|
Jamie 4524 Actief "Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know.
Live and die on this day, live and die on this day"
| |
| Onderwerp: Winter is coming harsh zo 8 maa 2015 - 18:24 | |
| Zuchtend liet hij zijn vertrouwde dennetje alleen en hoopte hij erop dat alles zou blijven tot hij terugkwam. Hij had deze dag lang uitgesteld maar hij kon echt niet anders.. Het was een moeilijke tijd om Medicine cat te zijn en dit waren zijn eerste manen.. Ervaring had hij niet. En hoewel hij eerst het zelf probeerde op te lossen had nu het gevoel dat hij iemand anders nodig had. Aangezien hij geen ouders nog siblings had kwam het aan op de leidster. Misschien kon deze hem verder helpen in deze moeilijk tijd, dat was ook haar baan. Eenmaal bij haar den sprak hij simpel; 'Shrewstar?' Zijn stem weerkaatste op de muren. Hij wachtte.
{ Eerste post Shrewstar c: |
|
| |
Miss de V <3 5400 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh ma 9 maa 2015 - 19:51 | |
| Haar naam klonk van buiten en ze herkende de toon maar al te goed. Nog steeds galmde de toon van dezelfde stem door haar kop, toen de kater haar ten onrechte zo had toegeschreeuwd. De kater had geluk gehad dat hij hem niet zonder vacht terug het kamp in had gesleurd. Met een lichte grom kwam ze overeind en ging zitten. "Kom maar binnen," Haar stem had een ijzig toontje, want nee, ze verborg haar mening over anderen niet. Wat moest de medicine cat van haar? Had hij een droom gehad? Of wilde hij het haar nog in haar gezicht wrijven dat haar dochter door zijn schuld nu zes moons lang in de nursery vastzat en hij geen enkele moeite hoefde te doen voor de kittens?
|
|
| |
Jamie 4524 Actief "Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know.
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh ma 9 maa 2015 - 20:04 | |
| Er waren een hele hoop katten die je als vijand wou maar Shrewstar was er niet een van. Hij begreep gewoon niet dat awsome katten zoals Tall en Running uit haar waren gekomen. Maar goed, het was iets persoonlijks. Zuchtend liep hij naar binnen en nam plaats. Zijn groene blik ontmoette de hare. "Sorry Shrewstar, van die snauw, Maar eenmaal op dreef door zijn woorden gooide hij er alles uit. "Ik ben gewoon heel gestrest want ik weet niet wat ik aanmoet met het plantentekort en ik voel me heel erg gedwongen alles te helpen wat hulp nodig heeft en en en... Er is niemand anders om dit tegen te zeggen dus moet u het maar horen.." Ace was als een sneltrein rechtstreeks geweest. Hij had het nooit over koetjes en kalfjes. Al was dat soms maar al te onhandig. Nu keek de kater als een apprentice naar de grond, duidelijk van slag en zijn slechte gezondheid leek op te vallen. |
|
| |
Miss de V <3 5400 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh ma 9 maa 2015 - 20:09 | |
| "Sorry Shrewstar, van die snauw," Begon de kater en Shrewstar wist haar opgestoken vacht wat te laten liggen. Had hij deze woorden maar wat eerder gezegd, dan hadden ze misschien wat meer waarde gehad. Vervolgens ging het allemaal heel erg snel en fronste ze kort. "Het is goed Acefray." Zei ze, nog wel wat kortaf. "Je hebt nooit een echte mentor gehad hierin, ik begrijp het. Weet dat de clan altijd voor komt en als je al een tekort hebt aan kruiden, verspil deze dan niet aan windclan katten die je eigen clangenoten nog willen vermoorden." Grauwde ze. "Het komt echter wel goed, leafbare is bijna voorbij en dan leert Littlestream je vast wel waar en hoe je kruiden kan vinden en hoe je ze het beste kan bewaren. Vergeet echter niet dat je niet hoger staat dan je leader en je rang beschermt je echt niet tegen het schenden van de clanregels." Zoals het schenden van respect jegens haar.
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh ma 9 maa 2015 - 20:30 | |
| Zijn oor en onderlip begonnen met trillen. Hij... Hij kon andere niet laten leiden. Dat kon hij gewoon niet. Haastig schudde hij zijn kop. "A-als ik andere niet help móet ik. Net zoals bij het Windclan gevecht. Ik b-bleef hier en" Ineens brak de enorme kater en begon hij te snikken. Zachtjes maar gebroken. Toch vervolgde hij zijn woord, wetend als hij nu stopte het er nooit uit kwam. "W-wachtte tot-t jullie terug-k-kwamen en R-running kwam.. T-toen voelde ik i-ineens dat ik m-moest gaan" Hij probeerde diep adem te halen maar het was zo moeilijk. Het was aan hem te zien dat dit alles was wat hij had opgepropt. Running, de tweeling, zijn gedwongen Medicine cat schap, de Queen waarvan hij de poot moest afrukken, het slaaptekort, eenzaamheid.. Yup, alles. En succes mommah Shrew want dit was nog lang niet klaar. |
|
| |
Miss de V <3 5400 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh ma 9 maa 2015 - 20:37 | |
| Haar frons werd wat dieper bij de gelaatsuitdrukking van de kater. "A-als ik andere niet help móet ik. Net zoals bij het Windclan gevecht. Ik b-bleef hier en" Verbaasd keek ze op bij de toon van zijn stem. Was hij nou aan het.. huilen ..? "W-wachtte tot-t jullie terug-k-kwamen en R-running kwam.. T-toen voelde ik i-ineens dat ik m-moest gaan" Ze kwam in een vloeiende beweging overeind en stapte op de medicine cat af, haar staart op zijn schouder leggende en hem toch met enig medelijden aankijkende. "Het komt wel goed, oke?" Zei ze met een zachte moederstem, want zijzelf had drie nestjes met kittens moeten opvoeden, grotendeels alleen. "Het begin is altijd moeilijk en ik weet zeker dat Runningvole het ook alles behalve makkelijk heeft. Ze heeft echter een geweldige broer die voor haar zorgt en dus zal ze er wel overheen komen." Dat was onderwerp een. "Ik snap dat je het gevoel hebt dat je alles en iedereen moet verzorgen, maar dat ligt niet in je doen. Straks gebruik je kostbare kruiden voor een rogue en moet je een kat van je eigen clan zien sterven, omdat dat kruid verbruikt is." Ze zuchtte. "Ik begrijp dat het een harde wereld is, maar dat is het ook Acefray. Starclan kan soms hard zijn, maar ik weet zeker dat je je er wel doorheen kan slaan."
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh ma 9 maa 2015 - 20:50 | |
| Wat verloren keek hij naar de grond en staarde naar de bosjes mos die wat rond zwierven. De fluffy kater liet zijn pels terugvallen. Plots keek hij op naar de leader die hem troostend toe sprak. Hij voelde zich te triest om er tegen in te gaan. Ook de woorden klaarden hem niet geheel op. Natuurlijk was hij blij als Running dat was maar het was nu net alsof Tall nu óók weer alles kreeg was hij wou. Een familie.. Maar hij kon niet zielig gaan doen. Wat zwakjes knikte hij bij haar volgende woorden. "Maar.. Net zoals bij die Queen? Moest ik die dan.. Achterlaten?" Hij klonk twijfelend maar het leek hem door te dringen. |
|
| |
Miss de V <3 5400 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh ma 9 maa 2015 - 20:54 | |
| Het ging nu over de Thunderclan poes. "Thunderclan heeft een eigen medicine cat." Zei ze weer scherp. "Je hoefde niet de hele reis naar hun kamp te maken. Je had een snellere kat vooruit kunnen sturen om warriors te halen." Merkte ze op. "Als er tegelijkertijd een queen zou bevallen hier, hadden we niemand. Zorg dat je dat soort dingen doet als je een apprentice hebt. Shadowclan mag niet eindigen zonder een medicine cat, dat zou het einde voor onze clan betekenen." Merkte ze op. "Maar je hebt een goed hart, Acefray." Toch maar iets in de goede richting, dan? "Het spijt me dat ik je soms hard behandel, maar weet dat Runningvole ook mijn dochter is en een moeder kan de meest vreselijke kat ooit zijn."
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh ma 9 maa 2015 - 21:11 | |
| Ace knikte een paar keer, ze had gelijk.. Heus wel.. Maar het was zo moeilijk om fatsoenlijk na te denken.. Hij ging het echt doen.. Echt. Hij werd een goede medicine cat. Schuin keek hij naar de gevlekte poes. "Ik.. Bedoelde het echt goed.." sprak hij zachtjes, zijn ogen nog steeds waterig. Na deze woorden ging het weer over Running. Het was niet dat hij het wist hoe het was voor een moeder. Echt ervaring had hij er niet in. Hij wou zeggen dat hij van Running hielt en nog liever haar partner was dan zijn huidige rang, al gaf hij toe dat het hem toch begon te liggen. Maar hij hielt verstandig genoeg zijn mond. |
|
| |
Miss de V <3 5400 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh ma 9 maa 2015 - 21:16 | |
| "Dat snap ik Acefray." Zei ze kalm. "En dat is ook wat een medicine cat goed zou doen, maar probeer wat meer aan je clan te denken. Het is een moeilijke periode nu, we hebben alles voor onszelf nodig." Vervolgde ze toen. "Nou, neem maar wat rust, ik weet zeker dat Littlestream nog wel wat dingetjes voor je kan doen." Ze kwam overeind, ook zij ging er maar eens op uit. "Oh ja, kan je nog iets voor me doen?" Ze keek hem weer wat serieuzer aan. "Kan je op Innerghost letten? Ze heeft het moeilijk met Fallentear's dood en met de kittens die er aan zullen komen. Let er op dat ze niet te veel op zich neemt en misschien moet ze zo nu en dan een papaverzaadje voor de rust."
|
|
| |
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh do 12 maa 2015 - 7:42 | |
| De grote kater stond ook op, zijn hoofd zo bijna stotend. En hoewel zijn hart was gelucht voelde hij nog steeds de druk in zijn hoofd. Maar voor nu was dit beter. Hij liep de den uit al lieten de woorden van Shrewstar hem weer omkijken. "Natuurlijk, de kittens kunnen al bijna komen" even keek hij pijnzend. "Ik hoop alleen dat ze allemaal gezond zijn, omdat w-ik er zo laat achter kwam" Hij duwde de schuld op zichzelf maar hij hoopte werkelijk dat Inner en haar kits gezond zijn. |
|
| |
| Onderwerp: Re: Winter is coming harsh | |
| |
|
| |
|