|
| Merel 56 Actief
| |
| Onderwerp: The question compilation wo 25 nov 2015 - 11:37 | |
| Beste poezen en katers,
Ik was mijn beste beentje voor aan het zetten om me voor te bereiden op het forum en heb het guidebook door zitten spitten. Achteraf heb ik nog wat vragen, discussiepunten en errors. Bij deze mijn vragen.
Wanneer je kat lid is van een clan, wordt deze dan geacht haar clangenoten te kennen? Alleen bij naam of moeten ze ook iets weten van elkaar karakter? Of kunnen er ook volslagen onbekenden rondlopen? In theorie is de kat natuurlijk in de clan geboren en zou iedereen als het ware familie moeten zijn en zou je je clangenoten door en door moeten kennen, wat dat betreft, maar ik als nieuweling kan dat natuurlijk niet echt waarmaken.
Zijn er uitzonderingen om als clankat niet in de clan geboren te hoeven zijn of wordt deze regel echt strak gehandhaafd? Ik had eerst in mijn hoofd Luciddream een vondeling te maken, maar dat gaat tegen de regels in zag ik later. Ik vind het niet echt een must, maar ik weet dat in de boeken wel sprake is van het toelaten van andere katten (ik spreek nu van meervoud maar ik heb eigenlijk alleen het eerste boek gelezen en heb het alleen over Vuurpoot maar je begrijpt wat ik bedoel x3).
De bloodclan vind ik ook onduidelijk. Kun je als clankat gewoon uit je clan stappen en de bloodclan joinen wanneer je in een kwaadaardige mood bent, of is dit echt een rebelse-rogues-onlyclan? En gaat daar dan een soort trial aan vooraf of wordt je gewoon in de clan opgenomen, rogue of clankat?
Laatste vraag: Is de kaart van het gebied nou up to date of niet? Er is geen bloodclan in verwerkt (dacht ik, misschien ben ik scheel?).
Bedankt voor de aandacht! Luciddream |
| | | Michelle 6649 Actief So many men have tried to kill me, I don’t remember all their names.
| |
| Onderwerp: Re: The question compilation wo 25 nov 2015 - 12:12 | |
| Hi Luciddream,
Allereerst welkom op Warrior Cats, ik hoop dat ik met het beantwoorden van jouw vragen alles wat duidelijker kan maken.
Clankatten horen in de regel elkaar minstens bij naam te kennen als ze warrior zijn. In mijn opzicht geld dit niet alleen voor je eigen clan maar ook voor de rest van de clans. Warriors en apprentices zien andere clankatten en hun eigen clangenoten op een dagelijkse basis. Namen worden via de boeken genoemd op gatherings dus voor mij is het onmogelijk als een warrior de ander niet kent. Natuurlijk hoef je geen gehele geschiedenis en karakterkaart te kennen. Maar een naam is wel het minimale.
Je kat is, mits je een clankat kiest, altijd geboren in een clan. Er zijn in het verleden enkele uitzonderingen geweest maar gezien de site zo groot is geworden is dit onmogelijk om nog handhaven en daarom is de beslissing gekomen dat alleen clan geboren katten nog clan katten kunnen zijn. Een kittypet, rogue of bloodclan mag wel ergens anders vandaan komen. Heb je nou een geweldige verhaallijn waarin je kan verklaren dat je kat als vondeling in een clan is gekomen ben je altijd vrij om deze naar een van de admins te sturen.
Bloodclan is vrij te joinen voor iedereen in de regel. 'In RPG' is er wel een trial die je ook mag uitspelen maar nogmaals gezien de RPG zo groot is en Bloodclan op dit moment de meest drukke en populaire clan is is dit onmogelijk om bij te houden. Voor meer informatie over BC zelf kan je altijd Claw of Zira een pm sturen.
De map is op dit moment dezelfde map als die van de boeken. BC staat hier inderdaad niet duidelijk op aangegeven maar je kan je inbeelden dat aan de rechterborder naast Shadowclan en Thunderclan ongeveer het bloodclan kamp zal liggen.
Als er verder nog vragen zijn, wees niet bang om ze te stellen en ik hoop dat ik je genoeg geïnformeerd heb.
Groetjes, Mimi (Sinclaw)
One voice may speak you false, but in many there is always truth to be found.
|
| | | Loïs 242 Actief "When a woman says later, what she really means is not ever!"
| |
| Onderwerp: Re: The question compilation wo 25 nov 2015 - 12:17 | |
| 1. Dit is een goeie vraag. Ikzelf doe altijd alsof ik de ander ken bij naam en enigszins bij karakter, maar als ik nog nooit met de ander een topic gehad heb hebben de twee karakters geen hechte band met elkaar. Maar dit is wat ik doe; er zijn ook genoeg hier die doen alsof de karakters elkaar nog nooit hebben gezien of ontmoet hebben. 2. Nope, er zijn geen uitzonderingen ^^. Dit betekent niet dat de familie van jouw kat altijd in de RPG hoeft te zijn; ze kunnen ook dood, zoek of ziek zijn etc. 3. De BloodClan is net zoals alle andere Clans hier. Jee kan je aanmelden in het aanmeldtopic met een nieuw karakter en dan wordt je geaccepteerd als lid. Wil je echter vanuit een clan/rogue/kittypet in de BloodClan, dan moet dit via de RPG gebeuren. Je meld je aan in het aanmeldtopic, maar voordat je geaccepteerd wordt moet je dan een topic met Claw en/of Zira (de leader en de commander) waarin je geaccepteerd wordt. @Butterstar/Mimi: Het is wél verplicht om een topic te hebben als je In Character wil joinen ^^. 4. De map is niet helemaal up to date maar die hoef je ook niet te gebruiken in de RPG. |
| | | Merel 56 Actief
| |
| Onderwerp: Re: The question compilation wo 25 nov 2015 - 12:22 | |
| Hea Mimi,
Bedankt voor je antwoord. Ik denk eigenlijk dat dit al mijn vragen wel in één keer dekt. Ik zal je onthouden voor als ik later misschien nog vragen heb. Ik zie je vast nog in de RPG, oh grote clanleader. (:
Groetjes
EDIT: Severlight, je postte terwijl ik aan het typen was. Het is me nu duidelijk dat rondom het kennen van je clangenoten niet heel strikt hoeft te zijn. En is het dan nu wel of niet nodig om een apart topic te wijden aan het joinen van de BC of niet? Ik zie dat jullie elkaar tegenspreken. |
| | | FiredanceWarrior Goddess Lightning
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| CAT'S PROFILEAge: 108 Moons OldGender: She-cat ♀Rank: Senior warrior |
| | | | Merel 56 Actief
| |
| Onderwerp: Re: The question compilation wo 25 nov 2015 - 12:27 | |
| Oké, oké. Dan verklaar ik mijn vragen nu officieel beantwoord. |
| | | Loïs 242 Actief "When a woman says later, what she really means is not ever!"
| |
| Onderwerp: Re: The question compilation wo 25 nov 2015 - 12:29 | |
| Ik zal 't nog even duidelijk maken ja c: Om de BloodClan te joinen met een nieuw account, kan je je gewoon inschrijven via het inschrijf topic. Je kat is dan óf geboren in de BC óf er al eerder ingegaan - dit is dan OOC (out of character) gegaan met de toestemming van Claw & Zira. Maar heb jij een al bestaand account waar je al mee gepost hebt die nog niet in de BloodClan zit, dan gaat het net ietsje anders. Je moet je dan nog steeds inschrijven in het inschrijftopic, en je wordt dan ook gewoon geaccepteerd, maar het is dan verplicht om nog een topic te doen met Claw en/of Zira zodat dit overzichtelijk blijft voor ons (Loïs en Julia, de spelers achter Zira en Claw) én in de RPG. In dit topic zal jouw kat toestemming vragen om de BloodClan in te joinen en doormiddel van tests zullen Claw en/of Zira testen of jouw kat hier waardig genoeg voor is.
Ik wilde dit toch nog even posten aangezien het zo gaat ^^. Dus kort samengevat; je kan de BloodClan gewoon joinen, maar als je dit doet met een account waar al mee gepost is is een topic met Claw en/of Zira verplicht. |
| | | Merel 56 Actief
| |
| Onderwerp: Re: The question compilation wo 25 nov 2015 - 12:54 | |
| @ Severlight: Roger that. Het is me duidelijk. Dankjewel! |
| | | | Onderwerp: Re: The question compilation | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |