143
| |
| Onderwerp: Lotte's poems =3. wo 30 maa 2011 - 22:58 | |
| Haay mensjes (: Hier ben ik weer, met myn gedichten. Beetje gevarieerd, soms rijm soms niet. Ik zou zeggen open de spoilers, lees ze en zeg wat je ervan vind.(: - Dromen:
Langzaam, diep en stil leven onze dromen voort Ze zijn zo vloeibaar als water En als wind die zachtjes in onze oren fluistert Volg me, volg mijn weg En zachtjes tussen de rotswanden sijpelend Zoeken ze hun eigen baan Om uiteindelijk, ergens ver daarvandaan Terecht te komen in de rivier van Onze verlangens Die dan weer uitmondt in de oceaan van gevoelens Zolang zullen ze reizen, Zolang is hun weg En ooit zullen ze ons bereiken En dan worden de dromen echt
- Een knuffel tegen verdriet:
De orkaan van pijn en verdriet kolkt door mijn lichaam heen En ik kan het allemaal verbergen voor de rest In stil zwijgen en gemaakt lachen, maar soms gaat het weer even niet En dat was vandaag weer even zo Maar gelukkig was jij er. Tegen jou kan ik zoveel vertellen Zelfs die pijn die ik mijn hele leven meesleur In mijn diepste waterput En met je warme armen om me heen ben ik even niet meer helemaal alleen Je zachte medelijden die me over mijn hart streelt Heb ik nu echt heel hard nodig Dikke druppels die over mijn wangen glinsterend naar beneden rollen Als een waterval En dan zachtjes belanden op je bruine haren Ik zie ze vallen, ik voel ze kletsen Zij zijn de enigen die mijn verdriet kunnen begrijpen Maar jij helpt me natuurlijk ook Door er voor mij te zijn Zoals ik er voor jou ben
Een knuffel van jou was het enige dat ik nodig had.
- Je bent er niet meer..:
__________________ Je bent er niet meer. ______________ Soms wou ik dat ik je nog Één keer kon zien Dat ik je tranen nog eens kon proeven Wist ik maar hoe Ik dit nu verdien Maar wat ik ook wil, Het zou toch niet meer hoeven
Wist ik maar wanneer Het zou gebeurd zijn Wist ik maar precies hoe het zou gaan Wist ik maar hoeveel Jij leed met die pijn Had ik maar stiekem een voorgevoel Dat je zou doodgaan.
Kon ik maar eens Met je mee gaan vliegen Dat ik toch voor één keer Vleugels kon hebben Maar het leven kon je Maar niet genoeg bedriegen Dat de dood je reeds Zou pakken...
Kon ik je maar nog één keer zeggen Dat ik je nooit meer zou zien. Kon ik maar voelen wat Jij toen voelde dat moment Dat ik je hand kon pakken Maar ik dat niet verdien Dat ik op voorhand zou zeggen Dat je me in de toekomst nooit meer kent.
Ben je me nu vergeten Zie je me nu nog staan Is het dan mijn schuld Heb ik je te vroeg laten gaan Kon ik dat niet gewoon allemaal op voorhand weten
Nu voel ik ellende Zoveel verdriet dat Ik zou kunnen Even weggaan van de wereld Samen met jou Dat ik zou doorvertellen dat ik je ooit kende Dat je te goed was voor deze wereld.
__________________ Nu zwijg je voor altijd en rust je in vrede. __________________
Jean Gestorven op 6 september 2008 Aan darmkanker.
- Vliegen:
Soms droom ik dat ik kan vliegen Maar dromen zijn toch steeds weer bedrog En toch ga ik hier niet over liegen Het zijn gewoon dromen, maar toch
Ik zie alles, alle dingen Ik zit in een stoel en ik hoef maar even te springen En daar ga ik dan Ik vlieg zo ver als ik kan
Ik hou mijn ogen wijd open Ik kan alles zien voor een keer Ik land en ik moet terug aanlopen Ik spring, ik vlieg en daar ga ik weer
Ik voel het ruisen van de bomen En de vogels die dan langs me komen En met de wind tegen mijn gezicht Doe ik mijn ogen voor even dicht
Ik spreid mijn armen en ik voel de kracht En als ik ’s morgens terug ontwaak Dan voel ik me helemaal volmaakt Ik zit in mijn eigen wereld, en zo gaat dat elke nacht
- Alleen:
Ik staar naar de onderkant van myn schoen Het is eenzaam hier op straat Het is allang niet meer zoals toen Nu de wereld byna stilstaat.
In de verte hoor ik zachtjes donder Ik zit te wachten op het niets Ik zit te hopen op een wonder Maar het helpt me helemaal niets.
De kilte diep verzwegen In het jasje van de straat Opeens valt er zachtjes regen Dat me zelfs niet eens kouder laat.
Ik voel een druppel op mijn wang Staar glazig naar de stilstand De hemel heeft me in bedwang Wat is er toch steeds aan de hand Ik staar eigenlijk nog in het niets Ik leg myn hand op myn wang spontaan Maar dan opeens voel ik iets... De druppel op myn wang is geen regen, maar een traan...
- Gedachten:
Mijn gedachten hebben nog honger, en toch zijn ze moe Het is een warboel en ze weten niets af van al dat gedoe. Niet wetend wat de toekomst brengt Een gedachte die strijd, een gedachte met emotie Maar vooral een gedachte die hoort, ziet En er iets op zeggen dat gebeurt helemaal niet De gedachte blijft zwijgen, de stille woede die in het hoofd krioelt En dat doet de andere pijn. Niet weten wat ze moeten zijn, want mijn gedachte is nog maar klein. Mijn gedachtes hoeven niet te luisteren naar hetgene dat ze bindt. Ze hoeven niet te schreeuwen naar het verlangen wat ik vind. Want vanbuiten zeggen ze, je bent nog maar een kind Maar eigenlijk kunnen ze veel meer begrijpen, Zelfs al zeggen sommige gedachten je niks, Van wat de mensen van binnenuit helemaal verslindt Want zintuigen zeggen meestal meer dan genoeg
Steelheart | Lionpaw | Poisonrose |
|