[Mag ik een beetje tips geven? (: Je let goed op leestekens, maar af en toe vergeet je ze wel. Dat is op zich niet zo erg, maar voor de andere is het soms minder aangenaam om te lezen. Misschien dat je ook wat meer details kan meegeven over wat je doet, bijvoorbeeld niet alleen zeggen dat hij viel, maar hoe hij valt en wat hij erna of tijdens de val voelt. En nog een laatste tipje, gebruik één vorm. Hierin gebruik je de ik-vorm en de hij-vorm. Je zegt "ik draaide me snel om" maar je zegt ook "hij had die staart al eens eerder gezien". Voor de rest, nog een goede tekst (: ]
Langzaam maar zeker sloop hij tussen de struiken naar voren. Het kleine konijntje huppelde heen en weer en graasde af en toe eens gras. Het diertje had helemaal niks van zijn aanwezigheid in de gaten.
Ondanks de wind die tussen de takken van de bomen heen waaide, was het verdacht stil in het bos. Buiten het geluid van hier en daar een vogeltje dat zong of een eekhoorn die razendsnel over de grond schoot was er niks te zien of te horen.
Ineens werd hij het gewaar. Het geritsel van bladeren. Het knappen van twijgjes.
Langs hem heen liep een vos uit de struiken tevoorschijn. Zijn glanzende vacht was helemaal rossig, enkel zijn snuit en ogen waren pikzwart. Als een bezetene rende hij achter een jong, wit katje aan.
Lionpaw had geen seconde te verliezen en vloog recht op het tweetal af.