Het was een nevelige dag. Mist lag tegen de bosgrond, en het gras was vochtig. Enkel gekwetter van vogels was als een galm te horen in dit grote woud. De rivier stroomde helder tegen de kleterende stenen. Je zag een vachtje wegschieten van een dier dat zich in de bosjes bevond. Het was hoorbaar aan het eten. Aan de geur wa het een kleine eekhoorn. Aleen zal het verhaal van vandaag, daar niet over gaan. hmhm nee. We volgen onze weg naar een van de vijf prachtigste punten uit het woud. Namenlijk, een van de warrior kampen van de wilde katten. Leven van voedsel gedoot door eerbiedige krijgers. Respecteren elkaar en leven met elkaar. Een vogel die over het kamp vliegt leid dit verhaal naar een grijze grote kater die ligt te slapen in de warriors den. Zijn oor worde gespitst, een oog opend zich. Hij ligt aan de rand van de den. Want dan kan hij alles wat er in het kamp gebeurd zien. Het is niet makenlijk voor hem, hij moet de caln beschermen. Altijd alert zijn en goed opletten. Hij is niets voor niets Deputy, een rang waar hij erg trots op is. Stormtail kijkt op, zijn kop nu klaar wakker en helder. Enkel wat slaprige resten zijn nog te vinden in zijn ambere ogen. Hij gaapt even en schud zijn kop heen en weer om wakker te worden. Terwijl hij zich uitrekt ziet Stormtail vanuit het hol dat de rest van het kamp ook een beetje aan het wakker worden is. Een dood gewoon ritueel. Even slikken, en de bladeren uit zijn vacht gooien. Dan loopt hij de den uit. Hij ziet enkele katten op de open plek, hij knikt ze vriendelijk en gemoedenlijk toe. Nu moet hij de patrouiles nog even regelen. Goede morgen iedereen, goed geslapen? Ik wel tenminste. Dan nu, Silverstream Foxsong en Flameclaw. Zouden jullie elk een Patrouille willen maken? Jullie mogen zelf weten wie jullie mee nemen. Een van jullie ga ook even langs het Thunderclan territorium. Moonstream en Thunderstorm hebben bij de grens laatst wat ongeregeldheid gehad met een of andere kat. Neem allen jullie leerling mee, ze kunnen er veel van leren, ik ga vandaag met mijn eigen leerling trainen.'' Met die diepklinkende woorden sloot hij het af. Daarna liep hij met een gedagzegende knik naar het leerlingenhol. Stormtail ging ervoor zitten, toen zei hij zodat de leerlingen het konden horen: '' Snowpaw, wakker worden, het is vandaag je eerste les. Kom je met me mee? *//Snowpaw is bij Stormtail aangekomen.//* Samen liepen de twee katten naar de camp ingang. Toen ze erdoor waren liep Stormtail op een klein drafje door. Hij liep richting de kleine stroom. Of hij en zij het wilde of niet Stormtail of niet, Hij moest haar leren zwemmen. Anders zou ze in andere situaties misschien zelfs verdrinken. Dat wilde hij zeker niet hebben. Ik ga je vandaag leren zwemmen en vissen Snowpaw, ik hoop dat je dat leuk vind. Ik persoonlijk zwem niet super graag. Omdat het heel lang duurt voordat mijn pels is opgedroogt. Maar ik denk dat we het wel goed maken als we daarna lekker in de zon gaan liggen bij de waterval. Goed idee?'' Hij liep verder met Snowpaw aan zijn zij, hij keek haar vertrouwenlijk aan. Hij hoopte dat het leuk zou worden vandaag.
*Even een apart begin stukje, maar hier is je eerste training ^^*