We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
Onderwerp: I don't trust this ma 19 jan 2015 - 20:23
Het was nog niet eens zo lang geleden sinds hij het verhaal had gehoord van een warrior die een kitten naar de twolegs had meegenomen, maar nu ging Dawnpaw ook op weg naar de twoleg place, samen met een kitten. Maar was dit zo tegen de warrior code? Blackkit was ook al bijna een apprentice, en zelf was hij nu ook al een poos een apprentice. Hij voelde zich schuldig, omdat hij wist dat hij zowel zijn moeder, vader, ooms, tantes, siblings en grootouders er kwaad over zouden zijn als ze hem vonden. De grijze tabby wierp een blik op de poes. "Niet te lang, okay?"
Onderwerp: Re: I don't trust this di 20 jan 2015 - 13:26
Super enthousiast door de verhalen die Dawnpaw haar had verteld, trippelde ze achter hem aan. Dit hele gebied was nieuw voor haar, dus ze probeerde ieder hoekje, ieder grassprietje, te onthouden. Niet te lang, okay? zei Dawnpaw nog. Blackkit knikte. "Nee, snap ik. Ik wil ook niet dat iemand ons betrapt." Ze wist dat ze voorzichtig moesten doen. "Is het nog heel ver?" vroeg ze.
Onderwerp: Re: I don't trust this di 20 jan 2015 - 17:27
Gelukkig knikte Blackkit, want als ze hem tegen zou spreken, en dus lang zou willen blijven, zou hij zich waarschijnlijk hebben omgedraaid en haar zijn rug laten zien. Hij ging echt niet graag, en zeker niet lang naar twolegs. "Nee, snap ik. Ik wil ook niet dat iemand ons betrapt." zei ze, en Dawn glimlachte om te bevestigen dat hij dat ook niet wou. "Is het nog heel ver?" De apprentice schudde zijn hoofd, en stapte de dunne laag gewas in. "Hier, zodra we de struiken instappen, is het." Het was donker, dit tijdstip had hij speciaal uitgezocht. "Doordat het nacht is, zijn er minder twolegs, maar de twolegs die je tegen komt 's nachts zijn drie dubbel zo luidruchtig."
Onderwerp: Re: I don't trust this di 20 jan 2015 - 18:18
Het waren raar soort struiken die hier stonden. Ze leken hier niet natuurlijk voor te komen, maar gepland. Sommige leken hier niet eens vandaan te komen. Ze roken raar, en kwamen zeker niet voor in het bos van de shadowclan. Blackkit vond het spannend, en ging wat dichter bij Dawnpaw lopen. Het was moeilijk te omschrijven, maar Dawnpaw straalde iets zekers uit, iets veiligs. Iets stoms als een paar centimeter dichter bij hem lopen zorgde ervoor dat Blackkit zich een stuk meer op haar gemak voelde. "Wat doen ze als ze een kat zien?" vroeg ze op een zachtere toon, omdat ze niet het risico wilde lopen dat ze gehoord werden. Ze kon nog niet bijzonder goed sluipen; ze hadden immers nog nooit een training gehad. Maar ze deed haar best.
Onderwerp: Re: I don't trust this di 20 jan 2015 - 20:36
"Wat doen ze als ze een kat zien?" De kater keke op bij de zachte stem van de poes achter/naast hem. De kater kuchte even zacht, zonder aandacht te trekken, en keek een beetje rond. "We gaan ervoor zorgen dat we in geen geval Shadowclan katten tegenkomen. Maar eerst gaan we proberen iets minder naar de Shadowclan te ruiken. Dan ruiken andere ons wel, maar herkennen ze ons niet als Shadowclan katten. Ik weet niet of je het weet, maar ja, als apprentice leer je hoe je clans, prooi, katten, .. bij geur herkennen." De kater kroop uit een struik, en liep naar een berg oud gras toe, wat net buiten de tuin van een twoleg lag. Voorzichtig rolde hij door het doore, besneeuwde, dode gras, en trok zijn neus wat op. Hij zag appelschillen, sinaasappelschillen, en hopen oud gras. Plus wat oude struiken. Het rook heel erg naar bos, wat ervoor zorgde dat het hen clan geur zou overstemmen. "Kom, jij ook." zei hij.
Onderwerp: Re: I don't trust this di 20 jan 2015 - 22:00
"Gaan we onze geur bedekken?" Blackkit had zich nooit gerealiseerd dat ze zo herkenbaar zou zijn aan haar geur. Ja, ze had wel eens een Thunderclankat gezien en de geur van hun territorium geroken, maar ze had zich nooit bewust gerealiseerd dat je als apprentice ze zou leren herkennen, en dat je geur bedekken belangrijk kon zijn. Black liep achter Dawn aan, en begon door dezelfde hooiberg te rollen. Ze probeerde de geuren te herkennen, maar veel waren er nieuw voor haar. "Je ruikt niet meer naar Dawn nu," grinnikte ze toen ze haar neus in Dawn's vacht stook om het effect te ruiken.
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 9:29
"Gaan we onze geur bedekken?" De kater knikte, en grijnsde even schaapachtig. Blackkit liep ook naar de hooiberg en rolde er ook in. Al gauw rook ze niet meer naar een Shadowclanner, enkel als je héél goed rook kon je het nog ruiken. Nu rook ze naar oud gras. "Je ruikt niet meer naar Dawn nu," zei de poes toen ze aan zijn vacht rook. "Jij ook niet naar Blackkit, je ruik naar een hoop oud gras." grijnsde hij, voor hij zich omdraaide en een einde verder liep. Hij rook de sterke geur van vis, en Dawn draaide zijn oren even rond, en liep voorzichtig naar de geur toe. Een groot ijzeren ding stond voor hem, en de kater deed weer een paar stappen achteruit, waarna hij naar voren sprong en het voorwerp omgooide. Het maakte veel lawaai, en de apprentice kromp even in elkaar, maar zocht toen tussen het afval, en vond een halve vis. Voorzichtig maakte hij h'm wat proper, en klauwde een stukje vlees tussen de graten uit. Hij had al eens een vis gegeten in het Riverclan territorium, dus wist hij dat hij moest opletten met graten. "Ik heb honger." zei hij, dat zou een beetje uitleggen waarom hij hier random een vis zat te eten.
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 11:28
Je ruikt naar een hoop oud gras. Lekker. Echt iets waar ze altijd al van had gedroomd. Maar als ze eerlijk was, vond ze dit allemaal best spannend. Plots leek Dawnpaw iets te ruiken, want hij snelde zich naar een ijzeren ding. Blackkit stak zelf ook haar neus in de lucht en probeerde te herkennen waar Dawn zo gefocust op was geraakt. Ze rook alleen een vieze, rottende geur van een soort vlees dat ze niet kende. Ze trippelde achter Dawn aan, maar bleef altijd braaf achter hem. Het was hier niet eng, maar alles in deze omgeving was nieuw; zelfs het gras rook anders. Dawnpaw leek te weten waar hij mee bezig was, dus ze liet hem compleet de leiding hebben. Dawn gooide het ding om en raapte een half afgekloven vis op. "Oooh, yikes, dat ziet er goor uit," trok Blackkit haar neus op. "Is dat echt lekker?" Ze liep er wat dichter naartoe en snoof eraan. Iel. Ze likte het. Oh! Dat was al een stuk beter, maar nog lang niet zo goed als de verse duiven die tijdens de zomer in het territorium gevangen konden worden.
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 11:45
"Oooh, yikes, dat ziet er goor uit," zei Blackkit, en Dawn keek lachend op. "Het ruikt viezer dan dat het smaakt." De poes kwam korter naar de vis toe. "Is dat echt lekker?" Ze rook en likte er aan, en Dawn kreeg een lach op zijn gezicht. "Het is verrevan het lekkerste dat ik al gegeten heb, maar het kan ermee door." Hij rekte zich even uit. "Beter dan kittypet voedsel, durf ik te wedden." vervolgde hij. "Waar wil je heen gaan?"
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 12:04
Kittypetvoedsel? "Hoe ziet dat eruit?" vroeg Blackkit nieuwsgierig. "Ik wil dat eigenlijk best wel eens proberen." Natuurlijk wilde ze dat proberen. Alles wat raar en nieuw was klonk als een avontuur en wilde ze leren kennen. "Misschien.. Misschien kunnen we wel een kittypet pesten en ervoor zorgen dat we wat van zijn eten krijgen. Of weet je nog die kippen waar we het over hadden? Misschien kunnen we er daar een van meenemen voor de clan."
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 14:49
"Hoe ziet dat eruit?" Dawn keek haar even serieus aan, voor hij rustig inademde. "Hoe moet ik dat weten? Zoals je ziet draag ik geen halsband. Ik ben geen kittypet." Hij probeerde niet te sarcastisch te klinken. "Ik wil dat eigenlijk best wel eens proberen." De tabby haalde een wenkbrauw op. "Dan stinkt je adem naar kittypet voedsel." zei hij. "En wat, wou je via zo'n kattendeurtje een twoleg nest inlopen ofzo?" Hij vroeg wat ze wou doen. "Misschien.. Misschien kunnen we wel een kittypet pesten en ervoor zorgen dat we wat van zijn eten krijgen. Of weet je nog die kippen waar we het over hadden? Misschien kunnen we er daar een van meenemen voor de clan." Hij fronste even. "Pesten nog wel? Da's niet zo vriendelijk. Als we er al een tegenkomen, dan gaat dat waarschijnlijk niet de vriendelijkste zijn, deze kittypets slapen altijd s nachts, en overdag. Bijna altijd. En ben je een beetje gek?" Bij het laatste lachte hij om het vriendelijk over te doen komen. "Dan weet de hele clan dat er katten naar de twolegs geweest zijn. En wedden dat Shrewstar onze geur toch kan herkennen?"
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 15:14
Alle punten die Dawnpaw maakte, waren waar. Maar Blackkit kon maar moeilijk verbergen dat ze er wel een beetje van baalde. Nee, misschien was kittypet voedsel eten niet zo'n goed plan - wie weet wat daar allemaal in zat - maar op kippen jagen zou toch wel kunnen? "Maar.. Is het tegen de regels een twoleg kip mee te nemen als de prooien zo schaars zijn?" Ze vroeg zich af of Shrewstar echt kwaad zou worden als ze met zo'n fatsige kip makkelijk een paar hongerige monden konden voeren.
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 15:36
"Maar.. Is het tegen de regels een twoleg kip mee te nemen als de prooien zo schaars zijn?" Dawn fronste even. "Het is wel tegen de regels om samen met een kitten naar towleg gebied te gaan, en eigelijk is naar twoleg gebebied gaan al niet het beste wat je kan doen omdat veel katten denken dat je dan een kittypet wilt zijn." Hij sloeg zijn staart even heen en weer. "En normaal vliegen deze kippen niet zomaar over de grens het bos in, en al helemaal niet naar de Shadowclan toe." zei hij. "Je kan wel kittypet voedsel proeven als je echt wilt, ik raad het je niet aan, maar sommige twolegs bewaren een bakje kittypet voedsel in hen tuin."
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 15:45
Alweer had Dawnpaw een punt. Hun geur zou aan de kippen zitten, dus andere katten zouden er sowieso achterkomen dat ze naar de twolegs waren geweest. En nee, ze wilde al helemaal niet dat het verhaal rondging dat ze graag een kittypet wilde zijn. "Je hebt gelijk," zuchtte Blackkit. Maar ze wilde zich hierdoor niet uit het veld laten slaan. Ze was hier, en daar moest ze heel erg blij mee zijn. Dawnpaw nam hier een ongelofelijk risico mee. "Zeg jij het dan maar," glimlachte ze, haar vrolijkheid weer bij elkaar rapend. "Wat valt hier allemaal te beleven?"
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 17:36
Blackkit zuchtte. "Je hebt gelijk," Dawn glimlachte zacht, omdat hij wist dat hij gelijk had. Hij zou niet zo snel zijn mond open doen om iets te zeggen waarvan hij nog meer dan 90% zeker was. Hij haatte het om als dom over te komen, dus dacht hij vaak na over wat hij zei, of zou zeggen.
"Zeg jij het dan maar," glimlachte de bruinige kat, maar Dawn vertoonde nog niet echt een emotie waarvan je zijn mening kon aflezen. "Wat valt hier allemaal te beleven?" Hij schraapte zijn keel even, voor hij sprak. "Overdag is er meer te doen, maar dan is er meer kans dat je gezien wordt. Nu zijn er vooral twolegs op straat die te veel water gedronken hebben dat een vreemde geur heeft, of kittypets en rogue die je liever niet écht tegen komt. Ik kan je wel laten zien waar dat ze vissen hebben!" zei hij. Met dat water met een vreemde geur bedoelde hij trouwens alcohol, maar die benaming kende hij niet. De tabby liep wat verder, en bleef bij een hek staan. "Ze hebben hier wel een hond, maar die zit waarschijnlijk vast. Wil je gaan kijken?"
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 17:47
Rogues.. Blackkit had die benaming al eens eerder gehoord, en nooit in een positieve context. Op een dag wilde ze er wel eens een ontmoeten, maar pas als ze zeker was dat ze zichzelf kon beschermen als dat nodig was. "Vissies?" grijnsde ze. "Ja graag!" Ze wilde zien hoe die beesten zich in het water bewogen. "En wat als hij niet vast zit?" vroeg ze benieuwd. "Kan jij hem dan aan?"
Onderwerp: Re: I don't trust this do 22 jan 2015 - 17:53
"Vissies?" Hij knikte lachend. "Ja graag!" Dawn vertelde haar over de hond, en meteen kreeg hij een reactie die hij verwacht had moeten hebben: "En wat als hij niet vast zit?" Nog voordat hij kon antwoorden, ging Blackkit al verder met haar vragen. Typisch weer iets voor vrouwen. "Kan jij hem dan aan?" Hij schudde zijn hoofd en haalde een schouder op. "Ik kan h'm enkel, héél misschien aan als het een honden kitten is, een puppy zoals zij het noemen, of als het een heel kleine, of heel oude hond is." De kater dook in elkaar en zette zich af waardoor hij iets te hoog sprong en een beetje onelegant op het twoleg hek landde. Hij wenkte Black met zijn staart. "Dit moet je kunnen." Vervolgens sprong hi van het hek, en hoorde de hond blaffen. Maar er kwam geen lichaam korter bij, dus besloot Dawn dat het beest vast zat. "Ze hebben in het midden van hen tuin een plas, maar dan een superdiepe, waar grote en kleine vissen inzitten."
Onderwerp: Re: I don't trust this vr 23 jan 2015 - 12:25
Blackkit begon te lachen. "Ja, sterke Dawn," grinnikte ze. Ze volgde hem braaf, en sprong soepel op het hek. Ze keek even gefocust om zich heen toen ze het geblaf van een hond hoorde, maar trok dezelfde conclusie als Dawn. "Arme vissies, zitten ze dan opgesloten in zo'n super klein meertje?" Blackkit keek nog eens om zich heen, en nam vervolgens het eigen initiatief om van het hek af te springen. Ze verstopte zich voor de zekerheid achter een plantenbak, maar er leek geen twoleg in de buurt.
Onderwerp: Re: I don't trust this vr 23 jan 2015 - 12:45
"Ja, sterke Dawn," grinnikte Blackkit, en de kater rolde geamuseerd met zijn ogen. De poes sprong ook op het hek, en ze keek even om zich heen, net zoals Dawn, toen ze de hond hoorde blaffen. "Arme vissies, zitten ze dan opgesloten in zo'n super klein meertje?" Hij schudde zijn hoofd, en sprong ook van het hek af. Hij ging naast haar zitten achter de plantenbak. "Deze twolegs hebben een groot meer waar de vissen inzitten. Ze hebben ook een groot nest, en een groot terriotrium. Dus ze hebben veel macht, denk ik." Hij keek naar haar, en sprong over de plantenbak heen, waar toch geen planten inzaten, omdat het winter was. Hij liep naar de vijver toe, en tikte voorzichtig met zijn poot of het ijs. "Deze is ook bevroren. Net zoals de rivier bij de Riverclan." De tabby mepte iets harder met zijn poot op het ijs, en dat brak onder zijn poot. Het ijs aan de rand was niet zo dik als dat in het midden van de vijver. "Ik zou er niet overheen lopen, anders moet ik je uit het water komen vissen." lachte hij.
Onderwerp: Re: I don't trust this vr 23 jan 2015 - 12:48
Braaf trippelde Blackkit weer achter Dawn aan toen hij ook van het hek was gesprongen. Ze volgde hem naar de vijver, en zag hoe hij met zijn poot het ijs brak. "Eh, nee, ik was het niet van plan er op te lopen," lachte ze. "Lijkt me pittig koud." Ze maakte een schijnbeweging en duwde hem richting het ijskoude plas water, maar niet hard, gewoon voor de schrik. Dawn was zo serieus, veel serieuzer dan de afgelopen keren dat ze hem had gezien. Ze snapte dat hij niet ontdekt wilde worden, maar een beetje lol kon geen kwaad, toch?