|
| Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Training 2.0 {Duskcloud} zo 9 feb 2014 - 8:22 | |
| Met een zenuwachtige blik in haar ogen, liep de jonge poes de Highlands op. Ze had - zoals haar mentor haar gezegd had te doen - eerst de nesten van de ouderen verschoond, immers hoorde die taak ook bij het apprentice zijn. Het maakte haar eigenlijk ook niet zoveel uit, de ouderen waren meestal aardig en vertelden soms de meest prachtige verhalen. Tja, luisteren was eigenlijk wel waar ze het beste in was. In jagen en vechten werd ze belemmerd door haar oogafwijking. Maar kennis opdoen, daar genoot ze nog altijd van. Niet alleen omdat ze het kon, ook gewoon omdat ze het leuk vond dingen te weten. Skewpaw's blauwe ogen keken rustig om zich heen, op zoek naar haar mentor - Duskcloud. De sneeuw was onderhand al gevallen en het werd steeds kouder, de vacht van de jonge apprentice was onderhand iets dikker geworden. Hoewel het de kou niet helemaal afwierp, was het nog altijd beter dan niets. De poes liet zich zakken en ging op de koude grond zitten, met haar staart netjes over haar poten heen geslagen. Niet wetende, wat ze moest verwachten van haar tweede training.
||D U S K C L O U D|| |
| | | Endria 342 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} zo 9 feb 2014 - 21:49 | |
| Op een drafje liep Duskcloud in de richting van de highlands. De eerste sneeuw was al gevallen en het meest deprimerende seizoen van het jaar was daarmee weer begonnen. De donker gestreepte poes had een hekel aan de winter. Het was koud, het was nat, er was te weinig voedsel, er waren ziektes en de rivier vroor dicht waardoor ze gewoon op jacht moest en haar dikke vacht had daar ook niet de meest ideale kleur voor. Ze versnelde haar pas nog een beetje toen ze er bijna was. Ze mocht dan al wel een dikke vacht hebben, maar ze had het nog steeds koud. Haar apprentice zat al op haar te wachten toen Duskcloud aankwam. “Hey.” Begroette ze Skewpaw. “Zullen we maar snel beginnen? Dan krijgen we het misschien een beetje warm.” Ze merkte dat ze zich vrolijker voelde dan bij de vorige training. Toen was ze niet echt gemotiveerd geweest, maar nu wilde ze graag meteen aan de slag.
|
| | | Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} ma 10 feb 2014 - 19:02 | |
| “Hey.” Klonk de stem van haar mentor, Skewpaw hief haar hoofd en glimlachte haar lichtjes toe ter begroeting. ”Hey,” antwoordde ze vriendelijk. “Zullen we maar snel beginnen? Dan krijgen we het misschien een beetje warm.” De lichtgekleurde apprentice knikte, vandaag zouden ze een vechttraining hebben. Een van de weinige dingen, waar ze totaal geen verwachting bij had. Zelf kon ze ook nog niet vechten, dus was er zat plaats voor verbetering. ”Ik kan nog niet vechten, dus daar zal je genoeg werk aan hebben,” miauwde ze met een verontschuldigende glimlach rond haar lippen. Haar blauwe ogen dwaalden een kort moment af naar het landschap, de witte sneeuw die haar vacht bijna deed verdwijnen – en waarschijnlijk helemaal had doen verdwijnen als ze volledig wit was geweest.
Words: 125 || Extra: ~ || Tag: Duskcloud |
| | | Endria 342 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} wo 12 feb 2014 - 18:20 | |
| ”Hey” Zei Skewpaw met een glimlachje terwijl Duskcloud aan kwam lopen. Ze ging voor haar apprentice staan en keek die aan. ”Ik kan nog niet vechten, dus daar zal je genoeg werk aan hebben,” Zei Skewpaw een beetje verontschuldigend. Duskcloud glimlachte bemoedigend. “Als je al kon vechten zaten we hier niet.” Zei ze humoristisch. Skewpaw was al langere tijd apprentice en Duskcloud had zichzelf al ingeprent dat ze dus nooit enige training had gehad. “Laten we maar eens beginnen.” Zei ze terwijl ze klaar ging staan. “Goed onthouden dat je bij een trainingsgevecht nooit je klauwen mag gebruiken dus houdt je nagels altijd ingetrokken.” Legde ze uit. Duskcloud wist dat ze de nagels van de apprentice wel kon ontwijken, maar ze wilde niet dat iemand gewond zou raken als ze ooit met een andere apprentice ging trainen. “Oké, val me nu maar aan.” Zei ze. Ze zou de apprentice eerst laten zien dat zomaar blind iemand aanvallen niets uithaalde en dan zou ze later nog wel aan haar technieken werken.
|
| | | Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} wo 12 feb 2014 - 20:12 | |
| “Als je al kon vechten zaten we hier niet.” Een grijns brak door op het gelaat van de poes bij de woorden van haar mentor, haar woorden waren in elk geval waar. “Laten we maar eens beginnen.” Duskcloud ging klaar staan, de apprentice volgde haar voorbeeld en kwam overeind. “Goed onthouden dat je bij een trainingsgevecht nooit je klauwen mag gebruiken dus houdt je nagels altijd ingetrokken.” Skewpaw knikte, ze wilde ook niet op haar geweten kregen haar mentor te verwonden. Als haar dat überhaupt al zou lukken, immers was de donkergekleurde poes al een warrior. Vooral voor een scheelkijkende apprentice zou dat nog een hele prestatie zijn, maar ach.. je kon beter het zekere voor het onzekere nemen. “Oké, val me nu maar aan.” Een kort moment fronste ze, die had ze niet aan zien komen. Maar ze haalde haar lichtgekleurde schouders op en sprong op haar mentor af.
Words: 150 || Extra: ~ || Tag: Duskcloud |
| | | Endria 342 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} vr 14 feb 2014 - 18:12 | |
| Duskcloud keek gespannen toe hoe haar apprentice haar schouders ophaalde en op haar af sprong. De donker gestreepte poes had het min of meer al verwacht, omdat het een nogal voor de hand liggende aanval was, en soepel sprong ze opzij om de aanval te ontwijken. “Is dat het beste wat je kan?” Vroeg ze half plagend, half treiterend met de bedoeling om de apprentice wat op te fokken. Ze wist nog wel dat het bij haar eigen opleiding altijd enorm had geholpen. Op het laatste had ze altijd de neiging om haar mentors oren eraf te krabben, en het was wel eens voor gekomen dat ze hem daadwerkelijk ook wat schrammen had bezorgt door haar nagels niet in te trekken, maar ze nam aan dat Skewpaw niet zo'n hekel aan haar had dan zij aan haar vroegere mentor. Uitdagend keek Duskcloud haar apprentice aan, afwachtend op de volgende aanval.
|
| | | Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} vr 14 feb 2014 - 18:26 | |
| Voordat Skewpaw ook maar haar mentor had aangeraakt, kwam ze alweer op de grond terecht. De lichtgekleurde kop draaide zich om, met haar kop schuin keek ze de donkergestreepte poes aan. Tot de ontdekking komend, dat deze op tijd opzij was gesprongen. “Is dat het beste wat je kan?” Vroeg ze. Skewpaw sloeg haar blik een kort moment neer, in angst haar mentor teleurgesteld te hebben. Ze merkte de uitdagende blik in de ogen van Duskcloud op, toen hun blikken elkaar kruisten. De moed bij elkaar schrapend, dacht ze kort na over een mogelijke aanval. Maar door het gebrek aan training en techniek, wist ze eigenlijk geen betere tactiek dan gewoon recht op haar mentor afspringen. Dit keer wat meer gericht op coördinatie, sprong ze weer in de richting van de poes.
Words: 132 || Extra: ~ || Tag: Duskcloud |
| | | Endria 342 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} za 15 feb 2014 - 19:00 | |
| Na Duskcloud's opmerking sloeg Skewpaw een kort moment haar ogen neer. Ze begreep wel dat de lichtgekleurde apprentice softer was dan zij, maar ze had het gevoel dat ze haar apprentice ook moest leren om harder te worden, en beter met kritiek om te leren gaan. Skewpaw zette opnieuw de aanval in. Dezelfde aanval, maar nu wel beter gecoördineerd dan de eerste. Duskcloud wist weer op tijd opzij te springen, maar deze keer sloeg ze naar Skewpaw met haar poot om deze in de lucht uit balans te laten raken zodat het lastig voor haar werd om weer op haar poten neer te komen. Weer keek ze haar apprentice uitdagend aan. “Je doet me nu een beetje denken aan mijn kits.” Zei ze plagend. “Die gebruikten die aanval ook altijd om mijn staart te vangen.”
|
| | | Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} zo 16 feb 2014 - 18:54 | |
| Ondanks de beter gecoördineerde sprong, was Duskcloud haar alsnog te snel af. De lichtgekleurde apprentice voelde de klap van de poot van haar mentor, die haar uit balans bracht. Met veel moeite probeerde ze – tevergeefs – op haar poten terecht te komen. In plaats daarvan, kwam ze op haar zij neer op de koude grond. Met een zachte zucht krabbelde ze overeind, om zich om te draaien naar haar mentor. “Je doet me nu een beetje denken aan mijn kits.” Sprak deze plagend. “Die gebruikten die aanval ook altijd om mijn staart te vangen.” Met een norse blik keek ze op naar de tabby, die haar uitdagend aankeek. Ze moest een betere techniek hebben, maar welke? Haar hersenen draaiden op volle toeren, terwijl ze aanstalten deed dezelfde aanval weer in te zetten. Echter, bedacht Skewpaw zich op het laatste moment en sprong opzij. Vanaf deze positie, sprong ze naar de zijkant van haar mentor.
Words: 153 || Extra: ~ || Tag: Duskcloud |
| | | Endria 342 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} di 18 feb 2014 - 14:33 | |
| Skewpaw keek haar met een norse blik aan en Duskcloud wist dat haar poging om de apprentice boos te maken gelukt was. Ze zou het later nog wel goedmaken en haar excuses aanbieden, maar eerst wilde ze de lichtgekleurde apprentice zien presteren. Skewpaw sprong weer naar voren en Duskcloud was in haar hoofd al bezig om een nieuwe belediging te verzinnen toen de apprentice opeens haar aanval staakte en op haar zij afsprong. Als reactie maakte Duskcloud een hoge sprong om de onverwachte aanval te ontwijken, maar toch voelde ze Skewpaw's poten in haar vacht. Toen ze weer neerkwam grijnsde ze. “Niet slecht.” Zei ze tegen haar apprentice. “Het begint al ergens op te lijken.” Ze gaf een paar likken over haar vacht om die weer enigszins te fatsoeneren. “Zal ik je anders een nieuwe aanval leren?” Vroeg ze nog steeds grijnzend. Ze hoopte dat haar apprentice net zo goed was in het leren van nieuwe technieken als ze was in het onthouden van informatie.
|
| | | Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} di 18 feb 2014 - 17:51 | |
| “Niet slecht,” klonk de reactie van Duskcloud op de aanval van haar apprentice. Niet slecht, hmpf. Naja, het is beter dan niets. Het lichtgekleurde gelaat van de poes klaarde iets op, toch blij dat ze iets met een soort van succes had volbracht. “Het begint al ergens op te lijken.” Met een klein vleugje trots in haar ogen, keek ze op naar de warrior. “Zal ik je anders een nieuwe aanval leren?” Vroeg deze, grijnzend. Skewpaw knikte gretig. ”Dat zou fijn zijn,” haar vorige aanvallen waren immers niet al te effectief geweest. Een beetje oefening, of heel veel oefening kon geen kwaad. Plus dat kennis opdoen een van haar favoriete dingen was, nu wist ze niet of ze het vechten ook daadwerkelijk zo goed kon leren. Maar ze kon het altijd proberen.
Words: 132 || Extra: ~ || Tag: Skewpaw |
| | | Endria 342 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} zo 23 feb 2014 - 15:26 | |
| Duskcloud was een klein beetje opgelucht dat Skewpaw's gezicht toch een beetje opklaarde en ze zelfs een vleugje trots kon bespeuren. Ze vond het niet fijn om zo hard tegen haar apprentice te zijn, maar het was beter voor haar training, en gemeen zijn tegen anderen ging haar nog altijd te gemakkelijk af. Ze had in het verleden zichzelf altijd gedwongen om zich vriendelijk tegen andere katten in te stellen, en het was nu haar natuur geworden, maar soms wilde ze nog wel eens in haar oude gewoonten terugvallen. ”Dat zou fijn zijn,” Antwoordde Skewpaw. Duskcloud knikte. “Bij alle aanvallen zijn snelheid en balans belangrijk.” Begon ze terwijl ze langzaam een rondje om Skewpaw heen liep. “En zoals je net al gedemonstreerd had moet je nooit doen wat je vijand van je verwacht, want als hij voorbereid is kan hij je makkelijk ontwijken of een tegenaanval doen.” Ze was even stil en keek haar apprentice even aan om te kijken of ze wel luisterde. “Ik ga je nu een van de basisaanvallen laten zien. Klaar?” Duskcloud wachtte niet op antwoord en haalde met haar voorpoot uit naar Skewpaw's poten. Bliksemsnel sloeg ze haar voorpoten onder haar lijf vandaan en duwde haar daarna met gemak omver. Het gras en de sneeuw vielen de klap op, maar Duskcloud keek haar apprentice nog goed aan om te kijken of ze haar geen pijn had gedaan.
|
| | | Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} wo 26 feb 2014 - 22:20 | |
| “Bij alle aanvallen zijn snelheid en balans belangrijk.” Sprak haar mentor, terwijl deze langzaam een rondje om haar heen liep. Iets wat haar zenuwachtig maakte, alsof de donkergestreepte poes haar op elk moment aan zou kunnen vallen. De eerdere ervaringen, met het sneeuwhappen, hadden de apprentice niet erg bevallen. En dat hoefde wat haar betreft ook niet nog één keer te gebeuren. “En zoals je net al gedemonstreerd had moet je nooit doen wat je vijand van je verwacht, want als hij voorbereid is kan hij je makkelijk ontwijken of een tegenaanval doen.” De wangen van de lichtgekleurde poes kleurde een kort moment wat roder, ze had makkelijk kunnen bedenken dat wat ze had gedemonstreerd niet echt goed was. Een apprentice van haar leeftijd – zelfs al had deze geen mentor gehad voor een lange tijd – had dat eigenlijk wel al moeten weten. “Ik ga je nu een van de basisaanvallen laten zien. Klaar?” Voordat Skewpaw zich ook maar kon bedenken wat er zojuist gebeurd was, lag ze al in de sneeuw met haar ranke lijf. Duskcloud had haar poten onder haar vandaan geslagen en daarna met gemak haar lichaam opzij geduwd. ”Dan kan je wel vragen of ik er klaar voor ben, maar als ik niet antwoord heeft dat ook niet echt veel zin..” Mompelde de poes zacht. Vlak nadat ze de woorden uit had gesproken, hoopte ze met heel haar hart dat haar mentor ze niet had gehoord. Of er geen aandacht aan zou besteden, ze had heus niet zo brutaal willen klinken..
Words: 254 || Extra: Late reactie, was in Barcelona x'3 || Tag: Duskcloud |
| | | Endria 342 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} do 27 feb 2014 - 19:18 | |
| ”Dan kan je wel vragen of ik er klaar voor ben, maar als ik niet antwoord heeft dat ook niet echt veel zin..” Mompelde Skewpaw. Duskcloud draaide even haar kop weg zodat haar apprentice niet kon zien dat ze grijnsde en keek haar toen weer serieus aan. “Als je ooit in een echt gevecht zit gaat je tegenstander ook niet vragen of je klaar bent.” Zei ze niet onvriendelijk. “Maar ik neem aan dat ik net goed gedemonstreerd heb hoe belangrijk balans was? Zodra je je balans verloor lag je zo op de grond.” Ze liep op haar apprentice toe en besloot Skewpaw ook eens een pleziertje te gunnen. “Probeer het nu maar eens op mij.” Zei ze terwijl ze ontspannen op haar poten ging staan, toch niet erg blij met heet vooruitzicht dat ze straks in de sneeuw zou liggen.
OOC: Nice, daar was het vast beter weer dan hier^^
|
| | | Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} do 27 feb 2014 - 20:14 | |
| “Als je ooit in een echt gevecht zit gaat je tegenstander ook niet vragen of je klaar bent.” Haar mentor had haar kop van haar afgedraaid, alsof ze iets voor haar verborgen hield. “Maar dit is geen echt gevecht,” sprak Skewpaw plagend. Ietwat verrast door haar spontaniteit draaide ze haar kop een klein stukje weg, normaal was ze altijd erg verlegen en stil. Misschien dat het kwam doordat ze zich op haar gemak voelde bij Duskcloud. “Maar ik neem aan dat ik net goed gedemonstreerd heb hoe belangrijk balans was? Zodra je je balans verloor lag je zo op de grond.” De apprentice knikte, haar balans was inderdaad niet al te best geweest. “Probeer het nu maar eens op mij.” Skewpaw aarzelde een kort moment, bang voor een onverwachtse tegenaanval van de donkergestreepte warrior, maar ze kon de opdracht natuurlijk ook niet weigeren. Zo goed als ze kon, probeerde ze de aanval die haar mentor had gebruikt na te doen. Het was nog iet slordig, maar lukte wel. Skew had de poten onder het lijf van Duskcloud vandaan geslagen, waarna ze deze – toch nog met een beetje moeite – om kon duwen.
Words: 191 || Extra: Jup, het leek daar wel zomer x'D || Tag: Duskcloud |
| | | Endria 342 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} do 27 feb 2014 - 22:40 | |
| “Maar dit is geen echt gevecht,” Zei Skewpaw plagend waarna ze wat onzeker haar hoofd weg draaide, maar Duskcloud keek haar alleen maar grijnzend aan. “Niet zo bijdehand doen.” Zei ze vrolijk om te laten merken dat ze het eigenlijk niet erg vond. Skewpaw aarzelde even, maar deed toch wat haar mentor van haar vroeg. Aardig snel sloeg de apprentice haar poten onder haar lijf vandaan, en wist haar met toch een klein beetje moeite om te duwen. Met een doffe plof viel Duskcloud in de sneeuw en krabbelde vrijwel meteen weer overeind. “Dat was wel aardig.” Zei ze. “Maar probeer er meer kracht in te leggen dat helpt bij de snelheid.” De donker gestreepte poes schudde de sneeuw uit haar vacht en keer daarna haar apprentice met een lichte grijns op haar gezicht aan. “Probeer het nog maar eens.” Zei ze waarna ze haar poten weer wat ontspande.
|
| | | Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} vr 28 feb 2014 - 17:43 | |
| “Niet zo bijdehand doen.” Sprak haar mentor vrolijk, waaruit Skewpaw opmaakte dat deze haar brutale opmerking niet echt erg had gevonden. De twijfel sloeg echter opnieuw toe bij de apprentice, toen deze de opdracht kreeg Duskcloud onderuit te halen. Of in elk geval een poging te doen. Tot Skewpaw’s eigen verrassing, was haar aanval gelukt. Desondanks ging het nog een beetje moeizaam. “Dat was wel aardig,” zei de donkergestreepte krijgskat. Skew glimlachte haar even toe, toch blij met de geslaagde poging. “Maar probeer er meer kracht in te leggen dat helpt bij de snelheid.” De warrior schudde de sneeuw uit haar vacht. “Probeer het nog maar eens.” Klonk haar stem. Met wat meer zelfverzekerdheid dan aan het begin van de training, sloeg ze – met dit maal meer kracht - de poten onder het lijf van haar mentor vandaan, om diens lijf daarna weer in de sneeuw te gooien. Met een lichte onzekerheid in haar blauwe ogen, keek ze haar mentor aan. In afwachting tot diens commentaar.
Words: 166 || Extra: ~ || Tag: Duskcloud |
| | | Endria 342 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} ma 10 maa 2014 - 18:09 | |
| Duskcloud ging weer wat ontspannen op haar poten staan voordat Skewpaw een nieuwe poging deed. De apprentice deed het goed, maar ze wist niet of de training zo goed zou gaan als ze zich te hard tegen de aanval verweerde. Ze heeft ook wat zelfvertrouwen nogig, zei ze tegen zichzelf. Skewpaw haalde weer opnieuw uit naar haar poten. Duskcloud voelde deze keer meer kracht, en de aanval verliep deze keer soepeler en sneller, en toen ze in de sneeuw plofte voelde wat pijn in haar schouder ondanks de zachte sneeuw. Glimlachend krabbelde ze weer overeind. “Goed gedaan. Ik voelde bijna wat.” Zei ze met een grijns waarna ze weer de sneeuw uit haar vacht klopte en besloot dat ze eigenlijk geen zin eer had om in de sneeuw gesmeten te worden. “Misschien kun je deze aanvallen later nog eens met de andere apprentices oefenen.” Zei ze. Tot nu toe had ze Skewpaw alleen nog maar individueel getraind, maar gevechtstrainingen waren effectiever met meerdere apprentices, omdat ze beiden onervaren waren.
|
| | | Sacha 171 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} di 11 maa 2014 - 17:59 | |
| “Goed gedaan. Ik voelde bijna wat.” De poes klopte opnieuw de sneeuw uit haar vacht. “Misschien kun je deze aanvallen later nog eens met de andere apprentices oefenen.” Skewpaw knikte aarzelend. ”Euh, ik weet niet zeker of de anderen met me willen trainen. Maar ik zal het proberen,” ze glimlachte haar mentor mistroostig toe. ”Wat ga je me nu leren?” Besloot ze van onderwerp te veranderen, erg fijn vond ze het niet om te praten over haar eigen problemen en ze hoopte met heel haar hart dat Duskcloud er niet op in zou gaan. De lichtgekleurde apprentice onderdrukte een zucht, diep van binnen vroeg ze zich echt af of de anderen wel met haar zouden willen trainen. Immers hadden de meesten al geen geduld voor een kat met een oogafwijking zoals zij, verder had ze ook geen vrienden..
Words: 138 || Extra: x || Tag: Skewpaw |
| | | | Onderwerp: Re: Training 2.0 {Duskcloud} | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |