''Willen alle katten die loyaal tot deze clan behoren, en ouder zijn dan zes manen zich hier melden bij mij.'' De diepe stem van Crookedstar, galmde over het Rivierclan kamp. Kleine golfjes van de rivier stroom weerklonken in zijn oren, het was een rustige en vredige tijd. Maar de clan had meer Warriors nodig, en er moesten nodig apprentices komen.
Toen de katten tegen over hem stonden, mauwde ze allemaal nieuwschierig. Drie kittens zaten naast hem op de plek waar hij zijn Clan altijd toesprak. ''Mijn katten, ondanks de vredige periode voor de clan. Blijven we nieuwe krijgers te kort hebben. Deze drie kittens zijn nu zes manen oud, en het word tijd dat zij een mentor krijgen.'' Drie kleine poezelige kittens stonden te rillen van opwinding. En keken met grote, heldere oogjes naar hun leider. Hij glimlachtte ze toe en wenkte, een donkergestreept cypers poesje naar voren. ''Deze poes zal de naam Hawkpaw dragen, haar mentor word Leopardfur.''Hij knikte naar zijn Deputy en ging verder. ''Ik hoop dat je deze leerling alles zult leren wat je weet.'' Toen wenkte hij een klein wit poesje naar voren, een zusje van Hawkpaw. ''Deze kitten zal onder de naam; Nightpaw verder gaan. Je zult de mentor Mousefur krijgen. Hetzelfde geld voor jou Mousefur, leer deze kitten alles wat je weet.'' Ook naar Mousefur knikte Crookedstar. ''En tot slot - een lichtrood poesje stapte naar voren - draag jij de naam Sandpaw. Jou mentor word Beetlewhisker. Hetzelfde geld voor jou.'' Zijn blik was op het laatste moment naar de krijger gericht.
''Jullie, jonge leerlingen. Moeten jullie mentor respectvol behandelen, en alles doen wat ze zeggen. Jullie zullen deze nacht het kamp bewaken.'' Crookedstar zag nog een glimp van trotse gezichtjes, toen hij zich omdraaide om de Clanmeeting af te sluiten. Toen knikte hij nogmaals naar Leopardfur en liep zijn hol in.