De Tribe Discussie



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 De Tribe Discussie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
StarClan
Events
De Tribe Discussie DPKsfdL
130
StarClan
BerichtOnderwerp: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 21:15


The Tribe
WE'RE ALL PART OF A STORY, PART OF A TALE.
Lieve Leden,

Daar zijn we weer met een moeilijke vraag waar we graag jullie input op hebben. De afgelopen maanden zijn wij als team al erg aan het tobben over de Tribe en haar toekomst. We zijn nu tot een aantal mogelijkheden gekomen voor de tribe maar willen graag horen wat jullie daar van vinden.

Gezien haar inactiviteit denken wij aan de volgende mogelijkheden:

    X De tribe laten zoals het nu is
    X De tribe verwijderen
    X De tribe verplaatsen richting de clans (bijv bij Highstones)
    X De Tribe geheel NPC maken qua leiding en activiteit.


Graag horen we van jullie input of er een andere mogelijkheid is die wij niet zien. Inspiratie, ideeën en commentaar alles is welkom!

Dit is van tevoren met de High ranks van de tribe besproken en zij zijn op de hoogte van de mogelijkheden. Ook weten zij dat dit enkel informatie zoeken is en niets vast staat met wat hier besproken wordt!

Bedankt x
Het Team
Terug naar boven Ga naar beneden
Milkkit
Member
De Tribe Discussie Untitled-2
7
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 3 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: Kit
Milkkit
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 21:22

ik denk dat de tribe verhuizen richting de clans een goede stap is


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
De Tribe Discussie E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1547
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 90 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 21:23

Persoonlijk zou ik de tribe niet dichter bij de clans willen. Dat omdat ik niet denk dat ze er heel goed bij passen en het teveel zou afwijken van de originele set-up van de site (met de basis in de boeken). Zeker Highstones vind ik een plek die bij de clans hoort, dus daar zou ik ze sowieso niet heen laten gaan. Wat er verder met de tribe moet gebeuren laat ik aan de mensen over met een tribe account. Zelf heb ik daar geen interesse, dus ik wil niet oordelen over de accounts van anderen.

Edit: verder denk ik dat mengeling met de clans misschien voor een paar weken interessant is. Maar dat het snel z'n charme kwijtraakt. Voor mij zou het de site in ieder geval te erg veranderen, en dat zou waarschijnlijk mijn interesse aantasten. Daarnaast denk ik dat het de site veel minder toegankelijk zou maken voor iemand die alleen de boeken kent en nieuw is. Dan wordt het echt een insider club. Uiteindelijk is deze site (naar mijn mening) op z'n sterkst als de regels en ideeën uit de originele zes boeken worden toegepast met wat creatieve aanpassing om karakters en verhaallijnen wat dieper te maken. Ik denk niet dat het volledig veranderen van één van de groepen, en daarmee de balans van de andere vier, dit op een positieve manier zou beïnvloeden.


Laatst aangepast door Crystalstar op ma 6 dec 2021 - 22:11; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Acornstar
StarClan
De Tribe Discussie DPKsfdL
Cynthia
3768
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Dead (120 moons)
Gender: Tomcat ♂
Rank: Ancient leader
Acornstar
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 21:29

Dat is een lastige inderdaad. Het nu laten zoals het is lijkt niet te werken op het moment qua activiteit. Een optie zou inderdaad kunnen zijn om ze dichter naar de clans toe te brengen, maar zelf ben ik dan bang dat het alsnog een geval Skyclan gaat zijn en het mogelijk alsnog niet actief gaat worden. Maar een oplossing in de bergen weet ik zo ook niet. Meerdere hebben het al geprobeerd om de tribe daar actief te krijgen, maar het zou ook zonde zijn om de tradities en al het werk dat erin gestopt is maar gewoon te laten.

Ik weet ook niet in hoeverre het een optie zou zijn om eventueel een Skyclan situatie voor te laten doen bij de tribe, waarbij de katten van de tribe dan zich zouden verspreiden over de clans. Eventueel zou er dan ook gekeken kunnen worden of er bepaalde dingen van de tribe mee te nemen zullen zijn naar de clans.


If you are strong, you'll find responsibility
De Tribe Discussie 38cVMP
Weighs down on you like you're carrying a heavy chain
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Carrioncough
Deputy
De Tribe Discussie 4n8Baju
Beertje
603
Actief
for in dreams
we enter a world
that is entirely
our own

CAT'S PROFILE
Age: 73 ☽'s
Gender: Tomcat ♂
Rank: Deputy
Carrioncough
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 21:33

Spoiler:

Ik stem voor REVOLUTIE EN ANARCHIE
Alleen de Tribe blijft bestaan


De Tribe Discussie B1Zz9k3
Terug naar boven Ga naar beneden
Remnantwolf
Medicine cat
De Tribe Discussie Kfjj0PI
Butter
845
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 18 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank: Medicine Cat
Remnantwolf
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 21:50

Wat ook zou kunnen is een gebied eraan vast plakken naast de Clan territoria. Net zoals met Bloodclan is gedaan. Want ik denk inderdaad dat het de interactie is die mist. Dan voor een reden dat de Tribe verhuisd zou je bv sneeuwstorm of een andere ramp/onhandigheid kunnen doen zodat er een reden is waarom ze afdalen. Ik denk dat het gaaf zal zijn als de Tribe Lore actief blijft want die vind ik zo gaaf. 

De enige reden waarom ik niet actief ben in de Tribe is omdat je weinig interactie met andere gebieden hebt en dus lastiger naar moet denken om iets mee te maken...


De Tribe Discussie Tzfuz9H
Terug naar boven Ga naar beneden
Orchis
General
De Tribe Discussie Orchis20
m
923
Actief
You'll be dead!

CAT'S PROFILE
Age: 63 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: General of the Armies
Orchis
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 21:51

De Tribe heeft enorm toffe dingen. De totems, het gebied, de namen. Het is creatief en origineel; het is anders en dat maakt het leuk. Niemand wilt zomaar iets weggooien dat zo cool is als de tribe maar met de daling in activiteit op het forum is het een lastige groep om draaiend te houden dat ook weer zo los staat van de clans. Ook met de Elite is het vaak een twee-strijd en die wonen nog naast de clans. Soms gaat het goed, soms weer even niet. Twee groepen die niet helemaal lekker meedraaien is lastig en beide verdienen natuurlijk gewoon hun aandacht.

Voor het team, de overweging om de Tribe te laten bestaan met NPC’s (en de al bestaande accounts) die af en toe nog wat luchtigs willen posten in de bergen lijkt me een prima idee. Even niks geks tot er in de toekomst eventueel weer wat meer drukte op de site is teruggekeerd. Dan kan altijd het ‘slotje’ weer open zogezegd. Een verhuizing naar de Highstones vind ik persoonlijk een beetje meh. Ik zie het niet functioneren als een buurman van de clans, daar is de Tribe te anders voor.

Daarbij -hoe tof ik de Tribe ook vindt- wil ik wel graag eerlijk zijn en denk ik dat het wel altijd een groep zal blijven die wat buiten de boot valt. Misschien is daarom eerder verstandiger om de Tribe een laatste hoofdstuk te geven met een toffe storyline dan het te proberen te redden zodat we ons ook weer beter kunnen focussen om de andere groepen draaiende te houden.


De Tribe Discussie Halsba12
Terug naar boven Ga naar beneden
Storkpaw
Med. cat apprentice
De Tribe Discussie DPKsfdL
Aimée
363
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank: Med Cat App
Storkpaw
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 21:56

De Tribe heeft nauwelijks interactie met de clans en hoewel we gezien hebben dat je niet persé als een clan een andere clan nodig hebt voor een goed en sterk verhaallijn, mis je wel de kans op conflicten en gedoe tussen twee of meerdere groepen die het interessant kunnen maken. De tribe leeft in vrede, afgezien van wat dingetjes. Gevaren komen meestal uit het team en jullie kunnen ook lastig de hele tijd de tribe bestoken met een modderstroom hier, een gemene bergleeuw daar. Ik was met silhouette wel van plan om wat dingen interessant te maken XD.

De Tribe dichterbij de clans doen is wat twijfelachtig, tenslotte horen ze gewoon in de bergen en afgezien van waar je ze neer zet denk ik niet dat het echt hetzelfde zou zijn. Het zou wel de beste oplossing zijn wat betreft het behouden van de tribe

De tribe verwijderen of npc maken is misschien wat extreem, tenzij je een Skyclan wilt pullen en de katten naar de clans wilt laten verhuizen voor wie nog actief is. Past dat bij de tribe? Probably not.

Een actief en sterk verhaallijn is leuk, maar als het weer afgelopen is zal de tribe weer inactief raken wss. Het zou erg jammer zijn om de tribe kwijt te raken, al is het zo inactief helaas.


De Tribe Discussie Ae29f410

no limit reached:
Terug naar boven Ga naar beneden
Dimveil
Member
De Tribe Discussie B0YpPi3
Rei ♡
370
Actief
-- voice --

CAT'S PROFILE
Age: Twenty-one moons ⚡
Gender: She-cat ♀
Rank: Warrior ⚡
Dimveil
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 22:04

Ik sluit me aan bij Bo3; ik ben niet voor het verhuizen van de Tribe naar de clans. Alles van de Tribe is gebaseerd op de bergen & dat is naar mijn mening ook het mooiste eraan. Om ze een Skyclan-achtige verhaallijn te geven lijkt mij eerlijk gezegd ook niks. Ik denk dat we de Tribe het beste kunnen laten voor wat die is, zodat de mensen die plezier hebben in het posten op deze plek dat behouden. Denk dat het misschien ook wel een mooie ‘buffer’rang is; een dubbelrang zou mogelijk zjjn, of voor mensen die een eerste rang krijgen. Ik ben niet voor het compleet afschaffen voor de Tribe, zou echt heel zonde zijn. Maar verplaatsen dus ook niet imo


De Tribe Discussie Dimpaw17
BELIEVE THAT YOU WON'T REGRET THE CHOICES YOU MAKE
Terug naar boven Ga naar beneden
Mizzlecloud
Member
De Tribe Discussie DPKsfdL
Bunny
130
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ☁️ 16 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: ☁️ Warrior
Mizzlecloud
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 22:32

Ik heb atm niet de energie om alles te lezen, maar mijn mening is een beetje: doe het zoals de rogues en kittypets. Nee, die zijn niet super actief, maar ze zijn wel leuk om te hebben en soms komen er toffe dingen uit. Misschien kunnen de leiders dan inderdaad via NPC gedaan worden, kwestie van niemand "vast" te zetten met een inactieve highrank, maar ik denk dat het verder gewoon kan blijven zoals het is en dat we er niet te veel slaap over moeten verliezen. De tribe is leuk, heeft leuke lore en alles, is niet super actief, maar tbh, is dat een probleem?


De Tribe Discussie SomJWq
Terug naar boven Ga naar beneden
Arcticwolf
Member
De Tribe Discussie MassiveUnitedDegus-max-1mb
James
234
Actief
“If you run from me, I will pursue”

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Arcticwolf
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimema 6 dec 2021 - 23:51

Een klein beetje bias voor mijn tribe kind maar toch even een mening erin gooien. Ik denk dat een middenweg tussen de opties het beste zou zijn? Het lijkt me een beetje sonde om de groep puur NPC te hebben op de achtergrond, omdat je dan wel met het punt zit dat er mensen zijn die heel graag met hun tribe karakter willen posten maar hier gewoon geen mogelijkheid tot hebben omdat er weinig animo voor is. Maar ik ben het ook mee eens dat deze hele inboedel verhuizen naar het clangebied een beetje misplaatst is, vooral omdat hun niet op een religieuze plek zoals highstones horen.

Wilde ideeën:

Maar dit is natuurlijk maar een random en niet volledig doordacht idee! Ik begrijp heel goed dat dit wel voor meer ruis kan zorgen tussen de clans. In dat geval is het geen verkeerd idee om het een beetje zo te laten als een bonus groep, voor het plezier en niet voor de hoge activiteit. Ben het op dat punt heel erg met Bun eens, het hoeft ook niet perse echt actief te zijn om nog steeds leuk te zijn.



“I would like to be the air that inhabits you for a moment only. I would like to be that unnoticed and that necessary.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedrain
Deputy
De Tribe Discussie Greg
Eline
510
Actief
In the best case scenario we'd die at the same time

CAT'S PROFILE
Age: ☂ 49 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank: ☂ Deputy
Spottedrain
BerichtOnderwerp: Re: De Tribe Discussie   De Tribe Discussie Icon_minitimedo 9 dec 2021 - 12:04

Dus ik ben een beetje laat en hoewel ik geen tribe karakters heb, wil ik toch even mijn mening delen.

Ten eerste zie ik het nut van de tribe fundamenteel veranderen niet in. Ja, de tribe is inactief, maar maakt dat echt uit? Ik heb het idee dat elke keer dat de tribe actief is, mensen hier ontzettend veel plezier mee hebben. Bovendien lijkt het me een goede creatieve uitlaatklep voor mensen de die even geen zin hebben in de clans, maar wel willen RP'en. Eigenlijk is het een forum op zichzelf en ik denk dat het heel goed een eigen forum zou kunnen zijn, met de juiste activiteit natuurlijk. Nou is dit niet realistisch en vind ik dat met hoe het nu is geregeld, de tribe het beste werkt. Het lijkt me zonde om dit unieke stukje forum te verwijderen.

Ten tweede denk ik dat de tribe naar de clans verhuizen een slecht idee is. Hiermee ontstaan er drie problemen:
- De tribe verliest zijn charme, omdat naar mijn mening de setting het concept zo leuk maakt. Als je ze naar highstones verplaatst, dan krijg je uiteindelijk basically gewoon een vijfde clan met net wat andere gebruiken en waarden.
- Door de tribe bij de clans te plaatsen verandert er veel voor mensen die clanners spelen. Hoe zit het met grenzen? Regels? De gathering? Tribe katten geloven niet in StarClan, dus de clans en de tribe zouden elkaar realistisch gezien altijd moeten wantrouwen. Persoonlijk heb ik niet zo'n zin in zo'n geforceerd conflict. Het laat weinig ruimte over voor interessante politieke spelletjes en zou het balans tussen de vier clans volledig omgooien. Met tribe als nieuwe buur zou het logisch zijn als de clans zich meer gingen verenigen. Dat is immers wat een gemeenschappelijke vijand/vreemdeling met groepen doet. En dat is jammer, want ik vind de rivaliteit tussen de clans juist zo leuk!
- Het forum wordt nog minder toegankelijk dan het nu al is. Hoe verder we afwijken van de setting in serie 1, hoe moeilijker het voor nieuwe spelers wordt om nog te beginnen. Het is nu al zo ontzettend lastig dat je eigenlijk altijd iemand nodig hebt om te kunnen starten.

Een optie zou kunnen zijn om de high ranks van de tribe NPC te maken, zodat het team altijd op activiteit in kan springen. Dit is natuurlijk wel erg jammer voor de mensen die nu een high rank hebben. Het lijkt me in ieder geval het beste als de mensen die tribe willen rp'en, dat gewoon op de oude manier kunnen blijven doen.


De Tribe Discussie 2ze9t7r
De Tribe Discussie OSbyBo1
Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Tribe Discussie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: