. Oh, en als zij ging vechten ging haar hartslag omhoog, werd ze zelf druk, dat gedoe. En ze wilde zo rustig mogelijk blijven. Misschien zou dat Jaypaw helpen om zelf te kalmeren. De grijze tabby was al naar achteren gesprongen, en Gravelsmoke vroeg zich af of ze nog een klauw over haar kop kon verwachten. "Je bent net zoals al die anderen! Ik haat je!' Juist, nog meer katten die haar haatte. Nu had ze tenminste een bevestiging van één kat. Waarom deed ze dit ook al weer? Het leek zo lastig voor te stellen dat ze hem hiermee wilde helpen. "Trek je klauwen weer in." beval ze, een tweede bevel op een dag. Sinds wanneer kon zij iets bevelen? Misschien was dit niet alleen voor de Apprentice een goede oefening. "En ga zitten. Of denk je dat anderen aanvallen ervoor gaat zorgen dat anderen vergeten wat voor bloeddorstige vader je hebt? Of dat ongehoorzaam zijn aan een Warrior je zal helpen om uit de Elder den te blijven, hmm?" Dat laatste was bedoeld als dreigement. Oké, waarschijnlijk zou ze het niet echt over haar hart verkrijgen een Apprentice klusjes te laten doen na wat zij had gedaan, maar het was een poging, een hopeloze maar dat hoefde Jaypaw niet te weten, om ervoor te zorgen dat hij ook werkelijk zou luisteren. "En vertel mij nu eens. Wat ging er door je heen toen ik je bloodclanbastaard noemde?"
|
| | | Freedje 314 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. di 29 nov 2016 - 21:37 | |
| Het viel Jaypaw om dat Gravelsmoke niet eens een poging deed om hem terug aan te vallen; ze ontweek hem alleen maar. Ze riep ook verder nog meer naar hem, leek hem niet meer verder uit te willen dagen dan dat ze al gedaan had. Meer was ook niet nodig geweest; hij had haar al genoeg pijn proberen te doen om die ene opmerking. Hij besefte dat hij oncontroleerbare woedeaanvallen had, maar dat het ook niet per se allemaal aan hem te wijten was. Het was niet zijn fout dat de she-cat zichzelf dit had aangedaan door hem zo te noemen, wel dan? Hij snapte niet waarom iemand hem zo nodig moest pesten met iets waar hij niet eens wat aan kon doen. En dan was hij nog maar een apprentice. Sommige warriors trokken andere apprentices al voor omdat ze vonden dat zij gelijk hadden en dat Jaypaw een opdondertje was die zijn emoties niet onder controle kon houden. Jaypaw durfde te wedden dat er slecht over hem gepraat werd bij Zealspark en Silverstar. En alleen maar omdat hij zichzelf niet altijd in kon houden tijdens de gevechten. Omdat er een rode waas voor zijn ogen trok wanneer ze hem uitdaagden of wanneer het gevecht te fel werd. Hij rolde met zijn ogen toen hij haar bevel hoorde, maar deed wat hem opgedragen werd. Zijn nagels gingen echter niet volledig in hun hulzen omdat hij daar nog steeds te kwaad voor was en dus hingen de toppen buiten, klaar zijnde om weer toe te slaan wanneer dit moest. Hij sloeg met zijn staart en ijsbeerde in plaats van te gaan zitten zoals ze hem opgedragen had. ‘Ik blijf liever staan,’ snauwde hij haar toe. Wie weet ging ze hem nog eens uitdagen. Dan wilde hij klaar staan om haar opnieuw een lesje te leren. Hoewel ze een oké warrior had geleken in het begin, kon hij haar nu niet uitstaan. Hij snapte niet waarom ze dit deed en waarom ze opeens ophield met hem te treiteren. ‘Heel stoer van je, hoor,’ siste hij haar woest toe. ‘Me eerst uitdagen en dan gaan dreigen dat je me nog wat langer apprentice houdt of me een paar rottaken op gaat leggen. Ik dacht dat jij wel beter kon gezien je leeftijd.’ Hij ijsbeerde verder en voelde zijn klauwen weer uit hun hulzen schieten toen ze haar vraag stelde. ‘Heb ik dat niet getoond wat er door me heen ging dan? Wil je nog een demonstratie hebben?’ Hij schreeuwde de woorden nu naar haar. ‘Er ging haat en woede door me heen. En verdriet,’ gaf hij toe nadat hij een paar tellen had genomen om enigszins te kalmeren. Zijn klauwen trok hij nu wél volledig in. ‘Ik snap niet waarom je van me verwacht dat ik netjes tegen je kan blijven als je me uitscheldt voor hetgeen wat juist het meeste zeer doet.’ Hij vernauwde zijn ogen. ‘Tenzij jij net zoals de apprentices denkt dat ik dagelijks afspreek met mijn vader en niet loyaal ben aan ThunderClan? Of wilde je me testen of ik werkelijk zo boos kon reageren als al die zielige meelopers zeggen?’
OOC: Je OS maakt het me vrij moeilijk om je posten serieus te nemen x) |
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. ma 5 dec 2016 - 15:05 | |
|
Het leek erop dat de jonge kater haar bevel zou opvolgen, al was het met tegenzin. "Ik blijf liever staan" werd er naar haar toegesnauwd. Hey... Het uiteindelijke doel zou toch alleen maar zijn dat ze hem hielp, niks van aantrekken Gravel.. ‘Heel stoer van je, hoor. Me eerst uitdagen en dan gaan dreigen dat je me nog wat langer apprentice houdt of me een paar rottaken op gaat leggen. Ik dacht dat jij wel beter kon gezien je leeftijd. En nu was zij degene die kritiek kreeg. Sure. Goed gedaan Grav, je hebt het weer eens verpest. Nu alleen proberen daar niks van te laten merken. Misschien kan er nog wat nuttigs worden geleerd. De kater bleef ijsberen. Snapte hij dan niet dat om kalm te worden, je beter even kon zitten? Of was dat alleen haar logica? Ze trok even met haar oor toen Jaypaw begon te schreeuwen. ‘Heb ik dat niet getoond wat er door me heen ging dan? Wil je nog een demonstratie hebben?’ Oh Starclan, kon hij niet even op normale toon praten? Ja, tot nu toe leek het alsof zij heel gemeen was geweest, maar kon hij zich even níet als kleine kitten gedragen en haar gewoon laten uitpraten? Gelukkig werd haar vraag wel beantwoord, na een paar seconde van stilte. ‘Er ging haat en woede door me heen. En verdriet,’ Juist, die woede had ze al wel gezien, en dat verdriet was een hele mogelijke drijfveer, maar het was goed dat de kater het zelf ook in kon zien. Hij moest het inzien. Als je je eigen emoties niet kende, kon het gevaarlijk worden. ‘Ik snap niet waarom je van me verwacht dat ik netjes tegen je kan blijven als je me uitscheldt voor hetgeen wat juist het meeste zeer doet. Tenzij jij net zoals de apprentices denkt dat ik dagelijks afspreek met mijn vader en niet loyaal ben aan ThunderClan? Of wilde je me testen of ik werkelijk zo boos kon reageren als al die zielige meelopers zeggen?’ Ehh, tsja. Waarom deed ze dit? Om te helpen? Waarschijnlijk klonk dat niet zo geloofwaardig. Niet op dit moment in ieder geval. "Dat laatste, gok ik. Zeg eens.. Hoe ga jij je reputatie verbeteren als je meteen pissig wordt op iedereen die je vertelt wat je bent? Je moet jezelf leren in te houden. Zelfs al pest ik je. Leer je dat niet met je mentor?" OOC: Ikr xd
|
| | | Freedje 314 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. di 27 dec 2016 - 17:36 | |
| Jaypaw wierp een blik op de grond. Zijn klauwen lieten overal waar hij geijsbeerd had diepe groeven achter. Dat toonde wel aan hoe kwaad hij op dit moment wel niet was op Gravelsmoke. Hij snapte niet waarom hij in eerste instantie had gedacht dat ze niet zo erg was. Zelfs al wilde ze hier iets mee bereiken, dan nog snapte hij niet waarom het per se weer op deze manier moest. Hij vond het erg dat een warrior van haar leeftijd zulke situaties op deze manier aanpakte en begreep echt niet wat hij hieruit kon leren. Hij zou altijd boos worden als iemand hem uitschold op deze manier. Hij zou nooit op een vriendelijke manier reageren en het pikken als iemand hem uitschold voor iets waar hij niet eens wat aan kon doen. Hij wilde soms dat hij niet eens in een Clan zat zodat hij niet constant geconfronteerd werd met de pesterige opmerkingen van andere katten. Hij snapte niet waarom Silverstar hem nog in zijn Clan liet zitten. Zag de oudere tom niet in dat het te ver ging? Dat er geen stoppen aan was en dat hij Jaypaw beter kon verbannen omdat hij anders zijn eigen katten straffen op moest gaan leggen? Jaypaw wist eerlijk gezegd niet eens of hij nu Silverstar’s kat was of dat hij tot de BloodClan behoorde. Hij had immers een deel BloodClanners-bloed door zijn aderen stromen en dat wist heel ThunderClan ondertussen al wel. Hij durfde te wedden dat niemand over hem wilde spreken tegen andere Clan cats omdat ze bang waren dat die er achter zouden komen dat ThunderClan BloodClanners-bloed apprecieerde in hun Clan. Het was net alsof hij een vader in de Clan had gehad die de Clan had verraden, maar hem achterliet. Zo werd hij toch aangekeken, hoewel zijn vader nooit een deel van de Clan had uitgemaakt en dat in de toekomst ook nooit zou doen. De Clans moesten wel heel gek zijn als ze een BloodClanner in hun Clan op wilden nemen. Hij zwiepte kwaad zijnde met zijn staart. ‘Het maakt me niet uit dat je mijn zelfbeheersing uit wilde testen,’ snauwde hij haar toe. ‘Je had kunnen weten dat ik je ging aanvallen. Ik kan mezelf niet inhouden op dat vlak. Ik verdien mijn plek in de Clan hier evengoed als een Clangeboren apprentice. Ik doe toch alles wat er van me gevraagd wordt?’ Hij keek kwaad zijnde naar zijn poten. ‘Ik wil gewoon geaccepteerd worden door de groep. Als ik jullie acceptatie niet wilde hebben, was ik wel vanaf het moment dat ik uit het camp mocht gaan overgestapt naar de BloodClan. Maar dat heb ik niet gedaan. Ik haat ze even erg als jullie en ik heb mijn vader nog nooit gezien. Dat zweer ik.’
|
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. ma 16 jan 2017 - 22:34 | |
|
Kon deze kater eigenlijk wel rustig worden? het leek er niet op. Telkens als hij kritiek kreeg, bleef hij dan altijd zo staan schreeuwen. De verlegen poes haar oren begonnen pijn te doen en dat maakte haar al een stuk minder verlegen. Pfft, Stomme haarbal. "Het maakt me niet uit dat je mijn zelfbeheersing uit wilde testen. Je had kunnen weten dat ik je ging aanvallen. Ik kan mezelf niet inhouden op dat vlak. Ik verdien mijn plek in de Clan hier evengoed als een Clangeboren apprentice. Ik doe toch alles wat er van me gevraagd wordt? Ik wil gewoon geaccepteerd worden door de groep. Als ik jullie acceptatie niet wilde hebben, was ik wel vanaf het moment dat ik uit het camp mocht gaan overgestapt naar de BloodClan. Maar dat heb ik niet gedaan. Ik haat ze even erg als jullie en ik heb mijn vader nog nooit gezien. Dat zweer ik." Geïrriteerd zwiepte de poes met haar staart. "Ik wist dat je mij ging aanvallen. Ik beveelde je het. En ik heb nooit gezegd dat jij je plek hier niet verdiend. Maar je moet leren die klauwen onder controle te krijgen. Je moet leren om je hele gedrag onder controle te houden. Het is al duidelijk dat agressie niet door je vader komt maar puur omdat jij elk woord als een persoonlijke aanval neemt. En vervolgens laat jij je niet helpen door iemand wie jij als niet aardig beschouwd. Dus zit stil en laat iemand je eens advies geven." Ze gaf hem geen kans hier doorheen te praten. Ze had hem een kans gegeven om af te koelen en hij leek die kans niet te grijpen. Het liefst had ze hem in de rivier gedoopt omaf te koelen, maar ze betwijfelde of hij daar iets blijer van zou worden. "Je voelde woede, haat en verdriet. Dat zei je. En het volgende moment viel je aan. Je gebruikt emotie in je vechten. Dat kan helpen. Maar je moet ook leren om de woede om te kunnen zetten. Ik ben je mentor niet, maar ik heb je de laatste tijd niet met mentor zien trainen. Het zou zonde zijn als je in de tussentijd helemaal niks leert van een ander, want al die klusjes bij de elders puur omdat jij je klauwen niet inhield, is ook niks. In plaats daarvan leer je nu beter hoe je dat voorkomt. Als ik je nu zou vragen om mij aan te vallen, en ik roep weer iets beledigends, denk je dan dat je kunt proberen je klauwen in te houden in de wetenschap dat het een test is? Adem gewoon diep in en diep uit. Zolang je rustig ademhaalt blijf je kalm, onthoud dat!" Gravelsmoke was vroegrv altijd overenthousiast en vocht wel eens met haar klauwen uit als apprentice. Ze had geen vooroordelen op haar rug dus ze kwam er wel goed vanaf, maar het moest afgeleerd worden. Ze moest leren rustig te blijven. De Apprentice voor haar zou Warrior kunnen worden binnen 3 moons? Mits hij er volgens zijn mentor klaar voor zou zijn. Maar als hij door diegene ook zo werd beoordeeld op zijn achtergrond en agressie, dan zou dat lang kunnen duren. Zonde, want kwa battlemoves was hij zeker niet slecht. OOC: Slecht nieuws: Ik ben laat. Goed nieuws: Je bent de eerste die ik post vandaag en ik had een deel al af en opgeslagen hiervoor dus als je me kan vergeven... _O-
|
| | | Freedje 314 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. wo 18 jan 2017 - 20:23 | |
| Jaypaw probeerde een lange zucht te onderdrukken. Wat wilde deze she-cat nu eigenlijk van hem? Het leek net alsof ze net zo veel van de pesterijen genoot als de apprentices, maar aan de andere kant had hij ook weer het gevoel dat ze hem steeds met zijn neus op een paar feiten probeerde te drukken in de hoop dat hij zijn opinie zou veranderen en in de hoop dat hij iets bij zou leren. Waarom had hij het gevoel dat ze, op haar eigen rare manier weliswaar, hem probeerde te helpen? Hem een hart onder de riem probeerde te steken? Als ze echt door wilde gaan met de pesterijen van de apprentices, zou ze dan niet nu anders gereageerd hebben op hem? Jaypaw richtte zijn aandacht op de she-cat toen deze begon te spreken. Hoewel zijn klauwen uit zijn hulzen schoten door haar woorden, wist hij zichzelf kalm te houden. Zijn pels brandde en hij was niet zeker of dat van boosheid of van schaamte was. Hij wilde zijn bek openen om haar te onderbreken, maar begon zichzelf toen vragen te stellen. Had ze gelijk? Was het niet de frustratie van zijn vader die parten speelde, maar wel het feit dat hij elk woord vijandelijk opvatte? Hij zuchtte. Het was nu ook weer niet dat hij élk woord als een persoonlijke aanval opvatte, maar hoe moest hij anders omgaan met de pesterijen? ‘Het komt ook weldegelijk door mijn va…’ Maar ze was alweer verder gegaan met te spreken en Jaypaw klemde zijn kaken op elkaar. Zou hij haar ooit kunnen overtuigen hoe erg zijn vaders afkomst een rol speelde in zijn leven? Hoe hij elke dag met een lang gezicht naar de training ging omdat hij wist wat hem daar te wachten stond? Als zij dacht dat het met één simpele sessie waarop zij mocht schelden en hij zijn klauwen op haar los mocht laten ging helpen, had ze het mis. ‘Ja, ware het niet dat telkens als iemand mij uitscheldt dat er zich een rode waas voor mijn ogen trekt waardoor ik niet eens meer helder kan nadenken,’ zei hij gefrustreerd. ‘Plus hoe kan ik zeker weten dat je elk woord dat je tegen me zegt niet meent? Misschien zoek je wel gewoon voor een excuus om me uit te schelden.’ Zijn ogen keken schichtig om zich heen. Was er soms iemand ergens verborgen? Had ze een plan voorbereid? Hij opende zijn bek, maar rook geen geuren van andere Clanmates. Waarschijnlijk werd hij gewoon een beetje paranoïde. ‘Dus eigenlijk gaat onze hele middag bestaan uit jij die me uitscheldt, ik die mezelf in moet houden en jij die lekker kan gaan klagen bij de medicine cat als me dat niet lukt? Je wilt echt graag dat ik op mijn kop krijg, hè? Als andere warriors je vragen gaan stellen dan wijst alles natuurlijk weer in de richting van mij. Denk je echt dat ik zo stom ben? Je wilt me alleen maar erbij lappen.’ Hij ontblootte nijdig zijnde zijn tanden naar haar.
OOC: Hmmmmm maybe??? |
| | | | Onderwerp: Re: Becoming the very best like no one ever was. | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |