|
| |
40
| |
| Onderwerp: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 14:08 | |
| Ik droom, bijna elke nacht en ik kan het me dan meestal ook goed herinneren. Mijn dromen zijn erg.. levendig, laat ik het zo zeggen. Als ik erin zit dan is het zo echt, dat ik soms zelfs weet hoe het in een kamer rook etc. Vandaag had ik iets wat dan minder prettig was en ik dacht dat ik daar maar even wat over op zou schrijven. Gewoon zodat het niet verloren gaat. Reacties zijn zeer geliefd. 29 Juni'Ik ga even op jullie bed liggen!' riep ik naar mijn moeder, om vervolgens haar kamer in te lopen. Mijn handen vlogen naar het knopje van de tv, die langzaam aan ging. Mijn lichaam plofte neer op het bed. Het kussen achter mij lag iets omhoog zodat ik comfortabel lag.
Mijn ogen lagen dicht, maar ik sliep al niet meer. De zachte klap van de deur had me wakker gemaakt uit mijn slaap. De tv stond uit, althans, die hoorde ik niet meer. De voetstappen van mijn moeder klonken eerst zacht, maar al snel harder. Ze liep naar me toe, dat maakte ik eruit op. Ik hoorde haar ademhaling, maar opeens stokte deze. Mijn oogleden waren te zwaar om ze open te doen, om te kijken naar wat haar zo had laten schrikken. Nu volgde er een gehaaste ademhaling, bijna paniekerig. Dat was niets voor mijn moeder. Ik hoorde haar dichterbij schuifelen en koortsachtig aan mijn hoofd voelen om vervolgens mijn pols te pakken. Ze liet mijn hand van schrik weer los, ik voelde een druppel op mijn arm vallen en ze rende de kamer uit. Nu ik helemaal geen idee meer had van wat er nou eigenlijk aan de hand was, stond ik op en liep ik op mijn gemak naar de woonkamer. Ik zag haar bellen, huilend. 'Wat is er mam??' vroeg ik. Ze negeerde me, ze negeerde me totaal. Was ze daarnet niet heel ongerust geweest om mij? En nu negeerde ze het dat ik hier in dezelfde kamer stond? Er kwam geen woord over haar lippen. Zo kende ik haar niet. Ze wist altijd wat ze in bepaalde situaties moest doen. Met het idee in mijn achterhoofd dat er misschien iets in die kamer was liep ik terug. Mijn ogen volgde de grond, ik weet niet waarom. Plotseling viel mij iets roods op. Een druppel, gevolgd door een nieuwe. Het leek wel een spoor. Bloedrood, die druppels kon ik mij niet herinneren! Vragend keek ik op, om hetzelfde geluid te maken als mijn moeder toen ze de kamer in was gekomen. Ik haalde geen adem meer, mijn ogen staarde vooruit in ongeloof. Ik stond hier en toch.. toch lag ik daar. Mijn kussen rood van het bloed, het eindpunt van de druppels. Dat kon niet! Mijn hoofd begon te kolken, ik voelde me duizelig. Schokkend nam ik een grote hap lucht en zakte tegen de tv aan. Was ik..? Trillend stak ik mijn hand uit. Zacht streken mijn vingertoppen over mijn haar en daarna raakte ze mijn huid kort aan. Mijn hand verkrampte. Ik was zo koud, te koud. Tranen begonnen uit mijn ogen te stromen. Ik bestond niet, was ik een geest ofzow? Snikkend rende ik terug naar de kamer. Mijn wangen nat van het zoute vocht. 'MAM DIT IS GEEN LEUK GRAPJE, HOU OP!!' Hoorde ik mijzelf schreeuwen. Ze reageerde niet. 'HOU OP, KIJK DAN IK STA HIER!!!' riep ik nogmaals. Weer geen reactie. Ik rende naar haar toe en schoot tussen haar en de telefoon in. Ook nu reageerde ze niet. Nu zakte ik compleet ineen en ik merkte dat ik door haar heen schoot, naar de grond. 'Nee nee neee' stotterde ik. Dit kan niet, dit kan niet. Mijn gedachten schoten langs duizend dingen. Wat nu met school? Ik kon niet meer naar school! En Anna en Babz en al mijn lieve vrienden? Ik kan ze nooit meer zien! Ik besta niet! Hoe kan ik nog 'leven'??!! 'Dit is een droom! Dit moet een droom zijn!' Paniekerig schoot mijn hand naar mijn arm, ik kneep. Er gebeurde niets. Ik kneep harder, maar nog steeds wilde ik niet wakker worden. Geen droom? Geen... Mijn lichaam leek zich te verplaatsen zonder dat ik er erg in had. Voor ik het wist stond ik weer in de slaapkamer en ging op mijn knieën naast mijn lichaam zitten. 'WORD WAKKER!' Mijn handen trilden toen ik aan mezelf begon te sjorren, maar er gebeurde niets, ik veranderde niet eens van houding. |
| | | 49
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 14:28 | |
| Wow =O Wat en verhaal .. Jij droomt dat? Normaal betekenen dromen toch iets? |
| | | 40
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 14:57 | |
| Ja ik droomde dat. Hmm als dat zo is, dan weet ik niet wat. Ik droom van alles, rare dingen, enge dingen, leuke dingen, noem maar op. |
| | | Gail 952
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 14:59 | |
| ik heb de vrijheid genomen om het een beetje op te zoeken Dood: Dromen over de dood kondigen slechts in zeer weinig gevallen de eigenlijke dood aan. Meestal zeggen ze alleen maar, dat er iets in het diepst van onze ziel in leven wordt gehouden, wat eigenlijk zou moeten verdwijnen. Deze dromen zijn derhalve de hulp van het onbewuste, om de levensweg een andere richting te geven en het gevaar, dat ons bedreigt, te ontwijken. De dood kan ook het afsluiten van een levensperiode betekenen. Overlijden we zelf in de droom, dan is dit een soort zuiveringsproces van onze ziel, de wedergeboorte van ons betere ik, dat zich positief moet veranderen, om het gevecht van het leven te kunnen doorstaan. Sterven: Het sterfgeval in een droom is volgens mening van sommige psychoanalytici de wens om wraak te nemen op iemand die men haat en daarom uit z'n leven wil verbannen. Bij vertouwde personen kan deze haat ook jaloezie betekenen, want volgens de freudianen houdt zich hierachter de seksuele wens verborgen, om een medeminnaar een keer te pakken te nemen. Veel psychologen interpreteren het sterven in een droom daarmee, dat men wil vergeten, wat een vertrouwde persoon ons in de waaktoestand heeft gedaan, "zand er over!" zegt het onbewuste. Wij zijn van mening, dat men het sterven ook een psychisch rijpingsproces plaatsvindt, dat een positieve uitwerking zal hebben op het karakter van de dromer en z'n relatie met z'n omgeving. Over het algemeen betekenen dromen over de dood meestal een nieuw begin voor de desbetreffende persoon. Forgive me Gast, my heart is turned cold and you will be my next prey.Madiebo-Deadstorm-Silverflower-Smeyer-Lucy-Wolfwhisper |
| | | 40
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 15:05 | |
| Oe dank je voor het opzoeken. Dat klinkt allemaal niet zo erg als die droom zelf was :3 Nja, hoewel ik er niet echt in geloof, heb ik wel een eigen theorie. In die droom streste ik me ook dood over wat er zou gebeuren, dat ik niet meer naar school zou kunnen gaan etc. Dat ik niets zou kunnen worden. En ik heb de laatste tijd stres over school, duss. |
| | | Maartje (マーチ) 3589 Actief
| |
| | | | Moonmoon~ 1349 Actief
| CAT'S PROFILEAge: I run trough the stars with Starclan nowGender: Tomcat ♂Rank: |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 15:57 | |
| Ik vind het verhaal nogal,, ja ik weet het niet. vreemd maar echt prachtig beschreven. je zat echt in het verhaal. |
| | |
Joos 1456
| |
| | | | 40
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 16:38 | |
| @Mousefur: Heb die film nooit gezien, maar dat kan wel dat het daarop lijkt. En thanks :3 @Stormtail: Tjah je hebt geen controle over je dromen, dus het is idd vaak nogal vreemd. En thank you ;3 @Dotpaw: Ow en of ik emoties voel! Gewoon alsof iets echt gebeurd. De paniek, het ongeloof en alle andere dingen. Het is af en toe idd redelijk heftig, omdat het gewoon zo echt is.
Ik heb namelijk ook eens gedroomd.. heel verhaal ga ik niet helemaal uitleggen.. dat mijn broertje toen door een soort visachtig beest was doodgemaakt. Toen heb ik dat ding uit elkaar gescheurd met mijn blote handen. En ik kan nu gewoon nog voelen hoe ik dat deed. Hoe ik met mijn handen naar de glibberige huid greep, mijn nagels erin zette. Steeds harder knijpend, tot ik de scherpe randen van mijn nagels door de huid van het beest voelde gaan. Plotseling wat minder verzet, en dan je vingers die helemaal door het vlees heen boren, om vervolgens uit woedde hele stukken uit elkaar te rukken waardoor het beest helemaal verscheurd achterbleef. Mijn vader kocht steeds nieuwe, dus elke dag ging ik naar die kamer met die bakken met water, waar zo'n muffe geur hing. Er stonden een viertal bakken tegen de muur op een lange tafel. Het raam was vies en er kwam weinig licht binnen. Tegen de muur hingen wat klimplanten die te groot waren geworden en verder waren gegroeid dan ze eigenlijk moesten, maar niemand deed er wat aan. Die bakken waren ook allemaal erg donker en telkens pakte ik die beesten, dan nog klein, eruit om ze fijn te knijpen en uit elkaar te scheuren.
Wow dit zijn alleen de stomme dromen. Ik heb ook een leukere droom, die zal ik ook gaan opschrijven hier ^^ |
| | |
Joos 1456
| |
| | | | Sara 110
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 17:01 | |
| Omg, ik heb nooit van dat soort dromen. O.o
Meestal zijn ze allemaal vrolijk en happy xD |
| | | C. 2472 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 17:03 | |
| ik droomde laatst dat er een robot eenhorn de wereld overnam o.o |
| | | 40
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 17:04 | |
| Ik praat ook in mijn slaap x'D Toen ik the Lord of the Rings had gekeken voor ik ging slapen, zei ik in mijn slaap; Frodo, je bent mijn beste vriend! Wss droomde ik dat ik mee ging op die reis ofzow x'D haha
@Lionsoul: Zo vaak droom ik ze ook weer niet, van die slechte. Alleen omdat het zo'n impact heeft onthou ik ze sws wel. |
| | |
Joos 1456
| |
| | | | 37
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 17:30 | |
| Ik heb meerdere keren gehad dat mijn dromen in een soort gelijke weg uitkwam. Dat is heel eng wantt als je een enge droom hebt of er gaat iemand in dood zit je de hele week in spanning of er iets gebeurt. Ik weet áltijd delen van mijn droom, ik droom gwn elke nacht ofzo. Heel gek. Het is eng maar wel leuk soms. Maar ik heb ook een keer gehad dat ik niet wist wat ik had gedroomd maar wel heel eng vond, en ik kreeg er de rillingen van als ik kleine deeltjes wist. Maarja, je weet mn mening over je dromen en dat rijnigings proces waar redeye het over had, daar heb ik laatst ook last vn gehad. Girls have balls, they are just a little higher up, that's all. (; |
| | | Maartje (マーチ) 3589 Actief
| |
| | | | 40
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 17:37 | |
| Hahaha ik zeg ook wel eens van dat soort dingen x'D |
| | | 107
| |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams wo 29 jun 2011 - 18:40 | |
| ik heb net hetzelfde als jij ! mijn dromen zijn verschrikkelijk levendig en alles lijkt zo echt en logisch als ik er in ben , ik kan me ook bijna alles herinneren Lolly's zijn gigantisch lekker. |
| | | FiredanceWarrior Goddess Lightning
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| CAT'S PROFILEAge: 108 Moons OldGender: She-cat ♀Rank: Senior warrior |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams zo 21 aug 2011 - 7:48 | |
| Ik ben vroeg wakker en daar is een reden voor. Ik vind het nie zo prettig om nog in slaap te vallen nu. Ik ga een fragment uit mijn droom beschrijven, maar er is al een boel aan voor gegaan. Je moet aan een soort CSI/Bones aflevering denken. Moordenaar en ze moeten uitvogelen wie en dan krijg je dit. Tikkeltje onrealistisch, maar dat maakt het niet minder... tja. Ik zweef er zegmaar als een soort geest bij, ik kijk, maar het gebeurd allemaal heel dichtbij me. Waarschuwing, lees niet als je niet tegen van die nare dingen kan!
