[Hallo iedereen, dit is mijn eerste RPG, als er iets mis is, of ik zeg iets wat eigenlijk niet mag, wil je het dan zeggen? Als het niet verboden is gebruik ik ook namen van katten. Hoop dat jullie het leuk vinden. Ik weet de benamingen nog niet in het Engels, dus ik zeg ze even in het Nederlands, oke?]
Ferncloud liep over de harde bosgrond naar de Zandkuil. Een glimlach gleed over haar snuit toen ze de apprentices zag trainen. De zon scheen door de bomen en wierp een vlekkerig patroon op hun vachtjes. Haar glimlach werd groter toen ze een apprentice naar haar zag zwaaien met zijn staart. 'Let jij maar op', riep ze hem vrienschappelijk toe. 'Of je mentor drukt je zo dadelijk nog neer.' De mentor knikte haar dankbaar toe. Spiderpaw, let nu alsjeblieft op, ik probeer je nu al een kwart maan uit te leggen hoe je perfect sluipt!' Ferncloud snorde tevreden en liep verder. Haar poten roffelden over de grond, terwijl ze naar de zonnerotsen snelde. De bladeren van bladval lagen nog te rotten op het groene gras. Een spitsmuis liep voor haar poten door. Ze kon het niet laten en liep hem achterna. De bomen flitsten voorbij en ze sprong bovenop de muis en doodde hem. 'Mousebrain', grijnsde ze. Ze groef een kuil en dropte de muis erin. Die kwam ze later wel ophalen. Ze likte over haar lippen en ging weer op weg, door het dichte groen. De varens aaide Ferncloud's rug en ze lachte. De zonnerotsen lagen nu niet ver meer. Op tien staartlengtes afstand stond ze abrupt stil. Ze spitste haar oren en proefde de lucht. Daar was een Riverclan kat. 'Nee', zei ze boos.