Beste mensen,
Ik heb een belangrijke mededeling voor onze Vzw Horseback riding.
Wij zijn al een 2 tal jaar bezig misschien iets minder, en wij moeten ook van onze
fouten leren.
Maar vandaag is er iets gebeurt waar ik wel eens over wil praten en/of discusieren.
Jullie mogen jullie mening ook geven, maar ik vin dit niet kunnen.
Op het begin:Er kwamen
2 oudere mensen. Een koppel. En ze besloten om bij ons te
komen rijden. Wij
ontvingen ze zoals iedereen:
verwelkomend. Nadat ze een paar lessen hadden genomen,
wouden ze zelf paarden. Oké, wij
zochten mee voor hen. En ze mochten
met korting dan hun 2 paarden bij ons op pension zetten. Ze hadden 2 paarden gevonden en wij gingen
ze halen en hielpen hen met het kiezen van GOEDE western zadels en paarden gerieven.
Wij deden ons uiterste best om hen te helpen.Maar daarna:Nadat ze even bij ons stonden met hun paarden, voelde ze zich een
beetje te veel thuis. Ze begonnen ons te
comanderen enzo.
Wij zeiden er niks op en gingen er ook niet tegenin.
Maar we gaven hen wel telkens kortingen, enzo. Dus
ze hoefde niet te klagen. Toen brachten ze hun
hond mee. Deze
beet naar zowel
paarden als blijkbaar ook naar
mensen. Die hond had eerst naar mijn
stiefvader en dan naar mijn
moeder en daarna naar zijn
eigen baasje gebeten. Waarna Danny (mijn stiefvader) en mijn moeder al zeiden dat ze
liever niet hadden dat die hond
in de weide zou rond lopen, want die zou de paarden nog serieus kunnen bezeren. Maar de baasjes
luisterde niet. Paar dagen later gingen mijn ouders les geven. En het baasje van de hond (die zijn eigen hond niet eens kon houden en al helemaal niet onder controle had) ging toen de
weide in, de hond had al geen muilband aan, dus als die hond zijn eigen had los getrokken zouden er gewonden zijn gevallen. Wij kwamen met onze
welch pony met een kindje naar boven (we hebben een padock in de weide, en een plek waar je kan op zadelen en afzadelen) om de pony af te zadelen. Die
hond zat nog steeds met zijn baasje in de wei, die hond begon naar spirit (onze welch)
te blaffen waardoor
spirit even verschoot. Dat
kindje die erop zat was bijna aan het
huilen van schrik van die hond. Dus dat is ookal niet kunnen.
De druppel.Het paardje, Zora(het paard van de ruzie zoekers), kreeg een zwelling ofzo iets onder haar elleboog. Wij (ik en Danny) zorgde voor een
trailer zodat ik en Danny het paard naar de
kliniek konden brengen. Weer hadden we onze tijd in hen verspilt,
weer om goed te doen.
Nooit hebben ze
‘bedankt’ gezegd. Egoïsten dat ze zijn. Maar oké daar zeiden we ook niets van. Toen het paardje was
geopereerd gingen wij haar weer halen. We kregen te horen dat het diertje
10 dagen op beton moest staan, zonder dat ze kon gaan liggen. Eerst dachten we haar bij andere mensen te zetten, waar nog stallen hadden, maar die
mensen moesten nog werken doen in hun hof. Wat durfde die mensen zeggen?
Kunnen ze geen 10 dagen wachten voor ze aan hun hof gaan beginnen, nee? Dat zou ik nooit durven zeggen of vragen aan andere mensen. Maar toen waren we weer zo vriendelijk geweest er niet op te antwoorden en die merrie vanachter
in onze tuin te zetten. Daar hadden we nog een stal staan. Goed we hadden
alles klaar gezet,
speciaal voor hun een hooiruif gehangen enzo zodat het dier er proper stond. Ik en mama waren vanachter een
andere ren voor de kippen aan het maken, het was toevallig aan het regenen, dus zette we
regen tonnen om de dieren hun verblijf te kunnen reinigen. Zodat de ammoniak al weg was. Maar toen we even weg gingen had de
eigenaar van het paard die
regen tonnen gewoon uit gekiept, omdat ze
dacht dat dat voor
drinkwater moest gebruikt worden voor haar paard. (Dus kort gezegd ze dacht dat de wereld rond haar gat draaide. Mmoesten we nog shaun fontaine water gaan geven aan haar paard of wat? Als regen water proper is mag je dat heus wel gebruiken als drink water.) Weer hadden we er niets van gezegd.
Maar toen !!! Ze gebruikte de waterslang om haar water drinken te geven,
op zich is daar niks verkeert aan. Maar w
e hebben een pup, die daar kon in bijten, omdat ze die waterslang niet terug oprolde. Dus
Danny stuurde een vriendelijk bericht naar haar om te zeggen dat ze die slang moest oprollen, zodat deze niet kon kapot gebeten worden. Maar zij begonnen te zeggen:
IK BEN HET BEU. Danny zei van als ze het beu was dat ze dan maar moest opstappen. Ze zijn toen afgekomen en ze hebben
3 uur op ons terein gezeten om ons te stalken!!! Toen hebben ze
zonder redenen de politie opgebeld. En ook nog eens op
kapaza en 2de hands en op bokt.be gezet dat we bedriegers zijn. Nu zijn de advertenties al verwijdert. nu willen ze voor zonder reden naar de vrede rechter gaan, waarom? Dat weet ik niet (Zelfs de politie zei dat dat een onnodige zet was.). Ook heeft die vrouw mijn
moeder willen bezeren enzo. Maar dat moest ze niet risceren. (Er is nog veel meer gebeurt, maar dat kan ik zo niet uitleggen.)
Maar bon? Wat vinden jullie hiervan? Wij zijn echt
geen slechte vzw. Wij
proberen mindervalide en minderbedelde mensen/kinderen een kans te geven om te leren paard te rijden. Je kan altijd onze site bekijken, dan zien jullie wel dat ik de waarheid spreek.
Www.horsebackriding.beXx Nathalie.