|
| |
Michelle 1791 Actief She wears strength and darkness equally well, the girl have always been half goddess, half hell.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje wo 4 nov 2015 - 23:16 | |
| Heel veel sterkte Eline! Als je wil praten m'n inbox staat altijd open <3 Je gaat het halen dat beloof ik je! Heel wc leeft met je mee lieverd! |
| | | Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje do 5 nov 2015 - 10:44 | |
| Eline, jeetje, Ik hoop dat alles goed gaat komen. Mijn opa heeft ook kanker. En nu is het al wat beter, dus hopelijk gaat het bij jou ook zo aan de gang. Dat kwam zo maar eens op je af, je wist niet aan wat dat lag, en opeens krijg je te horen dat je dàt hebt. Elineke (wen aan die naam al maar xD) mijn inbox staat altijd open voor je he c: Sterkte! |
| | | Pete Goez 4113 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje do 5 nov 2015 - 19:19 | |
| Mensen die vinden dat communicatie voor een mondeling examen niet belangrijk is, waardoor je onnodig werk gaat doen, Mousedung die mensen. |
| | | ☙Emma☙ 17101 Actief "Never gonna give you up, never gonna let you down"
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje do 5 nov 2015 - 19:26 | |
| Superveel sterkte Eline! Goed dat ze er zo vroeg bij zijn, want dat maakt het een stuk minder gevaarlijk gelukkig! En om je gerust te stellen: Zolang ze je hoofd niet bestralen zal je haar niet uitvallen. Alleen Chemo tast ál je haar aan, en bestraling tast het alleen aan als je op je hoofdhuid bestraalt wordt, wat niet zal moeten hoeven aangezien ze bij je darmen moeten ;')
|
| | | lau benenkauwer 3305 Afwezig You are closer to heaven than i'll ever be.
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 6 nov 2015 - 16:15 | |
| I miss my (ex-)bestfriend so really really much T^T ooit waren we beste vrienden, van kleuterklasje tot lagere school. En echt mega veel afspreken, op school draakje spelen. We deden niets anders, we deden alles samen. Een jongen en een meisje kunnen zeker beste vrienden zijn! Hij was mijn enigste vriend (echte vriend, je had ook Seppe, Zita en Joke nog, maar Joke veranderde in het 2de leerjaar van school) en ik werd gepest.. Wie stond daar voor me klaar? Bram, enkel Bram. Iedereen in mijn klas haatte me, en Bram deed alles met me <3 Altijd waren we samen. En toen middelbaar.. het ergste in heel mijn leven (en oh god ik heb daar spijt van) gebeurde: We gingen naar twee verschillende scholen. Héél af en toe zagen we elkaar nog op de bus. En max 2 keer per week zagen op onze gemeenschappelijke hobby. maar we konden nooit meer praten, zoals voorheen. Dus onze vriendschapsband verslapte maar ik bleef hem beste vriend noemen. En nu ben ik gestopt met die hobby cuz ik kon echt geen jiu-jitsu en die gasten daar zeiden dat constant.. het enige wat ik daar deed was lachen met Bram. En nu zie ik hem nooit meer (ook omdat ik van school veranderd ben en nu helemaal uit de buurt van zijn school zit) buiten heel soms als ik mijn zus van jiu-jitsu ga ophalen dan zie ik hem. Of die 3 keer op het jaar dat we voor 2 uurtjes kunnen afspreken. Maar hij heeft ook zoveel huiswerk xc en gescheiden ouders waardoor die helft van de tijd aan de andere kant van het land zit naar mijn gevoel. En als ie dan hier bij zijn moeder is moet hij studeren omdat hij bij zijn pa niet studeert. Ik wou gewoon dat we vaker afspraken, al was het pas vanaf 7 uur tot 10 uur ofzo.. deze vakantie zit ook zo vol dus zie ik hem ook niet.. ik mis hem gewoon zo. En ik weet dat het lullig klinkt, maar onze kapotte vriendschap is een van de redenen dat ik depressief ben geworden sinds het eerste middelbaar. IK WIL HEM GEWOON TERUG - liedje:
|
| | | Mick(ey) Mouse 276 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 6 nov 2015 - 23:48 | |
| Hier gaat het dan, het slechte nieuws. - Klik:
Al tijden lang hadden jullie gehoord over Max (van Hurricane, Skyfeather, etc) dat hij een hersentumor heeft. In het begin was ik duidelijk geschokt. Ik durfde niet meer op WC te komen om de één of andere reden. Op school kwam ik ook al niet vaak, ik spijbelde meestal. Met vrienden of zonder. Ik heb sowieso al te veel onvoldoendes. Maar ik kan het echt gewoon niet meer aan. Het gaat niet goed met hem, hij gaat met de dag achteruit. De pijnstillers werken nog maar net en Max zit bijna de hele dag onder narcose. Ik bezoek hem elke dag, in de hoop dat er ooit iets positiefs over hem gezegd wordt. Maar nee, elke dag hoor ik wel iets waar ik niet voor klaar stond. Max is mijn beste vriend, ik wil hem gewoon niet verliezen. De dokter heeft nog niet iets officieels vastgelegd. Hij kan zomaar doodgaan of het overleven. Het pijnigd me, elke avond moet ik ervan huilen. Ik neem slaappillen, mijn ouders zeggen dat ik teveel slappillen neem. Maar ik kan gewoon niet slapen. En in mijn slaap komen er meestal nachtmerries. Waardoor ik steeds voor moet schreeuwen in mijn slaap. Max was mijn soort van tweede broer, is dit wel normaal? Elke dag krijg ik hoofdpijn en soms val ik flauw van de pillen. Mijn ouders hebben mij verboden pillen te nemen. En zo gaat het al maanden door. Nogsteeds geen goed nieuws van Max. Het maakt me kapot. Niets kan me blij maken. Mijn beste vrienden hebben me ookal achter gelaten omdat ik niet zo vaak meer naar school ga. En mijn vriendin toont ook geen interesse meer in mij. Dat deert mij nu even niet. Maar wie is er nu om mij te steunen? Niemand, alleen mijn hond Rex en mijn kat Sunny. Die alleen mijn verdriet voelen. Ik wil gewoon een knuffel, een schouderklopje tenminste. Iemand die me vertelt dat alles goed zal komen. Ik word er gewoon gek van.
|
| | | Romy 49 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 7 nov 2015 - 0:05 | |
| @Mick; Ik leef met je mee, maar ikzelf had niet verwacht dat je zo zou reageren tegenover het (slechte) nieuws. Ikzelf maak me ook ongerust, ik eet nauwelijks, ik ben vorige maand wel bijna 3 kilo afgevallen. Verder ga ik wel naar school, maar mijn cijfers gaan behoorlijk zwaar achteruit. Ik maak steeds ruzie met klasgenoten, waaronder mijn beste vriendinnen en heb een grote mond tegen de docenten. Slapen. Tja, dat is voor mij een probleem. Maar ik gebruik geen pillen. Meestal typ ik mijn gevoelens uit op notities en probeer mezelf in slaap te huilen. Wat jij nu hier toont, is echte vrienschap. Jij laat zien hoeveel je om Max geeft, en ik ben er voor je.
xx, Romy |
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje za 7 nov 2015 - 8:38 | |
| @Mick, omg echt hier zie je maar weer eens dat mijn problemen enkel gezaag zijn. Ik leef zo met je mee <3 mij tante had eens kanker (oke het is niet helemaal hetzelfde) en daar heb ik ook vanaf gezien. Niet zo erg als jij, cuz ik ging nog naar school en kon meestal nog gewoon slapen binnen het uur. Maar ik kan dus wel ongeveer begrijpen hoe je je voelt <3 ik heb ook een beste vriendin en een ex-beste vriend waar ik heel veel om geef. Als er iets met hen zou gebeuren zou ik net hetzelfde als jouw reageren! Misschien moet je eens afspreken met enkele mensen van hier ofzo? Gewoon ergens naartoe zoals een pretpark? Dan krijg je wat steun (want omg we zouden je nooit laten vallen, zeker ik niet ookal ken ik je nie zo goed) en kun je je gedachten wat verzetten. School zou ik niet veel op letten. Ik ga ook met momenten gewoon niet naar school of ga maar halve dagen, maarja ik heb dan ook een briefje van de psycholoog dat ik mag thuisblijven als ik school niet aankan. Dus ga misschien even naar de dokter of een psycholoog? (Ik weet dat de wachtlijsten soms ellenlang zijn.. Dat is vervelend) maar neem niet teveel slaappillen, dat is niet echt goed. Wel kan ik pasiflora pilletjes/druppels aanraden (kalmerend) of slaapdruppels die op natuurlijke basis zijn. Die kunnen met wat geluk helpen. Echt mick ik hoop zo hard dat alles goed komt, en met wat geluk komt alles ook goed. Gewoon de hoop niet verliezen. |
| | | E 635 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 8 nov 2015 - 11:52 | |
| Het resultaat is binnen, het wordt opereren. De tumor is vrij groot en zit er waarschijnlijk al wel een tijdje, maar om de een of andere reden zit hij niet diep. Als hij iets dieper had gezeten was er straling nodig geweest. Woensdag/vrijdag heb ik een operatie. Die zal best zwaar zijn en dan mag ik niet uit bed komen. Goed nieuws right? Ja, dat is het maar het drama in mijn leven is nog niet afgelopen. Fijn dat hij er nu achter komt, net nu ik hem zo nodig heb dat hij me ''Eigenlijk toch niet zo heel leuk vindt.'' Jezus, kom je nu mee. Ik dacht dat hij me echt leuk vond, maar als je je vrienden echt nodig hebt kom je er opeens achter dat de helft niets voor je over heeft. Op school werd er al over me geroddeld, dat is er niet beter op geworden. Mijn sociale leven redt ik wel als ik weer naar school ga, wanneer dat ook zal zijn :/ |
| | | 997 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 8 nov 2015 - 14:48 | |
| - ugh laat ik maar even door al het slechte nieuws mijn bullcrap achterlaten:
Een goede vriend van mij had een feest georganiseerd voor onze oude klas, en wat meer aardige mensen. Het begon echt al een maand van tevoren met ideeën en wie we zouden uitnodigen enzo. Nou, dat liep al steeds verder uit de hand. Allemaal vrienden van vrienden en mensen die we niet kenden. Uiteindelijk kwamen er maar vier, maar toch. Een van die vier, een oude vriendin van de persoon die het dus organiseerde, vond het wel leuk om alcohol mee te nemen. Dus daar ging het over in die chat, en vooral wodka, jenever, bier, wijn weetikveel... Dus ik en een aantal andere mensen waren tegen, en toen zeiden de mensen die het wel leuk vonden uiteindelijk dat ze het niet zouden doen. Nou niks dus.
Ik kom daar gisteravond aan, hartstikke leuk in het eerste uur, taart en koekjes en chips en cola en muziek weetjewel. En toen kwam dat rare wijf. En iedereen begon drank in elkaars cola te doen enzo. En ik kon niet weg want ik mocht niet alleen naar huis fietsen.
Op een gegeven moment viel er dus een jongen op de grond. En hij was facking koud enzo, en toen kotste hij echt de hele vloer onder. Dus wij naar buiten met m. En ik heb echt twee uur buiten gezeten, om z'n kop omhoog te houden en te zorgen dat ie niet zou stikken ofzo... En mensen maar lachen, omdat bijna iedereen gewoon aangeschoten tot ronduit dronken was. En die mensen waren 14-17 jaar oud. Ik heb me echt nog nooit zo küt gevoeld ergens.
|
| | | 678 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 8 nov 2015 - 20:44 | |
| Dat gevoel wanneer je je wilt uiten maar dat niet kan.. |
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 8 nov 2015 - 21:06 | |
| Ik weet het gewoon niet.. Maar dit is nou elke avond. Overdag voel ik me super goed en dan word het 6 tot 8u en gaat alles wat ik die dag opboude direct kapot. I just dont wanna live like this. |
| | | |-/annah 962 Actief Cause I, used to believe in justice
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje zo 8 nov 2015 - 21:06 | |
| - Dit moet ff kwijt (warning: groffe taal):
Ja natuurlijk, die bitch weer. Het begon ongeveer een maand nadat we weer naar onze school moesten na de Zomervakantie. We gingen naar het klassenfeest om anderen klassers te ontmoeten. Ik ben in dezelfde college belandt als dat meisje, die ik hier dus M ga noemen. Bij een gevecht in mijn vorig college, toen had ik mijn woede niet onder de hand. Ik brak haar arm, waardoor ik dus geschorst werd. Ik werd zo nodig gedwongen om therapie te nemen, het gaat al een jaar goed, na 3 psychologen maar mijn zelfbeheersing is gegroeid. Ik schreef me in een andere school in, de oude was ongeveer 20 minuten met de metro en 25 met de fiets. Maar die ik nu heb is ongeveer 30 minuten met de metro en drie kwartier met de fiets. Dus ja, ben ik dit jaar na de zomervakantie in mijn nieuwe college, veel vrienden gemaakt. Maar de volgende dag zie ik opeens dat meisje in een andere klas. Ik app zowat mijn vrienden van mijn oudere school, en ze zeggen nu pas dat zij verhuist is en zojuist ook in de college zit waar ik nu ben. Echt WTF! Vorige week kwam ze aankakken van 'Ja, hoe gaat het met je broer?' op zo'n pesterige toon. En o wee als ze weer zo over mijn broer praat. Echt ik breek haar arm weer en alles wat eraan vastzit! Dus ik weer naar die therapeut, ik leg alles uit, wordt dat wijf ook utigenodigd. Great, just great. Nu weet iedereen dat ik naar de therapeut ga omdat mijn psycholoog haar had uitgenodigd om mij te 'testen'. Wat dus wéér niet goed afliep. En dan gaat zij de hele college informeren over mijn therapie. Guess what? We kwamen weer in een ruzie terecht, dit keer brak zij mijn neus, ik had haar gevloerd en toen viel ze PATS, op de stoeprand. That's it! Gaat ze enorme scene trappen door keihard te gaan huilen, ff mascara laten uitlopen, ja hoor. Blijkbaar heeft ze dus een 'ultragrote' gat in haar hoofd. Man, de doktor zelf zei dat het gaatje niet eens groter was dan zijn eigen pink! Dus ik ben weer drie dagen van mijn nieuwe college geschopt. Krijg een nieuwe psycholoog en bla bla bla. Maandagmiddag ga ik weer naar mijn nieuwe therapeut. En ik hoop niet dat diegene hetzelfde gaat doen. Anders stop ik er gewoon mee.
|
| | | Jeltjee 501 Actief If I told you that I loved you, tell me, what would you say? If I told you that I needed you, would you go away?
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 9 nov 2015 - 20:56 | |
| Ik voel me nogal alleen. Vorige week hadden we toetsweek en ik ben donderdag en vrijdag best alleen zonder mijn echte vrienden de dag doorgegaan, want die hadden toen geen toets. Met een meisje ben ik wel omgegaan, ze is awesome en ik hou van dr. Maarja, t is niet hetzelfde denk ik. Mijn vriendje was er ook steeds niet en op vrijdag ging mijn toets waar ik hard voor geleerd had niet goed en wilde ik niets anders dan bij hem zijn maar nee, hij zat weer bij zn moeder en had een druk weekend. Het hele weekend heb ik echt geen flikker gedaan. Vandaag ging mn vriend om 12 uur al weg want toen was ie al uit en gelukkig vroeg ie of ik 's middags nog ff na musical langs zou willen komen. In de pauzes moest ik repeteren voor een optreden en zag ik mn vrienden niet veel. Bij musical was mn vriendje er dus niet en mijn vriendin die mee doet ook niet. Ik voel me dus al ruim een week hartstikke alleen ook al heb ik dan wel nog mijn vrienden die ik vandaag wel een beetje sprak en zo, maar niet heel veel, alleen een vriendin van me. Vrijdagmiddag was ik ontzettend down en zat ik huilend op de fiets, om mezelf te kalmeren ben ik via het bos gereden en dat was beter. Maar vanmiddag was ik ook weer hartstikke down en mijn ouders vroegen ook steeds of er iets was en dat ze zich zorgen maakten. Eenmaal boven kreeg ik allemaal haat in mijn hoofd tegen mezelf wat me heel erg depri liet voelen. Ik ben nu wel okay maar ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik wil mensen zo graag vertellen irl wat ik allemaal voel maar dan vind ik niet het goede moment en kan ik alleen maar hopen dat mensen mij onverwachts een knuffel geven. |
| | | Zoébeest 2371 Actief I hold you in my heart
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje ma 9 nov 2015 - 21:18 | |
| - Het lijkt niet erg, dat van jullie is vele erger, maar toch stoort het me enorm xc:
Ik ben dus een grote fan van Bring Me The Horizon. Voor degenen die dat niet kennen, het is een metalband, en ben er dus enorme fan van c: Thuis zeggen ze steeds: 'Iedereen heeft z'n eigen stijl. zowel van muziek als kleren' etc. Mijn mam luistert naar saaie pop, en mijn zus nog saaiere pop muziek. Mijn kleine zusje van 5 naar k3 en m'n stiefpa naar liedjes van de jaren stillekes. Ze laten om de beurten hun liedjes horen,m'n ma van zingende meisjes, mijn zus ook. Dan een disney-liedje van mijn kleinste zus. En ik zet m'n favo lied op, van bmth. en ze beginnen te zeuren dat ze het slecht vinden en dat het af moet >3 ze mogen hun mening geven, ik geef ook mijn mening over hun muziek. maar nu moeten ze niet beginnen zeuren he! als ik evenveel zou zeuren over hun stijl, waren ze al vervelend of misschien wel boos. dit stoort me echt zo hard! ik ga het hen voorlopig niet zeggen, ze moeten er maar zelf achterkomen. ik kies van wie ik fan ben, daarmee uit hé. zij moeten zich er niet mee bemoeien. anders zal ík eens mijn mening geven sè! okii, dat moest er even af c:
@Mick, Dat is echt erg :c we hopen dat alles goed gaat komen <3 zoals Laura al zei, probeer wat je gedachten te verzetten. Dat gaat wat moeilijk gaan natuurlijk, maar probeer het toch. dat is het beste voor je. Ik denk wel dat Max sowieso gaat weten dat je voor hem klaarstaat en dat je enorm om hem geeft. en als er geen van je vrienden klaarstaan voor je of tenminste je vriendin al niet meer, dan zijn die gewoon dom en weten die niet wat vriendschap is en jij weet wel wat dat is. Ga l wel misschien naar een dokter met je ouders, voor misschien rustigere pilletjes/druppeltjes etc. en een psycholoog kan altijd helpen. Dat was eigenlijk het beste advies dat ik je kon geven. Als je hulp nodig hebt, m'n inbox staat altijd open he <3 @Eline, Nu hopen dat het goed zal gaan!! Ik geloof er gewoon in! Ik weet heus dat je die zware dagen kan doorstaan! en als je die doorstaan hebt, en alles is goed. ga je echt trots zijn op jezelf c; die dokters etc. weten echt wel wat ze doen. Nu doe tumor niet te diep zit gaan ze die el kunnen weg halen :'D You can do it girl!! <3 |
| | | Aurora Borealis 987 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje do 12 nov 2015 - 20:01 | |
| urgh ik moet me ook niet zo hechten aan dingen die niet van mij zijn |
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje do 12 nov 2015 - 20:47 | |
| Jeej dat moment dat je je sisha-pennen terug bovenhaalt omdat een vriendin terug is beginnen roken en je maat daarover door bleef praten zaagen en doen en jij terug die drang krijgt om te roken. Het is mijn uitvlucht, die sisha-pen, dan voel ik me beter.. Tis gwn zo slecht omdat ik daar vorig jaar echt niet zonder kon meer. |
| | | E 635 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 13 nov 2015 - 13:41 | |
| Ik voel me in een woord: Belabberd. Vanochtend heb ik de operatie gehad. Ik was al gewaarschuwd dat die zwaar zou zijn, maar ik had alles er voor over beter te worden. De tumor is weg! Ik ben daar ongelooflijk blij om, maar heb de puf niet om daar nu feest over te vieren. De operatie is geslaagd te noemen, maar ik heb meer bloed verloren dan de bedoeling was. Niet dodelijk natuurlijk, dan schreef ik dit niet. Ik hang nu aan een bloedinfuus. Ik wil gewoon heel lang slapen nu, wat niet gaat lukken. Volgens mij staat er verderop nog wat infusen, maar ik heb geen zin om mijn hoofd te draaien. Volgens mij ben ik nu nog verdoofd door pijnstillers. Ik ben mijn zus echt dankbaar dat ze mijn telefoon heeft meegenomen, ik moet me zo min mogelijk bewegen. Maar met een hand de telefoon vast houden en typen is niet al te vermoeiend. Iets dat ik niet mag vergeten, ik moet niet te vroeg juichen. Met kanker weet je het nooit zeker, het kan zomaar terug komen. Komend half jaar moet ik elke maand langs voor controle en komend een tot drie jaar (hangt van de andere resultaten af) om de paar maanden langs. Ik hoop zó dat ik gewoon beter ben nu. Verder wil ik heel WC bedanken dat jullie er voor me waren. Het is nu wachten op het resultaat van de volgende scan, alles kan nog veranderen. |
| | | 997 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 13 nov 2015 - 19:13 | |
| Dat klinkt heel naar Eline, en ik hoop dat dat snel voor je verandert. Aan de andere kant: fijn! Ik duim voor je mee dat het niet terugkomt, nooit niet ;] Nog superveel succes ermee, en ik hoop maar dat je snel het ziekenhuis weer uit kan <3 |
| | | 717 Afwezig "Error_"
| CAT'S PROFILEAge: 137 moons †Gender: She-cat ♀Rank: Outpost Guard |
| Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje vr 13 nov 2015 - 22:01 | |
| - :.:
Echt ik word helemaal knetter gek in me kop, ik kan er niet meer tegen! Ik zoek bijna met iedereen ruzie en heb fk problemen thuis waardoor ik nu bij me oma woon, ook ben ik laast naar de dokter geweest omdat het 'niet goed met me ging' en word nu naar een psycholoog verwezen (omdat ik 'depresief' ben) voor de weet ik veel hoeveelste keer! Vamdaag was het weer eens zo ver, fk 3 mensen die me iets woueden vertellen maar moest niet boos worden enz, jongens hou het lekker voor je zelf! Ik heb geen zin in jullie gezeik en probeer helemaal niet jullie problemen op me schouder te leghen! Ik help iedereen die ik ken en ik doe het uit respect vriendschap en nog duizende redens, maar ik ben er bu klaar mee. Ik help andere mensen en als hun probleem is opgelost en ik zelf problemen krijg zijn ze nergens te bekennen! Ik heb echt de neiging om op school gewoon een willkeurig persoon aan te vliegen en die even goed door elkaar te rammel. maar ik moet me beheersen want kinderen zijn al 'bang' voor me om wat redens wat vorige jaar gebeurde met een paar leerlingen maar dat doet er niet toe. Ik doe fk erg me best en het lukt me ook maar ik zin nou eenmaal in en dip of ben 'depresief' waarom kunnen mensen het niet zien? Okay ik verberg mijn verdriet door een glimlach maar van binnen schreeuw ik en kan ik het niet meer aan.. Ik weet niet wat ik moet doen, het is zo lastig en om me hele probleem uit te leghen duurt dit topicje wel 2 jaar dus dit was even wat er snel in me opkwam. Dit is niet voor jullie gescheven maar ruchting mij vrienden, dus voel je niet aangesproken.
|
| | | | Onderwerp: Re: Lucht-je-hartje | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |