|
| Babs 2730 Actief
| |
| Onderwerp: Tips voor aanmeldingen za 5 jul 2014 - 21:02 | |
| Aangezien iedereen een leuke kans moet hebben bij een aanmelding, leek het me wel leuk om dit topic te maken. Hier in dit topics kun je tips vragen en uitwisselingen voor aanmeldingen voor van alles en nog wat, bijvoorbeeld nestjes, broers en zussen en dergelijke. Alleen opbouwende kritiek graag en zeker niet afkraken. Voorbeelden van aanmeldingen waarvan je zegt hoe het niet moet wil ik hier dus ook niet zien. (; Begrijp dat de tips ook meestal uit persoonlijke ervaring voortkomen en dat de mening van de ene speler de andere speler niet is. (;
Voor mijzelf let ik ook vaak op de activiteit van een speler, een soort kansrekening hoe actief de kitten zal gaan worden. Soms ga ik ook op gevoel af en motivatie. Maar dat is zeker niet het enige op let. Want ja, ik let zelf ook op de netheid van een aanmelding. Dit hoeft nog niet eens in een kader te zijn neergezet, maar gewoon leesbaar. Goede interpunctie, hoofdletters waar ze horen en alles netjes in alineas gezet.
Dit is dus ook mijn tip voor een aanmelding. Zorg dat het netjes en leesbaar is! Maak alinea's om onderdelen netjes te scheiden, gebruik kopjes, geen plaatjes die de pagina uitrekken. Alles wat bij elkaar hoort moet bij elkaar staan en niet overal en nergens. Het hoeft niet eens zo uitgebreid. In het geval van een kader zie ik zelf liever geen donkere tekst op donkere achtergrond of lichte tekst op lichte achtergrond. Niets is zo vervelend als de tekst te moeten selecteren om het te lezen. Zelf vind ik felle kleuren ook heel erg vervelend zoals dit voor een achtergrond van bijvoorbeeld een kader of voor letters, omdat dat flink zeer gaat doen aan de ogen na verloop van tijd. Als ik een aanmelding goed en rustig kan lezen, aangezien mijn concentratiespanne echt schaamteloos laag is, helpt me dat echt om een aanmelding ook echt leuk te vinden. En omdat het er verzorgd uitziet, heb ik zelf ook meer het gevoel dat iemand z'n best op heeft gedaan.
Voor mooie kaders kun je goed op forums kijken zoals A Thousand Fireflies. Vergeet niet om de credits erop te laten, stelen is namelijk niet leuk om te doen. (:
Andere mensen nog op of aanmerkingen/tips/vragen?:3 |
| | | Quinty 1869 Afwezig
| |
| Onderwerp: Re: Tips voor aanmeldingen za 5 jul 2014 - 21:09 | |
| Voor mij persoonlijk vind ik het altijd prettig als een aanmelding gemiddeld lang en duidelijk is. Ik weet van mezelf dat ik erg snel afgeleid ben en koppijn krijg als ik lange stukken moet lezen, dus lange aanmeldingen scan ik door of sla ik volledig over. Het bekende; To long, Don't read. Als je er gewoon voor zorgt dat het overzichtelijk is, maar geen half boek, is het goed genoeg. Je hoeft echt geen ellenlange verhalen erin te zetten :'D Mhm, opmaak is belangrijk, maar het oog wilt ook wat, dus ondanks dat een sheet/kader/whatever niet verplicht is, is het wel altijd leuk. Het geeft aan dat je je hebt ingezet voor je aanmelding Motivatie, ook een goed punt. Als iemand gewoon zegt; "Ik wil een kitten" kom je meestal niet aan de bak. Denk altijd goed na over wat voor kitten je wilt en waarom je deze wilt hebben. Anders verdwijnt die na een paar weken week terug op de accountmarkt en dat is zonde. Verder, mhm. Oh ja, let op de ouders. Dit viel me vooral op bij de aanmeldingen van Brightspots x Polarbear. Alle kittens hadden een andere karakter. Natuurlijk is dat leuk en aardig en natuurlijk is geen enkele kitten hetzelfde. Maar de meeste spelers vinden het vaak ook leuk als ze iets van de ouders terug zien in het karakter van de kittens. Hierop probeer ik zelf altijd te letten als ik een aanmelding maak Denk eraan dat dit mostly mijn mening is, andere kunnen hier weer anders over denken :'D |
| | | Freedje 283 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Tips voor aanmeldingen ma 7 jul 2014 - 22:48 | |
| En hier mijn tips voor een aanmelding.
Wat ik belangrijk vind zijn de namen. Een moeder geeft na mijn idee altijd een naam die bij de kitten past, of vernoemd naar iets dat mooi, indrukwekkend, of speciaal is. Dat doet een moeder uit liefde voor de kitten. Natuurlijk zijn er afwijkende momenten als dat de kittens niet gewenst zijn, en dat een moeder dan bijvoorbeeld een kitten Miserykit noemt. Maar een dolgelukkige moeder zal haar dochter bijvoorbeeld Sweetkit noemen, om haar schattige, lieve uiterlijk, of vernoemen naar iets dat kracht uitstraalt zoals Cedarkit. En natuurlijk komt dan het uiterlijk van de kitten ook aan de bak. Is de kitten grijs streept, dan is de naam Greykit, of Stripekit passend, of iets anders dat grijs is, zoals een muis; Mousekit. Ik kijk vooral naar hoe de moeder is, wat het uiterlijk van de kitten is, wat ik zelf mooi vind, en daar uit laat ik een naam uit komen. Namen die niet al te moeilijk zijn vind ik ook fijn.
Verder kijk ik naar de originaliteit van het karakter. Waar kan een echt mooi verhaal uit ontstaan, maar dat maak ik niet te groot. Zelf vind ik het namelijk belangrijk dat het karakter zich vormt in de RPG. Je kan namelijk niet voorspellen wat er in de toekomst gebeurt, misschien gaat zijn helemaal familie dood... Of misschien gebeuren er juist fantastische dingen. Ik laat het karakter voornamelijk vormen uit gebeurtenissen, maar natuurlijk zijn basis karaktereigenschappen wel belangrijk bij een aanmelding.
De rest wat ik wel belangrijk vind is genoemd ^^
|
| | | | Onderwerp: Re: Tips voor aanmeldingen | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |