Genetics - Pagina 2

IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
BEWARE THE BEAST
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
Admin
Admin
Admin
Mod
Mod
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT

Deel

Genetics

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
Shadecore
Member
Genetics - Pagina 2 DPKsfdL
74
Actief
Shadecore
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimeza 1 nov 2014 - 16:27

antwoorden:

om eerlijk te zijn denk ik dat ik enkel de laatste juist heb :'3

Laatst aangepast door Shadecore op za 1 nov 2014 - 17:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Merlene
Member
Lilith †
87
Actief

CAT'S PROFILE
Merlene
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimeza 1 nov 2014 - 16:49

Antwoorden:

xD dit is leuk.
Icyrose
Member
Quinty
1869
Afwezig

CAT'S PROFILE
Rank:
Icyrose
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimeza 1 nov 2014 - 17:59

Antwoorden >:

Biologie bijschaven, dit was mn lievelingsonderwerp xD

Laatst aangepast door Icyrose op za 1 nov 2014 - 20:54; in totaal 1 keer bewerkt
Nevermind
Member
Genetics - Pagina 2 KnAKe1D
Sean
3462
Actief
and as he was the black canvas, they drew stars and a moon to make him a glorious night

CAT'S PROFILE
Rank: Old man
Nevermind
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimeza 1 nov 2014 - 19:50

Antwoorden:
Hayden
Member
564
Actief
Hayden
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimeza 1 nov 2014 - 20:53

antwoorden les 1:

misschien kan je je lessen in de beginpost in een spoiler ofzo zetten, zijn ze net wat makkelijker te vinden scheeld een topic doorzoeken Very Happy
Wintersong
Member
Cynthia
917
Afwezig

CAT'S PROFILE
Wintersong
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimeza 1 nov 2014 - 21:02

Ik ga het maar weer opfrissen, kijken of ik het nog kan beter gezegdxD

Spoiler:
Snowcrystal
Member
Miss Pettyfer
4632
Actief

CAT'S PROFILE
Snowcrystal
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimeza 1 nov 2014 - 21:05

*kruist vingers*
here goes

opdr 1:
Tallshadow
Member
Genetics - Pagina 2 4pt8gz
☙Emma☙
17101
Actief
"Never gonna give you up, never gonna let you down"

CAT'S PROFILE
Rank:
Tallshadow
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimeza 1 nov 2014 - 22:55

Let's see (:
Spoiler:
Wolfgaze
Member
456
Afwezig

CAT'S PROFILE
Wolfgaze
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimeza 1 nov 2014 - 23:12

My answers:

Benieuwd naar de antwoorden >D
Dogdance
Member
Babs
1452

CAT'S PROFILE
Dogdance
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimezo 2 nov 2014 - 11:24

Oké, laat ik maar met les twee beginnen. c: Als eerste beginnen we met de antwoorden van de vragen van de vorige les:

Een zwarte kat die drager is van chocolade:
Een beige (fawn) kat:
Een chocolade kat die drager is van Dilution:
Een zwarte kat die niks draagt:
Wat me heel erg is opgevallen, is dat als er niks gedragen werd bij Dilution, dat heel erg veel die hebben weggelaten. Dit moet je niet doen. De DD heeft ook betekenis. (; Jullie lieten immers niet de BB weg toen de kat niks droeg. c: Voor de rest hebben een aantal mensen toen ik niks zei over drager of niet de meerdere mogelijkheden ingevoegd. Dit is niet fout en dat mag altijd. Als je niks weet van de ouders van de katten, dan kan het altijd zorgen voor meer interessante kleuren combinaties. c:

Litters voorspellen
We gaan nu langzaam een stapje verder met het voorspellen van een nestje. De andere genen komen later. (; Voor nu houden we het dus bij het B gen en het D gen. Als een kat kittens krijgt, krijgen deze kittens van beide ouders één van de twee genen uit hun genen paren. Dus, een kitten met een BB DD moeder en een bb dd vader krijgt deze genen mee: Bb Dd. Deze kitten zal dus zwart zijn en chocolade en dilution dragen.

Hoe werkt dit dan? Als je het lastig vind om voor te stellen, kun je het in een zeker Punnett Square (Een soort kruisingstabel) zetten. Dit ziet er ongeveer zo uit:

In het geval van deze square is het met bananen gedaan. Je hebt het dominante gen Y wat voor gele bananen zorgt. Verder heb je het recessieve gen y wat voor groene bananen zorgt. Als je deze twee bananen kruist (Zie tabel), heb je de kans dat je yy bananen krijgt (recessieve y van de gele banaan, y van de groene banaan) of dat je Yy bananen krijgt (Dominante Y van de gele banaan, y van de groene banaan). Hetzelfde werkt voor kittens, behalve dat je nu geen tros bananen hebt, maar dat je kittens hebt. Later zullen we zien dat kleuren van kittens ook nog geslachtsafhankelijk zijn, maar dat laten we voor nu buiten beschouwing.

Voorbeeld
Stel, je hebt een lilac moeder en een cinnamon vader die dilution draagt. Eerst zoek je de genotypes uit. Deze zijn als volgt:
Moeder: bb dd (bb' mogelijk, indien niet genoemd, mag je hier vanuit gaan)
Vader: b'b' Dd

Als we nu gaan kijken naar de Punnett Squares:
Genetics - Pagina 2 GxyfXUnGenetics - Pagina 2 9TGhlaU
Aangezien ik van kleurtjes houd, ben ik ervan uitgegaan dat mama ook cinnamon draagt. Hieruit kan ik de volgende genotypes opmaken voor de kittens:
bb' Dd: Chocolate (Drager van cinnamon + dilution)
bb' dd: Lilac (Drager van cinnamon)
b'b' Dd: Cinnamon (Drager van dilution)
b'b' dd: Fawn (Draagt niks)

Als ik ervan uit was gegaan dat mama geen cinnamon droeg, dan was alleen chocolate en lilac mogelijk, maar dan waren ze wel altijd dragers geweest van cinnamon. Geen zorgen, op het gegeven moment heb je die squares niet meer nodig. Ik gebruik ze meestal niet meer, maar om overzicht te creëren is het makkelijk om zo'n square te maken als je net begint.

Dus, mijn antwoord zou zijn:
Antwoord:

De opdrachten
Jullie opdracht voorbeeld hebben jullie daar boven al gehad. Ik wil graag dat jullie de kittens voorspellen voor twee katten. Bij de eerste 2 geef ik het genotype erbij, de laatste is lastiger en krijgen jullie alleen beschrijving van de kleuren. Dan mogen jullie zelf weten waar jullie vanuit gaan qua genotype. (; Zet alles weer netjes in een spoiler!

x Zwarte moeder (BB Dd) x Blauwe vader (BB dd)
x Chocolade moeder (bb' Dd) x Zwarte vader (Bb Dd)
x Fawn moeder x Zwarte vader

Succes!
.Littlekit
Member
Quinty
39
Actief

CAT'S PROFILE
.Littlekit
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimezo 2 nov 2014 - 11:41

Antwoorden (A):
Silhouette
Member
Aiméeeeeeee
1371
Actief
I was born to die
Like everyone on earth
But I want to be the reason
You fulfilled your purpose

CAT'S PROFILE
Rank:
Silhouette
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimezo 2 nov 2014 - 11:44

Ik sluit me hierbij aan.
Altijd handig om te weten.

Opzich haal ik wel goede cijfers op erfelijkheid,al let ik nooit op bij bio...
Wintersong
Member
Cynthia
917
Afwezig

CAT'S PROFILE
Wintersong
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimezo 2 nov 2014 - 11:50

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik het in het Engels heb gedaan, want dat ben ik gewend.

Spoiler:
Shadecore
Member
74
Actief
Shadecore
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimezo 2 nov 2014 - 12:10

hopelijk heb ik het juist :'3:
Tallshadow
Member
Genetics - Pagina 2 4pt8gz
☙Emma☙
17101
Actief
"Never gonna give you up, never gonna let you down"

CAT'S PROFILE
Rank:
Tallshadow
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimezo 2 nov 2014 - 13:39

Spoiler:
Strugglebug
Member
Genetics - Pagina 2 Tumblr_inline_nh628nzmL11reahq0
Daanz
550
Actief

CAT'S PROFILE
Rank:
Strugglebug
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimezo 2 nov 2014 - 17:18

Antwoorden:

Wauwie x'D
Snowwhite
Member
Jeltje
103
Afwezig

CAT'S PROFILE
Snowwhite
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitimezo 2 nov 2014 - 19:08

Mijn antwoorden::
Gesponsorde inhoud
BerichtOnderwerp: Re: Genetics   Genetics - Pagina 2 Icon_minitime

Genetics
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Cattalk-
Ga naar: