De slanke, witte kater sloop zachtjes door het gras. Hij merkte een klein grijs-bruin gedaante op tussen het gras. Zijn bloed stroomde door zijn aderen. Het was zijn eerste jacht in dagen. De zon liet zijn felle, amber groene ogen oplichten. Zijn witte vacht weerkaatste tegen de bomen. Stap voor stap sloop hij dichterbij. Het was een groot konijn, dicht bij haar hol. Ze moest wel jongen gekregen hebben want ze plukte haar haren uit haar vacht en verzamelde zoveel als ze nodig vond. Winterfrost schatte de afstand in en zette zijn poten in een gepaste positie.
'Denk aan alles wat je geleerd hebt, Frostje', ging door zijn hoofd. Hij zakte diep door zijn poten en duwde zich af. In een mum van tijd had hij het beestje in zijn bek maar het konijn gaf zich niet gewonnen. Hij wrong naar alle kanten en uit zelfverdediging beet hij met zijn voortanden in Winterfrost' tong. Hij opende zijn bek waardoor het gewonde konijn probeerde weg te springen.
'Dan doen we het maar op "Frost'-manier!, dacht hij terwijl er een grote grijns op zijn gezicht verscheen. Hij sprong op en liet zich met een harde klap op het beestje vangen.
"Hebbes!, riep hij uit volle borst. Met zijn staart en kop hoog opgeheven liep hij terug naar het Riverclan camp.
Jongens, ik heb een groot konijn gevangen! Mijn eerste jacht in dagen is succesvol verlopen, maar wel op "Frost'-manier". Hij was apen trots!
Niet bepaald mijn beste verhaal maar het gaat me even om mijn woord spelling en woord gebruik, en zo van die dingen.
Tips zijn welkom!