|
| |
FiredanceWarrior Goddess Lightning
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| CAT'S PROFILEAge: 108 Moons OldGender: She-cat ♀Rank: Senior warrior |
| Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? ma 31 aug 2015 - 21:17 | |
| Lijkt me handig als er even een soort guide dingetje voor geschreven wordt ja, met daarin benadrukt dat 'slecht' niet 'ik ben zo duister ik moord alles kijk mij nou' is. In slechts enkele gevallen werkt het zo, maar als jij bijvoorbeeld naar een crime serie kijkt en alle moordenaars op een rijtje zet, dan zal je heel veel variatie zien. BloodClan is eigenlijk ook niet iets waar je zomaar binnen komt lopen en zomaar weg gaat. In de boeken kom je er niet zo snel vanaf als je erin hebt gezeten, dus dat geeft meer reden voor katten die misschien niet helemaal passen om er gewoon te blijven. Het is een Clan waarvan de macht voornamelijk wordt bepaald door angst. Ook binnen BloodClan zelf. Je kan een char hebben die gewoon helemaal gestoord is en het leuk vind om te doden, je kan er ook een hebben die leugens verspreid over anderen, iemand die beter is met woorden kan ook al wat aanrichten. Je kan een kat hebben die bepaalde triggers heeft en daarom af en toe doorslaat, of eentje die zich gewoon heel graag wil bewijzen, van die meelopertjes. Ga zo door. |
| | | ☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? ma 31 aug 2015 - 21:32 | |
| - Firepaw schreef:
- BloodClan is eigenlijk ook niet iets waar je zomaar binnen komt lopen en zomaar weg gaat. In de boeken kom je er niet zo snel vanaf als je erin hebt gezeten, dus dat geeft meer reden voor katten die misschien niet helemaal passen om er gewoon te blijven. Het is een Clan waarvan de macht voornamelijk wordt bepaald door angst. Ook binnen BloodClan zelf. Je kan een char hebben die gewoon helemaal gestoord is en het leuk vind om te doden, je kan er ook een hebben die leugens verspreid over anderen, iemand die beter is met woorden kan ook al wat aanrichten. Je kan een kat hebben die bepaalde triggers heeft en daarom af en toe doorslaat, of eentje die zich gewoon heel graag wil bewijzen, van die meelopertjes. Ga zo door.
Dit is inderdaad helemaal waar, Bloodclan heeft veel invloed op het leven van de leden ervan. Dat deed me eraan denken dat dus de grote stroom van clankatten die overstappen naar de Bloodclan ook niet heel erg realistisch is. Niet omdat zo'n kat niet slecht kan zijn, maar eerder omdat een clanleader heus wel door heeft dat er zo'n kat in zijn of haar clan rondloopt, en die wordt dan in de gaten gehouden. Bovendien getuigd het verlaten van je geboorteclan van onbetrouwbaarheid, Bloodclan zal dan ook niet zomaar al die katten met open armen ontvangen. Ook al hebben ze minder regels, ze willen niet een kat die als je je rug ernaar keert je neerhaalt of wegrent. Dit is niet iets waar we echt iets aan moeten doen, maar eerder gewoon iets om aan te denken voor iedereen (: Bovendien kan het interessant worden als een clankat plant om te wisselen van clan, en die plots aangesproken wordt daarover door zijn leader, of geweigerd wordt. |
| | | Jamie 4524 Actief "Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know.
Live and die on this day, live and die on this day"
| |
| Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? ma 31 aug 2015 - 21:52 | |
| Okey, ik ben een beetje uit de hand gelopen met mijn orginele kleinere post. Vandaar dat ik hem in een spoiler ga zetten zodat ik niet ineens aan kom met mijn lange tekstvak xD Het is allemaal maar eigen mening en ik wil niemand beledigen ^^ Gewoon eens een andere manier om het te doen en op te bouwen :3 ehem, nou ja, succes met lezen :') Sommige stukken kan je wel doorscrollen xD Sorry maar ik vind ontwikkeling in karakter iets heel interessants en leuks om op in te gaan :'3
- Leeftijd & opbouw:
1. Kittens and backstory We beginnen maar bij het begin. Je gaat je slechte eenheid aanmaken, misschien in een aanmelding of misschien gewoon gelijk als een oudere kat. Hoe je het ook wend of keert, je kat was ooit een kitten. Nu wil ik even dit moment nemen om heel duidelijk te zeggen; een kitten kan nooit meteen 100% kwaadaardig zijn. Denk even terug aan je eigen kindertijd. Denk terug aan een ruzie die je ooit had. Om de een of andere rede was je boos op iemand, je schreeuwde er tegen, begon daarna waarschijnlijk te huilen en zocht een plekje voor jezelf op. Na een bepaalde tijd kwam je met een schuldgevoel en een zwaar hart weer terug. Natuurlijk kunnen er erge dingen gebeuren in iemands verleden die een impact maken op wie ze nu zijn. Het gebeurd bij iedereen. Zie je kitten als een leeg canvas waar nog alles mee kan gebeuren. Als eerste de ouders, denk ook hier over na. { Mocht je char NPC ouders hebben } Hoe waren deze katten? Hoe was hun relatie? Hoe voedde ze hun kittens op en wat voor voorbeeld stelde ze? Hier maken velen al hun basis voor hun slechte char, de ouders waren slecht en/of slecht voor hun kittens. { Denk ook na waarom hun zo zijn, hun motieven } Nu heb je dus je kitten, die eerst gewoon een frummel is. Hierna wanneer deze eenmaal een lopend en weldenkend wezentje is kan je al beginnen met opbouwen. Als eerste; angsten. Kindertijd gaat een en al om ontdekken en jou plaats in de wereld te vinden. Kinderen hebben nog niet de logische angsten die volwassen hebben, zoals degene voor wilde dieren. Twee angsten zijn echter ingebouwd; De angst van harde geluiden en de angst om te vallen. Sommige kan je nog steeds terug vinden bij je eigen en bij je dieren, denk aan je hond die bang is voor onweer of dat jezelf wakker word omdat je droomde dat je viel. Verder is je kitten afhankelijk van diens omgeving. Is je kitten opgesteld in een beschermende of agressieve omgeving, en hoe reageert een onwetend kind hierop? Als persoonlijk voorbeeld; een kind, nog voor hij oud genoeg is dingen te onthouden, word blootgesteld aan stress en agressie. Deze zal of het gedrag over willen nemen { Als hij dit ziet als normale gang van zaken } Maar nog waarschijnlijker veiligheid in diens eigen wereld zoeken en zich wat terug trekken. Overal en kortgezegd; je kitten heeft nog géén karakter bij de geboorte. Deze word opgesteld door zowel diens omgeving als later nog genetische zaken zoals dat je karakter lijkt op je ouders. Verder moet je denken, een kitten is een kind, deze kunnen niet hun hele familie uitmoorden zonder mentale afwijkingen te hebben. Even bruut verwoord. Daarbij heeft een kind hier de kracht niet voor. Gebruik de kitten tijd dus vooral om je karakter langzaam op te bouwen en bekent te laten worden met de wereld waarin deze leven. Laar deze verbaast zijn om de dingen die voor ons heel vanzelfsprekend zijn. Daarbij heeft een kind weinig gevoel voor schaamte wanneer ze nog echt jong zijn en hebben hun lichaam nog niet helemaal onder controle. Geniet hier een beetje van en maak je character nog niet te streng en serieus, laat ze lekker kind zijn en leer zo je eigen char een beetje kennen :3 Zodra je kitten een tijdje kit is kunnen ze al een echt karakter opbouwen. Vaak is dit een beetje algemeen, kinderen willen aandacht en liefde { Sommige meer als andere } en ze willen dingen leren. Terug komend op het feit dat je kleine pluizenbol nog altijd bestempelt moet worden met slecht, hier kan je er al mee gaan beginnen. Misschien is je kitten wat harder als andere, probeert die zijn papa en mama na te doen en andere rond commanderen en af te snauwen. Maar iets wat voor de kitten normaal had geleken kreeg een andere reactie dan verwacht, katten worden boos terug. Hier kan je kitten na enkele keren leren dat een bepaalde houding een bepaalde reactie terug krijgt. Je kan, als je het echt wilt, hier al beginnen met het karakter van je kitten wat slechter maken, en dus negatieve aandacht uit willen lokken. Denk aan ruwe spelletjes en wat brutaalder gedrag, vooral tegen leeftijdgenootjes. Tegen oudere zou je char het kunnen proberen, maar uiteindelijk –vaak- verliezen in een argument. Let er dus ook op bij de Backstory dat je kitten geen moordlustig monster was omdat hij van doodde houd. Probeer het een beetje op te bouwen en hou het liefste de kitten tijd wat rustiger en geef enkel kleinere aanleidingen :3
2. Apprentice’s/ Young ones Welke het ook is, de rang waarin je personage opleiding krijgt. Dit vind ik persoonlijk de beste tijd je character pas echt op te bouwen. Denk aan je eigen tiener/pubertijd, misschien omdat je er zelfs nu in zit. Dit is de periode dat je kat nog altijd veel leert van de wereld om dien heen, met name omdat diens wereld net een heel stuk gegroeid is. Je kat zal waarschijnlijk met zijn nog altijd kittenconditie niet meteen een fiks eind kunnen lopen. Mocht je het leuk vinden kan je alles stapje voor stapje doen en zo de wereld laten verkennen. Hoe reageert je kat op alle regels en nieuwe lessen? Natuurlijk is het een stuk vermoeiender dan hun eerdere bestaan, hoe reageert die daar op? Word je char er juist was prikkelbaarder door, en gaat die met tegenzin naar de lessen of is die juist gemotiveerd om te leren? Ook heb je ineens een nieuw rolmodel; diens mentor –of juist die van andere- Je kat besteed een flink aantal tijd samen met deze kat en is een van de eerste oudere katten op de ouders na waar ze vaak tijd mee besteden. Mentoren zijn rolmodellen, katten waar de jouwe tegenop kijkt. Gebruik diens karakter voor dat van je eigen kat. Zijn de traingingen juist zacht? Dan kan je kijken of je kat dat juist fijn vind of zich er juist aan irriteert. Dit kan weer leidden tot de reactie jegens andere. Ook als je mentor een harde poot gebruikt kan je kat hier op verschillende manieren op reageren. Dit is ook de beste tijd te werken aan de belangrijkste dingen van een karakter. Dit zijn de vier basis punten; De angst, het geheim, de tekortkoming en de quirk. Hierover ga ik het meer hebben helemaal onderaan mijn post, omdat dit heel belangrijk is voor iedere char! Maar we gaan er nog steeds vanuit dat jouw character slecht moet worden. Nu is de beste tijd ooit om te vertellen dat je geen realistisch personage kan maken die puur en puur slecht is. Dat bestaat gewoon niet. Het concept word heel vaak uitgelegd, maar hier komt die nog een keer. Iedereen heeft goede dingen en slechte dingen, deze moet je kunnen uitbalanceren. Voor iedere goede eigenschap moet je ook een slechte hebben, en andersom. Op deze leeftijd van je kat zal hij of zij hun persoonlijkheid gaan ontdekken. Op eens zijn ze geen kind meer en horen ze ook over de slechte dingen van de wereld, ze worden volwassener. Nu kan je kat hun angsten uitbreidden { Het begin kon je al maken bij de kittentijd } en natuurlijk hun meest innerlijke doel om te bereiken. En hier bedoel ik meer mee dan de beste worden van heel het woud. En alweer, meer erover onder aan de post. :3 Het gaat er rond deze leeftijd vooral om dat ze zichzelf en elkaar leren kennen voor wie ze echt zijn. Gooi er ook een leuke akward periode in, waar hun lichaam en stem veranderd en het moment dat ze eerst achter hun puppycrush komen. En natuurlijk een leuke rebelse tijd waar alles stom is en ze het zelf beter willen weten, natuurlijk gevolgd door het moment van realisatie dat dit niet waar is. En al weer wil ik duidelijk maken. Nogmaals, deze leeftijd is nog niet klaar voor een killer tocht. Maar goed, ik begrijp dat je door wilt en ondertussen eens wat bloed wilt laten vloeien. Bouw het dan op. Je kat kan in gevecht raken –misschien eerst met begeleiding van een vertrouwde kat die jou kat nog ten hulp kan schieten, en op het laatste moment helpt- Denk eraan dat in een gevecht alles waarschijnlijk een warboel van emoties is, de tegenstander is gewond, en jij als apprentice natuurlijk ook. Dit kan je eerste keer worden dat je echt behandeld word in de medicine den en misschien voor een tijdje na gaat denken over wat je hebt gedaan. Je voelde het bloed van een ander. Dit geeft zowel slapeloze nachten als misschien een machtsgevoel. Misschien drijft die kik je char wel uit sterker te worden, en de gevechten een beetje uitdagen. LET OP; je personage is niet onverslaanbaar en waarschijnlijk rond die tijd maar een overmoedige tiener. Laat hem eens ernstig gewond raken zodat die leert dat vechten geen spelletje is, even zijn bubble poppen en met de neus in de waarheid duwen. Ik raad je aan rond deze tijd nog niet echt te gaan moorden, of echt op het randje van Warrior/Member zijnde. Als er dan een dode valt zal dit niet zonder gevolgen zijn. Hij/zij zal er over aangesproken worden, vreemd aangekeken worden en waarschijnlijk over geroddeld worden. Daarbij zal het hunzelf ook niks doen, dit is dan de eerste keer dat ze iemand het leven ontnomen hebben en zal zeker hun denkvoer zijn voor de komende maan. Veel wakker liggen, nachtmerries, heel erg schuldgevoel of gewoon dat terende gevoel dat er iets verkeerds ligt. Laat hem/haar het opkroppen en in diens karakter gebruiken. Iedereen is immers anders na enkele slapeloze nachten. En uiteindelijk, wanneer de tijd rijp is kan er over gepraat worden en er misschien vrede mee gevonden worden. Clankatten zullen leren dat doden tegen de regels is, en het alleen nu vergeven word als een ongeluk. Bloodclanners zullen juist leren dat doden een geldige optie is, als het maar niet klakkeloos gedaan word. Het oogpunt van je kat kan ook veranderen door de hoeveelheid katten hierover hun wijsheid delen. Laat ze een eigen waarheid vinden om in te geloven.
3. Warriors en Members Eindelijk is je kat een volwaardigd lid. Hoewel de eerste manen vooral nog wennen en ontdekken is { Onder een welziend oog } zal dit uiteindelijk het moment zijn waar je personage echt degene kan worden die je wilt. Nu zal deze na nog enkele manen genoeg kracht hebben echt andere aan te vallen mocht dit hun keuze zijn. Denk nog altijd aan diens motief. Doen ze het omdat ze denken dat het goed is voor hun clan? Omdat ze van het machtsgevoel houden of is het juist een enkele keer uit zelfverdediging. Natuurlijk gaan die moorden nog niet effectloos voorbij en de ene dood zal je personage meer schade dan de ander. En denk eens na over de paniek dat je eens aan de verliezende hand hebt en ter nauwensnood weer ontsnapt. Iedere keer als je kat onvoorzichtig word door zelfvertrouwen is dit een goed iets om te doen. Druk ze op de bestaande feiten. Je raakt soms gewond, en soms juist heel erg. Wat zal er gebeuren als een kat plots wegrent uit het gevecht? Laat dat idee nog lekker naspoken. Natuurlijk zullen ze gedachtes en twijfels hebben over hun manier van leven, speel hier mee. Dit is de tijd waarin alles mogelijk is voor je personage, ze kunnen rond deze leeftijd juist groeien. Jammer genoeg is dit er ook eentje van radeloosheid en nieuwe verantwoordelijkheid. Denk aan het moment dat je klaar bent met school, en ineens niet meer weet wat je nu moet doen. Voor je kat is het hetzelfde. En even met een speciale aandacht voor de slechte chars, zoals ik deze de laatste tijd hebt genoemd. Je kat dood nu om zijn of haar persoonlijke reden, hun reacties op de buitenwereld zijn ook niet betekenloos. En natuurlijk hebben ze overal gedachtes, twijfels en gevoelens bij. Als je een mentale storing aan de personage toevoegt om zo hun acties te verklaren, zoek er dan ook diep in. Dit geeft ook meer inspiratie. Zoek anders wat liedjes/songtekst op die bij je personages manier van voelen of denken past. Zet deze op wanneer je naar een reactie zoekt en hou alles natuurlijk. Geloof me maar dat deze vorm van zowel achtergrond als trivia voor je personage opzoeken zorgt dat je inspiratie blijft en je niet meer –of minder- achterblijft met een hoop accounts die stiekem allemaal hetzelfde zijn.
- Bloodclan kleine opties:
Whoep, het leuke gedeelte komt nu pas. Ow, ik zit al over de 2300 woorden? Wat zei ik nou over dat onderzoekt leid naar passie voor posten ;3 Maar goed, hier wat optionele richtlijnen voor je Bloodclan character.
1. Persoonlijke redenen Je character heeft na een heel verleden uiteindelijk besloten naar Bloodclan te gaan. Hij is op de een of andere manier binnen gekomen en zit nu in deze leefstijl. Maar je geloofd misschien niet in de redenen van de leider, of die waar de clan juist voor staat. Hier krijg je vaak vuile en wantrouwige blikken voor op je gericht. Soms vraag je je af of je hier nu wel echt veiliger bent dan in je vorige bestaan. Maar er is een reden waarom je er bent. Doe je het voor wraak? Voor je grote liefde of juist voor de veiligheid van een grote groep. Wat het ook is, in je hart is het nog altijd ieder voor zich. Je vertrouwt de katten om je heen even goed als de muil van hond en slaapt met half ook open. Waarom ben je bij de clan gekomen? Waarom blijf je er en wat zal er volgens je char gebeuren wanneer die eruit stapt? Gebruik dit als je voordeel en als je geheim van je char, bouw het op, geniet er van. Misschien weet je kat het zelf niet eens waarom hij bij Bloodclan is geraakt. Maar tja, eruit stappen lijkt niet echt een optie.
2. Familie Misschien is je char juist in Bloodclan geboren. Je kent alle katten om je heen, bent geboren in de regels en het gevoel van hardhandig leiderschap. Maar zodra je ouder bent is alles dan nog wel zo mooi en sterk als het altijd had geleken? Wat zal er met je char gebeuren als de kat die in zijn ogen de sterkste was dood of gewond raakt in een gevecht? Wat als je tegen je zin iets moet uitvoeren voor de leider? En wie weet ligt je hart wel helemaal niet bij deze clan, het was niet dat je uit eigen ervaring binnen bent gestapt. Maar veel katten zullen je kennen en misschien zelfs vertrouwen. Het is de enige vorm van veiligheid en vertrouwen dat je kent. Zou je dat echt willen riskeren voor “kinderlijke” fantasieën over de wereld waar je je eigen keuze zou kunnen maken? En wat als je kat die gevolgen gaat testen, hoe veranderd dat hun kijk op de wereld en misschien zelfs hun beste vrienden of familie.
3. Goede bedoelingen, slechte daden Wie weet is je personage wel om de goede redenen naar Bloodclan gegaan. Omdat ze ongelijkheid wouden bestrijden? Het oneerlijk was dat ze als buitenclanners niet mocht genieten van de veiligheid van een clan? Of dat deze clans juist je bron van voedsel ontnamen door de vruchtbare gebieden in te pikken. En zelfs als ze die gebieden hadden nog altijd naar jou karige stekje kwam om daar alles leeg te jagen. Wie weet ben je ooit een clankat geweest en eruit gezet door een list of verraad. Wie weet zijn je kittens daar in een clan met iemand waarvan je weet dat het een moordenaar is? Of misschien ben je wel gewoon over gepraat door iemand met een gladde tong en maken je eigen gedachtes alles nog mooier. Maar goed, je zit nu in Bloodclan en zal gewoon mee moeten doen. En je helpt, voor het grotere doel. Het kan je dan wel lekker liggen om onschuldige katten te doden, maar je móet, voor het beterschap van alle andere. Sommige moesten daar nu eenmaal voor sneuvelen. En wat als je kat er ooit achter zou komen dat diens bedoelingen heel anders zijn dan die van de andere Bloodclanners? Is het niet verschrikkelijk tussen je tegenpolen te moeten leven? En wat als je betrapt word en zelfs die laatste hoop op de grond word gegooid? Hoe word diens houding dan jegend de moordzuchtige clan?
4. Overleving Je kat is op sterven na dood of word achterna gezeten door iets sterkers dan hemzelf. Waar moet ie heen? Op het moment kan je net zo goed je eigen graf graven en erin gaan liggen. Misschien heb je geen eten, is je waterbron vergiftigt of neemt iemand je gebied in. Tjah, je had iets gehoord over een moordlustige clan die altijd een paar klauwen kon gebruiken. Wat als je daar eens ging kijken? En het een leid tot het ander en nu zit je daar vast. Heb je spijt van je beslissing of heb je jezelf juist helemaal kunnen vinden in dit nieuwe leven? Hier kan je immers respect en macht krijgen, terwijl je eerst maar een zat bot en vlooien was. Maar hoelang zou de clan je respecteren als ze wisten waarom je gejoined was? Wie weet had je ze wel een heel ander verhaal voortgelegt om erbij te passen, en zal de waarheid minder goed bevallen.
Heb je alles overleefd? Gelukkig <3 Ik zal je maar sparen met nóg een langer stukje maar ik raad iedereen aan deze te lezen! Het heeft me persoonlijk heel erg geholpen om mijn chars op te bouwen. Heb je een andere mening dan de mijne? Vertel hem maar, misschien werkt jou manier voor andere juist beter dan de mijne :3 Het is alleen maar zodat je weet dat er ook andere opties zijn dat degene die je momenteel kent, en daarbij is extra leesvoer nooit kwaad?
Hier is nog een link voor iedereen om te lezen voor een uitgebalanceerde char. Voor degene die het fijn zou vinden zou ik best alles willen samenvatten/vertalen en naar eigen woorden omzetten c: Natuurlijk met wat voorbeeldtjes. Dan hoor ik het wel~ Vooral het gedeelte over het diepste wat je karakter drijft is heel belangrijk, omdat je daar bijna alle acties op kan baseren :') http://www.writingeekery.com/four-cornerstones-of-strong-characters/ Al met al, kan je zo je char wat realistischer maken en diens acties verklaren :3 Dus geen doelloze moordmachines <3 |
| | | Lolo(beest) 288 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? ma 31 aug 2015 - 21:58 | |
| Jamie, respect dat je dit allemaal geschreven hebt :") Ik ga het morgen denk ik allemaal is doorlezen omdat ik nu maar is richting mijn bed ga, maar ik weet nu al zeker dat dit een goed iets is. Ik ga dit morgen lezen en misschien kom ik er dan nog op terug, maar dat denk ik niet, omdat ik zo even in een oogopslag denk dat het allemaal wel klopt! |
| | | Beertje « 160 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? ma 31 aug 2015 - 22:05 | |
| Wow Jamie, dat was een hele brok, maar alles wat erin staat is wel waar. :3 Wel, ik ga met iedereen akkoord en meer heb ik hier (nog) niet over te zeggen. |
| | | Loïs 2971 Actief And we all still die
| |
| Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? di 1 sep 2015 - 8:08 | |
| Oké, Jamie, ik heb het helemaal gelezen en ben het hier volledig mee eens. - Neem Zira als voorbeeld:
Zij had helemaal geen slechte gezinssituatie, en was gewoon een vrolijke kitten eerst. Ze werd alleen af en toe raar aangekeken door haar rode (albino) oogjes en wat langere tandjes en klauwtjes, maar daar trok ze zich niets van aan. Haar apprentice tijd was ook gewoon normaal, totdat ze ongeveer warrior werd en een kater uit haar Clan beter leerde kennen, die haar helemaal beïnvloedde om de leiding over te nemen, en zó kreeg ze het idee dat dat 'goed' was omdat zij altijd al de beste wilde zijn, en dat kon als ze de leider versloeg, toch? Nou, dat ging verkeerd en zij en de kater werden verslagen en uit de Clan gezet. Ze werden rogues, en kwamen er toen achter dat je de BloodClan zomaar joinen kon, dus gingen ze daarbij. Niet omdat ze wraak wilden, maar omdat ze nog steeds achterna gezeten werden door de TC; een tijdje later werd de kater ook door twee van hen vermoord. Hier rouwde Zira erg om, maar ze had niemand om haar te troosten, want iedereen die ze ooit kende en lief gehad had zaten in de ThunderClan en hadden haar de rug toegekeerd. Dus daardoor werd ze heel erg afgesloten en kil, en wil ze nu wraak op de TC.
Even kort opgeschreven hoe haar geschiedenis in elkaar steekt. Zo kan je inderdaad dus ook gewoon met een goed karakter beginnen, misschien wel RPG-en (kijk maar naar Lostvoice haar geschiedenis, die begon ook als Clankat), en een gebeurtenis kan hen doen omslaan. Wat Jamie inderdaad heel mooi heeft verwoord is dat katten ook niet beginnen met 'kil', 'moordlustig' en 'gewelddadig'. Hier heb ik bijvoorbeeld ook op gelet bij de aanmeldingen van het nestje van Zira x Jinx, want dat vonden wij niet origineel en ook onlogisch. Een kitten kan hooguit 'gemeen' en 'hardhandig' zijn, maar dat gebeurt alle twee niet opzettelijk. C: |
| | | boze grasspriet 116 Actief Oh what a better sight it'd be, don't you think when the morning that dawns can dawn without me
| |
| Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? do 29 okt 2015 - 19:00 | |
|
Ik wilde hier zelf een discussie topic over openen, maar gezien er hier nog een stond mocht ik hem van Waz hier plaatsen, zodat 't niet teveel werd. :')
---- Er is iets wat mij (en meerdere) al een tijdje niet lekker zit, namelijk hoe 'slechte' karakters hier op WarriorCats gespeeld worden, en dan vooral in BloodClan. Misschien dat we na het lezen van dit topic er met zijn allen iets aan kunnen veranderen, zodat de Elite voor iedereen weer leuk wordt!
Aan BloodClan zelf ligt het niet. Het systeem is leuk en duidelijk uitgedacht. Mijn complimenten naar Lolo, Julia en alle andere vorige hoge rangen van BloodClan, echt. BloodClan was altijd al een van de moeilijkere Clans om te leiden. Vooral door wat voor soort karakters hier dus bij worden gestopt.
Zoals al duidelijk is, is BloodClan geen echte 'Clan', maar een Elitegroep van wilde katten die op dit moment onder de leiding staan van Claw. Ik zelf heb het gevoel (en dit is al vaker ter sprake gekomen hier) dat deze Clan in de RPG nogal onderschat wordt, al valt dat voor mij wel te begrijpen. De manier waarop negen van de tien katten in deze Clan worden gespeeld is onrealistisch. Ze zijn slecht, willen alles en iedereen uitmoorden, hebben hun hele familie uitgemoord, etc. Maar waarom? Meestal hebben ze daar niet eens een goede reden voor. Ze zijn gewoon slecht. Überslecht. Maar zodra de eerste de beste kat van het andere geslacht eraan komt, PATSBOEM Verliefd, kittens, huisje, boompje en beestje. Dat is natuurlijk al niet realistisch, en daarbij, niemand wordt slecht geboren. Iemand kan van jongs af aan worden beïnvloed door opvoeding en daardoor op vroege leeftijd al aan de 'slechte' kant zijn en een vreemdere manier van denken ontwikkelen, maar niemand wordt geboren en is meteen slecht. Zelfs al wordt je geboren met een mentale ziekte. Dan kan je meteen al wel wat anders denken, maar dingen als 'uitmoorden' en dergelijke zijn dan wel erg hoog gegrepen. Als de katten een reden hebben, is het meestal een nog al zwakke reden vergeleken bij de gedachtes en manieren van denken die deze katten hebben. Dingen zoals 'mijn hart is gebroken' of 'mijn ouders zijn dood.
In een echte Clan wordt je geboren, hier heb je de keuze om je bij deze Elite te voegen. Het is dus realistisch dat jou kat hier een goede reden voor heeft. De Elite staat bekend met het feit geen lieverdjes te zijn, dus 'zomaar' is geen goede reden. Denk je karakter dus goed uit voor je besluit hem 'slecht' te maken. De laatste tijd lijkt het erop of het in BloodClan een wedstrijdje 'Wie is het slechtst' aan het worden is. Welke kat kan de meeste katten doden? Welke kat kan de meeste kittens ontvoeren? Wie kan er de grootste hond verslaan? Wie kan er het beste vechten en de meeste katten verwonden? Wie heeft er de meeste littekens en is het grootst? Wie kan er het snelst alle honden tanden verdienen door middel van topics af te raffelen, zodat hij of zij meer aanzien en macht heeft? Dit is niet waar RPG om draait, jongens. Wat is hier nou leuk aan? Lijkt het jullie niet veel leuker om de wereld te ontdekken vanuit de ogen van een goed uitgedacht, realistisch karakter met een reden en vooral een doel? Ik zie persoonlijk de lol er niet van in om snelsnel al mijn topics te doen zodat mijn kat meer aanzien heeft. Leer genieten van je karakter. Leer om dingen uitgebreider te doen. Het maakt de RPG veel leuker, echt waar.
Natuurlijk speelt niet iedereen een karakter op deze manier, maar een groot aantal wel. Dit maakt het voor de mensen met wat betere uitgedachte karakters wat minder leuk om in de BloodClan te spelen, gezien de logica in dingen als 'respect' voor een kat die iets meer aanzien heeft dan de ander, daar niet erg realistisch verlopen. Meestal zetten mensen de honden tanden die ze verdiend hebben in het onderschrift of voorsteltopic. Je zou dus makkelijk kunnen zien hoeveel tanden deze persoon heeft als je hier een topic mee doet. Honden tanden staan voor aanzien en respect. Als jij als kat drie honden tanden bezit, en jou tegen speler zes, laat dan zien dat je kat (op z'n minst doet alsof) respect heeft voor deze kat. Hetzelfde geld voor leeftijden. Een jonkie van 24 maanden kan een grote mond opzetten tegen een kat van 84 maanden, maar dit is niet realistisch! Als jou kat bijvoorbeeld slecht is omdat deze op zoek is naar macht, is het toch logischer als deze zich niet gehaat maakt in de Elite, maar op z'n minst doet alsof deze respect kan tonen, om zo het vertrouwen van de katten om zich heen te winnen? Zo heeft je kat een tactiek, dat is een stuk realistischer.
En nee, je hoeft je niet aangevallen te voelen als je dit gelezen hebt en denkt dat jij een van deze karakters bespeeld. RPG is een leerproces voor iedereen. Je bent nooit uitgeleerd en wordt altijd beter. Slechte karakters spelen is ook niet makkelijk, maar het is een leerpunt voor iedereen.
Goed, nu kan ik natuurlijk wel een heel verhaal gaan opschrijven waar ik het allemaal niet mee eens ben, maar dan zou ik het net zo goed niet in het discussie board kunnen plaatsen. Mijn doel is namelijk om samen een oplossing te bedenken om BloodClan te vullen met realistischer, goed uitgedachte karakters, zodat het voor iedereen weer leuk wordt. Wie weet wat voor spannende situaties er in de RPG kunnen gebeuren als er een paar BloodClan katten realistischer zouden denken? Ik denk dat er dan meer situaties met het 'verrassings-effect' zullen ontstaan in de RPG, en dat is natuurlijk voor iedereen het leukst.
Jullie mening, ideeën en inbreng wordt gewaardeerd!
xx Juul
|
| | | ☄ Loïs 936 Actief
| |
| Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? do 29 okt 2015 - 19:15 | |
| Amen Juul, Amen. Ik kan wel vele redenen gaan vertellen waarom ik het er dan mee eens bent maar dat voegt niets toe. Het enige wat iets toevoegt is zeggen dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt en ik hoop dat karakters - na jouw verhaal - inderdaad iets beter uitgedacht worden ^^ |
| | | Nathalie 4728 Afwezig "True leader don't create followers, they create more leaders"
"My silience could mean that you're not worth the argument"
| CAT'S PROFILEAge: I've lived for 51 moons, and live further for eternity in StarclanGender: She-cat ♀Rank: |
| Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? do 29 okt 2015 - 20:32 | |
| Mooi gesproken Juul!
Well, niks aan toe te voegen, misschien enkel nog even vertellen hoe ik slechte katten aanpak en Bloodclan zie.
First, Bloodclan; Ik zie Bloodclan als een groep katten die samen zijn gekomen om te overleven en voor zekerheid. Ze hebben er dus ook alles voor over om te overleven, inclusief moorden. Ze hebben een hekel aan de clans (omdat ze in hun ogen veel te grote territoria hebben), daarom dat ze de clans ook graag in de weg zitten. Dit hoeft niet meteen te betekenen dat het direct moorden is. Prooi stelen, rondhangen, de boel een beetje opstoken, ruzie zoeken, etc, kan echter wel. Écht slecht hoeven ze niet te zijn, maar ze worden wel graag gevreesd om dreigingen te voorkomen. Ja, er zitten echt pshycopaths tussen, maar dat hoeft niet te betekenen dat heel Bloodclan een groep vol met spychopaths zijn. In Bloodclan is het ook een beetje "de sterkste overleefd, de zwakkeren redden hun kont maar," als ik het goed heb. Echt zorgen voor elkaar doen ze dus niet. Bloodclan is eigenlijk ontstaan uit angst en het willen van overleven en sterker zijn, hierin zijn ze als het ware doorgedraaid en nu willen ze en zijn ze ook voor een groot deel gevreesd. Om hun status zo te houden willen ze dus wel eens moorden, incl. honden, om aan te tonen hoe sterk ze dus zijn.
Hoe ik mijn "slechte" katten speel: Zoals Juul ook al gezegd had worden slechte katten niet geboren. Dit geldt ook voor Raptorpaw, bijvoorbeeld. Raptorpaw was gewoon een onschuldige kitten toen hij net geboren was, maar hij raakte zijn ouders al snel kwijt, wat maakte dat hij al een harder karakter kreeg. Zijn verdriet vervormde hij naar woede en dit uitte hij op anderen. Dat uitten op anderen gaf hem een goed gevoel, waardoor hij al snel een pestkop werd. Dat pesten ging verder, hij wou een status hebben en de baas zijn. Ook moest alles stoer worden en anders dan anders. Zo kwam hij door brainstormen met zijn beste vriend op gekke ideeën, deze begonnen echter bij onschuldige dingen... dingen slopen, heftige spelletjes en dit groeide uit tot een muisje ontleden. Hij begon een vage fascinatie te krijgen voor pijn en bloed en langzaam begint hij nu te fantaseren over hoe het is om te vechten, te winnen. Zeker nu hij apprentice is... Al die dingen hou ik subtiel, want hij gedraagt zich dan groot en toont weinig emoties er is iemand waarbij hij wel emoties heeft, Mousepaw. Dit laat weer zien dat er in elk duister hoekje een lichtje brand. Hij is dan enorm obsessief naar Mousepaw toe en noemt haar ook van hém, maar dat is niet voor niets. Alles waar hij zich enorm goed bij voelt is van hém. Hij is niet overpowerd, treft het niet en dat maakt hem wie hij is. Zo liegt Raptorpaw ook enorm veel, hij ziet dus in dat wat hij doet niet goed is en dat boeit hem dan bij velen niet, maar wel bij katten die invloed op hem hebben, zoals Mousepaw en Warriors, de Deputy en de Leader. Hij wilt dat Mousepaw hem leuk blijft vinden, hij wilt niet gestraft worden waar Warrior, de deputy en de Clanleader voor kan zorgen. Etc.
Mijn sleutel tot een slechte karakter spelen is om een karakter uit te werken, research en dat maakt het voor mij alleen maar leuker. Mijn doel is om van Raptorpaw een echte Sociopath te maken en dat vraagt om research naar wat een Sociopath nou eenmaal is. Daar ben ik nog mee bezig. |
| | | | Onderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme? | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |