|
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Clan-events di 8 okt 2013 - 21:44 | |
| Ik wil eventjes jullie mening over dit fenomeen weten, clan-events.
Dit zijn eigenlijk hele grote topics met zoveel mogelijk katten erin, grote (of minder grotere) gebeurtenissen in een clan. Ikzelf vind deze heel erg leuk, omdat ik dan nieuwe mensen leer kennen met mijn katten en met nieuwe mensen RPG.
Nu wilde ik een aantal dingen in de groep gooien om meningen te vergaren, omdat ze toch wel dood vallen of dat zelfs mensen nooit reageren.
Voordelen van clan-events: x Je leert nieuwe katten kennen x Je rpg'ed eens met wat andere mensen x Het is realistisch, een clan doet dingen samen
Nadelen (Hoe zijn deze op te lossen) x Ze vallen stil als sommige mensen niet reageren x Ze kunnen erg druk en snel gaan.
Nu heb ik wel een aantal suggesties om die nadelen op te lossen. Gewoon verder te spelen eigenlijk. Als iemand een paar dagen niet reageert, gewoon door te gaan. Diegene kan dan uiteindelijk zelf weer inspringen en gewoon wat anders met z'n kat gaan doen. Hierdoor kan het topic gewoon verder vloeien. Verder kan drukte doormiddel van Tags (Onderaan zetten met wie je kat praat) en korte postjes te overzien worden, denk ik dan.
Verder, hoe krijg je het bij veel mensen dat er een clan-event is? Waar zet je het neer? Moet je een award geven zodat mensen mee gaan doen? In de nieuws slider zetten? Misschien zelfs een hele nieuwsbrief?
Natuurlijk zijn clantopics niet iedereen zijn ding en als je het niet leuk vindt, hoeft dat ook niet. (: Ik vroeg me deze dingen gewoon af. Want de Gathering en Schaatsen met de Skyclan waren beiden wel heel leuk, waarna de nabespreek topics van de gatherings allebei stil liepen. Apprentice Ghost Stories bij de Windclan is ook ietwat stillig geworden.
Mijn mening is in ieder geval dat dat soort clantopics een clan dichter bij elkaar kunnen brengen en actiever kunnen maken.
Ik hoor het wel in ieder geval~!
-Babs |
|
| |
Stijn. 35
| |
| Onderwerp: Re: Clan-events di 8 okt 2013 - 22:07 | |
| Het lijkt mij een leuk idee om te doen! |
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Clan-events di 8 okt 2013 - 22:13 | |
| |
|
| |
FiredanceWarrior Goddess Lightning
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| CAT'S PROFILEAge: 108 Moons OldGender: She-cat ♀Rank: Senior warrior |
| Onderwerp: Re: Clan-events di 8 okt 2013 - 23:31 | |
| Probleem dat ik geen katten heb in die Clans. Althans, even nog niet xD
But to the point. Ik vind het wel een goed punt dat je gewoon verder moet gaan als iemand al te lang niet gereageerd heeft. Dan loopt het gewoon en als je dat even in je post zet (onderaan), dan begrijpt diegene dat ook wel denk ik. Zo hou je het topic dan wel actief, want ik merk zelf wel dat ik heel vaak lang wacht op anderen of dat, door omstandigheden, mensen soms lang moeten wachten op mij. Zou zonde zijn als iets leuks daardoor helemaal zou doodlopen. |
|
| |
Daan <3 116 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Clan-events wo 9 okt 2013 - 7:18 | |
| Ik vind dat doorlopen van topics indd een goed idee. Maybe ook wat om een speciaal topic hiervoor te maken in de acc markt? |
|
| |
Linn <3 2602 Actief And in the middle of this chaos
there was you
| |
| Onderwerp: Re: Clan-events wo 9 okt 2013 - 8:11 | |
| Ik was al van plan om dit soort topics vaak in windclam te plaatsen, zoals sharing tongues. Dus ik vindt dit aeker een goed idee |
|
| |
Maaike 1775 Actief "No cause is lost if there is but one fool left to fight for it."
| |
| Onderwerp: Re: Clan-events wo 9 okt 2013 - 12:37 | |
| Ik kwam ook nog met een idee. Misschien kunnen we in plaats van of ter toevoeging van een activiteitschecks in het clanboard waarin iedereen gewoon '... meldt zich' hoeft neer te zetten, af en toe clan-events als activiteitschecks houden? Bv. dat in een bepaald topic alle apprentices moeten posten, of de hele clan? (zoals ik heb gedaan met skyclan verhaallijn) Want eigenlijk kan iedereen zich gewoon melden en dan alsnog niet actief zijn. Op deze manier stimuleer je het rpgen ook. |
|
| |
FiredanceWarrior Goddess Lightning
WazBeer 12040 Actief Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.
| CAT'S PROFILEAge: 108 Moons OldGender: She-cat ♀Rank: Senior warrior |
| Onderwerp: Re: Clan-events wo 9 okt 2013 - 12:44 | |
| Heb je eigenlijk hetzelfde probleem denk ik. Iedereen kan even snel 5 regels typen, of minder, het posten en vervolgens niet meer reageren etc. Ik denk ook dat het een beetje chaotisch is om bij te houden, vooral als mensen er ook echt gaan rpgen. |
|
| |
Maaike 1775 Actief "No cause is lost if there is but one fool left to fight for it."
| |
| Onderwerp: Re: Clan-events wo 9 okt 2013 - 12:54 | |
| Ja dat is waar, maar het is nog altijd beter dan alleen 'meldt zich' te plaatsen denk ik. En chaotisch valt wel mee, niet als we gewoon een activiteitschecktopic openen en dat mensen dan daarin zeggen dat ze zich melden en een link geven naar t clan-events topic. Tis gewoon om een beetje te stimuleren dat meer mensen in dat soort topic gaan posten. c: |
|
| |
Bunny~ 1451 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Clan-events wo 9 okt 2013 - 13:46 | |
| - Silverfang schreef:
- Ja dat is waar, maar het is nog altijd beter dan alleen 'meldt zich' te plaatsen denk ik. En chaotisch valt wel mee, niet als we gewoon een activiteitschecktopic openen en dat mensen dan daarin zeggen dat ze zich melden en een link geven naar t clan-events topic. Tis gewoon om een beetje te stimuleren dat meer mensen in dat soort topic gaan posten. c:
Of anders laat je mensen onderaan hun post in de rpg vetgedrukt " meld zich" zetten? :3 --- Die clan events zijn een goed idee, maar als je met allemaal verlegen katten een topic hebt loopt dat niet altijd zo goed :3 |
|
| |
| Onderwerp: Re: Clan-events | |
| |
|
| |
|