jojo ★ 276 Actief
| |
| Onderwerp: The little bit of life I experienced {THEORIE/VERHAAL} vr 27 jun 2014 - 22:27 | |
|
Hallo c:
Ik ben Jojo. Je hebt me misschien wel eens op dit forum zien rondhangen, wat geen wonder is aangezien ik hier al een tijdje zit. Ik heb een heel stuk tekst achter elkaar opgeschreven in korte tijd. Een van mijn beste vriendinnen was een beetje in de put, en ik probeerde aan haar uit te leggen dat alles niet zo erg was als het leek, en dat alles goed zou komen. Ik heb toen dit geschreven; - Spoiler:
M zat zonet nog te huilen omdat het contact met mij en jeltje en anouk en sophie verwaterd was. Ze miste mij en de rest, en ze voelde zich vreselijk. Maar weet je R; Ik zei iets tegen haar. Maar dat geldt ook voor jou. Alles gebeurt voor een reden. Hoe erg of onnodig iets ook mag lijken, alles komt uiteindelijk bij een groter iets. Je kan bijvoorbeeld doordat je verdrietig bent om d een keertje naar het sterrencollege gaan, en dan zou het kunnen dat je hem niet kan vinden. Maar het zou kunnen dat je daar een paar mensen tegenkomt die goede vrienden worden. Nog beter dan Damian zelfs. Je moet alles zien als een spinnenweb. Allemaal draden die met elkaar verbonden zijn, en uiteindelijk uitkomen bij het midden, aka het lot. Het lot bestaat eigenlijk niet. Je maakt het zelf. Alle beslissingen van anderen vormen het lot voor jou. En het is je eigen keuze hoe je ermee omgaat. Je kan dit niet veranderen, maar je moet het dus accepteren. Want je moet onthouden dat alles uiteindelijk op een betere plek uitkomt. Ik weet dat hij kader moet doen. Ik weet het. Maar alles heeft een reden. Maar weet je, het is gevaarlijk om dingen te forceren die daarmee te maken hebben. Als je te erg tegen de stroming ingaat is er een grotere kans dat slechte dingen gebeuren omdat je verblind wordt door je woede. Je moet proberen alles naar jouw wil te laten gaan, maar alles toch weten te accepteren hoe onlogisch of ongemakkelijk het mag lijken. Hoe hard of koud het ook lijkt, hij is maar een klein beetje in je leven. Je ouders zijn ook maar een klein beetje. Je zusje ook. Waar het om gaat is je wil. Je eigen ziel. Dat is wat mensen zo verscheiden maakt. Iedereen is een eigen "ik". en er is een kleine kans dat die verandert. Maar, dingen zoals die bij jou en damian gebeuren kunnen kleine veranderingen veroorzaken, maar die zullen nooit doordringen tot de kern. Je mag nooit dingen laten doordringen tot de kern; positief of negatief. Je moet nooit dingen van buitenaf in de kern toevoegen, als ik het zo mag noemen. Je kan het vergelijken met een illegale download; je hebt wat je wilt. Maar er is een pad gevormd in je computer soms. En via dat pad kunnen virussen binnenkomen. Mensen kunnen de kern beschadigen via die wegen. Je moet altijd jezelf blijven, no matter what. Verander nooit. Nooit voor anderen. Alleen voor jezelf. En niet die "ik" die anderen kunnen zien. Maar de echte ik. Die diep in je ziel zit.
x Jojo
Het is een beetje apart geschreven, maar dat komt omdat het een chatbericht was ^^"
|
|