|
|
Mari 5162 Afwezig Finally Home.
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 8:10 | |
| - Ashdrizzle schreef:
- Ben ik vroeg op of niet? :"D
Het kon vroeger :'D Maar verder: Ja, je bent best vroeg op xD |
|
| |
lau benenkauwer 3305 Afwezig You are closer to heaven than i'll ever be.
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 8:27 | |
| - Fisheye schreef:
- Ashdrizzle schreef:
Het kon vroeger :'D Maar verder: Ja, je bent best vroeg op xD He mee too, tekenacademie. Why jullir? :3 |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 8:35 | |
| - Cyber schreef:
- Fisheye schreef:
- Ashdrizzle schreef:
Het kon vroeger :'D Maar verder: Ja, je bent best vroeg op xD He mee too, tekenacademie. Why jullir? :3 Ik ben "vroeg" op omdat ik wakker werd en een soort ochtendmens ben :') |
|
| |
98 Actief In dreams you lose your heartaches. Whatever you wish for, you keep.
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 10:37 | |
| OMG, ik kom net terug van kamp en ben dus in slaap gevallen binnen 5 seconden. Dan word ik vandaag wakker omdat een vriendin me belt. Ze belt erover dat ze een paard krijgt en ze vraagt of ik het samen met haar wil hebben. Dus wij helemaal blij rondspringen en ik krijg dus waarschijnlijk een paard binnenkort. <333 Ik ben zoo blij nu. |
|
| |
Loïs 2971 Actief And we all still die
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 10:38 | |
| AWW dani dat is zo cool!! owo |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 10:40 | |
| Jaaaaa <33 We zijn nu alles aan het regelen en ik hoop dat alles echt goed uitpakt. |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 10:54 | |
| - Fisheye schreef:
- Even een vraagje: Zijn hier mensen die interesse hebben in het spelen van een (online) tabletop RPG?
- uitleg over tabletop RPG's:
- Fisheye schreef:
- Ik zal proberen uit te leggen wat een tabletop RPG is, maar ik ben vreselijk in uitleggen dus als het niet duidelijk is mag je mij daar de schuld van geven ^^"
Een tabletop RPG is een soort rollenspel (zoals de naam al doet vermoeden) dat wat weg heeft van een soort bordspel. Je hebt een iemand die de spelleider, meestal Game Master of Dungeon Master genoemd, is en de rest zijn de spelers. Alle spelers hebben een eigen karakter (sommigen hebben twee karakters, bijvoorbeeld een karakter + de animal companion van dat karakter), dit karakter heeft een Character Sheet waar alle informatie op staat die de speler van het karakter nodig zou kunnen hebben tijdens het spelen (bijvoorbeeld welke spreuken een karakter allemaal kan en welke wapens deze in zijn bezit heeft). De meeste tabletop RPG's spelen zich af in fantasy settings, waar je ook wezens zoals elven, dwergen en halflings (een soort hobbits) kun spelen. De basis van een karakter bestaat uit zijn/haar "Race" (bijvoorbeeld Human, Elf of Dwarf), Class en Ability Scores (ook wel stats genoemd (die dingen die bepalen hoe sterk, snel, slim, etc. jouw karakter is)). Ook heeft ieder karakter armor en een of meerdere wapens, want in tabletop RPG's komt vaak combat voor. De meeste belangrijke dingen (zoals te weten komen of een aanval raakt of wat je karakter weet van een bepaald voorwerp) in tabletop RPG's worden bepaald door het rollen van verschillende dobbelstenen. De (waarschijnlijk) meest gebruikte dobbelsteen is de d20. - Een d20 is een dobbelsteen met 20 kantjes en ziet er zo uit:
Ik denk dat de bekendste tabletop RPG Dungeons & Dragons is, maar de tabletop waar ik de meeste ervaring mee heb is Pathfinder (Dat is een soort alternatieve/aangepaste versie van D&D). ----------- Ik ben nu te lui om verder te typen... Misschien is het handiger om het even te Googlen ^^"
Ik wil graag (via Roll20, een site die daar speciaal voor gemaakt is) Pathfinder (een tabletop RPG) spelen, maar heb wel spelers nodig.. Zijn er toevallig mensen die mee willen doen? Ik kan dingen zoals het spelers handboek doorsturen en kan ook proberen om dingen uit te leggen ^^ EDIT: Ik ben de DM/GM van de groep en heb trouwens vier karakters gemaakt die de spelers mogen gebruiken. (Ik heb dan ook het liefst maximaal vier spelers) EDIT2: een wat betere uitleg over tabletop RPG's is hier te vinden: http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=Tabletop+RPG |
|
| |
Hannah 37 Actief Killed my old self
But the new me
isn’t much better
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 11:10 | |
| |
|
| |
303 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 11:11 | |
| |
|
| |
But the new me
isn’t much better
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 11:20 | |
| Zou ik deze gozer Mase of Maze noemen??
EDIT; Ik heb besloten dat het Maze wordt, kan je je naam trouwens opnieuw veranderen?? |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 11:21 | |
| Maze is leuker vind ik. c; Je naam kan je veranderen door een pm te sturen naar een admin. |
|
| |
But the new me
isn’t much better
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 11:28 | |
| Dan moet ik een nieuw osje maken, maar mn laptop is stuk :/ - EDIT:
Kan iemand deze ogen oranje maken? Laptop gecrashed
|
|
| |
☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 12:57 | |
| De naam Maze is helaas al bezet, en we doen niet aan dubbele namen bij Bc'ers, warriors en rogues en kittypets :')
Goedemorgen guys! How's life? |
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 13:06 | |
| - Mase schreef:
- Dan moet ik een nieuw osje maken, maar mn laptop is stuk :/
- EDIT:
zoiets? |
|
| |
Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 13:09 | |
| |
|
| |
Sassiee 78 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 13:10 | |
| Eya c:
Iemand zin in een topicje? |
|
| |
Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| |
|
| |
But the new me
isn’t much better
| |
| - Fisheye schreef:
- Mase schreef:
- EDIT:
zoiets?
Ja! Hartstikke bedankt ^^ @Abyss; Ik wil wel
Laatst aangepast door Mase op za 17 okt 2015 - 13:12; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| |
But the new me
isn’t much better
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 13:11 | |
| - Fisheye schreef:
- Mase schreef:
- EDIT:
zoiets?
Ja! Hartstikke bedankt ^^ |
|
| |
Bunny 2607 Actief "They say there are two really loud noises in the world - a bang when you expected a click, and a click when you needed a bang"
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic za 17 okt 2015 - 13:19 | |
| omg ik kon mn post waarin wind ontdekt dat Thrush dood is niet in een keer schrijven want anders zou ik echt heel hard begonnen huilen zijn xd -- Anyways, iemand topicje met verdrietige wind? -- also, Hi (a) |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic | |
| |
|
| |
|