|
| Jamie 270 Actief “Life can get you down so I just numb the way it feels I drown it with a drink and out of date prescription pills”
| |
| Onderwerp: Again and again di 2 apr 2013 - 18:53 | |
| Lichtelijk nieuwsgierig naar wat de StarClan voor haar in petto had, verliet ze het RiverClan kamp. Haar smaragd groene oogjes vertoonden een blije twinkeling, en haar oortjes stonden geconcentreerd naar voren gespitst. Dovepaw was van plan om vandaag verder te gaan dan dat ze ooit gegaan was. Daarom had ze enkele gemengde gevoelens in haar buik: Blij, nieuwsgierig en bang. Maar ergens wist de poes wel dat alles oké zou zijn. Want wat kon er nu gebeuren? Vossen konden niet klimmen, dus als ze er een tegen kwam kon ze sowieso vluchten en in een boom springen. Dassen waren te traag én konden niet zwemmen. Dus zou ze kunnen weglopen en in een beekje springen zou ze er eentje zien. Maar dan was de vraag nog of er wel water in de buurt zou zijn... Ze schudde haar kopje en hield haar voor dat er niets verkeerds zou gebeuren. Eenmaal verschillende geuren haar neusgaten binnen drongen keek ze even verward rondom haar heen. Aangezien Dovepaw nog geen training heeft gehad, kon ze de geuren nog niet onderscheiden. Ze herkende alleen die van de RiverClan...
Ashpaw. |
| | | Pete Goez 4113 Actief
| |
| Onderwerp: Re: Again and again do 4 apr 2013 - 16:23 | |
| Sinds de ceremonie waarbij hij een nieuwe Mentor had gekregen, voelde hij zich met de dag wat beter. Hij voelde zich wat 'betrokkener' bij de Clan en misschien kon hij als Warrior wél iets betekenen voor de ShadowClan. met een schrale glimlach op zijn gezicht getekend, drong hij door de bosjes, met een klein muisje in zijn bek. Nightwing had hem weer de moed gegeven voor zichzelf te vechten en daardoor was zijn zelfvertrouwen wat verder ontwikkeld. Voorzichtig trippelde hij over de zachte aarde en rook meteen allerlei verschillende geuren. En niet alleen ShadowClan, dus. Ashpaw spitste zijn oren wat en keek schichtig om hem heen. Hij was de grenzen genaderd en wie weet wat voor 'n Clankat hem elk moment kon bespringen. Maar toen was hij degene met deze kans. Zijn ogen hadden de poes al gezien, voordat ze zelf haar kopje naar hem had gedraaid. Toch wilde hij geen onnodige dingen doen, dus liep hij langzaam op haar af. Alle dreiging was uit zijn houding verdween, maar zijn blik was neutraal, misschien zelfs wat té neutraal. |
| | | Jamie 270 Actief “Life can get you down so I just numb the way it feels I drown it with a drink and out of date prescription pills”
| |
| Onderwerp: Re: Again and again vr 5 apr 2013 - 15:01 | |
| Haar lichte zilvergrijze vacht werd beschenen door een felle straal van de zon, waardoor ze haar ijsblauwe oogjes even vernauwde als bescherming. Toen ze plots een scherpe geur rook, een geur die naar haar smaak stonk, dook ze een tikkeltje bang naar de grond. Aangezien ze nog geen enkele training heeft gehad wist ze geen Clan te benoemen bij die geur, maar als de verhalen van de oudsten klopten, rook ze nu de markering van de ShadowClan. De geur was sterk, overheersend en stonk. Toen ze haarzelf weer groot opmaakte, draaide ze zich om en zag ze plots een andere grijze apprentice naar haar toe lopen. "Wie ben jij en wat doe jij hier?" Mauwde ze terwijl er iets van speelsheid in haar blauwe ogen vonkte. Haar staartje sloeg wild van links naar rechts toen ze de vreemdeling aankeek. "Ben jij een ShadowClan apprentice?!" Lichte bewondering stond te lezen in haar ogen."Dan ben jij vast en zeker mega sterk!" Haar mondje viel open toen ze hem nog eens in haar opnam. |
| |
| Onderwerp: Re: Again and again vr 5 apr 2013 - 15:58 | |
| "Wie ben jij en wat doe jij hier?" Aan haar houding was te zien dat ze niet echt veel ervaring had met andere Clans en hoe deze zich konden gedragen. Dat was wel een van de eerste lessen die een Mentor gaf aan een Apprentice. Maar hij had ook om eerlijk te zijn geen zin in een hostiele houding van iemand anders, daarom liet hij die van hem ook niet zien. Er zat niet veel gevaar in het ontmoeten van een RiverClan Apprentice, die nog niet zo protective deed over allerlei onnodige dingen. "Ben jij een ShadowClan apprentice?!" Hij knikte om direct een antwoord te geven, want hij voelde aan dat er nog iets uit haar mond zou komen. "Dan ben jij vast en zeker mega sterk!" Een gevoel gaf aan dat haar blauwe ogen hem opnieuw bekeken, maar daar had hij geen problemen mee. "Waarom zouden ShadowClan Apprentices sterker zijn dan die van RiverClan? Zo verschillend zijn we toch niet?" Besloot hij te vragen, met een speelse toon in zijn stem. |
| | | Jamie 270 Actief “Life can get you down so I just numb the way it feels I drown it with a drink and out of date prescription pills”
| |
| Onderwerp: Re: Again and again vr 5 apr 2013 - 16:10 | |
| Als ze eerlijk moest zijn was ze zeer blij dat ze een RiverClan poes was, dat ze in die Clan geboren was. Maar als ze zelf mocht kiezen, zou de ShadowClan op de tweede plaats bij haar staan. Ze had bewondering voor die Clan, respecteerde hen, had er zelfs een klein beetje schrik van... Toen de kater bevestigde dat hij een ShadowClan lid was, werden haar ogen groot van verbazing en bewondering. "Waarom zouden ShadowClan Apprentices sterker zijn dan die van RiverClan? Zo verschillend zijn we toch niet?" Ze schudde haar kopje en gaf hem gelijk. Hierna kwam er een twinkeling tevoorschijn in haar ogen, en opende ze haar mond als teken dat ze iets ging zeggen. "Dat is helemaal waar, maar iedereen weet dat ShadowClan bekend staat voor hun sterke krijgers! Ik zou later niet in een gevecht willen zitten met jou of een andere ShadowClanner!" Gebrek aan zelfvertrouwen kon je het ook wel noemen, maar ze was er nou eenmaal van overtuigd dat de ShadowClan sterkere Warriors had dan de RiverClan. Misschien op het gebied vechten, maar met pure kracht alleen won je nog niet. Je moest ook slim, snel en van alle tactieken kennen en kunnen. Maar goed, zijzelf had haar eigen Clan nog niet zien trainen, laat staan zien vechten, dus ze probeerde van de verhalen van de oudsten af te leiden wie er het sterkst was, en als ze zo alle verhalen naast elkaar zette, en ze hoorde hoe kil en robuust die ShadowClanners waren, dacht ze dus dat die het sterkst waren... Rare logica? Inderdaad, maar ach, ze was nog jong en onervaren. |
| |
| Onderwerp: Re: Again and again vr 5 apr 2013 - 16:45 | |
| Tot zijn tevredenheid gaf de poes hem gelijk, maar ja, iedereen kon gewoon door opwinding zo'n foutje maken. Alsof hij dat nooit gedaan had. "Dat is helemaal waar, maar iedereen weet dat ShadowClan bekend staat voor hun sterke krijgers! Ik zou later niet in een gevecht willen zitten met jou of een andere ShadowClanner!" Een kleine glimlach werd afgetekend op zijn gelaat, deze Apprentice had duidelijk interesse in Elder stories. "Dat kan, maar er kunnen ook gewoon minder sterke Warrior bij zitten. Die zijn er overal, geen zwakkelingen, maar gewoon goede jagers of katten die zich niet zo willen inzetten voor het vechten. Toch denk ik dat RiverClan ook wel sterke Warriors in huis heeft, vooral als iedereen zo goed kan zwemmen als ik gehoord heb." Zei hij wat lovend over de Clan van de poes. "Maar laat ik het niet al te onpersoonlijk maken, ik ben Ashpaw. En jij?" |
| |
| Onderwerp: Re: Again and again vr 5 apr 2013 - 16:59 | |
| Ze zat er niets mee in dat ze met een vijandelijke apprentice praatte, als je altijd asociaal staat de blazen naar elkaar maak je toch nooit vrienden? Maar, of vrienden worden met iemand vanuit een andere Clan wel slim was, was nog maar de vraag. Vroeg of laat zou je er misschien tegen moeten vechten... Maar daar dacht Dovepaw eventjes niet aan. "Dat kan, maar er kunnen ook gewoon minder sterke Warrior bij zitten. Die zijn er overal, geen zwakkelingen, maar gewoon goede jagers of katten die zich niet zo willen inzetten voor het vechten. Toch denk ik dat RiverClan ook wel sterke Warriors in huis heeft, vooral als iedereen zo goed kan zwemmen als ik gehoord heb." Ze luisterde nieuwsgierig en respectvol naar de woorden van de kater, en kon het niet laten even te blozen. "Maar laat ik het niet al te onpersoonlijk maken, ik ben Ashpaw. En jij?" Ze knikte als begroeting en gunde de kater hierna haar eigen naam. "Ik ben Dovepaw, apprentice van de RiverClan!" Mauwde ze opgewonden, echter nam die opgewondenheid af toen ze verder na dacht. "Een echte apprentice ben ik ook weer niet... Ik heb namelijk nog geen mentor." Beaamde ze. |
| |
| Onderwerp: Re: Again and again za 6 apr 2013 - 14:41 | |
| Het deed hem deugd dat de poes zijn woorden zo in zich op nam, hij wist niet echt veel over de andere Clans, deels door de grote inactiviteit van zijn trainingen, maar kon toch wat informatie halen uit de verhalen van de Elders en Queens toen hij nog maar een kitten was. "Ik ben Dovepaw, apprentice van de RiverClan!" Hij glimlachte even naar haar, maar haalde deze weer weg toen Dovepaw er zelf wat minder blij uit begon te zien. "Een echte apprentice ben ik ook weer niet... Ik heb namelijk nog geen mentor." Aah, dat probleem kende hij wel. Zelf had hij ook een Moon zonder begeleiding rondgelopen. "Ach, straks zal Stormstar een nieuwe ceremonie regelen en dan zal jij in the spotlight staan. Ik denk dat iedereen wel zo'n Mentorloze fase kent.." |
| |
| Onderwerp: Re: Again and again zo 7 apr 2013 - 12:51 | |
| "Ach, straks zal Stormstar een nieuwe ceremonie regelen en dan zal jij in the spotlight staan. Ik denk dat iedereen wel zo'n Mentorloze fase kent.." Ze keek even op, met nieuwe twinkelingen in haar smaragd groene ogen. "Denk je? Dat zou geweldig zijn!" Gniffelde ze, maar alsnog zweefde er een triestig gevoel rond in haar maag. Maar dat liet ze natuurlijk niet merken. "Maar goed, hoe oud ben jij?" Vroeg ze plots vrolijk. Ze kneedde even de grond samen, en wierp een aardige blik op Ashpaw. Haar oortjes stonden vrolijk naar voren gevouwen, en haar staartje sloeg ook speels onregelmatig op de grond. Aan heel haar houding kon je zien dat ze hyper was, en ze vol energie zat. Dovepaw was nou eenmaal een zeer opgewonden en actieve poes, iets wat later nog wel van pas kon komen. Maar nu had ze nog niks om haar energie mee af te tappen, dus gedroeg ze zich maar hyper. |
| |
| Onderwerp: Re: Again and again zo 7 apr 2013 - 18:43 | |
| Blijkbaar waren zijn woorden een soort oppepper voor de poes. "Denk je? Dat zou geweldig zijn!" Ashpaw liet een kleine glimlach op zijn gezicht zien, maar meer dan dat werd het ook niet. "Maar goed, hoe oud ben jij?" De vraag kwam wat snel aan en Ashpaw werd verrast door de vrolijkheid in haar stem. Toch irriteerde hij zich lichtelijk aan de energieke houding van Dovepaw, maar liet dit niet zien. Hij wilde haar niet weer in dat depressieve gat leiden. "Nu wel 8 Moons denk ik." Zei hij snel om zijn gemengde gevoelens over haar achterwege te houden. "En jij?" |
| |
| Onderwerp: Re: Again and again do 11 apr 2013 - 10:23 | |
| "Nu wel 8 Moons denk ik." Ze knikte als teken dat ze het had verstaan en keek hem even nadenkend aan. Ze wou niet dat het gesprek dood zou lopen, dus had ze een ding nodig waarover ze konden praten... Maar voordat ze iets kon bedenken en dat ook nog eens luidop zeggen, vroeg de ShadowClan kater al iets aan haar. "En jij?" Ze hield haar zilvergrijze kopje even schuin, en beet snel op haar lip. "Net zes moons!" Beantwoorde ze zijn vraag trots en fier. Ashpaw was het waarschijnlijk al wel gewend om apprentice te zijn, en hij had hoogst waarschijnlijk ook een fantastisch leventje. Maar Dovepaw had helemaal geen Mentor, laat staan dat ze haar altijd Dovepaw noemden. Er waren ook nog zo'n kwaaddoeners in de Clan die iedereen en alles pestte. Maar daar maakte het jonge poesje zich geen zorgen om, wat kon het haar nou schelen hoe die dombo's haar noemden? Zij waren niet diegene die ze moest respecteren, dus voelde ze zich er ook niet slecht om. Als Stormstar of Mousefur haar bijvoorbeeld zo zou noemen, dan pas zou ze zich rot slecht voelen. |
| | | | Onderwerp: Re: Again and again | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |