|
| Sure I can Catch that! -Goos assignment- | |
| Lucaaaa 150 Actief
| |
| Onderwerp: Sure I can Catch that! -Goos assignment- do 31 jul 2014 - 19:42 | |
| Riverspring trippelde vrolijk door het natte mos, de geuren van de pas gevallen regen vulde haar zintuigen. Kort hield de poes haar pas in om alles op haar in te laten werken. Wat was dat toch heerlijk, een kat zijn! Ze zou zich niet kunnen voorstellen dat ze bij een andere clan hoorde, een clan waar je niet de hele tijd het stromen van een rivier hoorde, of gewoon water op kon zoeken als je het te heet had. De zwart poes glimlachte bij deze gedachte, Riverclan was waar ze thuis hoorde. Dat was zeker. De vrouwelijke warrior vervolgde haar pas, haar pootjes raakte het natte mos hier en daar zachtjes aan, maar ze probeerde plasjes water te vermijden. Water was leuk, maar in natte voeten had ze nu geen zin in. Riverspring was op weg naar de rivier, waar ze wat lekkere visjes zou kunnen vangen. Of mischien wel een hele grote vis. Glunderend liep ze voort tot ze het stromende water al kon horen. Ik ben er bijna Met snelle passen liep ze naar de rivier. Hier was een goed stekkie om te vissen, de grond was plat en links en rechts van haar stonden twee stenen. Lekker beschut dus. Ook in de rivier zelf staken een hele hoop stenen uit, handig voor als je een avonturier was. De poes ging zitten en staarde geconcentreerd naar het water, ze zag wel wat visjes maar die waren te klein, vond zij. Te klein, te klein, te kl-GROOT! Een ontzettend grote vis zoefde langs, zonder ook maar iets na te denken sloeg Riverspring haar klauwen er in. "Haha got ya!" Ze wilde trots haar vangst omhoog halen toen ze merkte dat deze veel te zwaar was, en hup zo kukelde ze het water in. spartelend wilde ze naar de kant zwemmen, maar ze had een ding over het hoofd gezien. De stroming, deze was nogal sterk en Riversrping werd dan ook meegenomen dieper de rivier in. Voordat de poes terug kon zwemmen zat ze vast. He? Ik zit vast, maar hoe? Ze keek om zich heen, ah daar waren de problemen. De stroming had het zwartje bolletje vacht tussen twee grote rotsen laten klappen, haar achterwerk zat nu muurvast tussen de twee rotsen, de naïeve kat kon dus geen kant op. Er zit niks anders op dan om hulp te schreeuwen dacht de poes geërgerd. "Hallo? IEMAND? HELP" Miauwde ze op haar aller hardst, in de hoop dat iemand haar kreet had gehoord. Te enthousiast vissen kon dus ook.
-kom vast te zitten tussen twee stenen tijdens het vissen.- |
| | | You know me ~ 239 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- do 31 jul 2014 - 19:53 | |
| Tijdens het jagen op vissen was het belangrijk dat je schaduw niet in het water belandde, vissen zouden meteen doorhebben dat je er was. Tevens was het belangrijk om stil en geduldig af te wachtten tot er een vis langs zwom. Geen beweging, geen geluid, rustig blijven zitten, wachten tot er een langs kwam. Net iets te ver kwam er ook een vis langs, maar het zou te riskant zijn om die te vangen. Hij had ook in het water kunnen staan om te wachten op een vis, maar de stroming was nu te sterk daarvoor. Een andere, gigantische vis kwam dichter bij de kant langs gezwommen, en geen moment aarzelde Shademask en sloeg zijn poot in het water. Hij hoekte de vis de lucht in, wat moeizaam ging maar wel lukte en liet de vis op de grond vallen. Met een snelle sprong lande hij op de vis en maakte een einde aan het leventje van de vis. Trots nam hij zijn net gevangen prooi in zijn bek en wou naar een ander stuk water gaan om de volgende vis te vangen... tot er een hulpkreet door het woud heen weergalmde. Kort vernauwde hij zijn ogen, maar hij aarzelde geen moment en ging er op af. De nood kreet kwam van tegen de stroming in. Hij rende om hoog tot hij zag waar het vandaan kwam. Het was Riverspring, ze zat vast. Hij legde zijn vangst op de grond en rende naar haar toe. "Rustig blijven, voor je het weet ben je weer los," verzekerde hij haar. Voorzichtig stapte hij van rots naar rots door de rivier heen, water sloeg tegen zijn poten aan en maakte het moeilijk voor hem om zijn evenwicht te bewaren. Maar het lukte prima. Hij kwam al snel bij Riverspring aan, ze zat met haar achterlijf vast tussen twee grote rotsen. "Oké, ik pak je bij je nek vel en probeer je omhoog te trekken, terwijl ik dat doe probeer jij je zelf omhoog te duwen met je voorpoten, wanneer dat gelukt is zal ik je naar achteren trekken zodat je achterlijf langzaam weer los zal komen... gaat dat lukken denkje?" Legde Shademask vragend uit, hopend dat ze er vertrouwen in had.
|
| | | Lucaaaa 150 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- do 31 jul 2014 - 20:10 | |
| Voordat ze het wist zag ze al een kat haar kant opkomen, he? Dat was geen Riverclankat! Eventjes raakte Riverspring in paniek, bang dat hij slechte bedoelingen had. Maar die paniek nam al snel plaats voor vertrouwen toen ze zijn woorden hoorde. " Ja ik denk wel dat ik dat kan..." Zei ze met een aarzelende glimlach. De kat greep haar stevig vast bij haar nekvel en probeerde haar eruit te krijgen, en dat terwijl hij zelf ook nog zijn evenwicht moest bewaren. De lenige poes zette zich af met haar achterpoten, wat blijkbaar hielp van ze schoot als een zwarte kanonbal tussen de rotsen uit. Haar lijf landde in het water, maar gelukkig had de kat haar nog stevig vast, en zo kon hij haar op het droge trekken. Toen Riverspring eenmaal met alle vier haar pootjes bij de kant was aangekomen, liet ze een grote zucht ontsnappen. "Jemig, ik schaam me dood. Je zal wel denken dat ik een hele slechte riverclanner ben" Grinnikte de poes. "Maarja niks aan te veranderen, en oja bedankt he!" Ze glimlachte naar de kater en begon zichzelf een schoonmaak beurt te geven, dat was wel nodig nu haar vacht zo glad was als een aal. "Het punt is dat ik soms vergeet me koppie te gebruiken...Ik denk dat je dat naïef noemt, soms." Een beetje verlegen keek ze naar haar pootjes waarvan het water nog op de grond druppelde. Deze keer had ze geluk gehad. |
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- do 31 jul 2014 - 21:03 | |
| Stevig trok de kater aan de nekvel van de poes terwijl zij zich zelf los duwde. Toen hij voelde dat ze wat losser zat trok hij haar naar achteren, waardoor ze uit de greep van de twee rotsen kwam. Hij verloor bijna zijn evenwicht, maar de Riverclan warrior wist zich zelf te herpakken en de kattin zo te helpen naar het vaste land. Toen zij op het land terecht gekomen was, sprong Shademask achter Riverspring aan. "Jemig, ik schaam me dood. Je zal wel denken dat ik een hele slechte Riverclanner ben," miauwde ze. Shademask vernauwde zijn ogen. Een ongelukje zat toch in een klein hoekje? Iedereen kon het overkomen. "Nee, dat denk ik niet," miauwde hij simpelweg. "Maarja niks aan te veranderen, en oja, bedankt he!" Vervolgde de poes. "Geen dank, clangenoten helpen elkaar," miauwde hij. Ondertussen begon Riverspring haar vacht door te likken. Shademask ging zitten en likte enkel zijn poten droog. "Het punt is dat ik soms vergeet mijn koppie te gebruiken... Ik denk dat je dat naïef noemt, soms," vertelde de poes. Shademask keek op. "Ik snap het niet, zo iets kan toch gewoon gebeuren. Ook als je een warrior bent," sprak hij nuchter waarna hij verder ging zijn poten droog te likken. Vervolgens gleed zijn blik naar de vis. "Wat was je eigenlijk aan het doen?" Vroeg hij uiteindelijk, zijn blik weer naar Riverspring verplaatst.
|
| | | Lucaaaa 150 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- do 31 jul 2014 - 21:25 | |
| OOC; oh sorry ik dacht dat je een shadowclan kat was! Dom van me :/
"Ik snap het niet, zoiets kan toch gewoon gebeuren, ook als je warrior bent." Riverspring keek op en glimlachte, haar ogen stonden vriendelijk en ze sprak dan ook op een vriendelijke toon. "Natuurlijk, ik vergeef mezelf ook iedere keer. Het punt is, het gebeurt wel heel vaak bij mij. Dat soort foutjes als vervolg van niet nadenken" ze grijnsde, deze kat was tenminste iemand die foutjes niet zag als vreselijke mislukkelingen. De poes was in haar leven al genoeg katten tegen gekomen die wel zo dachten. "Wat was je eigenlijk aan het?" vroeg de kat terwijl hij een blik op de vis wierp. "Oh, tja..ik was van plan een vis te vangen..alleen die bleek dus te groot, maar daar had ik van tevoren niet bij stil gestaan." De zwarte poes schudde haar kopje en keek naar zijn vangst. "Jouw naam is Shademask toch?" Vroeg ze zacht, maar op een vriendelijke toon. "Mooie vangst heb je daar, daar kunnen heel wat katten van smullen!" De poes keek opgewekt naar de kater en vervolgde haar wasbeurt, om daarna gelijk weer op te kijken, dit keer had de poes een wat serieuzer gezicht. "Ik ben je echt dankbaar." miauwde ze zacht, haar verlegen ik weer toonbaar makend keek ze naar de grond, maar vervolgens ging ze gewoon weer verder met haar wasbeurt. |
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- do 31 jul 2014 - 22:43 | |
|
Eigenlijk vond Shademask de poes maar wat raar. Ze haalde zichzelf voortdurend onderuit. "Natuurlijk, ik vergeef mezelf ook iedere keer. Het punt is, het gebeurt wel heel vaak bij mij. Dat soort foutjes als vervolg van niet nadenken," reageerde ze. "Ik denk niet dat het 'het niet na denken' is, in mijn oren klinkt het als niet opletten, en iedereen heeft wel dat ze meerdere malen niet goed opletten omdat ze zich meer ergens anders op focussen," besloot de birmaanse kater. "Oh, tja..ik was van plan een vis te vangen..alleen die bleek dus te groot, maar daar had ik van tevoren niet bij stil gestaan." Toevallig was de vis die Shademask gevangen had, de vis die Riverspring had geprobeerd te vangen, enkel was het natuurlijk onmogelijk voor de kater om dat te weten. "Jouw naam is Shademask toch?" Vroeg de zwarte poes. De kater knikte, "dat klopt, Riverspring," miauwde hij rustig. "Mooie vangst heb je daar, daar kunnen heel wat katten van smullen!" Complimenteerde de poes hem enthousiast. Zo was ze nog verlegen en beschaamd, zo enthousiast, en nu was ze wéér verlegen. "Ik ben je echt dankbaar," haar stem was zacht, en verlegen keek de poes naar haar poten. Ergens begon het Shademask op zijn zenuwen te werken, maar hij hield zich koel. "Clangenoten helpen elkaar," herhaalde hij rustig waarna hij opstond. "Misschien is het beter voor jou als je weer terug in de richting van het kamp gaat," miauwde hij nuchter. "Straks krijg je White Cough, en dat lijkt me niet echt fijn, voor zowel jou als voor de rest van de clan," miauwde hij rustig. Hij veegde de bladeren van zijn gevangen prooi af en nam de vis terug in zijn bek. Die moest trouwens ook terug naar het kamp voor die niet meer goed was.
|
| | | Lucaaaa 150 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- do 31 jul 2014 - 23:02 | |
| Riverspring wist niet echt wat ze van de kat moest denken. Hij antwoordde heel koeltjes en zei telkens dat ze zich zelf onder uit haalde. "Ik haal mezelf helemaal niet onder uit, ik vind het namelijk geen enkel probleem dat ik soms niet na denk. Geeft het leven een extra draai" zei de poes koeltjes terug. "Misschien is het heter voor jou als je weer terug naar het kamp gaat" miawde Shademask nuchter. Waarom was dat opeens beter? Hij deed Riverspring denken aan haar vader, alleen de iets jongere versie ervan. "Straks krijg je White cough, dat lijk me niet echt fijn voor zowel jou als voor de rest van de clan" miauwde de kater. Met een opgetrokken wenkbrauw keek ze hem aan, Shadepaw nam de vis in zijn bek en maakte aanstalten om terug te lopen. "Ik loop wel mee" Zei de poes nuchter. Opeens was ze de neiging om vriendelijk te doen verloren, dus bleef ze koel, zonder emotie. Zonder een woord te zeggen liep ze achter de oudere kat aan die met forse stappen vooruit liep, de vis bungelend in zijn bek.
OOC; Er kunnen spelfouten in zitten, mobiel post :/ |
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- do 31 jul 2014 - 23:08 | |
|
Hij merkte dat de poes in eens een hele andere draai kreeg. Voelde ze zich aangevallen? Dat was nou ook weer niet zijn bedoeling. Maar zich er druk om maken deed hij niet. "Ik haal mezelf helemaal niet onder uit, ik vind het namelijk geen enkel probleem dat ik soms niet na denk. Geeft het leven een extra draai," miauwde Riverspring. "Prima, toch? Als jij er gelukkig van word. Ik bedoelde er niks gemeens mee," miauwde hij met een koele glimlach op zijn knappe gelaat. Vervolgens zag hij in dat de zwarte poes nog steeds doorweekt was, of in ieder geval nat. Want zo snel drogen was met dit weer niet mogelijk. Tevens was het nog steeds koud, als of Leafbare nog maar net voorbij was. Maar Leafbare was niet nog maar net voor bij, het was allang voorbij, maar de kou bleef, al was het niet meer onder de nul graden. De kater adviseerde de poes dat het beter was om terug naar het kamp te gaan, gezien het risico op iets als White Cough zo alleen maar groter werd. En dat leek hem in deze tijden niet handig. De kans dat het Green Cough werd zou dan alleen maar groter worden. En negen van de tien stierven daar aan. Daar voor hoefde je geen medicine cat te zijn omdat te weten. Het was gewoon algemeen bekend. "Ik loop wel mee," verkondigde de poes nuchter. Met de vis in zijn bek draaide hij zijn kop naar haar toe en glimlachte vriendelijk, maar koeltjes. Zeker dat die poes raar was, maar niet zo zeer in het negatieve. Op een rustig tempo begon hij koers te zetten naar het kamp, Riverspring wel wat in de gaten houden, want vast zitten in een rivier gaf niet echt veel goeds.
|
| | | Lucaaaa 150 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- do 31 jul 2014 - 23:22 | |
| Misschien had Riverspring zich wat té koeltjes gedragen, ze moest gewoon zichzelf zijn dat was het! Ze rolde haar ogen, sociaal onhandig was ze sowieso. "Ik zie je niet vaak verschijnen buiten het kamp, of eigenlijk zie ik je in het algemeen niet vaak. Hou je er van binnen te zitten?" zei de poes nog steeds op een koele toon, maar er was zeker wat nieuwsgierigheid in te vinden. Riverspring versnelde haar pas zodat ze naast de kat kwam te lopen. Ze liet haar geel kleurige ogen langs zijn vangst gaan, het was een mooie vis. Vooral heel groot, bijna even groot als de vis die zij had willen vangen.. Nee hij wás even groot, het was zelfs de zelfde vis zag ze nu. Een paar kleine gaatjes waren te zien in de schubben, afkomstig van haar klauw. De zwarte poes grinnikte, eigenlijk wel ironisch dit. |
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- vr 1 aug 2014 - 0:28 | |
| Bewust negeerde hij het rollen met de ogen van Riverspring. Het had niet iemand moeten zijn die hij sowieso al niet mocht, dan had hij er wel wat feller op gereageerd. Maar omdat Riverspring ergens gewoon een apart typetje was, negeerde hij het. "Ik zie je niet vaak verschijnen buiten het kamp, of eigenlijk zie ik je in het algemeen niet vaak. Hou je er van om binnen te zitten?" Vroeg Riverspring toen. Shademask vernauwde zijn ogen eventjes en legde zijn vis op de grond om te kunnen spreken. "Over het algemeen ben ik gewoon bezig met mijn warrior taken, patrouilleren, jagen, en zo voort. Het is gewoon dat we elkaar niet eerder zijn opgevallen," miauwde hij koeltjes. Een warrior die de hele dag binnen zat, als hij leader was, zou hij zo'n warrior uiteindelijk verbannen hebben wegens nutteloosheid.
|
| | | Lucaaaa 150 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- vr 1 aug 2014 - 0:43 | |
| "Gewoon warrior dingetjes, I see. Zelfde geld voor mij denk ik. Wel zonde dat ik je nooit eerder heb gezien, hoe meer zielen hoe meer vreugd" De poes lich een zucht aan haar lippen ontsnappen. "En dan zou dit ook wel wat minder ongemakkelijk zijn" zei ze meer tegen zichzelf dan tegen de kater. Riverspring had heus wel in de gaten dat hij haar vreemd vond, zulke blikken herkende ze al van kinds af aan. Shadepaw deed tenminste nog zijn best om het te verbergen, of tenminste een soort van gesrpekje aan te gaan. Ze keek naar hem en merkte op dat zijn ogen ongewoon blauw waren, ze schenen als twee kristallen tussen zijn gebruinde snoet. "Heb je de ogen van je moeder of je vader?" vroeg de zwarte poes plotseling. |
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- vr 1 aug 2014 - 0:49 | |
|
"Gewoon warrior dingetjes, I see. Zelfde geldt ook voor mij, denk ik. Wel zonde dat ik je nooit eerder heb gezien, hoe meer zielen, hoe meer vreugd," miauwde de poes. Shademask hield zijn kop even scheef, en knikte toen maar. "Ik heb je vast wel eens gezien, zo groot is het kamp nou ook weer niet, maar ja, gewoon nog nooit echt gepraat, denk ik." Ag, waar ging het ook over. In de clan kende iedereen elkaar, was het niet al te persoonlijk, kwam het wel door verhalen of gewoon elkaar zien. Een Clan was net een familie, alleen dan iets groter. Toen kwam Riverspring met een wat ongemakkelijke vraag. "Heb je de ogen van je moeder, of je vader?" Vroeg ze. Shademask weerhield zich van te zuchten, en glimlachte enkel licht gebroken. "Een mengelmoes van, denk ik," reageerde hij rustig. Ja, zo kwamen ze nooit echt in beweging als ze bleven kletsen. Maar echt storend van Shademask het nou ook weer niet.
|
| | | Lucaaaa 150 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- vr 1 aug 2014 - 1:01 | |
| "Een mengelmoes van denk ik" Riverspring besloot gewoon even haar mond te houden en stevig door te stappen zodat ze snel in het kamp waren. Haar ogen dwaalde af naar het landschap om hun heen, ze was gek op Riverclan, de geuren het geluid alles maakte haar een vrolijke poes. Riverspring wierp even snel een blik op de kat naast haar, zijn gezicht stond koeltjes. Hij was waarschijnlijk gewoon zichzelf, dus vatte ze het niet op als belediging of irritatie.
Eindelijk ze waren bij het kamp, hier kon Shademask zijn vis droppen en kon Riverspring weer terug gaan naar de warriors den. |
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- vr 1 aug 2014 - 1:09 | |
| Een kwetterende vogel schoot uit de struiken, langs de twee katten heen. Het dier was sowieso te snel om te kunnen vangen, maar dat maakte niet uit. Over het algemeen waren Riverclan katten geen veren-eters. Land dieren met hun harige vacht vonden ze al vervelend op zich, maar was enigszins nog wel te eten. Daarom werd er ook wel gejaagd op prooi als; waterratten, veldmuizen, en het enigste gevogelte dat nog wel eens voorkwam waren eenden. Maar de moeite om lijsters, mussen, kraaien en dat soort dieren te vangen..? Dat was zeldzaam. Het bleef stil tussen de twee katten, en ook daar stoorde Shademask zich niet aan. Hij verplaatste zijn zintuigen gewoon naar zijn omgeving, genietend van de geluiden om hem heen. En zo liepen de twee katten verder, hij met zijn grote vis in zijn bek. Na nog even gewandeld te hebben, kwamen ze terug aan bij het kamp. Vrijwel meteen liep Shademask na een knikje aan Riverspring te hebben door naar de prooistapel. Daar legde hij zijn vis neer. "Dit was je dagje zeker wel, niet?" Miauwde hij met een koele glimlach op zijn gelaat geplakt.
|
| | | Lucaaaa 150 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- vr 1 aug 2014 - 11:11 | |
| Riverspring knikte terug naar de kater en trippelde daarna naar een rustig plekje om haar vacht goed schoon te krijgen. Met lange halen likte ze haar nachtzwarte vacht schoon , dit lukte niet echt. Even keek de poes zoekend om zich heen, opzoek naar een plekje waar de zon goed scheen, daar kon ze dan gewoon haar vacht laten drogen. De zwarte poes glimlachte toen ze een perfect plekje zag, boven op een grote rots, daar scheen de zon volop. Kalmpjes bewoog Riversrping zich met grote passen voort, zodat ze al snel bij de rots aan kwam. Een kijken, hoe kom ik er nu op?. De lenige poes zag een kleinere rots er naast staan, Riverspring zette zich af en landde soepeltjes op de kleinere steen. Nu de grote nog. Weer zette ze zich stevig af, en kwam de poes perfect op de rots terecht. Goed, nu zat ze op een goed plekje om haar vacht te laten drogen. Ze liet haar gewicht op de rots neer ploffen en maakte haar vacht zichtbaar voor de zon, al snel viel ze in slaap vanwege de warmte op haar vacht en het geritsel van de bomen. Slaapverwekkend was dat. |
| |
| Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- vr 1 aug 2014 - 11:45 | |
| De birmaanse kater ontving een simpel knikje, waarna de poes weg ging. Schouders ophalend pakte hij een kleinere vis voor zichzelf en sloot zich daar mee aan bij een groep warriors van zijn leeftijd. Zijn ogen gleden even terug naar de zwarte poes, die voor zich zelf een plekje zocht om te gaan drogen. Slim plan. Shademask zelf zou zich bij de volgende patrouille aansluiten om weer te gaan jagen, en die was er nog niet. Dus had hij mooi de tijd om zijn kleine vis op te eten, en nog wat te rusten voor hij op patrouille ging.
OOC: Topic uit~
|
| | | | Onderwerp: Re: Sure I can Catch that! -Goos assignment- | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |