|
| 2533 Actief
| |
| Onderwerp: Give me all night wo 24 dec 2014 - 9:21 | |
| Het was nog heel vroeg in de nacht toen Blackkit bij een kleine opening van het kamp stond. Ze wilde zó graag naar buiten. Ze móést naar buiten, ze kon niet meer in de nursery blijven met al die jankende kittens. Echt, zodra zij er geen meer was, zou ze daar nooit meer komen. Misschien als ze zelf ooit kittens kreeg - als ze die al wilde, want ze moest er niet aan denken de hele dag omringd te worden door huilballetjes die aan je buik lurkten. Ze haalde diep adem. Ze wist dat dit niet mocht, maar ze wilde het er op wagen. Ze zou niet ver gaan, echt niet. Gewoon even iets meer van het territorium zien. Al was het maar een paar meter. Ze haalde nogmaals adem, en sprong daarna door het kleine gat net groot genoeg voor een kitten van een paar maanden.
Ze stond buiten!
|
| | | 2815 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night wo 24 dec 2014 - 9:32 | |
| De bruine tabby rekte zich slaperig uit. De zon bevond zich nog niet boven de horizon en wolken bedekten de hemel boven hem. Mazepaw had besloten om vroeg op te staan, zodat hij meet tijd had om te jagen. Jagen was niet echt zijn sterkste kant, verre van, ijgenlijk. Hij keek op wanneer hij een kitten, Blackkit, als hij zich niet vergiste, het kamp uit zag lopen. Kittens mochten het kamp niet uit. "Hallo", miauwde de bruine tabby, eenmaal bij de kitten gekomen. "Blackkit, toch?", |
| | | 2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night wo 24 dec 2014 - 10:35 | |
| Busted.. Blackkit had nauwelijks drie stappen kunnen zetten voordat ze een stem hoorde. Ze bleef versteend staan, hopend dat het niet zij was die gezien werd. Blackkit, toch? Damn. "Jaaaa?" reageerde Black, terwijl ze langzaam haar hoofd naar de apprentice draaide en breed en onschuldig lachte. "What's up?"
|
| | | 2815 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night wo 24 dec 2014 - 10:51 | |
| "Jaaaa?", De bruine tabby voelde een grijns om zijn lippen groeien wanneer hij de onschuldige glimlach van de kitten zag. "What's up?", vroeg de jonge poes. "Je weet toch wel dat kittens het kamp niet uit mogen?", hij was niet van plan om haar te verklikken, of zo, hij wilde haar gewoon bewust maken van de gevaren die hier rond liepen. |
| | | 2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night wo 24 dec 2014 - 10:53 | |
| "Nouuuu.." zei Blackkit langzaam, hopend dat ze snel op een excuus kon komen. "Ach, shit, ja dat weet ik," murmelde ze toen het haar niet lukte. "Maar ik moet gewoon écht even weg uit dat stinkhol en ik wil even rondrennen, maar al die stomme warriors houden me steeds tegen."
|
| | | 2815 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night wo 24 dec 2014 - 11:04 | |
| "Nouuuu..", miauwde de bruine kitten. "Ach, shit, ja dat weet ik", bekende Blackkit. "Maar ik moet gewoon écht even weg uit dat stinkhol en ik wil even rondrennen, maar al die stomme warriors houden me steeds tegen.", Mazepaw knikte. "Ik ga je niet verklikken, hoor", grijnsde de gestreepte apprentice. "Maar als je verder het territorium in wil gaan, zal ik wel met je mee moeten komen", knipoogde Mazepaw, hij vond het afschuwelijk om kittens teleur te stellen. |
| | | 2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night wo 24 dec 2014 - 11:49 | |
| "Oh!" riep Blackkit opgewekt. Was dat eens even een fijne verrassing. "Nou, eigenlijk, dan heb je hierbij een taak voor vannacht: ik ga rondlopen, en jij zorgt ervoor dat mij niks overkomt." Ze grijnsde breed en gaf (oke, toegegeven, een beetje een scheve) knipoog, om de kater te laten weten dat ze zijn gezelschap wel heel erg waardeerde. "Hoe heet je trouwens?"
|
| | | 2815 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night wo 24 dec 2014 - 11:55 | |
| "Nou, eigenlijk, dan heb je hierbij een taak voor vannacht: ik ga rondlopen, en jij zorgt ervoor dat mij niks overkomt.", de kitten grijnsde breed en knipoogde. "Je moet wel opletten, er lopen hier soms vossen en dassen rond", waarschuwde de gestreepte aprentice. "Hoe heet je trouwens?", vroeg Blackkit. "Mazepaw", ergens hoopte hij dat de kitten niet zou vragen waar 'Maze' van kwam, want zelf wist hij het absoluut ook niet. |
| | | 2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night wo 24 dec 2014 - 12:02 | |
| Pff. Dassen en vossen. Die kon ze makkelijk aan. En anders had ze een gespierde kater naast zich lopen die haar zou beschermen. Blackkit had er de volle vertrouwen in dat alles goed zou komen. "Nou, fijn je tegen te komen, Mazepaw," grinnikte Blackkit. "Waar gaan we als eerste naartoe?" Ze kende het territorium helemaal niet, dus ze had geen idee wat er allemaal te vinden was - al had ze zo'n gevoel dat er een moeras was, aan de geur te merken.
|
| | | 2815 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night vr 26 dec 2014 - 12:08 | |
| "Nou, fijn je tegen te komen, Mazepaw", grinnikte de jonge poes. "Waar gaan we als eerste naartoe?", Mazepaw dacht even na. De carrionplace leek hem niet zo'n goed idee, het stonk daar verschrikkelijk. De Marshlands misschien? Nee, stel je voor dat Blackkit door een slang gebeten werd, of door het moeras zakte. "Heb je al eens van de burnt Sycamore gehoord?", vroeg de gestreepte apprentice uitijndelijk. |
| | | 2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night vr 26 dec 2014 - 13:25 | |
| De, eh, wat? Burnt Sycamore? Blackkit trok haar wenkbrauwen op. "Ga je me naar een duivelsnest brengen ofzo? Zo klinkt het namelijk." Nee dus, daar had ze nog nooit van gehoord. "Wat is dat voor een plaats?" vroeg ze, heel erg benieuwd geraakt door de duistere naam die de plaats had.
|
| | | 2815 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night di 30 dec 2014 - 14:14 | |
| Ga je me naar een duivelsnest brengen ofzo? Zo klinkt het namelijk.", Mazepaw voelde een grijns om zijn lippen groeien bij die woorden. "Wat is dat voor een plaats?", vroeg Blackkit vervolgens. "Het is een oude boom die ooit door de bliksem geraakt is", legde de gestreepte kater uit, met een beetje geluk zou er nu niemand zijn. "Daar worden we wel eens getraind", |
| | | 2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night di 30 dec 2014 - 16:06 | |
| "Aaaah, okay," zei Blackkit, tevreden met het antwoord. "Klinkt tof! Laten we gaan." Ze stapte weer verder, terwijl ze tevreden de lucht om zich heen opsnoof. Het was fijn om zo rond te lopen met bescherming, en ze vond het geweldig dat de apprentice haar een beetje rond liet rennen. Blackkit zorgde ervoor dat ze niet té ver ging; ze wilde de vrijheid die Mazepaw haar gaf niet uitbuiten. Dus af en toe stopte ze met rennen, keek achterom en schatte de afstand in, en rende soms een stukje terug, om er zo voor te zorgen dat ze in deze duisternis zichtbaar bleef voor Maze.
|
| | | 2815 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night di 30 dec 2014 - 16:59 | |
| "Aaaah, okay", hoorde hij de kitten zeggen, ze klonk tevreden om te horen dat ze niet naar een duivelsnest gingen. "Klinkt tof! Laten we gaan.", miauwde Blackkit, waarna ze begon te lopen, maar regelmatig stopte zodat ze voor Mazepaw zichtbaar bleef. Na een tijdje versnelde de gestreepte warrior geruisloos zijn pas. "We moeten wel voorzichtig zijn, misschien is er iemand", fluisterde hij, waarbij hij stilletjes door de struiken naar de burt sycamore sloop en vaststelde dat ze alleen waren. "De kust is veilig", grijnde de kater, waarna hij uit de struiken trippelde. |
| | | 2533 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Give me all night wo 31 dec 2014 - 1:53 | |
| We moeten wel voorzichtig zijn, misschien is er iemand. Blackkit verstijfde, en speurde de omgeving af. Ze had geen enkele training gehad, maar probeerde haar zintuigen op scherp te zetten. Gelukkig ging Maze de omgeving af, hij wist veel beter wat hij deed. De kust is veilig. Mooi! Tevreden stapte Blackkit weer verder, maar voelde hoe de duisternis haar toch wat angstiger maakte dan ze van tevoren van zichzelf had gedacht. Ze begon dichter bij Mazepaw te lopen dan ze eerder deed, tot ze merkte dat ze praktisch gezien tegen zijn flank aan liep. Ze was een paar manen jonger dan de apprentice, maar de afgelopen weken was ze flink gegroeid. Binnen niet al te lang zou ze een fatsoenlijke leeftijd voor een apprentice hebben. Ze was niet heel veel kleiner dan Mazepaw. "T is koud," bromde ze een beetje.
|
| | | | Onderwerp: Re: Give me all night | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |