Cat caught [open]



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Cat caught [open]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Colorpaw
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
62

CAT'S PROFILE
Age: 6 manen
Gender: She-cat ♀
Rank: Apprentice
Colorpaw
BerichtOnderwerp: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimema 11 jul 2022 - 19:38

Adem in adem uit. Colorpaw zat in het kamp te genieten van de zon. Of dat probeerde ze tenminste. Elke gedachte dat haar wild zou maken probeerde ze uit haar gedachte te weren. Jagen, uit haar gedachten. Spelen ook uit haar gedachte. Vechten! Nee, nee allemaal drukte. Ze moest denken aan de warmte van de zon, het zachte briesje wat zachtjes door haar vacht ging. De geluiden van katten die samen een gesprek voerde.

Geluid, een geluid haalde haar uit haar concentratie. Ze opende haar ogen en probeerde er achter te komen waar het vandaan kwam. Ze rook, was het een andere kat? Goed mogelijk er waren er hier genoeg. Maar het kon ook een muis zijn. Een muis. De opwinding dat het een muis kon zijn maakte haar gek. Ze kon zichzelf niet meer beheersen.

Zachtjes ging ze plat op de grond liggen. Stapje voor stapje kroop ze naar het mogelijke muisje toe. Ze kon het al bijna proeven. Ze hoorde weer het geluid. Het klonk als ligt geritsel. Haar gedachte over de zon en de warmte waren vervlogen. Zo ook haar plan om op die manier een mentor te krijgen. Alles wat nu belangrijk was, was die muis.

Een kleine spurt en een sprong in de bosjes. Ze had wat gevangen! Haar blijdschap was kort want het was geen muis. Het was een andere kat. Meteen liet ze los toen ze realiseerde dat het een andere kat was. 'Sorry, maar ik was er vijf procent zeker van dat je een muis was.' Oh als de andere katten dit zouden horen... Daag mentor, dag droom om warrior te zijn.




Laatst aangepast door Colorpaw op di 12 jul 2022 - 15:56; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernpaw.
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
24
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: leerling
Fernpaw.
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimedi 12 jul 2022 - 11:50

De warmte van de zon was haar te veel geworden. Fernpaw had zich terug getrokken in een klein bosje waar haar staart nog net zichtbaar was tussen de blaadjes. De schaduwen gaven wat verkoeling, maar het was nog warm genoeg om kleine zweet druppeltjes langs haar nek door haar vacht te kruipen. Ze lag wat te doezelen tot een stel nagels in haar staart staken, maar die waren ook weer even snel verdwenen. 'Hey!' riep ze daarom en kwam tussen de blaadjes uit en keek de gevlekte poes boos aan, maar toen ze hoorde waarvoor de ander die ze als Colorpaw herkende moest ze lachen. 'Ik een muis? Hahaha heb je ooit een levende muis hier in het kamp gezien? ' lachte Fernpaw en kon het niet helpen dat het leek alsof ze haar clan genoot uitlachte. Maar in feiten vroeg ze naar iets wat ze zelf ook eigenlijk niet kon weten, maar zins. Ze oud genoeg waren om leerlingen te worden. Had ze zich dat zelf ook wel eens afgevraagd. Nog na snurkend van plezier schudden Fernpaw haar kop. 'We zullen nog wel even moeten wachten voor jij en ik het kampvuur mogen. Daar zul je muizen genoeg vinden. Tenzij je mij of een andere kat opnieuw voor prooi aanziet.' grinnikte ze op het laatste en legde haar staart tegen de schouder van Colorpaw om haar te laten weten dat ze het niet zo meende als dat het misschien klonk. Ze wilde Color niet onnodig zorgen laten maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colorpaw
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
62

CAT'S PROFILE
Age: 6 manen
Gender: She-cat ♀
Rank: Apprentice
Colorpaw
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimedi 12 jul 2022 - 16:14

Ze had Fernpaw aangevallen. Wat een opluchting! Fernpaw had ze als kitten ook wel eens aangevallen. Maar dan meer spelenderwijs. Ze had niet geweten wat ze had moeten doen als ze een oudere kat had aangevallen. Een zucht van opluchting verliet haar bekje.

'Nou nee eigenlijk niet. Ik denk dat geen een muis zo dapper is om in een kattenkamp te komen.' De muis zou meteen door een kat gepakt zijn. En als hij geluk had te ontsnappen had een volgende kat hem wel. 'Maar het zou toch gaaf zijn als muizen dat deden. Dan hadden wij overdag ook wat te doen. Maar het was een droom. Muizen waren dom maar niet zo dom.

Dat Fernpaw haar uitlachte maakte haar niet zoveel uit. Uitlachen was veel beter dan elke keer te worden weggestuurd vanwege haar aanwezige karakter. 'Ik kan niet beloven dat ik je weer een keer voor prooi aan ga zien. Grinnikte ze.

'Ik kan echt niet meer wachten hoor. Het kamp heb ik nu wel ontdekt ik wil meer zien. Ik wil jagen, voor de clan vechten en op avontuur gaan. Ze wou een keer een heel lang stuk rennen. Zonder dat de grenzen van het kamp haar tegen zouden houden.
'Heb jij wel eens gedacht om stiekem het kamp uit te sluipen?' Fluisterde ze tegen Fernpaw. Wat zei ze nou? Dat mocht niet! Voordat ze Fernpaw op gedachte zou brengen zei ze er vlug achteraan. 'Niet dat ik het echt van plan ben hoor.' Nou ze wilde het wel heel graag. Maar durfde ze het ook?
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernpaw.
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
24
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: leerling
Fernpaw.
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimedi 12 jul 2022 - 23:56

Het ontging haar fel gele ogen niet dat haar mede-kat een zucht van opluchting liet. Een glimlach verscheen op haar lippen en ze schudden haar kopje even en luisterde naar de woorden van Colorpaw en grinnikte even. 'Dat zou het leven wel gemakkelijker maken.' giechelde Fernpaw en zetten even een hoge rug op en drukte haar oren even naar achteren toen de gevlekte kattin niet kon beloven dat ze haar niet opnieuw voor een prooi zou kunnen aan zien, maar daarna rekte ze zich uit en kreeg een speelse twinkeling in haar ogen waardoor haar eerdere dreigende lichaamshouding te niet deed. 'Hm, wel so fair. Zeker als je mijn vachtkleur niet kan onderscheiden van de schaduwen of prooi.' merkte Fern in zelf spot op en bewoog even met haar lange staart langs haar flank. Colorpaw zei dat ze niet meer kon wachten tot ze het kamp zou mogen verlaten, Daar knikte Fernpaw instemmend mee in. Het kamp was dan wel groot, maar het had elke vorm van geheim wel voor haar en welk kitten dan ook die hun leeftijd bereikt had wel elk hoekje en verstopplekje kende. Maar het verraste haar toen Color haar vroeg of ze wel eens de gedachten had gehad om stiekem het kamp was uit gegaan. Dat was wel eens in haar op gekomen en ze had een gaatje gevonden waar ze haar donkere koppie wel eens door gedrukt had gehad om het ravijn van daaraf te bekijken. Je kon niet veel zien dan een rotswand, maar als de zon erop viel dan waren er zo veel glimmers en glitters te zien dat het net de Zilverpels leek, maar dan uit rotswand bestonden. 'Ik heb wel een geheim plekje die volgens mij nog geen ander kitten of leerling kent. Kom dan laat ik je hem zien. De zon staat nu juist goed en het is er koel.' ja ze hoorde wel dat Colorpaw zei dat ze het niet van plan was, maar die eerdere woorden hadden verlangend geklonken. Dus negeerde ze die vraag voor nu even en stond op om haar den genoot voor te gaan. Fernpaw keek even rond en zag dat niemand keek en wenkte Colorpaw zachtjes met haar staart en dook onder de braamstruik door naar de ruimte tussen de leerlingen den en die van het medicijn den. Er was ruimte genoeg, maar ze moesten straks wel zachtjes fluisteren om niemand op hun te laten merken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colorpaw
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
62

CAT'S PROFILE
Age: 6 manen
Gender: She-cat ♀
Rank: Apprentice
Colorpaw
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimewo 13 jul 2022 - 13:48

Colorpaw reageerde meteen toen Fernpaw een hoge rug opzetten. Ze probeerde een hogere rug op te zetten dan Fernpaw en een hele dikke staart te krijgen. Met haar staart won ze met gemak. Haar staart was van zichzelf al vrij dik.
Kort twijfelde ze even of het een echte dreiging was maar toen zag ze de speelse blik. Ze zwiept nog een keer met haar staart om de mooie dikte te laten zien en ontspande daarna weer.
Rustig ging ze zitten en sloeg ze haar staart om haar poten heen.
'De andere clans zullen zich wel dood schrikken als we zo dreigend op hun afkomen.' Sprak ze trots.
'Jij valt in het donker niet erg op nee. Ik daarin tegen.' Ze had vele kleuren, mooie kleuren dat dan weer wel.

'Geheim?' Dit was te veel verleiding. Als ze nu niet mee zou gaan zou ze spijt krijgen.
Opgewonden trippelde ze naar Fernpaw toen ze het teken gaf om te komen. Snel volgde ze haar clan genoot onder de bramenstruik door. Ze moest goed opletten of ze niet met haar vacht vast kwam te zitten in de struik.

Toen er weer wat ruimte was om te staan keek ze nieuwsgierig om zich heen. 'Waar is het dan?' Vroeg ze op een zachte toon. Om vervolgens met nog een vraag te komen. 'Gaan we echt buiten het kamp lopen?' Erg opgewonden maar ook een beetje angstig keek ze Fernpaw aan. Ze wilde dol graag buiten lopen waar het niet mocht. Maar ze wou niet gesnapt worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernpaw.
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
24
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: leerling
Fernpaw.
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimedo 14 jul 2022 - 0:18

Colorpaw probeerde haar houding te kopiëren, iets wat voor een deel lukte omdat Fernpaw langere poten had dan haar, maar zijzelf faalde weer met haar staart wat niet meer dan een spriet was in vergelijking met die dikke pluis staart van haar clangenoot. De woorden van Color lieten haar grijnzen. 'Zeker met die dikke staart van jouw. Dat lijkt als jij zo staat wel een kat op zichzelf. Maar dan heb ik een mooi voordeel. Kan ik die katten van de andere clans mooi vanuit ge donker aanvallen.; giechelde ze op het laatste. Haar vacht was zwart met wat grijzige plekken, maar die zouden later nog donkerder worden en als de zon over haar vacht scheen op de juiste plek dan leek het net alsof ze onder de varens door liep. Toen ze naar haar geheime plekje gingen was Fernpaw erg voorzichtig, want ze wilde niet dat iemand wist van het gat dat zij gevonden had. Het was niet groot en je keek dan wel niet direct het kamp in, maar hun twee zouden er waarschijnlijk zich er doorheen kunnen wurmen. Colorpaw was haar gevolgd en vroeg op zachte toon wel waar haar geheim was, maar toch vond Fernpaw het nog te luid. 'Sttt!' siste ze en bleef even luisteren, maar niemand leek hen gehoord te hebben of gezien. 'Zie je dat gat daar? als je er door heen kijkt zie je een prachtig glinsterende rotswand.' fluisterde Fernpaw en ging naast het gat zitten dat ze bedoelde. het was het enigste gat buiten daar waar ze vandaan gekomen waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colorpaw
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
62

CAT'S PROFILE
Age: 6 manen
Gender: She-cat ♀
Rank: Apprentice
Colorpaw
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimedo 14 jul 2022 - 13:17

Zo hard had ze toch niet gemiauwd? Volgens Fernpaw wel want die siste dat ze stil moest zijn. Ook Color bleef even luisteren of ze wat hoorde. Ze ving wel een gesprek op. Maar het was zover weg dat ze alleen iets opving over de jacht van vandaag. Geen woord over haar of Fernpaw. Gelukkig maar.

Colorpaw volgde Fernpaw met haar ogen. Oh nu zag ze het gat! Voorzichtig sloop ze naar de aangeweze plek toe. Nog een keer luisterde ze of er wat aankwam maar dat was niet zo. Ze ging liggen voor het gat en tuurde naar buiten.
Bewonderd keek ze om zich heen. Fernpaw had gelijk. De rotswand was schitterend om te zien. Zachtjes begon ze te spinnen van genot. Ze wou het kamp uit. Nu ze dit had gezien wilde ze meer gaan zien. Wie weet wat voor moois er nog meer buiten het kamp was.

Ze keek op naar Fernpaw en fluisterde nog zachter dan eerst: 'Hoelang ken je deze plek al? Hoe heb je het kunnen weerstaan om niet verder te ontdekken?' Als ze dit als kitten had ontdekt had ze zeker op onderzoek uit gegaan. Maar nu als toekomstig leerling. Ze aarzelde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernpaw.
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
24
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: leerling
Fernpaw.
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimedo 14 jul 2022 - 13:49

Samen hadden ze nog even zitten luisteren, maar niets wees erop dat ze gehoord of gespot waren geweest. Toen fluisterde Colorpaw in een vraag van hoe lang ze deze plek al kende. 'Pas een kleine poos, maar ik zocht toen ook de verkoeling van de schaduwen op en zag het gat waar we net nog doorheen gegaan waren. Het gat hier vond ik later toen de zon net zo stond als nu en de glinsterende steentjes in de rotswand tot leven bracht. Het is net alsof de zilverpels daar op staat.' miauwde ze op fluistertoon en keek zelf even door het gat naar de rotswand. Ergens voelde het net alsof hun voorouders zich daar gestationeerd had om het kamp van hun clan te aanschouwen en er over te waken. 'Eerlijk gezegd heeft de rotswand me zo geïnteresseerd dat ik er nog niet over nagedacht heb om verder te gaan. Zullen we?' vertelde ze eerlijk in dezelfde toon en wees met haar staart naar het gat. Ze zouden gemakkelijk erdoor kunnen klimmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colorpaw
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
62

CAT'S PROFILE
Age: 6 manen
Gender: She-cat ♀
Rank: Apprentice
Colorpaw
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimevr 15 jul 2022 - 9:15

Zilverpels ja daar leek het inderdaad wel op. Misschien zat de sterclan overdag wel in deze rotswand. Ze moesten toch ergens zijn overdag. 'Zou de sterclan er verblijven denkje?.' Vroeg ze zacht en niet wetend dat Fernpaw die zelfde gedachte deelde.

Colorpaw grinnikte. 'Nee dat geloof ik niet. Je durfde vast niet.' Spon ze plagerig. Hmm dit was niet handig. Nu ze dit had gezegd moest ze laten zien dat zij wel durfde. Even buiten het kamp kon geen kwaad toch? De clan had grens wachten, er kon bijna geen gevaar zijn in het territorium.

'Ja we gaan.' Sprak ze dapper. Om daad bij het woord te voegen stond ze op. Rekte zich nog even uit en kroop door het gat.
Even moesten haar ogen wennen aan het directe zonlicht maar al gauw stapte ze door zodat ook Fernpaw kon komen als ze zou durven.

Gespannen nam ze plaats links van het gat. Ze was buiten het kamp! Oke maar tien pootstapjes maar ze was buiten! Nu kon ze ook links en rechts kjken en zag ze meer dan alleen rotswand. Ze snoof de geur van de lucht op. Geuren van de grond. Oude geuren van clankatten die hier waren geweest. Dappere prooi geuren die gauw waren gevlucht toen ze het kattenkamp hadden ontdekt. Geen geur was vers dus het was hier veilig.
'Kom Fernpaw, dit wil je niet missen. Haar fluister werd minder fluister door haar enthousiasme. Niet dat Colorpaw dat door had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernpaw.
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
24
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: leerling
Fernpaw.
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimevr 15 jul 2022 - 9:56

Haar gedachten werden door Colorpaw in woorden uit gedrukt.
b]'Dat zal alleen de medicijn kat weten en misschien onze leider. Maar misschien wel. Aangezien het medicijn den hier naast ligt.'[/b] antwoorden Fernpaw en ze keek toe hoe haar clangenoot door het gat wurmde. Ze stond zelf ook op om gelijk achter haar aan te kruipen. De vacht op haar rug kwam omhoog toen Colorpaw niet langer meer fluisterde. b]'Sttt!'[/b] siste ze op niet en tikte zachtjes met haar voorpoot tegen het achterwerk van de gekleurde kattin. Het was er inderdaad groter dan Geen eerst gedacht had en haar grote oren draaide in het rond. b]'Kom mee.'[/b] fluisterde ze en sprong weg. De rotswand bleef een tijdje doorgaan tot ze ineens een smalle spleet zag waar een volwassen kat gemakkelijk door heen kon lopen. Voor twee leerlingen zouden ze meer dan genoeg ruimte hebben om langs elkaar te lopen. 'Laten we hier eens gaan kijken. Het ruikt er naar bos.' miauwde Fernpaw wijzend met haar staart en keek even naar Colorpaw.
Terug naar boven Ga naar beneden
Colorpaw
Member
Cat caught [open] DPKsfdL
62

CAT'S PROFILE
Age: 6 manen
Gender: She-cat ♀
Rank: Apprentice
Colorpaw
BerichtOnderwerp: Re: Cat caught [open]   Cat caught [open] Icon_minitimeza 16 jul 2022 - 8:48

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Cat caught [open]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: ThunderClan territory :: ThunderClan camp-
Ga naar: