|
| It's to cold outside {Littlepaw.} | |
| Bregje 670 Actief
| |
| Onderwerp: It's to cold outside {Littlepaw.} zo 18 jan 2015 - 14:20 | |
| Een dof gekraak klonk bij elke stap. De kou van het ijs drong door tot op zijn botten en de ijskoude wind sneed door zijn vacht. Het was winter, dat was wel duidelijk. Na ruim vier maanden kon hij weer naar de Sunningrocks. Een groepje stenen dat aan de andere kant van de rivier lag. Nu het ijskoude water was bevroren was het appeltje eitje om aan de overkant te komen, mocht het ijs dik genoeg zijn. En tot nu toe bleek zijn vermoede waar te zijn. Nog een paar stapjes en hij was aan de overkant. Drie.. Twee.. Een! Choppedpaw keek tevreden op, trippelde naar een lege rots en sprong er met moeite op. De kater ging rillend liggen, hoopte dat de koele steen snel weer warm zou worden. Met een schok werd de Riverclanner wakker. Meteen schoot zijn blik omhoog. Aan de zon te zien had hij een paar uur geslapen, een paar uur die hij ook had kunnen besteden aan jagen. Snel krabbelde hij op, schudde zijn vacht uit en sprong van de steen, waardoor hij bijna op een andere kat sprong. Met recht overeind staande haren kwam hij neer op ge grond. Poten wijd, paniekerig gesis en verwijdde ogen. Hij dacht dat hij alleen was, maar dat had de kater dus mis.
|
| | | 269 Actief
| |
| Onderwerp: Re: It's to cold outside {Littlepaw.} zo 18 jan 2015 - 15:12 | |
| Nieuwsgierigheid was soms sterker dan angst. Dan was je wel bang, maar was die angst niet sterk genoeg om je tegen te houden iets te doen. Zo ook nu bij Littlepaw. Natuurlijk was ze bang dat iemand zou merken wat ze aan het doen was. Ze wist niet wat erger was, iemand van haar eigen clan die haar zag of iemand van de Riverlcan. Bij beide zou het niet veel goeds opleveren. Ze trilde een beetje toen ze nog een paar stapjes verder zette. Of het door de kou of door de sterke geur van de Riverclan kwam was haar niet duidelijk. Ze legde haar oortjes op haar kop en klemde haar staart tussen haar achterpoten. Nog iets dichterbij, dan zou ze een goed overzicht hebben. Ze ging in de sneeuw zitten en keek wat rond. Zo, hier had dus dat grote gevecht plaats gevonden? Ze kon het zich nauwelijks voorstellen. Het was hier zo rustig en vredig. Er was niemand te bekennen, althans, dat dacht ze. Voor even maar, want van boven de stenen kwam een soort van krabbelend geluid. Angstig dook het kleine poesje ineen. Voor wegrennen was nu geen tijd meer. Waarom was ze ook zo dom geweest om hierheen te gaan? In haar eentje nog wel, zonder het iemand te vertellen! Ze raakte langzaam in paniek. Die andere kat zou haar misschien wel verwonden, of nog erger, naar hun kamp meenemen! Ze durfde geen adem meer te halen, bang dat die ander haar zou horen. Misschien dat hij haar niet zou zien als ze heel stil bleef liggen? Misschien, misschien, het moest! Maar nee hoor, het was alleen maar valse hoop, want de kat sprong van de rost af. Bijna bovenop haar. In een reflex sprong ze opzij, waardoor ze elkaar alleen maar schampte. Blijkbaar was hij ook van haar aanwezigheid geschrokken, want zijn haren kwamen recht overeind te staan. Ze piepte angstig en kroop langzaam naar achter. "Het... Het spijt me.." Ze keek de ander angstig aan. "Ik-.. Ik wilde alleen maar even kijken en.." Haar ogen werden vochtig. "Doe me alsjeblieft niks..."
|
| | | Bregje 670 Actief
| |
| Onderwerp: Re: It's to cold outside {Littlepaw.} zo 18 jan 2015 - 21:21 | |
| Een wit hoopje dons dook ineen en begon van alles te piepen. Choppedpaw kwam even op adem, ontspande een beetje en ging rustig zitten. Hij hief zijn kop, staarde bewegingsloos naar het poesje. Hij kende deze kat niet, had haar misschien één keer gezien op een gathering. Het was hem echter wel duidelijk dat ze rechtstreeks van Thunderclan territory kwam. "Je kan ook kijken binnen je eigen grenzen," was zijn excuus. Deze kat was als de dood voor hem, wat hem weer een voordeel gaf. "Ik ben bang dat ik dit tegen Snowdrop moet zeggen, als ik je in leven laat," hij liet Silverstar voor wie hij was, hij was immers geen officieel lid van Thunderclan. "Dus, vertel me eerst maar eens je naam." |
| | | 269 Actief
| |
| Onderwerp: Re: It's to cold outside {Littlepaw.} zo 25 jan 2015 - 18:15 | |
| Ze was in paniek, dat besefte ze. Ze dwong zichzelf rustig te ademen, ze dwong zichzelf om realistisch te denken. Ze was over de grens gegaan, foutje, jammer. Maar ze was niet ver gegaan en had geen prooi gestolen. Even werd ze rustiger. Maar de zweer tussen de twee clans was ver van goed... Haar hard begon weer harder te kloppen. Oh starclan, waarom kon ze dit niet? "Ik ben bang dat ik dit tegen Snowdrop moet zeggen, als ik je in leven laat," Als ik je in leven laat? Ze wilde schreeuwen om hulp, maar besloot haar kaken op elkaar te klemmen. Snowdrop hè, maar dat zou betekenen dat hij haar naar haar kamp terug zou brengen. Misschien was hij dommer dan dat ze had verwacht. "Dus, vertel me eerst maar eens je naam." Ze schudde haar kopje heen en weer. "Nee!" Haar stem klonk hoger dan normaal. Ze ging haar naam niet vertellen! Ze keek om zich heen opzoek naar een mogelijkheid om te vluchten. Die was er niet. Ze besloot af te wachten wat hij te zeggen had, ze wilde het niet erger maker dan het al was.
|
| | | Bregje 670 Actief
| |
| Onderwerp: Re: It's to cold outside {Littlepaw.} ma 2 feb 2015 - 9:15 | |
| Een piepje rees op uit de keel van het poesje. Het klonk als een.. "Nee?" De kater trok zijn tenen uit elkaar, voelde zijn nagels over het steen schrapen. Langzaam liep hij op de Thunderclanner af. "Dan gaan we maar eens over op plan b.." Een bange schijterd was het. Een apprentice die alleen maar zielig in elkaar kon krimpen en alleen maar kon probéren te weigeren.
|
| | | | Onderwerp: Re: It's to cold outside {Littlepaw.} | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |