|
|
Bo ~ 334 Afwezig "J’ai cherché un sens à mon existence, J’y ai laissé mon innocence, J’ai fini le cœur sans défense."
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:00 | |
| |
|
| |
Amy But cal me AA 73 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:03 | |
| Ik wil kit-maatjes voor Covekit ;-; |
|
| |
Bo ~ 334 Afwezig "J’ai cherché un sens à mon existence, J’y ai laissé mon innocence, J’ai fini le cœur sans défense."
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:09 | |
| Ik wil nu al beginnen met Smokedust's Mini verhaallijn D: |
|
| |
Hanna 38 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:09 | |
| is er iemand die een setje voor Shira wil maken :3 |
|
| |
Quinty 282 Actief There are times when I look at people and see nothing worth liking
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:12 | |
| - Covekit schreef:
- Zo, ik houd het lekker bij 8 actieve katten. Dat moet makkelijk kunnen xD
Misschien als Honeykit geboren is? :'D Ze is immers vernoemd naar Cove's pleegmoeder xD |
|
| |
Nathalie 4728 Afwezig "True leader don't create followers, they create more leaders"
"My silience could mean that you're not worth the argument"
| CAT'S PROFILEAge: I've lived for 51 moons, and live further for eternity in StarclanGender: She-cat ♀Rank: |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:14 | |
| |
|
| |
»Quinty« 1170 Actief The memory of innocence
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:15 | |
| Ik wil Honey geboren hebben <3 ;w; |
|
| |
Nathalie 4728 Afwezig "True leader don't create followers, they create more leaders"
| CAT'S PROFILEAge: I've lived for 51 moons, and live further for eternity in StarclanGender: She-cat ♀Rank: |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:22 | |
| Ik wil niet weer terug naar de groep ;-; |
|
| |
»Quinty« 1170 Actief The memory of innocence
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:23 | |
| Komt goed, Nath<3 You'll survive~!
Zo, eventjes Honeykit's profiel iets veranderd~ :'D |
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:32 | |
| You'll survive Nathzors <3 --- Dit is de reden waarom ik nog niet kan posten op het moment, dit is nog maar 4 bladzijden en ik moet er nog 10 :'D En het ergste is, ik snap het ook nog. - Spoiler:
Paragraaf 2 Conjunctuur en bestedingen Effectieve vraag: Consumptie + Particuliere investeringen + Overheidsbestedingen + Export – Import Y is gelijk aan W, EV is bepalend voor de hoogte van het verdiende inkomen. Daarom wordt er van inkomensevenwicht gesproken als: Y = W = EV = C + I + O + E – M
Consumptie: Alle bestedingen van gezinnen. De hoogte hiervan is afhankelijk van het netto-inkomen, de hoogte van de rentestand en de prijsontwikkeling. Investeringen: Alle aankopen van bedrijven. De hoogte is afhankelijk van loonkosten, huidige omvang van capaciteit en de hoogte van de rentestand Overheidsbestedingen: Aangeschafte producten en diensten. De omvang wordt politiek bepaald. Export/Import: Alle goederen of diensten verkocht aan het buitenland of hiervan ingekocht. Het saldo is afhankelijk van de internationale concurrentie positie en de groei van de wereldhandel. Het conjunctuurmodel Beschrijft het verband tussen EV, W, Y en Av. Dit is een korte termijn model en W* wordt dus als gegeven beschouwd. Econoom John Maynard Keynes stelde als eerste de conjunctuurmodellen op. Daarom heten ze ook wel eens Keynesiaanse conjunctuurmodellen. Zijn mening: Grote werkeloosheid en overcapaciteit werden veroorzaakt door onvoldoende vraag naar goederen. Er was sprake van onderbesteding. Dus: W*: W= EV < W*
Effectieve vraag Als je het buitenland buiten beschouwing zou laten was EV als volgt: EV = C + I + O
Consumptieve bestedingen Yb = Besteedbaar inkomen Als dit toeneemtm, neemt C ook doorgaans toe. Daarom kan C ook als volgt geschreven worden: C = 0.8Yb + 18 miljard Of, in het algemeen: C = cYb + Co De vergelijking beschrijft het gedrag van de consumenten. De gezinnen zijn van plan om 80% (0.8) van hun inkomen te besteden. Dit wordt ook wel het cde deel genoemd. Onafhankelijk van economische factoren, moeten ze ook 18 miljard besteden.
Co wordt autonome consumptie genoemd. Deze consumptie is onafhankelijk van de economie. c: Marginale consumptiequote. Dit geeft de verhouding weer tussen de toename van de particuliere consumptie (delta C) als gevolg van de toename van het besteedbaar inkomen (Delta Yb)
c:(Delta D (Toename particuliere consumptie))/(Delta Y (Toename besteedbaar inkomen) )
Spaargedrag consumenten Het spaargedrag bereken je door van het besteedbaar inkomen de consumptie af te trekken. S = Yb – C S = Yb – (0,8Yb + 18 miljard) S = 0,2 Yb – 18miljard In het algemeen krijg je dan als volgt: S = (1 – c) Yb – C
Besteedbaar inkomen Dit valt te definiëren als het verschil tussen het binnenlands inkomen en de betalingen aan de overheid. Yb = Y – B
In de werkelijkheid is dit anders. De overheid keert namelijk ook sociale uitkeringen uit en ook bedrijven betalen premies. De definitievergelijking zal dan als volgt zijn: Yb = Y – B – SP + SU
Verwachte overheidsontvangsten De verwachte overheidsinkomsten bestaan uit de betaalde belastingen. Dus is B afhankelijk van Y.
|
|
| |
» Quinty « 271
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:34 | |
| @Babs; M&O of Economie? x'D
Echopaw<3 Hij en Icyrose zijn echt mijn twee lievelings WC katten<3 |
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:35 | |
| |
|
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:38 | |
| Thank you, Quinty&Babs <3 |
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:39 | |
| Ik ben nog steeds dol op de happy cat in Strawie's signature xD |
|
| |
Bo 311 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:40 | |
| @Nath; Hetzelfde als Babs & Q, Je slaat je er wel doorheen <3 @Babs; Die blijft ook geniaal :3 |
|
| |
Bregje 670 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:42 | |
| |
|
| |
40 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:50 | |
| |
|
| |
Bregje 67 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:52 | |
| Is er trouwens iemand die Nightpaw's zusje/ broertje wil zijn? Ze is zo lonley D: |
|
| |
Strawstache! (Babs) 6876
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 16:58 | |
| |
|
| |
Daan 1331 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Algemene Onzin Topic zo 29 sep 2013 - 17:03 | |
| @Babs, je moet btw de kittens van Pantherfur der nog bijzetten x'] |