Het duurde even voor de twee politieagenten het huis van de hoofdverdachte hadden bereikt. Zoals altijd volgde ik hen, werd ik meegesleurd. Toen we daar aankwamen en uit waren gestapt keken de twee even rond. Mijn ogen gleden naar de witte villa, die onder de klimplanten en vuil zat. Tot mijn schrik kon ik een lichaam herkennen. De man hing in de verte, aan een strop, naast zijn raam. Rillingen schoten door mijn lichaam heen. De twee liepen wat verder naar het huis toe. Een slanke vrouw met donkere ogen en bruin haar dat in een paardenstaart was gebonden. En een gespierde donker gekleurde man. Beide in donkerblauw uniform. Ik wist dat ik er als een soort film naar keek, maar toch alles kon voelen. Plotseling zag ik een close-up van de man die daar hing. Deze draaide zijn hoofd. Het vieze grijze haar, voor zover hij nog haar had, stak alle kanten op. Maar hoe in hemels naam kon hij nog leven?! Voor ik het wist was ik alweer terug op mijn plaats, de close-up was over. Voor mij stonden de twee agenten die nu hun hoofd geschrokken draaide en keken naar het bewegende lichaam. Tussen hen door, kon ik zien dat de man met zijn arm een gooi beweging maakte. Het was al te laat! De donkere politieagent deed vlug een stap opzij, maar de vrouw bleef van schrik staan. Totaal overdonderd van het feit dat hij niet dood was en nu iets naar hen gooide. Eerst dacht ik angstig dat het op mij zou landen, maar dat was niet zo. Met eng veel precisie was het voorwerp zo op de vrouw haar hoofd geland. Ik keek voorzichtig wat het was en dat maakte me meteen al misselijk. Een grote spuit, met een enorme ijzeren naald, stak uit haar hoofd. Ik werd al misselijk bij het idee dat je zoiets... Op het eerste gezicht leek er niet eens zo veel aan de hand te zijn, hoewel haar ogen wijd open stonden en in het niets staarde, misschien dat er alleen maar een puntje in stak. Maar toen ik de naald vol zag lopen met bloed en het daarna langzaam de spuit in rees, wist ik dat het flink mis was. 'Ik bloed, het..' Wist de vrouw alleen maar uit te krijgen. Met afschuw voelde ik aan mijn eigen hoofd. Niks, maar waarom voelde ik dan toch die snijdende pijn. Alsof er iets door mijn huid heen werd geboord. Het bleef maar aanhouden. Mijn bloed stroomde langzaam omhoog, in de spuit, het naarste gevoel wat ik ook gevoeld had. Weer greep ik naar mijn hoofd, niks! Allemaal verbeelding, maar het voelt zo echt. Mijn knieën knikten even en ik zakte op de grond. De spuit die daar nog steeds in haar hoofd stak, was al helemaal donkerrood van het bloed. Vol, het had vast een belangrijke ader geraakt.. 'Het begint terug te lopen, we moeten hier heel snel weg' bracht ze moeizaam uit. Ik slikte alleen maar, niet in staat om nog iets uit te brengen. De man had de ambulance ondertussen al gebeld en wenkte haar snel. Plotseling duizelde alles weer...
Geschrokken opende ik mijn ogen. Ik lag in bed, maar ik voelde nog steeds de plaats waar zij door de naald was geraakt. Snel schoot mijn hand naar mijn hoofd. Niks! Ik slaagde een zucht van verlichting. Daarna keek ik de kamer rond. Weer slapen? Terug zakken in die droom? Ik voelde mijn buik kolken als ik eraan dacht. Nee, liever niet..
[Ik heb een vervolg van het gevecht tussen de man met de grijze haren en de donkere politieagent. Zijn familie word er ook in betrokken. Zo ging ik van een mooie droom over kunst en tekeningen, naar dit.. Als jullie dat stuk ook willen, dan moeten jullie het maar zeggen] Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes- Other:
|
| | | Moonmoon~ 1349 Actief
| CAT'S PROFILEAge: I run trough the stars with Starclan nowGender: Tomcat ♂Rank: |
| Onderwerp: Re: [Written] Dreams zo 21 aug 2011 - 10:15 | |
| OMG Wazoula dat is echt creep! ik hoop dat het niks betekend, hoop ik echt. ik heb nog nóóóóít zo,n droom gehad.
* Of wazz heeft teveel politie series gekeken die avond XD* |
| | | | Onderwerp: Re: [Written] Dreams | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |