|
| Back to the stone age {story) | |
| Bunny~ 1451 Actief
| |
| Onderwerp: Back to the stone age {story) vr 21 maa 2014 - 16:30 | |
| Allereerst; de naam is nog niet zeker. Ten tweede: ik ga hier geen lange uitleg geven, gewoon recht in het verhaal.
Ik probeer zoveel mogelijk voort te schrijven aan het verhaal~ Ideeën zijn altijd welkom!
~Bunny
Laatst aangepast door Dyingblack op di 1 apr 2014 - 14:03; in totaal 2 keer bewerkt |
| | | Bunny~ 1451 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Back to the stone age {story) za 29 maa 2014 - 19:46 | |
| Dubbeplost, sorry xD - Hoofdstuk 1. :
Vuur knetterde en liet alles in een oranje licht baadden. Mensen liepen gillend en huilend weg, zoekend naar hun familieleden. Eén klein meisje stond eenzaam naar de vlammen te staren. Alleen. Daar voor haar brandde haar hele leven op. Alle herinneringen die aan haar verbonden waren, al het tastbare dat ze had. Weg. De wereld om haar heen was een waas. Enkele mensen bleven bezorgd bij haar staan. Ze voelde hoe ze opgetild werd, maar het leek ver.. Héél ver, als in een droom. Als in een ver verleden. De man die haar opgetild had zette haar nu neer. Ze stonden in een groep. Alle mensen van hun stad: de buurman en vrouw met hun kinderen, maar ook de man van de telefoonwinkel en zelfs de burgemeester. Achter hen hoorden ze het geknetter van de stad die tot as verbrand werd. Maar langzaamaan werd het stiller, werd de oranje gloed steeds minder tot iedereen in het donker stond. Een baby begon te huilen, en alsof dat het startschot was begon nu iedereen door elkaar te praten. "Wat moeten we nu?", vroeg een vrouw met een peuter aan de hand. "We kunnen toch niet in de wildernis blijven slapen? Straks worden we gevonden door de Duitsers! En die zullen niet mals zijn..", riep een al wat oudere man. Amber herkende hem en liep op hem af. Ze stortte zich in zijn armen. "Opa! Ik dacht dat je.. Dat je.." Maar ze kon haar zin niet afmaken en barstte in tranen uit. De oude man wreef een beetje onwennig over haar haar, een traan die blonk in zijn ooghoek. Amber keek op en zag de traan die over zijn wang rolde. "Het komt allemaal weer goed, opa.", zei ze zachtjes. Opa knikte. "Dat weet ik, mijn grote meid."
Het word nog verder afgewerkt, geen nood ^^Ik wou dit gewoon al even posten x'D
Laatst aangepast door Dyingblack op ma 31 maa 2014 - 15:22; in totaal 1 keer bewerkt |
| | | Mattijn 94 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Back to the stone age {story) ma 31 maa 2014 - 8:46 | |
| Ik vind het mooi geschreven. Leuk. |
| | | Eef 1702 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Back to the stone age {story) ma 31 maa 2014 - 9:23 | |
| Leuk! Alleen een dingetje: hoe erg kan je het een wereldoorlog noemen als Amerika en Rusland er nog niet bij betrokken zijn omdat zij in hun koude oorlog zitten (en dus niet een gewapende strijd voeren). Waar je misschien over na moet denken, is over hoe je de oorlog zelf hierin naar voren laat komen. Want als er nu een boek wordt geschreven over de tweede wereldoorlog, dan kent iedereen wel zo'n beetje het verloop daarvan, en wat er gebeurde, etc. Bij een niet-bestaande oorlog, moet je er op een of andere manier toch voor zorgen dat mensen ook dat soort dingen over de oorlog weten, omdat je anders het verhaal minder goed meekrijgt, omdat je de situatie minder goed begrijpt. Maar ik ga het zeker lezen |
| | | Bunny 456 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Back to the stone age {story) ma 31 maa 2014 - 14:59 | |
| - Nimblekit schreef:
- Leuk! Alleen een dingetje: hoe erg kan je het een wereldoorlog noemen als Amerika en Rusland er nog niet bij betrokken zijn omdat zij in hun koude oorlog zitten (en dus niet een gewapende strijd voeren).
Waar je misschien over na moet denken, is over hoe je de oorlog zelf hierin naar voren laat komen. Want als er nu een boek wordt geschreven over de tweede wereldoorlog, dan kent iedereen wel zo'n beetje het verloop daarvan, en wat er gebeurde, etc. Bij een niet-bestaande oorlog, moet je er op een of andere manier toch voor zorgen dat mensen ook dat soort dingen over de oorlog weten, omdat je anders het verhaal minder goed meekrijgt, omdat je de situatie minder goed begrijpt.
Maar ik ga het zeker lezen Bedankt voor de tips ^^En waarschijnlijk komen Amerika en Rusland de oorlog nog wel wat binnengevallen, als ze klaar zijn met hun gedoe in hun koude oorlog De eerste wereldoorlog was ook niet van in het begin met Amerika bij, toch? Of ben ik nu weer helemaal mis xD Ik zal in ieder geval wel wat met je tips doen ^^ @Animal: Thanks ^^ |
| | | Denise 842 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Back to the stone age {story) ma 31 maa 2014 - 15:02 | |
| @bunny, rusland was er al in het begin bij, Amerika later omdat de duiters een torpedo op een Amreikaans cruiseschip hebben afgestuurd. Ik heb dit onderwerp bij geschiedenis nu :3 |
| | | Bunny 456 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Back to the stone age {story) ma 31 maa 2014 - 15:17 | |
| - Stormysoul schreef:
- @bunny, rusland was er al in het begin bij, Amerika later omdat de duiters een torpedo op een Amreikaans cruiseschip hebben afgestuurd. Ik heb dit onderwerp bij geschiedenis nu :3
oh x'D Ach, ze komen er nog wel bij |
| | | Bunny~ 1451 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Back to the stone age {story) ma 31 maa 2014 - 15:23 | |
| ~Woep woep dubbelpost x'D Hoofdstuk 1 is nu toegevoegd aan de beginpost ^^ |
| | | | Onderwerp: Re: Back to the stone age {story) | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |